3v. uhmaa & raivokohtauksia, lohuttakaa mua

H-E-P-P-U-L-I

Aktiivinen jäsen
21.07.2006
2 415
1
36
Uuh täällä yks uupunu äiti. 3-vuotiaalla hirvee uhma tuore pikkusisko ei varmasti auta asiaa. Kaikki on ei, ei , ei... Pahinta kuitenkin hirveet raivokohtaukset. tyttö huutaa ja karjuu, niin että on aivan hikinen, ääni käheenä, samalla vääntelee ja rimpuilee, niin että saa tosissaan pitää kiinni.

Kauankohan tätä on vielä tiedossa, ja miten jumal... tätä jaksaa?!

Normaalisti kestän, mut vauva valvottanu kahtena yönä. Nyt haluan vain et joku sanoo et tää on normaalia, ja et kuuluu ikään, ja menee ohi, ja turvallinen koti kun uskaltaa uhmata.
:| :ashamed: :| :ashamed:

tää on normaalia, ja et kuuluu ikään, ja menee ohi, ja turvallinen koti kun uskaltaa uhmata.

juuri näillä sanoilla! Lohdutellaan toisiamme...kyllä se ohi menee! Täällä meinaan 2.5vee uhmis raivoaa päiovittäin ja kaameetahan se on.

Jaksamista!!

Meillä esikoinen sai noita raivareita just 3v ikäisenä. Tyttö huusi ja potki lattialla, raivosi naama punaisena. Ja jos menit lohduttamaan, tyttö raivostui aina vaan enemmän. Ei auttanut kuin antaa tytöt purkaa kiukkunsa. Kyllä se onneksi on ihan ohimenevä vaihe. :D Nyt meidän toinen tyttö on 3v uhmassa. Tämä tyttö ei niin paljoo saa noita raivareita, mutta se vänkääminen ja ei-uskominen tulee sitten vieläkin voimakkaampana esiin. Mutta...kai tämäkin vaihe ohi menee...

On mukava kuulla että tuollaisia kamalia kohtauksia on muillakin, vaikka muuten ne ie mukavia ookaan...kun joskus oon ajatellut että meidän neiti on jotenkin viallinen, kun se möykkää niin kamalasti mieltä osoittaessaan. Tosin tuo uhma on kestänyt tähän päivään asti siitä n. vuoden iästä kun se "oma tahto" alkoi ilmetä, tai no joo, aika temperamenttinen ollu jo vauvana :whistle: Ja ikää on nyt 4,5v. Murrosikää en uskalla edes kuvitella :o

Mutta helpompia jaksojakin on aina välissä :D (Jos se nyt yhtään lohduttaa...)

ja vaikeemmaks muuttuvat, kun ikää tulee.. Meillä 6vuotias neiti ja tuntuu ettei loppua näy!! tosin on erilaista kiukutteluu tässä iässä, kun pienempänä. tuntuu että 3vuotiaan pojan uhmailu lasten leikkiä tän neidin rinnalla.. huh, huh.. mitä tehdä..? vinkiksi vaan annan 2-3vuotis uhmaan vanhemmille, että pysykää lujana ja kunnon rajat.. tässä on nyt tulos kun nuorena oon lepsuillu liikaa tytön kanssa ja antanu periks kiukuttelulle..vaikee vetää takas :'(

Meillä poika vähän yli vuoden ja hirveä uhma päällä.. Kaikkea pitää kokeilla ja ei sana ei toimi tai toimii, mut huonosti. Tietää selvästi mihin ei saa koskea ja mitä ei saa tehdä.. Komentaa välillä omaa peilikuvaansa.. Tekee peilin edessä jotain kiellettyä (esim. koskee pistorasiaan), katsoo peiliin ja omalla puhellaan komentaa itseään sekä pudistelee päätään..

Alkuperäinen kirjoittaja äiskä06:
Meillä poika vähän yli vuoden ja hirveä uhma päällä.. Kaikkea pitää kokeilla ja ei sana ei toimi tai toimii, mut huonosti. Tietää selvästi mihin ei saa koskea ja mitä ei saa tehdä.. Komentaa välillä omaa peilikuvaansa.. Tekee peilin edessä jotain kiellettyä (esim. koskee pistorasiaan), katsoo peiliin ja omalla puhellaan komentaa itseään sekä pudistelee päätään..

Meiän poika tuossa iässä hakkasi päätään lattiaan aina kun komennettiin. Onneksi lopetti sen! :/

Ja meillä mahtavat 2v1kk ikäeroa lapsilla niin JOS esikoisella alkaa hellittämään tuossa parin vuoden päästä suunnilleen niin toisella alkaa ! :whistle: :xmas:

Mies vielä suunnittelee kovasti että minä oon raskaana tuossa samassa hötäkässä,EI KIITOS! Mulle riitti viimeisin raskaus + uhmaikäinen - yhdistelmä B)

Viimeinen vuosi on uhmaikää kestänyt, eikä loppua näy. Tyttö nyt 3v 5kk. *huoh* Välillä on jaksaminen äärirajoilla kun kotona on myös 7kk pikkuinen. Onneksi vauva on helppoa laatua. Vaan niinpä oli tämä esikoinenkin vauvana ja vielä taaperonakin...

Yhteistyössä