3v lapsi, vaippa, potta ja päiväkoti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noniinno
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

noniinno

Vieras
Niin siis meidän kohta 3v poika ei vieläkään käy potalla, tai käy muttei tee sinne mitään, kaikki tarpeet tulevat poikkeuksia lukuun ottamatta vappaan... Syksyllä jatkan itse opiskelujani, ja lapsi menee hoitoon tod. näk. päiväkotiin. Olisin ihan kysellyt, että istutetaanko siellä päiväkodissa lapsia potalla? Siis että onko resursseja istuttaa yksitellen lapsia potalla, samoin kuin meillä kotona? Toivotaan että nyt kesän aikana oppisi potalle, mutta tuli vain tuollainen huoli, että mitäs jos ei opikkaan?

Mitä tuohon potalla istuttamiseen tulee niin siitä ei ole mitään hyötyä kuivaksi oppimisen suhteen. Lapsi alkaa käymään potalla, kun on siihen valmis, ilman istuntoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Mitä tuohon potalla istuttamiseen tulee niin siitä ei ole mitään hyötyä kuivaksi oppimisen suhteen. Lapsi alkaa käymään potalla, kun on siihen valmis, ilman istuntoja.

Minua syynäävät jo oma äitini ja anoppi + appi, siitä miten ällöttävää on kun kohta 3v kakkaakin vielä vaippaan, että millainen äiti oikein olenkaan, ja kyllä ***** oli kuiva jo vuoden ikäisenä ja kyllä siellä vain sillä tavoin ja aah...

Alkuperäinen kirjoittaja lh:
lapsesi menee "isojen" ryhmään ja aivan taatusti istutetaan potalle.

Mun lapseni alotti 3.5v pienten puolella eli 2-4v puolella, syksyllä oli vielä kaikki 2-3v mutta nyt keväällä osa on täyttänyt jo 4v... Ja tosiaan osalla on vielä vaipat käytössä ja istutetaan sekä pöntölle että pytylle.

voi aika äkkiä alkaa ottaa kavereista mallia ja oppii vessassa käynnin salat.

Ja varmasti päiväkodissa yritetään tukea kuivaksioppimista.

Meillä jäi päivävaipat pois 1,5v iässä ja ilmotin vaan päiväkodissa ettei käytetä enää vaippoja. Asia oli ok ja tyttö pääsi vessaan kun oli tarvetta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
pöntölle suoraa. Jättäkää koko pottavaihe pois. Kyllä päiväkodissa käyvät jokainen vessassa joko potalla tai pöntöllä taitojen mukaan.

meillä kans poika 2v 5kk vierastaa pottaa. Supistajan aattelin käydä ostaa ja yrittää suoraan pöntölle, jos onnistuis paremmin. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Minua syynäävät jo oma äitini ja anoppi + appi, siitä miten ällöttävää on kun kohta 3v kakkaakin vielä vaippaan, että millainen äiti oikein olenkaan, ja kyllä ***** oli kuiva jo vuoden ikäisenä ja kyllä siellä vain sillä tavoin ja aah...

Noo... Jätä tuollainen toisten kommentointi omaan arvoonsa. Yksi oppii aikaisin, toinen myöhemmin ja kolmas siltä väliltä jne. Ei kannata ottaa paineita. Kun se aika viimein tulee, että alkavat potalla käymään, voi se tulla ihan yhtäkkiä ja sitten usein onkin niin, että ovat kerrasta kuivia. :)

Yhteistyössä