3kk ikäisen yösyötöt

• Viestiketjun aloittaja äiti ja iskä
  • Ensimmäinen viesti
äiti ja iskä
Kuinka usein yöllä syötätte 3kk ikäistä lasta? Lapsemme syö korvikemaitoa ja me olemme nyt syöttäneet aina kun lapsi herää (ehkä n. 3-4 kertaa yössä ). Lapsemme ei syö yleensä ottaen kovinkaan paljon, 2-3 korvikepurkkia päivässä, paino on hyvä. Jos pidentäisi syöttövälejä myös päivis niin pidentyisivätkö välit myös öisin? Nukkuisiko lapsi paremmin/pidempiä pätkiä?

Vauvalle aina maitoa kun haluaa..minulla tosin kokemusta vain imetyksestä,mutta olettaisin että korvikkeella toimitaan ihan samoin.
Siis meitsy tunkemassa tissiä suuhun aina kun parkaisee.Öisin tuon ikäisenä imetin2-3 tunnin välein.Mulla ollut suursyömäripoikia

meidän tissivauva nukkuu noin klo 11-12 illalla ja herää kunnolla 10-12 aikaan aamupäivällä. tähän aikaväliin mahtuu yöaikaan kaksi syöttöä ja aamulla kun itse nousen vielä yksi. vauva vielä jatkaa uniaan tämän jälkeen. illalla nukahtaa useimmiten tisille.s

äiti ja iskä
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
meillä herää kerran syömään
Eli siis jos pidentäisimme syöttövälejä päivisin niin unet kestäisivät pitkään ja olisi ehkä se kerran herääminen vain? Olisikin tosi kiva näin meidän kannalta tälläinen. Ja tietenkin varmasti lapsen unetkin olisivat paremmat :)

TheUnforgiven
Alkuperäinen kirjoittaja äiti ja iskä:
Eli siis jos pidentäisimme syöttövälejä päivisin niin unet kestäisivät pitkään ja olisi ehkä se kerran herääminen vain? Olisikin tosi kiva näin meidän kannalta tälläinen. Ja tietenkin varmasti lapsen unetkin olisivat paremmat :)
En tiedä auttaako se pidentäminen..mä en ole pidentänyt ainakaan syötän kun on nälkäinen..kyllä mä jaksan yöllä herätä syöttelemään..kyllä tuokin herää välillä 2kertaa mutta nykyään miltein aina sen kerran

äiti ja siskä
En tiedä auttaako se pidentäminen..mä en ole pidentänyt ainakaan syötän kun on nälkäinen..kyllä mä jaksan yöllä herätä syöttelemään..kyllä tuokin herää välillä 2kertaa mutta nykyään miltein aina sen kerran
Joo, tottakai sitä jaksaa herätä, mutta kyllä kai lapsen unetkin olisivat paremmat jos ei herätyksiä olisi? No jospa sitten jatkamme vaan syöttämisiä aina kun haluaa, siis ettemme yritä pidentää väliä?

Tämä asia on niin lapsesta kiinni ettei kahta samanlaista löydy.. Toiselle sopii kertasyönti ja toinen syö parin tunnin välein, tuurista kiinni millaisen vauvan saapi :hug: Meillä poika söi monta kertaa yössä 6kk ikään saakka, kunnes lopetti itsestään yöllä syömisen kertaheitolla. Tyttö lussutteli alussa mielestäni liki koko yön (siltä se tuntui..) ja yöimetyksen lopetin noin 9kk iässä. Molemmat alkoivat kiinteiden syömisen 6kk iässä. Pojalle koitin aiemmin muutaman kerran iltavelliä kun "viisaammat" neuvoivat, että sitten nukkuu. Ei ollut hyötyä, joten jätin pois.
Mielestäni se yöherääminen kuuluu pakettiin aikansa, toisilla kauemmin ja toisilla se on ohi nopeammin. tse koitin nukkua tarvittaessa sitten päivällä univelkaa pois.

äiti ja iskä
Joo, tottakai sitä jaksaa herätä, mutta kyllä kai lapsen unetkin olisivat paremmat jos ei herätyksiä olisi? No jospa sitten jatkamme vaan syöttämisiä aina kun haluaa, siis ettemme yritä pidentää väliä?

vieras
meillä syö yleensä 2 aikaan yöllä ja sit aamulla klo 6 -> me ollaan alotettu peruna-porkkana velli 2,5kk ikäisenä ja se on meillä vähentänyt yösyöttöjä. saa velliä 1-2 purkkia päivässä, muuten vielä maitoa.

TheUnforgiven
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä syö yleensä 2 aikaan yöllä ja sit aamulla klo 6 -> me ollaan alotettu peruna-porkkana velli 2,5kk ikäisenä ja se on meillä vähentänyt yösyöttöjä. saa velliä 1-2 purkkia päivässä, muuten vielä maitoa.
meillä samat ajat paitsi likka 4kk eikä syö yhtään kiinteitä.että en vannois kiinteiden nimiin

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Tämä asia on niin lapsesta kiinni ettei kahta samanlaista löydy.. Toiselle sopii kertasyönti ja toinen syö parin tunnin välein, tuurista kiinni millaisen vauvan saapi :hug: Meillä poika söi monta kertaa yössä 6kk ikään saakka, kunnes lopetti itsestään yöllä syömisen kertaheitolla. Tyttö lussutteli alussa mielestäni liki koko yön (siltä se tuntui..) ja yöimetyksen lopetin noin 9kk iässä. Molemmat alkoivat kiinteiden syömisen 6kk iässä. Pojalle koitin aiemmin muutaman kerran iltavelliä kun "viisaammat" neuvoivat, että sitten nukkuu. Ei ollut hyötyä, joten jätin pois.
Mielestäni se yöherääminen kuuluu pakettiin aikansa, toisilla kauemmin ja toisilla se on ohi nopeammin. tse koitin nukkua tarvittaessa sitten päivällä univelkaa pois.
meillä on iltavellillä vähentyneet yösyötöt. juu tuurista tosiaan kiinni, eipä sitä voi tietää millannen vauva tulee ja sen tarpeita. mulla eka lopetti 2vkon ikäisenä yöruokailut ja nyt 5v ja edelleen nukkuu tosi hyvi heräämättä. toinen söi lähes 1vuotis ikään yöllä kun ei muuten saanut rauhottuun kun pullolla mut on sit edelleen huonompi nukkuja kun ensimmäinen. tää kolmas syö nyt 1-2 krtaa ja iltavelliä saa illalla. saa nähä millanen nukkuja siitä sit yleensä tulee isompana, arvelen että keskimmäisen kanssa samantapainen nukkuja...

Shannon(harmaana)
meillä syödään kerran. öisin kun on herännyt olemme syntymästä lähtien antaneet maitoa--> pojulla nälkä. nyt olemme alkaneet antaa velliä jos vaikka nukkuisi koko yön?:) koskaan ei tiedä.. mutta ihan maidollakin on herännyt yössä vaan kerran(siis 2-4kk:n iässä). menee nukkumaan n.kahdeksan aikaan ja ekan kerran herää noin kolmen maissa. ja sitten seuraavaksi aamulla seitsemän-kahdeksan aikoihin kun noustaankin jo ylös. kunpa vaan itsekkin osaisi mennä silloin kasin aikoihin nukkumaan niin saisi tosi hyvät unet!:)

Meillä ei syöty kertaakaan enää kolmen kuukauden iässä. Vauva söi korviketta, mutta ei mitenkään pidennetty tietoisesti mitään välejä, aina herättyään söi (ja syö edelleen) massun täyteen ja illalla sitten ennen nukkumaanmenoa tankkaa kunnolla ja nukkuu ainakin 10h putkeen.
Mutta ei se varmaan mistään päiväsyöttöjen väleistä ole kiinni, vauvat vaan on erilaisia.
Tainnut vaan käydä tuuri meillä kun nukkuu niin hyvin. Ekan kuukauden söi yöllä useemman kerran, sit 2kk iässä lopetti yöllä syönnit kokonaan, ainoo muutos oli se, et alko saamaan korviketta niin sai massun kunnolla täyteen ennen unia.

Yhteistyössä