3v:n yksin kotiin jättämisestä

• Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti
mielipiteitä
tiedän ettei saisi jättää, mutta kun......

Kysyisin onko tässä mainitsemissani tapausesimerkeissä mitään eroa rikoksen vakavuuden suhteen ja mielellään perusteita.

1. Koiralla on vatsa sekaisin ja tämä alkaa vinkua ulos puoliltaöin. Yksin lapsen kanssa yötä kotona oleva vanhempi jättää nukkuvan 3v:n sänkyynsä jatkamaan unia siksi aikaa kun käyttää koiran nopeasti, max 4minuutin hädillä tien toisella puolella (kerrostalosta kysymys).

2. Yksin lapsen kanssa kotona oleva vanhempi on vuokrannut filmin iltaa varten ja lapsen nukahdettua huomaakin että vuokraamosta ovat laittaneen mukaan väärän dvd:n. Vanhempi jättää lapsen nukkumaan ja kipaisee kävellen n. 400m:n päässä olevalle vuokraamolle vaihtamaan dvd:n oikeaan.

Nooo
Ei mitenkään hirveän kauheeta mielestäni, MUTTA entä jos sattuu niinkin huono tuuri että vanhempi jää auton alle tietä ylittäessään tai jotain muuta tapahtuu dvd:tä hakiessa... Ilmoittaisin ainakin jollekin tutulle, että käväisen, jos minusta ei kuulu niin huolestu lapsesta.

DVD:n takia en jättäisi lasta yksin.

Ripuloivan koiran veisin ulos pikaisesti, ja jättäisin lapsen siksi muutamaksi minuutiksi nukkumaan itsekseen. Muistaisin ottaa avaimet mukaan että pääsen sisälle :D

vieras
Ainakin se ero että johonkin sen koiran on ne ripulinsa päästävä tekemään, mutta dvd:n voi vanhmepi jättää sitten kyllä katsomatta jos on väär filmi. Eikä siellä 400m:n päässä olevassa vuokraamossa edes max. 4minuutissa äy.
Eli tuo kakkonen ei ole hyväksyttävä syy jättää lasta yksin.

turhaa jeesustelua
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja Shoppari:
Mä olen jättänyt yksin n. 10min ajaksi.Ihan kaupassa kävin.
:eek: :eek:
No ihan samalla tavalla moni vanhempi päästää lapsensa kymmeneksi minuutiksi pihalle yksin leikkimään. Kumpi on sitten suurempi paha?

Ihan turhaa jeesustelua. Kyllä ennen vanhaankin on lapsien ollut pakko olla yksin kotona, erityisesti nukkuessaan, kun vanhemmat ovat lähteneet vaikkapa aamulypsylle.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niinpä huh, mutta valitettavasti tuollaisia vanhempia tuntuu tänä päivänä olevan paljon:=(
Poika on nyt 8v. ja sai siitä niin kauheita traumoja. :xmas:
Mitähän sieltä kaupasta oli niin PAKKO päästä ostamaan että täytyi lapsi jättää yksin eikä voinut odottaa seuraavaan aamuun???

vastuutonta jättää
Meillä poika kohta 3v, koiran käytän ulkona kun nukkuu(omakotitalo), mutta en ikinä menis minnekkään muualle.
Koskaan ei tiedä mitä sattuu, vaikka lapsi oliski nukkumassa.
Ehkä kannattis tarkistaa se levy seuraavalla kerralla aikasemmin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja turhaa jeesustelua:
No ihan samalla tavalla moni vanhempi päästää lapsensa kymmeneksi minuutiksi pihalle yksin leikkimään. Kumpi on sitten suurempi paha?

Ihan turhaa jeesustelua. Kyllä ennen vanhaankin on lapsien ollut pakko olla yksin kotona, erityisesti nukkuessaan, kun vanhemmat ovat lähteneet vaikkapa aamulypsylle.
Ei kyllä vastuuntuntoinen vanhempi päästä kolmivuotiasta yksin pihalle leikkimään.
Mutta kuten täällä on jo sanottu niin tänä päivänä näitä ei niin vastuuntuntoisia vanhempia on paljon...

huh
Niinpä huh, mutta valitettavasti tuollaisia vanhempia tuntuu tänä päivänä olevan paljon:=(
Poika on nyt 8v. ja sai siitä niin kauheita traumoja. :xmas:
Mitähän sieltä kaupasta oli niin PAKKO päästä ostamaan että täytyi lapsi jättää yksin eikä voinut odottaa seuraavaan aamuun???
Veikkanpa että tupakkaa :whistle:

mää

No eipä ole mun lapset ollu 3 vuotiaina yksin pihalla sen enempää kuin kotonä yksin. Ei oo tullu sellasta tilannetta etee että olisin jättäny alle kouluikäistä yksinään kotiin. Juu ja yh olen että joskus on ollu hankaliaki aikoja, mut asiat tärkeysjärjestyksessä - lapsen etu ensin :)

v
Jotain ruokaa se oli ja aamulla menin töihin klo 7.00.
Jos menit aamulla 7.00 töihin niin varmaankin veit lapsen myös illoin hoitoon ja sai aamupalan hoidossa joten mihin sitä ruokaa tarvitsit niin kipeästi, aikuinen ihminen kyllä pärjää aamulla töihin asti ilman ruokaa ja varmasti sulla joku mahdollisuus olisi ollut siellä töissä sitten jotain syömistä jostain saada. Että pakko on aina niin suhteellista..

mie
Alkuperäinen kirjoittaja mää:

No eipä ole mun lapset ollu 3 vuotiaina yksin pihalla sen enempää kuin kotonä yksin. Ei oo tullu sellasta tilannetta etee että olisin jättäny alle kouluikäistä yksinään kotiin. Juu ja yh olen että joskus on ollu hankaliaki aikoja, mut asiat tärkeysjärjestyksessä - lapsen etu ensin :)
Peesi tähän!

Minä päästän, mutta näen ja kuulen hänet koko ajan, kun hän tuossa pienessä takapihassamme on.

Niin hyvä kuulo ja näkö mulla ei ole, että kaupasta asti kykenisin häntä valvomaan :D

ap
Meidän perheen tilanne siis tuo. Meillä on se koira jolla satunnaisesti on vatsa löysällä ja silloin olen joutunut käyttämään sen nopeasti tuossa pihalla. Mielelläni en sitä tee ja huoli lapsesta on kokoajan mukana.

Nyt viimeyön mies oli lapsen kanssa kotona kun olin töissä ja hän sitten kertoi kuinka olikin saanut tuon väärän filmin ja käynyt vaihtamassa sen tytön nukkuessa. menin sitten ottamaan siinä pienet pultit koska pidän tuota käytöstä vastuuttomana. Ensinnäkin jo siksi että aikaa siinä kuluu parhaassakin tapauksessa huomattavasti enemmän ja pahimmassa tapauksessa voi vielä reissussa sattua jotain. Levotonta nuorisoa pyörii joskus filmivuokraamon ympärillä, voi vaikka jäädä auton alle tai muuta. Ja lisäksi pidän tuota syytä jo täysin turhana. Mun mielestä sen koiran täytyy päästä ulos hädilleen mutta aikuinen ihminen voi kestää pettymyksen siitä ettei näe haluamaansa filmiä juuri silloin.

Miehen mielestä kysymys on kuitenkin ihan samasta asiasta. Hän laskee vielä että jos miettii kaikki kerrat mitä koiraa on näiden vuosien aikana käytetty ulkona tai tullaan käyttämään niin niihin kuluu yhteensä enemmän aikaa kuin yhteen filmin vaihtamiseen.

Yritän nyt iltaa varten keksiä järkeviä perusteita kannalleni.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Jos menit aamulla 7.00 töihin niin varmaankin veit lapsen myös illoin hoitoon ja sai aamupalan hoidossa joten mihin sitä ruokaa tarvitsit niin kipeästi, aikuinen ihminen kyllä pärjää aamulla töihin asti ilman ruokaa ja varmasti sulla joku mahdollisuus olisi ollut siellä töissä sitten jotain syömistä jostain saada. Että pakko on aina niin suhteellista..
Illalla mä sitä tarvitsin.Lapset ovat niin erilaisia.Mun poika on aina pärjännyt hetken yksin.Nykyään hössötetään turhasta.

Yhteistyössä