3v nyt kolmatta kertaa avoimessa pk:ssa, itkee kovasti. Veisitkö vielä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuisku77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tuisku77

Aktiivinen jäsen
16.01.2005
7 497
0
36
Poika ei juurikaan ole ollut muualla hoidossa, mummulla muutamia kertoja muutaman tunnin. Tämä kerho kestää 2t45min. Nämä kaksi ekaa kertaa jäi hyvin, mutta oli itkenyt hoidossa aika paljon: kaikki siirtymävaiheet. Nyt kolmannella kerralla jäi ihan hirveesti sinne itkemään :'( Mun pitäisi nyt osata nauttia "omasta ajasta" nuorimmaisen kanssa. Mutten osaa nyt :'(

Veisittekö minuna vielä vastaisuudessa vai antaisitteko jäädä kotiin? Puhuu jo kotona ettei halua mennä. Ja kahtena kertana on ollutkin menemättä.

 
Ihan normaalia. Hyvästi jättöihin tottuminen vie aikansa. Myös isommalta lapselta. Mutta aivan älytöntä viedä hoitoon sen takia, että saa olla uuden vauvan kanssa kahdestaan. Lapsi kokee, että hänet sysätään pois uuden tulokkaan tieltä (no näinhän se oikeastaan on:/..) Lapsi kyllä oppii olemaan itkemättä tietyn ajan kuluttua, kun huomaa, että itkulla ei ole merkitystä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan normaalia. Hyvästi jättöihin tottuminen vie aikansa. Myös isommalta lapselta. Mutta aivan älytöntä viedä hoitoon sen takia, että saa olla uuden vauvan kanssa kahdestaan. Lapsi kokee, että hänet sysätään pois uuden tulokkaan tieltä (no näinhän se oikeastaan on:/..) Lapsi kyllä oppii olemaan itkemättä tietyn ajan kuluttua, kun huomaa, että itkulla ei ole merkitystä.

Ei meillä oo uutta vauvaa, muuten hyvä ;) Sisko täyttää kuukauden päästä jo 2v. Tuo kerho on siis avoin päiväkoti!
 
veisnín vaikka pahalta tuntuis!meillä poika alotti kerhon(seurakunnan)viime vuonna...eka kerta meni hyvin ja sit huusiki seuraavat 2kk joka kerta tai ei huutanu ku karju ku leijona,mut kyl ne tätit osas sen lepyyttää ja aina oli ilonen ku mentii hakemaa =) onhan se lapselle ihan hassua et äiti jättää hänet ja pelkää ettei tuu hakee,mut aika auttaa ei aina voi eikä saa antaa periks!
 
Meidän esikoinen aloitti kerhon viime syksynä, itkuja tuli alkuun mutta tottui sitten. Mietin jo itsekin jätänkö homman sikseen mutta päätin kokeilla vielä kerran ja sitten sujuikin jo paremmin. Käy lapsen kanssa homma läpi etukäteen, kerro että äiti vie sut sinne, sitten teet sitä ja tätä ja lopuksi äiti hakee sut kotiin. Meillä se auttoi, ettei kaikki tullut eteen yllätyksenä.

Jos ei ala toimimaan, niin sitten taukoa ja myöhemmin uusi yritys. Tsemppiä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja leinikki:
veisnín vaikka pahalta tuntuis!meillä poika alotti kerhon(seurakunnan)viime vuonna...eka kerta meni hyvin ja sit huusiki seuraavat 2kk joka kerta tai ei huutanu ku karju ku leijona,mut kyl ne tätit osas sen lepyyttää ja aina oli ilonen ku mentii hakemaa =) onhan se lapselle ihan hassua et äiti jättää hänet ja pelkää ettei tuu hakee,mut aika auttaa ei aina voi eikä saa antaa periks!

Purskahtanut aina hakiessakin heti itkuun. On TODELLA kiltti ja arka lapsi. Kaipaa vielä kotonakin paljon syliä.
 
Pidä kotona. Kun ihan selvästi vielä tarvitsee äitiä ja kodin rauhaa:) Kolme vee on vielä tosi pieni. Aroilla lapsilla (omani mukaan lukien) alkoi tulla roimasti reippautta tossa 4-v paikkeilla. odottappa vielä vuosi, niin saattaa jo ihan eri miellä lähteä kerhoilemaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pidä kotona. Kun ihan selvästi vielä tarvitsee äitiä ja kodin rauhaa:) Kolme vee on vielä tosi pieni. Aroilla lapsilla (omani mukaan lukien) alkoi tulla roimasti reippautta tossa 4-v paikkeilla. odottappa vielä vuosi, niin saattaa jo ihan eri miellä lähteä kerhoilemaan!

Kiitos kaikille :hug: Oli pakko äsken soittaa kerhoon :ashamed: Oli hiljaista ja hoitaja sanoi, että itki aika kauan mutta nyt kaikki ok. On jo höpöttänyt heille vesiliukumäestäkin. Onneksi hoitajat on samat tutut, jotka on perhekerhossakin jossa käymme lasten kanssa myös. Haistelen jatkossa ilmaa ja jos kieltäytyy menemästä vielä kuukaudenkin päästä niin jätän kotiin. Kun toisaalta taas kotona huomaa, että aktiviteetti täällä kotona ei riitä enää.
 

Yhteistyössä