3v ja hoidon aloittaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja johanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

johanna

Vieras
Riittääkö reilu 3vuotiaalle parin päivän tutustuminen hoitopaikkaan? Oon työttömänä tällä hetkellä, ja nyt tuli tieto että pitää osallistua eräälle kurssille joka alkaa 1,5vkon päästä. Hoitopaikasta saadaan tieto ensi viikolla, joten tutustumiseen jää aikaa alle viikko. Onko ihan katastrofaalinen tilanne lapselle? Tähän asti ollut kotihoidossa, käynyt kerhossa kerran viikossa 2tuntia kerrallaan, ja satunnaisesti hoidossa ja yökylässä mummoloissa.
Lapsi on hiukan arka uusissa tilanteissa, mutta sopeutuu nopeasti ja on reipas muuten.

En osaa sanoa koska itsellä vasta parivuotias ja on kotihoidossa. Mutta tuli mieleeni että olisiko isää/muuta joka voisi olla lapsen kanssa muutaman extrapäivän jos tilanne siltä näyttäisi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En osaa sanoa koska itsellä vasta parivuotias ja on kotihoidossa. Mutta tuli mieleeni että olisiko isää/muuta joka voisi olla lapsen kanssa muutaman extrapäivän jos tilanne siltä näyttäisi?

Isä on töissä, eikä oikein ole ketään kun se mummokin jonka luona enempi ollut, on myös työelämässä vielä.

menee lapsi perhepäivähoitajalle ja näin myös hoitoon ekaa kertaa elämässään. Eilen käytiin tutustumassa ja ekana päivänä vien lapsen mukaan ulkoiluun ja jos vaan suostuu niin jää ilman minua heti sinne pariksi tunniksi ainakin.

se ihan hyvin suju :) Meilläkin tyttö ensin vähän ujosteli, mutta aika äkkiä meni mukaan leikkeihin jo eilen siinä tutustumiskäynnillä. Ei ole myöskään ollut hoidossa muualla kuin mummilla eikä kauheasti monen lapsen kanssa samaan aikaan aikaa viettänyt. Lapset sopeutuu onneksi äkkiä ja vaikka alku olisi hankalaa niin kyllä se siitä iloksi muuttuu kun tottuu :)

Alkuperäinen kirjoittaja johanna:
Riittääkö reilu 3vuotiaalle parin päivän tutustuminen hoitopaikkaan? Oon työttömänä tällä hetkellä, ja nyt tuli tieto että pitää osallistua eräälle kurssille joka alkaa 1,5vkon päästä. Hoitopaikasta saadaan tieto ensi viikolla, joten tutustumiseen jää aikaa alle viikko. Onko ihan katastrofaalinen tilanne lapselle? Tähän asti ollut kotihoidossa, käynyt kerhossa kerran viikossa 2tuntia kerrallaan, ja satunnaisesti hoidossa ja yökylässä mummoloissa.
Lapsi on hiukan arka uusissa tilanteissa, mutta sopeutuu nopeasti ja on reipas muuten.

Minun 3vuotias poika meni hoitoon.Me kävimme 2kertaa tutustumassa hoitopaikkaan.Minun mielestä se riittää.Meidän poika on tykännyt olla hoidossa se on hoidossa 3 keraa viikossa.Kavereita on tullut sitä kautta.

Yhteistyössä