3kk ja unet

Hei!

ajattelin kysellä täältä minulla 3kk tyttö,laittaa yöunille n.21 ja nukkuu 02 tai 04 ..sit syö ja nukumma 6-7 aamulla ,sit jo ylös..päiväunetkin on tosi vähäisiä..
pikkupätkiä tai joskus ottaa ne 2-3h unet.

mites sais neitin nukkuun koko yön hmmm...syö korviketta

kiitos vastauksista =)
 
Aku
Ööh,en osaa sanoo millä sais nukkuu koko yön ja mun mielestä teiän pikkunenhan nukkuu ihan hyvin.Meillä nukuttiin noihin aikoihin yöt melkolailla samoin,ainoo et söi 2-3h välein läpi yön.Päivällä nukkui ehkä hiukan enemmän.
 
Ihan hyviltä teidän unet kuulostaa. Meillä on myös korvikevauva ja on nukkunut sunnilleen samalla rytmillä 2kk.sta asti. Tätä ennen unet oli paljon pidempiä, saattoi välillä nukkua yön putkeen. Neuvolasta sitten sanoivat ettei noin pieni saa nukkua kuin 8h pätkän maks, koska maito ei riitä pitämään veren sokeriarvoja ylhäällä kovin pitkään. Että kun syö kunnolla kiinteitä niin sitten saa nukkua yöt putkeen. Luulen että meillä nuo "hyvät" unet on rikkoontuneet pienemmiksi sen takia, että koko ajan opitaan tai harjoitellaan uutta ja niitä käydään läpi sitten unissaankin.
 
meillä neiti alkanut kovasti liikuttaan käsiä ja jalkoja,tuntuu et kun touhumatolle laittaa että,lähteekö jo liikkeelle =)
viime yönäkin nukku sen 21-2.30 ja 6 halus mammaa =) sit jo 7 jäljestä ylös..

nooh jos se tästä alkaa nukkuun yöt,hyvä ettei tunnin välein herää ,kiitos teille vastauksista =)

ja mukavaa kevättä!
 
Meillä nukkuu neiti kapalossa kun jalat ja kädet uusien taitojen myötä heiluu niin kamalan kovasti, on yöt rauhoittunut todella paljon. Melkein alusta asti saanut korviketta mutta silti syö kuitenkin kerran edes yössä, joskus kaksi kertaa. Nukkumaan menee siinä 20-21 ja syö kolmen neljän aikaan ja sitten aamulla aika tarkkaan kasin pintaan ylös ja kyllä tää on ollut minusta ihan luksusta.

Meillä on muutenkin ollut tosi hyvä rytmi vauvalla ja nyt ollaan sitten sairaalassa rs-viruksen takia niin sähdä kuinka perseellään on rytmit kun täältä joskus kotiudutaan, vauva kuitenkin täällä herätetään kolmen tunnin välein lääkkeen ottoon ja rään imuun jos ei ole hereillä.

 
minä opetin meidän pojan 5,5kk iässä nukahtamaan itse, niin sen jälkeen on nukkunut klo19-7. sitä ennen heräili 2h välein yöllä ja itsellä ei voimat riittäny.
meilläkin kärsitään nyt tuosta rs-viruksesta ja korvatulehduksesta, niin vauva on nukkunut rattaissa ja rytmit on tietty ihan sekaisin. mut heti kun flunssa alkoi mennä parempaan päin, niin rytmit alkoi pikkuhiljaa itsekseen palautua. semmoinen hassu homma on vain, et klo4-5 aikaan yöllä tarvii vellipullollisen, mitä ei oo koskaan elämässä tarvinnut! vissiin tuo flunssa vie voimia ja aiheuttaa nälkää, kun on viikon syönyt niin huonosti... mut sitten ku poika on täysin terve, niin eiköhän tuo yösyöttö taas jää pois. poika on siis nyt 8kk. mut eli ei sulla mammaRoi vielä ole kiire noiden unikoulujen kans, vaikka tuo tracy hoggin unikoulu passaakin 3kk iästä ylöspäin. =) siinä ei huudateta vauvaa yksin sängyssä, niin se on tosi lapsiystävällinen. mut jos alkaa hermot mennä, niin kokeile kirjaa "the baby whisperer solves all your problems" =)
 
tuli muuten mieleen vielä, kun Firesun kertoi että sairaalassa imevät lapselta räkää. meidän vauva inhoaa sitä imulaitetta. paras keino kotona on, kun lämpimän veden kanssa vetää lapsen nenänvartta pitkin sormia kärkeä kohti, niin räkä irtoaa isoina klöntteinä. osasinkohan selittää ton selkeästi... :p pettämätön konsti. :D
 
palezzu täytyy muistaa tuo konsti, sitten kun täältä kotiudutaan, tytteli kun inhoaa kanssa yli kaiken tuota imulaitetta. Saa niin hirveän huudon aikaan.

Unohtui tuolta aiemmasta viestistä että tyttö tosiaan meillä 4kk
 
Minunkin mielestä noi unet kuulostaa aika hyviltä. Meidän vauva lopetti yösyömiset 5 kk iässä. Niin ja unipussi on loistava keksintö!

Meillä on nyt 6 kk ikäinen tyttö ja minua harmittaa, kun hänen unirytminsä muuttui rs-viruksen jälkeen. Hän menee nukkumaan n. klo 20 ja herää usein jo kuudelta! Se aiempi seitsemän oli niiiin paljon kivempi... :eek:
 

Yhteistyössä