3min ulkona ja lapsi sisällä yksin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minkä ikäisen lapsen jättäisitte yksin kotiin (vaikka telkkaria katsomaan tms muuhun, johon tietäisitte, että lapsi pysyy siinä) kun itse kävisitte viemässä roskat, kusettamassa koiran (pissa ja sisälle heti)? Asian hoito kestäisi ehkä n. 3min. Entä vaikuttaako onko kerrostalo? Mikä kerros? Omakotitalo/rivari?

Kyllä mä jouduin jättään jo vauvasta asti, kun käytin koiran lähipuilla pissalla kerrostalossa asuessa. Siinä meni juuri toi 3 min. suurinpiirtein. Pinnasänkyyn on aika turvallinen jättää pariksi minuutiksi, kunhan käy silloin kun vauva nukkuu tai on rauhallinen. Jo vähän isompana lapsi ymmärsi, että äiti käyttää koiran pissalla. Mutta ihan miten itse tuntuu oikealta tehdä.

En jättäis, koska aina voi jotain sattua. Esim. kerrostalon alaoven lukko onkin rikki ja ei pääse sisään. Vauvan kanssa vielä jotenkin ehkä, mutta ei sellaisen 2-3-vuotiaan, joka ei enää edes nuku pinniksessä.

Tän takia meillä ei oo koiraa. En sais sitä hoidettua silloin, kun mies on työmatkoilla.

Ihan vauvasta asti olen jättänyt lapset siksi aikaa sisälle, kun käyn viemässä roskat tms., paitsi että kuopusta ei voinut eroahdistuksen aikaan jättää mihinkään. Lemmikkejä mulla ei ole. Pakko ne roskat on kuitenkin viedä :)

muoks. asutaan kerrostalossa ja kuopus on nyt 2-vuotias.

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Ihan vauvasta asti olen jättänyt lapset siksi aikaa sisälle, kun käyn viemässä roskat tms., paitsi että kuopusta ei voinut eroahdistuksen aikaan jättää mihinkään. Lemmikkejä mulla ei ole. Pakko ne roskat on kuitenkin viedä :)

Ettekö te muuten käy ulkona? Minä ainakin vien roskat silloin kun muutenkin lähdetään ulos. (Tämä oli retorinen kysymys, kyllä kai kaikki käyvät ulkona.)

Alkuperäinen kirjoittaja Oy:

Ettekö te muuten käy ulkona? Minä ainakin vien roskat silloin kun muutenkin lähdetään ulos. (Tämä oli retorinen kysymys, kyllä kai kaikki käyvät ulkona.)

Käydään, mutta esim. biojätteitä en voi silloin viedä, kun astia pitää tuoda takaisin. Sitten jos on hoitolapsia mukana niin en mielellään ota roskia, kun en pystyis roskiskatokselle kävellessäni vahtimaan heitä - vien roskat yleensä sitten kun olen siivonnut päivällisen jäljet jne.

Jos vaan omalla porukalla mennään pihalle, vien toki roskat silloin.

Rivarissa asutaan, on yksin silloin kun haen postin/käyn tupakalla (no nykyään tulee ulos leikkimään) /vien roskat. kyseessä on se n. 3min. Vauvana oli sängyssä ja yli vuoden vanhana kattoi piirrettyjä!

en jättänyt hereillä olevaa yksin edes postilaatikolla käynnin ajaksi ennen kuin oli jotain 2-3-vuotias, koska oli todella vilkas taapero. biojäteastian voi hyvin jättää tunniksi-pariksi roskikseen odottamaan, että tulee takaisin ulkoilemasta.

Käydään, mutta esim. biojätteitä en voi silloin viedä, kun astia pitää tuoda takaisin. Sitten jos on hoitolapsia mukana niin en mielellään ota roskia, kun en pystyis roskiskatokselle kävellessäni vahtimaan heitä - vien roskat yleensä sitten kun olen siivonnut päivällisen jäljet jne.

Jos vaan omalla porukalla mennään pihalle, vien toki roskat silloin.

No mä otan kyllä omatkin lapset mukaan sinne roskia viemään - siis sinne itse katokseen/huoneeseen. Ei onnistuis meillä vielä tuon 2 v 11 kk kanssakaan olla itsekseen pihassa sen aikaa.

Minä en uskalla jättää sisälle yksin, pihalle kyllä. Sisällä meillä on paljon enemmän vaaranpaikkoja. Pihalla on saanut leikkiä yksin siitä asti kun tähän muutettiin, eli 1,5v:stä.

No mä otan kyllä omatkin lapset mukaan sinne roskia viemään - siis sinne itse katokseen/huoneeseen. Ei onnistuis meillä vielä tuon 2 v 11 kk kanssakaan olla itsekseen pihassa sen aikaa.

Minun pitäis ottaa sinne vauva rattaineen ja kaksi taaperoa.. Mieluummin vaikka vain se oma taapero tai sitten oma taapero isoveljensä kanssa hiekkalaatikolle odottamaan. Yleensä tuo oma 2-vuotias kävelee joka tapauksessa minun perääni roskikselle, tykkää auttaa ;)