3v ymmärryksessä vikaa...

eli onko muiden n. 3v lapsisa sitävikaa, että mikään sanominen ei mene perille/uskota mitä sanoo?

meillä poika ei tottele/usko mitään, tänäänkin ensin poika kävi isänkanssa suihkussa, ja sen jälkeen menin minä tytönkanssa ja poika olisi halunnut tulla kans, no sanottiin että sinä kävit jo, nyt on likan vuoro... mutta ei! hän rupes huutamaan että ****** myös (tähdellä merkityt pojan nimi:) ja uudestaan toistettiin että nyt on tytön vuoro ****** kävi jo suihkussa, no jatkui niin että poika huusi koko likan suihkussa olo ajan :(

Alkuperäinen kirjoittaja partaAgama:
eli onko muiden n. 3v lapsisa sitävikaa, että mikään sanominen ei mene perille/uskota mitä sanoo?

meillä poika ei tottele/usko mitään, tänäänkin ensin poika kävi isänkanssa suihkussa, ja sen jälkeen menin minä tytönkanssa ja poika olisi halunnut tulla kans, no sanottiin että sinä kävit jo, nyt on likan vuoro... mutta ei! hän rupes huutamaan että ****** myös (tähdellä merkityt pojan nimi:) ja uudestaan toistettiin että nyt on tytön vuoro ****** kävi jo suihkussa, no jatkui niin että poika huusi koko likan suihkussa olo ajan :(
Sellasta se on. Menee jossain vaiheessa ohi :D Ei passaa antaa missään vaiheessa periksi.

Mä en tiedä onko pojalla kuulossa vai ymmärtämisessä vikaa...
Käytetyin sana on "mitä" ja käytetyin lause "mitä sä sanoit". Meinaa pää haljeta, kun poika toistaa noista lauseita koko ajan.
Muuten tuo poika ihan uskoo ja jos ei usko, niin uhkaillaan lelujen menetyksellä.
2krt oikeesti otettu lelut pois ja nyt ei tartte enää mennä niin pitkälle.

huoh
Alkuperäinen kirjoittaja viljaksi:
no mutta miksei poika voinut tulla mukaan?
No siksi kun aikuinen oli jo päättänyt että on toisen vuoro :D

Lapsille on hyvä opettaa myös sitä että on muiden vuoro ;) ja hänhän oli jo käynyt joten ei tietenkään enää suihkuun ...

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja viljaksi:
no mutta miksei poika voinut tulla mukaan?
No siksi kun aikuinen oli jo päättänyt että on toisen vuoro :D

Lapsille on hyvä opettaa myös sitä että on muiden vuoro ;) ja hänhän oli jo käynyt joten ei tietenkään enää suihkuun ...
juuri näin, kun ennenkuin poika edes meni, sanottiin että likka menee sen jälkeen.
ja likka ei ole koskaan saanut olla ennemmn yksin kylvyssä/suihkussa ilman että poika änkee mukaan :D poika kun on sellanen jolta ei kahtakertaa tarvi kysyä mennäänkö suihkuun :D

Juu täälläkin. Varsinkin niinä päivinä (iltoina), kun takana on liian pitkä päivä ja liian lyhyet tai ei ollenkaan päiväunet. (Silloin pikkuherra muistaa kyllä mainita iltapalapöydässä, jos sinne asti päästään, että "on aikuisten vika, jos lapsi on liian väsynyt". Kun olen itte niin hänelle joskus sanonut.. Uskomatonta huutoa ja vastaanpanemista. Odotan vaan, koska tulee joku virkavallan edustaja naapurien hälyttämänä tarkistamaan tilanteen :D Toivon ja luulen, että olis kuitenkin ohimenevää. Tiedän, että täysin normaalia. Epänormaalia olisi, jos ei poika kyseenalaistaisi näitä äitin ja isin ohjeita/sanomisia. Koitamma jaksaa!

Alkuperäinen kirjoittaja MiST:
Minä käsken katsoa minua silmiin ja selitän. Muuten ei kuule, paitsi silloin kun sanon että onko korvissa vikaa niin vastaus on että ei oo :D
Meillä pojalta kun kysyy, että onko niitä korvia päässä, jos ei meinaa totella tai on kun ei olis kuullutkaan, niin hän näyttää ja vielä sanoo, että on ne täällä, ikää pojalla on 2 v 6 kk. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja humppeliromppeli:
Minä käsken katsoa minua silmiin ja selitän. Muuten ei kuule, paitsi silloin kun sanon että onko korvissa vikaa niin vastaus on että ei oo :D
Meillä pojalta kun kysyy, että onko niitä korvia päässä, jos ei meinaa totella tai on kun ei olis kuullutkaan, niin hän näyttää ja vielä sanoo, että on ne täällä, ikää pojalla on 2 v 6 kk. :saint:

Meillä näyttää kanssa kun kysyn että missä sun korvat on? :LOL:
Poika 2v2kk

Poika hokee, että oota kohta... Ärsyttää ja huomaan että miehemme kanssa sanotaan pojalle aika usei että oota kohta :ashamed: meillä tosiaan menee niin että jos ei ala katsomaan mua niin kysyn onko korvissa vikaa ja ei oo niin alkaa taas kuulemaan. Mies ei oo hoksannu tuota korvissa vika juttua niin sillä tulee höyryt korvista kun ei poika kuule eikä näe

Meillä 3v 10kk sanoo, että oota, mää teen tän eka, tai laitan tän eka. Ja mää siihen, että EIKUN HETI! Sitten alkaa täysillä itkeen. :ashamed:

Ei aina jaksais nätisti sanoo sataa kertaa. Ja meilläkin myös toi Onks sulla korvia päässä, käytössä...

Akkavalta
Täällä kaks kuuroa ja tottelematonta lasta. monta kertaa saa sanoa ennenku menee perille. eikä millään haluttais totella mitä äiti sanoo. joskus tuntuu et järki sumenee. varsinki illal ku on itekki jo ihan rättiväsynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
Alkuperäinen kirjoittaja humppeliromppeli:

Meillä näyttää kanssa kun kysyn että missä sun korvat on? :LOL:
Poika 2v2kk
Kysykää onko ne korvat vaan koristeina,kirpoaa ainaki kunnon naurut.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja stoori alias tarina:
meillä kans kysellään ja kyseenalaistetaan jokaikinen asia!!! Ja tingataan ja jankutetaan.. :headwall: :headwall:
Millon tää loppuu??
Poika täyttää lokakuussa 4 =)
Sen haluaisin minäkin tietää.eli koska tää loppuu.Meillä poika 5v marraskuussa 6v ja jokainen sana pitää toistaa tai perustella ja siltikään ei mene sana perille.Tätä on nyt ollu vuoden verran.Tyttölle kun selittää/käskee tehkä jotain niin tyttö vain höpöttää että "äiti,kuuntele mua".

Yhteistyössä