3v sanoo päivittäin "maha on kipeä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hukassa

Vieras
mitäs tähän nyt kirjottaisi.
no kuitenkin joulukuusta asti päivittäin sanonut tuon, aika usein osuu ennen kakalle menoa tuo lause ja kakka on välillä kovaa.
lääkärille ollaan menossa kyllä mutta mietin vain mitä tämä voi olla.

ja se todellakin vain sanoo sen, ei itke yms valita sitä mutta sanoo kuitenkin.
allergioita ei pitäisi olla ja maitoon mitään ongelmia ei näy.
en ymmärrä en

Mahakivun valittaminen voi olla myös jostain muusta kuin fyysisestä vaivasta johtuvaa. Meidän 3veelle tuli maha usein kipeäksi heti sen jälkeen kun pikkuveli syntyi. Sai alussa huomiota sillä kovasti...

Jos vatsa on kovalla, käytä luumua,pellavansiemeniä tms. Levolac käy kaikille. Kiinnitä huomiota ruoan kuituihin. Voihan se olla esim. laktoosi-intoleranssiakin.

Tutun kuuloista. Pakko vastata, koska olen itse ollut ihmeissäni nyt 3-vuotiaan ummetusongelman takia 1,5 vuotta! Olen harmitellut, etten etukäteen tiennyt moisesta ongelmasta, joka kuitenkin tuntuu olevan varsin yleistä juuri näillä 1-3 vuotiailla. Meillä ongelma alkoi esikoisen ollessa 1,5 vuotias niin, että kakka pääsi 2 kertaa menemään tosi kovaksi. Tämä aiheutti sen, että lapsi alkoi pantata kakkaamista, mikä tietenkin vain pahensi tilannetta. Vatsakipuilu on ollut meillä lähes päivittäistä, tosin nyt viimeinen puoli vuotta ollut jo hieman helpompaa, kun lapsi alkaa itse hieman ymmärtämään kakkaamisen tärkeyden. Lahjonta on toiminut hyvänä porkkanana onnistuneisiin vessasessioihin! ;)
Tilanteen vakavuudesta kertonee se, että kerran olen tilannut ambulanssin pahojen vatsakramppien takia ja muuten on käyty lääkärissä 3-4 kertaa. Ohjeeksi erikoislääkäriltä on ollut, että vähintään joka toinen pvä pitää ulostaa, jollei muuten niin peräruiskeen avulla. Lääkitystä ollaan käytetty välillä kuureina, välillä akuuttihoitona.
Tsemppiä, jos tästä kyse! Vaatii kärsivällisyyttä!

Yhteistyössä