3kk:n kanssa Tukholman risteilylle, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dask
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

dask

Aktiivinen jäsen
30.04.2008
1 293
0
36
Olen lähdössä 3kk poikani kanssa Vikingillä Tukholmaan. Hytistä meillä on tieto, että se on reilumman kokoinen, johon vaunujen pitäisi mahtua hyvin. Onko muita kokemuksia liikkumisesta vaunujen kanssa Viikkarin laivoilla, joilla ei siis ole sitä leveää kävelykatua? Onko kauhean ahdasta? Entäs ravintolat? Onko vauvanhoitohuoneita, joissa voi vaihtaa vaipan ja imettää, vai onko aina mentävä hyttiin? Entäs muuta huomioitavaa? Kiitos, jos joku viitsii vastata :)

risteilin aikoinaan noin puoli vuotiaan kanssa ja hyvin meni. Poika tosin pullautti aika mojovat roiskeet käytävälle mutta kiva siistijä-täti totesi että mieluusti hän näin pienen miehen oksennukset siivoaa, ei vedä vertoja isojen miesten ylenannille : D

JOkunen vuosi sitten esikoisen kanssa käytiin jollain 24h risteilyllä juuri kun tyttö oli 3kk, samaa vauvanhoitoahan se oli...imettämään ja vaunuilla liikkumaan mahtui hyvin ja meidän hytti oli jossain konehuoneen päällä ja siinä tasaisessa hyrinässä (huonouninen) vauva nukkui tosi hyvin!
Seisovassa päydässä käytiin syömässä ja vauva parkkeerasi vaunuilla pöydän viereen, hyvin tilaa sielläkin!
Näin jälkeenpäin ajatellen en tiiä, oliko tuossa reissussa mitään järkeä, kun halki suomen ajettiin yhen kuppasen risteilyn takia, mut tulipahan käytyä ;)
Ja laivan nimee en kyllä muista...

Puhdistuspyyhkeet pelastaa monta tilannetta =) ja hyttien kokoon ei kannata ikinä luottaa! Vaikka on luvattu lapsiperheelle sopiva hytti ja rattaat mahtuu sisään ja niin edelleen, voi todellisuus olla ihan toista....

Siis hytistä on sillälailla kokemusta, että mukaan lähtevä perhe on aiemmin ollut vaunujen kanssa tällaisessa hytissä, ja oli kuulema ihan hyvin tilaa. En oo ite hoitanu varausta, niin en muista hytin koodia, mutta joku muistaakseni 15m2 4hengen hytti, kun normaalit ikkunahytit on 8m2. Tossa ei siis ikkunaa ulos, vaan on keskellä laivaa.

Mukava kuulla, että ei oo tullu suurempia ongelmia eteen! En mäkään tiedä onko reissussa mitään järkeä, mutta lähdenpä pojan kanssa seuraksi, kun oli kaksi vapaata hyttipaikkaa seurueessa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vattihattu:
Puhdistuspyyhkeet pelastaa monta tilannetta =) ja hyttien kokoon ei kannata ikinä luottaa! Vaikka on luvattu lapsiperheelle sopiva hytti ja rattaat mahtuu sisään ja niin edelleen, voi todellisuus olla ihan toista....
Todellisuus voi olla jopa se, että ne eivät mahdu hytin ovesta sisään. ;) Kaverilla kävi niin.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Onneksi meillä on kantoliinailtu, ei tarvitse tunkea vauinuilla paikkoihin mihin niillä ei pääse.

Mäkin otan kantorepun vaunujen lisäksi, jos poika ei esim viihdy hereillä vaunuissa.

Jos joku muu harkitsee lähtöä vauvan kanssa, tarkistin hytin tiedot Viikkarin sivuilta. Ollaan siis lähdössä Gabriellalla hytissä B4L, iso sisähytti (13m2, ei 15m2 niinkuin kirjoitin yllä ). Tähän olisi kuulema mahdollisuus saada vauvan matkasänky Viikkarilta, mutta sen ja vaunujen kanssa (jotka on siis joka tapauksessa mukana) hytti olisi ahdas, joten me ainakin päädyttiin siihen, että poika nukkuu vaunuissa. Itse en siis ole aiemmin ollut tässä hytissä, mutta tuttu on, ja uskon hänen sanaansa, että vaunujen kanssa mahtuu hyvin :) Hytissä on yksi parivuode ja yksi normaali kerrossänky. Eli 4+vauva mahtuu.

hytti on tilava :) Me mahduttiin aikanaan vallan mainiosti niin että mukana oli matkarattaat ja se viikkarin matkasänky eikä tila ollut mitenkään liian ahdas. Isot vaunut on toki eri asia, mutta ilman vauvan sänkyä vaunutkin mahtuvat mainiosti. Viikkarilla lasten kanssa matkustaessa varaan aina tuollaisen isomman hytin.

Me oltiin silloin risteilyllä, kun poika oli 3 kuukautta (tai viikkoa vaille). Vikingillä oltiin ja ihan perushytissä, meitä oli 4 aikuista ja vauva. Ahdasta oli, mut mahduttiin kuitenkin :D Meillä oli semmoset matkarattaat, niissä poika nukkui alkuyöt ja loppuyön mun vieressä.

Noilla matkarattailla ainakin mahtui ihan kivasti siellä kulkea (muistaakseni, tästä on aikaa reilu 3v. niin en ihan tarkkaan muista...). Seisovassa pöydässä tuli melkein ahdasta, mut muistaakseni meille katottiin semmonen pöytä tai itse katottiin, että mahtui rattaatkin siihen viereen.

Nyt just en yhtään muista, että missä vaipat vaihdettiin jne., mut aika pitkälti taisin hytissä imettää...

Mitäs muuta? Helpompaa se oli, ku sit myöhemmin, ku poika oli 11kk ja mulla iso vauvamaha :whistle:

Vaunuille on tasan kaksi paikkaa laivassa; säilytystiloissa, jossa ne on satamasta satamaan lukitussa tilassa ja siellä ei välillä käydä TAI hytissä, taiteltuina vaikka, jos hyökkiksenne ie ovesta sisään muuten mahdu. Käytävältä ne katoaa alta aikayksikön henkilökunnan toimesta.

Laivalla on varmasti ihan OK olla 3kk kanssa. Vaipan voi vaihtaa hytissä, lisää pyyhkeitä, paperia ym. saa pyytämällä. Tuttipullon (jos käytössä) voi lämmittää kuuman kraanaveden alla, ei tartte mikroa.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Mikä on reilumman kokoinen hytti? Sviitti?

Viikkarilla on ainakin ne n. 20 neliöiset Luxit ja sit tietty minisviitit; oisko se lähes 30 neliöö.
Sitten on vielä isot hytit joka on yli 10 neliöö sekin,eli normia isompi.

Vaihtoehtoja löytyy.

Kyllä noihin kärryt mahtuu; oon itse ollut isossa hytissä ja luxissa rattaiden kanssa.

Yhteistyössä