3kk syö huonosti päivällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamuntorkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aamuntorkku

Aktiivinen jäsen
20.01.2005
15 181
2
36
Muutamana yönä söi parin tunnin välein ja mää olin ihan :o , mut nyt on hieman rauhoittunut, kun syö 2-3 krt yössä. Päivällä syö harvakseltaan, välilä jopa vähän tuputan tissiä.. Mut ei oikeestaan ollenkaan esim. tankkaa yötä varten. Esikoinen oli ihan erilainen...

Olisko hyviä vinkkejä, miten tuo päiväsyönti alkais pikkuherraa kiinnostaa eikä hän ihan alkais yötankkaajaksi?

Niin, ja kertokaa teidän kolmikuisten ruokailutavoista muutenkin! :flower:

Meillä oli tytöllä ihan sama juttu - on oikeestaan vieläkin päällä... Ikää nyt kohta 4kk. Alko just tuolloin 3-kuukautisena... Lopetti iltatankkaamisen, aikaisemmin kun sitä teki niin yösyötöt oli aina kolmelta ja kuudelta, kun nukkumaan meni 21 ja heräs 9 sit aamulla. Nykyään saattaa syödä kuusikin kertaa yössä... En oo keksiny tähän kyllä mitään ratkaisua ite, että kertokaa mullekkin miten sais rytmiä käännettyä takaisinpäin. Rinnalle rupes jopa raivoamaan tuolloin 3kk iässä, kunnes tajusin ruveta tarjoamaan tissiä vasta sit kun on oikeesti nälkä. Eli päiväsyötöt harveni. Ajattelin jo et ois menossa ohi kun nyt viime viikolla söi vaan 2-3 kertaa yössä, mutta viime yönä taas 6... Ja lisäruoka ei auttanut , eli ei oo nälästä kiinni, tai siitä ettei maito riittäis. Rupee olee keinot vähän loppu :kieh:

ja väsyttääääää....

Voi ei, mama-L , ei kuulosta kovin lupaavalta :/ Onko teillä tutti käytössä, saisko sillä yösyöttöjä harvennettua? Meillä ei pojalle tutti kelpaa ja siksikin oon vähän pulassa, ku ei poikaa oikein saa muuten hiljennettyä yöllä, ku tissillä. Ja ihan ahneesti se yöllä maitoa vetää eli tankkaa ihan oikeesti. Päivällä sitte hetken imasee ja alkaa mulle naureskella ja leikitellä tissin kans... Voi olispa ohimenevää..

Muilla kommenteja?

Minä suosittelen ihokontaktia ja tehostettua sylittelyä :) Vauvat, jotka eivät malta päivisin olla rinnalla ovat kuitenkin niin fiksuja, että ottavat maitokiintiönsä täyteen sitten öisin - valitettavasti usein toisin äidin unen kustannuksella.

Ihokontakti on siinä mielessä oikein hyvä keino pyrkiä lisäämään vauvan rinnallakäyntejä, että se stimuloi vauvan aisteja ja oikein rohkaisee rinnalle.

Myös kaikenlaiset huijauskeinot ovat sallittuja: imettäminen hämärässä, kävellen, laulaen/hyräillen, käyttämällä ns. imetyskorua jota vauva saa rinnalla ollessaan hypistellä, imettämällä suihkussa/kylvyssä, kesken päikkäreiden... Onhan noita :)

Tsemppiä!

Yhteistyössä