3kk ja tutin syömisen opettelu

Tyttöni Tuulispää

Aktiivinen jäsen
31.05.2006
2 431
0
36
Lahti
Meidän poika 3kk ei ole koskaan syönyt tuttia ja alussa olin tyytyväinen asiasta. Nyt jo muutaman viikon ajan poika on syönyt peukaloaan. Yölläkin kun heräilee, niin ei aina tarvitse maitoa, vaan ährää itsensä takaisin uneen peukun avulla.

Neuvolassa juttelin asiasta ja terveydenhoitaja sanoi, että peukku pois ja tutti tilalle. Mutta poikahan ei osaa tuttia syödä, vaan pureskelee sitä ikenillään. Eikä tutti edes pitämättä pysy suussa :/

Olisko kellään hyviä vinkkejä, miten poika oppisi IMEMÄÄN tuttia. Ja auttaako aika ja sitkeä harjoittelu? Vai onko "peli" kokonaan jo menetetty?

sitähän sanotaan, että vauva oppi helpoiten syömään tuttia 2-6vko:n ikäisenä. itse epäilisin pelin olevan menetetty :|
mutta voihan sitä vielä yrittää, jospa se siitä kuitenkin vielä lähtisi..

Kokeileppa ujuttaa tutti vauvan suuhun imetyksen loppuvaiheessa, kun vauva enää vaan nautiskelee ja lupsuttaa tissiä.
Itse olin myös tutteja vastaan, mutta peukalo menee meilläkin suuhun jos ei ole tuttia. Ja peukalosta on todella hankala vierottaa ja peukalon syönti on haitallisempaa hampaiden kehitykselle.
Toinen mitä voisi kokeilla on tumput käsiin jos pysyvät käsissä...

meillä poika huoli tutin vasta n.3kk:n iässä. Sitä ennen usein tarjottiin ja satunnaisesti huoli tutin unenpöpperössä. Muutoin en olisi niin tyrkyttänytkään mutta alkoi olla peukalostaan turhan riippuvainen(nyt ei enää ime peukaloa). Kaverin vauva tuumasi samoin, yhtäkkiä n.3kk iässä tutti kelpas.

Ja minä kun olisin onnesta soikeana, kun pääsisi tästä hermoja repivästä tutti-rumbasta eroon :headwall: Poika syö 3 tunnin välein yöllä, ja välit hilluu tutin kanssa( ikä 3kk).Siinä ei paljon unta äidille kerry, kun tuttia saa olla jatkuvasti etsimässä, kun se pullautetaan pois ja halutaan samantien takaisin :|

Tänään se sitten tapahtui! Poika oli aamulla kovin itkuinen. Oli ilmeisesti herännyt kesken yöunien. Heräsi samalla, kun isoveikkaa heräteltiin kouluun :/ Tissi ei kelvannut ollenkaan eikä unirievustakaan ollut apua. Poika vain itki lohduttomasti. Kokeilin tuttia ja yllättäen poika alkoikin imeä sitä. Varmaan viitisen minuuttia ehti sitä imeä, kun isosisko rymisteli paikalle. Siihen loppuikin sitten tutin syöminen.

No, mutta hyvä alku kuitenkin =) Jospa se siitä, kun tarpeeksi yrittää =)

Yhteistyössä