3kk:n syömälakko

Moikka!

Onko muilla kokemusta vastaavasta:

Meidän vähän reilu 3kk poika on yhtäkkiä alkanut lakkoilla rinnalla. Kauhea huuto alkaa jo kun laitetaan syöntiasentoon ja asetutaan meidän normaaliin syöntipaikkaan! Aiemmin on aina itkiessään rauhoittunut tissille mutta nyt itku vaan pahenee kun tarjoaa tissiä. Tänään olen saanut pojan imemään kolme kertaa. Yleensä on syönyt mielellään parin tunnin välein...

Onko tässä iässä joku tämmönen kausi? Olen huomannut että näillä pienillä on milloin mitäkin kausia... ;)

Heippa!
On kokemusta asiasta. Mun vauva 4kk sai tuommoisen lakon/rintaraivarit jokin aika sitten. Olin jo ihan murheissani, että tähänkö tämä nyt tyssää, mutta lakkoilua/raivareita kesti lopulta vain muutaman päivän.

Mun vauva alkoi myös huutaa jo syömisasentoon laitettaessa. Minulla toimi se, että imetin sängyllä makuultaan. Imetin myös vauvan usein "puolinukuksissa", eli silloin kun oli esim.juuri päikkäreiltä heräämässä. Yösyönti sujui koko ajan myös normaalisti(vauva syö kerran yössä).En tiedä syökö sinun vauvasi yöllä, mutta jos ei, niin suosittelen, että lakkoilun aikana kannattaa kerran yössä napata vauva syömään. Unisena monesti vauva kelpuuttaa rinnan, ja tosiaan syönti useimmilla vauvoilla myös sujuu puolinukuksissa, ettei tarvitse varta vasten paljon herätellä.

Minäkin olin ihmeissäni kun vauvani oli aina rauhoittunut ennen rinnalle itkiessään, mutta lakkoilun aikaan itku vaan paheni jos erehtyi tissiä tarjoilemaan. Meidän tilanteessa auttoi, kun ei yhtään tuputtanut, vaan suosiolla yritti syömistä hetken päästä uudelleen. Lakkoiluhan on muuten aika tyypillistä juuri tuossa 3 kk:n iässä. Joskus saattaa myös käydä niin, että vauva rupeaakin harventamaan syöntivälejään, ja suuttuu kun mutsi ei sitä tajua ;)

Tulikohan tässä kaikki...niin, se piti vielä sanoa, että yhtenä päivänä kun mikään ei sitten kelvannut, sain vauvan lopulta imemään niin, että kannoin vauvaa eli olin siis liikkeessä koko ajan. Kun aloitti imemisen, ei sitten enää välittänyt kun istahdin alas. Jostain syystä vauvani myös raivosi enemmän oikealle rinnalle, mutta siitäkin söi kun syötin kainalon puolelta, niin ei hoksannut syövänsä sitä oikeaa rintaa.

Paljon tsemppiä ja kärsivällisyyttä sinulle ja vauvallesi tilanteeseen!! Kyllä se lakkoilu siitä ohi menee! :flower:

ps.Imetystukilistalta löytyy myös paljon asiaa lakkoiluun ja raivareihin liittyen.

meillä ollut nyt kaksi päivää tätä kanssa. Kun otan tytön rinnalle niin alkaa huitoa päällä ja raivota. Täytyy tosi topakasti asetella tissi suuhun ja sitten hokaisee että alkaa imemään. Ihan ihmeissäni olen tästä ollut. Tyttö on vasta 2 kk ja risat ja yleensä lionnut rinnalla koko ajan kun ei tutiakaan huoli. Ja harvemmin on ollut nyt rinnalla ja minä pelkään että on nälissään.. :ashamed: jaminuun sattuu kun on vaihtanut imuasennon niin, että ottaa vain nännin suuhun ja imee siitä, enkä tiedä miten saisin sen muutettua. Ja kun se repii sitten sitä nänniä äkkiarvaamatta joka suuntaan.. ei oo kiva :'(

Yhteistyössä