3v oli sitten ulkona pelkillä sisävaatteilla.

  • Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti
Kippuravarvas
Jumakkekkale kun ei poika viitsi yhtään pukea itseään ja jos koittaa auttaa niin juoksee karkuun :kieh:

Mä sitten sanoin että jos et yhtään saa vaatetta niskaan siihen mennessä kun pienempi ja minä on ulkovaatteissa niin sitten tulee sillain. Hetken seisoi ulkona sukkasillaan ja sitten tuli jo kiire pukemaan.

Kuinka paljon vaaditte tuollaiselta 3veeltä pukemisasioissa?
 
Nalkuttava talonmies
hermot menee täällä. Osa vaatteista pitää itse pukea kokonaan. Osassa autetaan. Joskus seisotaan kiukuttelevan kakaran vieressä pitkään ja väillä annetaan periksi ja puetaan mukula.

Myännän että nykyiset ulkovaatteet eivät ole helpoin pukea itse, joten autan. Fleese sisällä haraa ikävästi vastaan.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava talonmies:
hermot menee täällä. Osa vaatteista pitää itse pukea kokonaan. Osassa autetaan. Joskus seisotaan kiukuttelevan kakaran vieressä pitkään ja väillä annetaan periksi ja puetaan mukula.

Myännän että nykyiset ulkovaatteet eivät ole helpoin pukea itse, joten autan. Fleese sisällä haraa ikävästi vastaan.
Toki auttaa täytyy mutta kun toinen ei viitti tehä mitään, makaa vaan lattialla tai juoksee karkuun. Fleeceasun saa kuitenkin ite päälle ja villasukat sekä -tumput.
 
cukkis
meidän 3 vee 2 viikon päästä ei juurikaan pue itse mitään....nyt alkanut sisävaatteita harjottelemaan kun äiti heräsi että poikahan on 3 vee ja ei pue :( Mutta ulkovaatteet puen sille...ja sisävaatteitakin autan, miksi huudattaa lasta kun helpommalla pääsee kun pukee ja mennään ulos :)
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja cukkis:
meidän 3 vee 2 viikon päästä ei juurikaan pue itse mitään....nyt alkanut sisävaatteita harjottelemaan kun äiti heräsi että poikahan on 3 vee ja ei pue :( Mutta ulkovaatteet puen sille...ja sisävaatteitakin autan, miksi huudattaa lasta kun helpommalla pääsee kun pukee ja mennään ulos :)
No pojat menee tammikuussa usein papalleen hoitoon kun mulla on työharjoittelu ja siellä pitää olla omatoimisempi. Ja kun tuo osaa pukea, ei vaan viitti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Jumakkekkale kun ei poika viitsi yhtään pukea itseään ja jos koittaa auttaa niin juoksee karkuun :kieh:

Mä sitten sanoin että jos et yhtään saa vaatetta niskaan siihen mennessä kun pienempi ja minä on ulkovaatteissa niin sitten tulee sillain. Hetken seisoi ulkona sukkasillaan ja sitten tuli jo kiire pukemaan.

Kuinka paljon vaaditte tuollaiselta 3veeltä pukemisasioissa?
asiaa. Tuossa toisessa ketjussa kerran jo sanoinkin ihmisille että pihalle sitte puolipukeissa jos ei ala kunnolla pukemaan. Kyllä ne äkkiä oppii.

Kyllä mä kolmevuotiaalta edellyttäisin jo osallistumista taitojen mukaan, edellyttäen että osaisi jotain jo pukea. Meidän tuo vasta kaksi täyttänyt pukee jo pääasiassa itse, tietenkin pitää vahtia että vaatteet tulee oikeinpäin jne. Unihaalarin on osannu pukea varmaan jostain 1v8kk iästä saakka.
 
Meillä 3-v ei vielä pukenut itse juuri mitään. Enkä vaatinutkaan. Päiväkodin mukaan osasi pukea kyllä, joten ei ollut kehitysmielessä hätää. Sanoivat, että lapsi hakee läheisyyttä sillä, ettei halua pukea itse. Jos muuten ei ole aikaa oleilla sylissä, tai "iso" lapsi ei enää muuten vitsi syliin tulla niin paljon kuin ehkä haluaisi - niin hakeaa "syliä" siinä pukemistilanteessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Meillä 3-v ei vielä pukenut itse juuri mitään. Enkä vaatinutkaan. Päiväkodin mukaan osasi pukea kyllä, joten ei ollut kehitysmielessä hätää. Sanoivat, että lapsi hakee läheisyyttä sillä, ettei halua pukea itse. Jos muuten ei ole aikaa oleilla sylissä, tai "iso" lapsi ei enää muuten vitsi syliin tulla niin paljon kuin ehkä haluaisi - niin hakeaa "syliä" siinä pukemistilanteessa.
no täähän ois ihan järkeenkäypää ap:n tilanteessa (ehkä ) jos antaisi pukea mutta juoksee autettaessakin karkuun.
 
miten milloinkin
Joskus pukee itse osan, usein autan ja puen. En ota asiasta stressiä. Samalla lailla toimittu nyt 4v10kk kanssa ja on hyvin omatoiminen ollut jo pitkään. En jaksa hikipäässä odottaa ja huudattaa. Ei varmaan enää 10v ikäisenä huoli pukemaan :)
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Meillä 3-v ei vielä pukenut itse juuri mitään. Enkä vaatinutkaan. Päiväkodin mukaan osasi pukea kyllä, joten ei ollut kehitysmielessä hätää. Sanoivat, että lapsi hakee läheisyyttä sillä, ettei halua pukea itse. Jos muuten ei ole aikaa oleilla sylissä, tai "iso" lapsi ei enää muuten vitsi syliin tulla niin paljon kuin ehkä haluaisi - niin hakeaa "syliä" siinä pukemistilanteessa.
Niin jos edes pysyisi sylissä..enpä tiedä, voisi se kai tätäkin olla.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
mitäs jos kulkee ilman vaatteita ulkona? kaverin tuttava perheen lapset kulkee talvella ulkona ilman ulkovaatteita eikä nuo ole tainneet sairastua.....
Ei kai nyt kokonaan ilman ja kylmähän sille tuli heti.
 

Yhteistyössä