<3Elokuun Epelit 2012<3 TOUKOKUU

Heipä hei mammat!

Jaksan käydä kyllä monta kertaa päivässä lukemassa muiden juttuja mutten itse jaksa kirjottaa mitää :kieh:

Tervetuloa kertomus, vähän erillainen oli kyllä siu kertomus :LOL:

Tänään ois vihdoin neuvola.. lääkärikin ois, kattoo et mitä se on mieltä miun töiden teosta... nyt pari viikkoa ollu saikulla jo ja ei tää selkä kyllä paremmaks oo menny :/ ja mahaki vaa töissä tiellä :LOL: Kuus viikkoa sitten ollu viimeeks miulla neuvola :eek:

Mie oon ihan pihal noitten pikkutilpehöörien kanssa, vähän saanu listaa kirjotettuu teijän vinkkien avul :D
Sairaalasta tulo vaatteita en oo alkanu ees miettii... ajattelen koko ajan et ei viel oo mikää kiire, sit varmaa huomaan et kaikki on viel tekemättä ja aika ois lähtee sairaalaa :DDD

OIsin laittanu kuvan muuten osaa :D

tällä erää ei muuta!

jepatin ja poikanen 28+4
 
Just ku kerkesin täällä hehkuttaa miten hyvin nukun nykyään koko yön, niin tänää sitten heräsin klo 4:40 enkä saanut enää sen jälkeen unta. :D Eli semmoset 4h tuli nukuttua kn iltakin vähän venähti. Koko päivän oon ollu ihan kuutamolla ja nyt ootanki vaa et mies tulee kotii nii äippä pääsee päikkäreille. :D Tyttö ku kävi nukkumaa nii mä aloin siivoomaa enkä enää viitti käydä nukkumaan ku se kuitenki herää just ku mä nukahdan. :D

Hyvi vinkkejä sain tuolta NP:n listasta, Rintakumit olin kokonaan unohtanut, ja ne on kyllä aivan pakko hommata! Viimeksi ei olis imettämisestä tullut yhtään mitään ilman niitä. Olisin tarvinu niitä jo sairaalassa, ja tällä kertaa aijon pakata sellaiset sairaalakassiin.

Toi isyyspakkaus on ihan hirveen vaikee pitää mieheltä salassa!! Miten te muuut onnistutte? Nytteki mä oon tilannu siihen netistä juttuja ja tänää niitten pitäis olla neljän jälkee postissa, mutta mitä mä miehelle sanon? Että meen käymään jossain ja sit vien sen paketin johonkin? Ja maksan sen 140e laskun. :D Ja siihen on tulos ihan hirveesti vielä juttuja, vähän se alkaa miettii et mihin ihmeesee toi akka saa tuhlattuu niin paljon rahaa. :D
Vaikeaaa.. Noh, enköhän mä onnistu jotenkin.
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Mä taas nopsaa kirjottelen tähän. On ollut kiva lukea teidän juttuja kyllä. Ja ihan hullua ku aika menee niin nopeesti !!! :O

Täällä ollaan kotiuduttu ulkomaanreissulta ja kaikki meni niin hyvin kun vain voi mennä, ei ollut mitään ongelmia mahan kanssa olla siellä, mä niin nautin :D
Tänään kävin lääkärineuvolassa, sielläkin kaikki ok. pissa puhdas, verenpaineet hyvät ja vauvan sydänäänetkin kuului tosi selkeesti. Nyt ei sitten muutaku ootellaan et viikot tulis täytee ja sais pikkunen tulla maailmaan, ei jaksais oottaa enään, vielä reilu 2kk :D :heart:

Sori ku en nyt kerkee kommentoida muiden juttuja mut työt kutsuu... Ihanaa kesänodotusta kaikille! =)

Hemami&pikkuinen 27+6
 
Ihanaa, kun on tullut paljon uutta luettavaa. :)

Mesikämmen Onnea tuoreelle rouvalle! Häät ovat ihania.

Minea Pääset näköjään lomailemaan samoihin aikoihin kuin minä. Minun kouluhommani loppuvat myös kesäkuun alkuun.

Surusilmät Pidän peukkuja testin kanssa. On paljon parempi tietää kuin sitten pohtia, että onko vai ei. Toivottavasti reumaa ei ole.

Devil Toivottavasti kaikki on kunnossa. Olen myös kuullut, että sf mitta heittelee paljon mittaajasta riippuen.

Aurinkorasvasta Todella hyvä tietää, että kannattaa miettiä mitä rasvaa iholleen laittaa. Ei tullut mieleen, että kannattaa hankkia uusi putelli. Suuntaankin apteekkiin kyselemään, että mikä olisi hyvä juuri nyt. Kohta sitä pitääkin jo levittää iholle, sen verran lämpöistä jo on.

Äitiyspakkaus tulee meille illalla! Olen ihan innoissani, kun löysin postin joukosta saapumisilmoituksen. Menemme miehen kanssa yhdessä illalla noutamaan sen. Jee! :) Eilen kylässä ollut kamu jo mainitsi, että haluaa tulla kurkkimaan äitiyspakkauksen vaatteita sitten kun se tulee. Täytyykin kutsua kamu uudelleen kylään lähiaikoina.:D

Musiikista Vauva pääsi illalla kuulemaan kanssani Euroviisubiisejä. Meillä on vaavelin kanssa hieman eri maku.:LOL: Suurimmat potkumäärät sai Suomen biisi, mutta vaaveli tykkäsi myös Irlannista ja Itävallasta. 8 kipaletta 18:sta sai vauvan potkimaan.:)

Luckygirl & Vintiö 28+4
 
Tänään oli taas lääkärineuvola. Hb on pysynyt edelleen matalana, eli 106 näytti kuten viimeksi. Pissassa oli sokerit ja ketoaineet koholla, joten sokerirasitukseen sitä joutuu sitten kuitenkin! :kieh: Noh ei auta. Vähennen nyt kyllä sokerin nauttimista, vaan verensokeri oli kyllä pikatestillä ihan hyvä 4,7. Vauveli oli RT ja hyvin alhaalla jo. Kohdunkaula lyhentyny n. 1cm, aikasemmin ollu siis 3,5cm. Semmoinen "puolikova", kiinni ja vähän laskeutunut.. Lääkäriltä tuli määräys ottaa nyt entistä rauhallisemmin ainakin seuraavat 3 viikkoa ja toki niin pitkään kuin mahdollista, ettei vain ala tulla aikaisemmin, vaikka ei tässä kauheasti kyllä riehumaan ole tarvinu, kun kotona vaan möllöttää.. Eikä ole kyllä ainakaan kipeästi supistellut, että en sitten tiedä...

Eilen oli eka perhevalmennuskin ja eipä tuolla mitään uutta tullut, kun täällä on ne samat asiat käyty läpi moneen kertaan ja siis lukenut muualtakin esim synnytyksestä..

Pinnasänkyyn sain ostettua patjan petarilla. Sitten vielä tarttis joskus myöhemmin ostella nuita pikkujuttuja. Vaippoja olen kyllä jo kattellu ohimennen, että minkäslaisia sitä sitten ostaisikaan.

Eipä kai muuta taas.. Hyvää alkukesän jatkoa vain!

-pansku- ja bubutyttönen 29+2 :heart:
 
haa rintakumit ! mä ostin viimeks omani kätilöopistolta aulassa olevasta kioski kahvilasta. ekaks mulla oli sairaalan kumi mutten tietty saannu ottaa sitä mukaan niin vinkkasivat et ennenku taksiin hypätään niin osta siitä. jos en nyt muista ostaa niitä kotiin niin ostan sitten viimestään kun ollaan kotiutumassa :)

oho pansku, ootkohan sä seuraava joka lähtee synnyttämään, kisuliina otti nimittäin aikamoisen varaslähdön.. mielenkiinnolla seurataan tilannetta täällä :popcorn:

mulla on nyt täs parin päivän aikana supistellut, siis kivuttomia on ollut mutta kuitenki suht inhottavan tuntusta. nyt sitä on ehkä enemmän tosissaan jo miettiny tulevaa synnytystä. no kuten jo sanoin niin kivuttomia oli ja hyvä niin, en olis ollut ihan valmis taas siihen monen viikon supisteluun ku nyt on vaikeampi ottaa rennosti samun takia.

ollaan lähdössä huomenna ruotsiin ja tullaan vasta ma aamuna takas, samu jää ekaks mun siskolle ja sen jälkeen menee anopille hoitoon. on kyllä sekavat fiilikset, toisaalta just tosi ihanaa kun pääsee nukkumaan kunnolla :D ku tiedän et ainakin perjantaina sitä luppo aikaa on runsaasti ennen pakollisia menoja niin toivon et saisin muutaman nais kanssa matkustajan mukaan tukholmaan pyörimään lastenvaate liikkeisiin jos löytäis jotain sellaista mitä ei suomesta sais vauvalle ja samulle tietty kans. jos jollaki on joku lastenvaateliike tiedossa niin saa vapaasti vinkata :) ei siitä kauaa oo ku ollaan tukholmassa oltu viimeks mutta ei oo ikin vaan kerenny käydä kunnolla shoppailemassa ja tutkimassa jokaista mielenkiintoista kauppaa..

plääh vähän tällänen plaaplaa teksti mutta oon ajatukset niin pakkailuissa ja viime hetken pyykitki pitäis pestä niin saa oikein mitään kunnon ajatusta irti vaikka lueskelinki uusimmat tulleet kommentit :) niin ja mesikämmen paljon onnea rouvautumisesta! :flower:

samunäiti&alex 28+1

mun on muuten pakko tunnustaa että mulla on facebookissa sellanen Lilypie Ticker jossa näkyy millä viikolla oon sit noi +päivät ja sit siin lukee aina joka viikko uus info vauvasta ja vielä että kuinka monta päivää jäljellä laskettuun aikaan :D ja joudun aina tänne päivittäessä kattoon noi viikot ja päivät.. oli pakko tunnustaa ku huomasin et joku oli laittanu et kai oon tällä ja tällä viikolla :D hahah
 
Huomenna olisi itsellä tarkoitus käydä vaatevarastoa täydentämässä vauvalle. Mutta ajattelin jotain laittaa tänne mitä olen jo saanut hankittua:







ja ensiapupakkaus jos onkin yllätystyttö. (jota en todellakaan usko):



Katsotaan onnistuinko...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Soitin sit sinne äitipolille ja oli kyllä niin tympeän oloinen kätilö että...kyllä kuulemma neuvolalääkärit asiansa osaa ja niillä on kriteerit minkä mukaan sit tarvittaessa tekevät lähetteen polille. Ei kuulemma haittaa vaikkei sf kasva jos käyrillä pysyy...melko omituiselta kyllä kuulostaa! Kai sen sf:n pitäis kasvaa jos vauva kasvaa! :stick: Huolestuttaa nyt vaan että onko vauvalla kaikki hyvin ja toimiiko istukka niin kuin pitää. Ja mittaaja tosiaan sama kahdella viime kerralla. Mietin jo että jos ei kerta neuvolan kautta saa ultraan lähetettä niin pitäisikö varata yksityiselle. Lähipiirissä nimittäin tapaus jossa sf kasvoi vain hyvin vähän ja neuvolassa vain vähäteltiin tilannetta. Vauva sitten syntyi pari kuukautta ennen aikojaan ja viikkoihin nähden pienikokoisena.

Mutta nyt jos menis katsomaan telkkua ja pieniä ihmeitä.

Devil+pyöriäinen 30+3
 
Huomenta kaikille! :) Tää mamma sai ihme kyllä ruhonsa ylös kuuden aikaan ja teki jo koiran kans lenkin :D Kohta pitäiski sitte kouluun lähteä.

Luckygirl juu me päästään samoihin aikoihin lomailemaan! :) Aiotko mennä töihin vielä ennen mammalomaa vai alkaako ihan lomaloma? :D

Devil no onpa kumma etteivät ota vakavasti tota juttua. Kyllä voisin kuvitella et jos ei mitta kasva niin tarkistaisivat asian edes vaikkei siinä mitään oliskaan... Mutta luultavasti kaikki kuitenkin on hyvin, ymmärrän kyllä että huolettaa! Yksityiselle mars jos ei ajatus jätä rauhaan. :) Toi pieniä ihmeitä oli eilen tosi liikuttava! Ihana se vanhempi naiskätilöki siinä :) Itkua väänsin kotisohvalla, onneks mies ei oo kotona :D

petite kivoja vaatteita! :) Itekki voisin kuvaa ottaa mun hankinnoista mutta kun ne on kaikki jo kotikaupungissa oottamassa uuteen kämppään pääsyä. Ehkä sitte myöhemmin kesällä saan aikaiseksi.

Minea ja maha-asukki 29+4
 
heippa kaikille! :wave:

täällä on nyt sitten eilisestä asti kärsitty hyvin tiuhaan tulevista supistuksista :O siis täysin kivuttomia ovat, mutta pistää kyllä huolestuttaan kun niitä tuli eilen aivan koko ajan (monia kymmeniä) ja nyt ku nousin sängystä, kerkesin kahvit keittää ja istua tähän koneelle, ni on tullu jo 3 :stick: niitä tuli eilen välillä säännöllisesti 10min välein, sitten tiheni 4min välein, sit taas venähti 15min välein, ja plaaaaah. mittasin sekunttikellolla kauan ne kestää, ni yhden kohalla näytti 1,15min ja toisen kohdalla 1,30min. mut sit siel välis tuli semmosia ettei kyl kestäny ku jotain ihan vähän alle minuutin. mun tarvii varmaan soittaa neuvolaan että josko se vois kirjottaa mulle lähetteen johonkin lääkärille, et jos pääsisin tässä jokusen päivän sisään tarkistuttaan ton kohdunsuun tilanteen.. ei tällä mun mielestä kuitenka niin hoppu ole, että tarttis päästä heti. tarvii varmaan sit sekin mainita ettei se laita lähetettä synnytysvastaanottoon tai äitipolille.. tää on kyllä niiiiiiiiiin ärsyttävää :kieh: mä taidan siis tänään vaan maata sohvalla, ja pistän miehen hoitaan esikoisen ja passaan mua.

Emilien ja pikkunen poks 29+0 :heart:
 
Devil: sf-mitta voi jossain vaiheessa "jumittaa" myös sen vuoksi, että alkuun vauva kasvaa enemmän masun kohdalla, mutta paikkojen muokkautuessa raskauden edetessä, vauvakin pääsee paremmin asettumaan lantioon, eli alemmas. Silloin sf-mittakaan ei kasva, vaikka vauva kasvaisi. Näillä viikoilla myös lapsiveden määr hieman pienenee, jolloin vauvalle tulee enemmän tilaa, se näkyy joillakin myös sf-mitassa. Toisilla odottajilla sf-mitta kasvaa kuin höyryjuna tasiasesti, toisilla ei, loppuraskaudessa käytännössä kaikilla tapahtuu jonkinmoinen notkahdus, viimeistään.
Selitinköhän minä nyt ihan järkevästi.... :p

Omaa napaa: viikkoja nyt kasassa 26+2 ja työmotivaatio nolla. Vaivojakaan ei ole, että voisi jäädä kotiin huilimaan, tuskin lääkärit sillä perusteella saikuttaa, että kun ei vaan huvita ;)
 
Loma alkaa täälläkin koulusta toukokuun lopussa ja siitä viikko eteenpäin niin alkaa kesäloma töistä :) Sitten jäänkin suoraan äitiyslomalle eli koko kesä käytännössä lomailua tiedossa. Ei kyllä haittaa yhtään :D

Isyyslomasta ollaan ajateltu et mies pitäis heti kun vauva syntyy sen kolme viikkoa ja siihen putkeen viel pari viikkoa kesälomaa. Mietin vaan et missä vaiheessa kelasta voi sitä isyyslomarahaa hakea? Sittenkö vasta kun tietää tarkan ajankohdan et millon pitää sen loman? Kun ois kiva saada ne rahat sit suht nopsaa koska palkaa ei tule siltä ajalta.

Pikku tilpehööristä pitäisi tehdä itsellekin lista. Samoin kun sairaalakassin sisällöstä. Netistä löytyy aika paljon kaikenlaista listaa että mitä pitäis hommata. Se on vaan hankala valita ne parhaat itselle kun ensimmäistä odottaa.

Nukkumisesta mun ei tarvi ravata vessassa enää niin usein joten nukkuminenki on käynyt helpommaksi. Oman osanasa on varmasti tehnyt uusi sänky kun edellinen oli niin kapea että oli vaikea löytää hyvää asentoa siinä. Muutenkin tuntuu että olen vasta nyt tullut siihen "seesteiseen keskiraskauteen" kun tässä vissiin ollaan jo kohta loppuraskauden puolella :D

Kuvista ois kiva itsekin lisätä tänne mut en oikein oo perillä et miten se tapahtuu :D Pitäisi jossain vaiheessa perehtyä asiaan. Mulla on söpö kuva missä on miehen kengät (kokoa 47) ja vauvan kengät (kokoa 14/15). Näyttää niin pieniltä ja viattomilta noi vauvakengät :heart: Facebookiinkin uskaltauduin laittamaan ekan masu kuvan ja voi sitä onnitteluiden määrää :D

Mutta kai se pitäisi mennä lukemaan viimoseen tenttiin. Aihe on kyllä niin epäkiinnostava ettei mitään rajaa.. :D

Scarlett 28+6
 
Minä oon hyvin eri mieltä devilin lääkärin kanssa sf-mitan tärkeydestä. Se on totta, että siinä on hyvin paljon asioita, jotka tekee mittauksesta epäluotettavan, mutta se onkin seulontamenetelmä ja seulontojen tarkoitus onkin, että saadaan kiinni ne, joilla voi olla jotain vikaa. Ei kertoa, että sinulla on jotain vikaa absoluuttisesti nyt, kun seulonta jotain näyttää. Tarkastelin muistiinpanoistani (obsteriikan luennoilta), että 95-99% sf-mitan hälytyksistä on vääriä. Mutta on suuruudenhulluutta kuvitella tämän olevan peruste sille, että se ei olisi pätevä. Pitäisi ajatella, että 1-5% aikaisin avun saaneista korvaa täysin sen, että suurin osa hälytyksistä on vääriä.

Rautahammas sanoikin, että sf-mitta voi tehdä stopin jossakin vaiheessa. Esim. sinun viikoilla todennäköisin on, vauvan kääntyminen perätilasta, raivotarjontaan. Pää tosiaan menee alemmas lantion maljassa kuin peppu =)

Itse en pidä yhtään siitä tyylistä, että jätetään odottaja huolehtimaan asian kanssa, kuitataan vain mielipiteillä, joita ei sitten osata edes perustella. Jos huoli on, se on kaikkien kannalta edullisempaa (ihan taloudellisesti siis), että tehdään tarkastusmittaus ja lähete, kuin jättää stressi odottajan mieleen. Pah, harmittaa tympeys jolla odottajaa kohdellaan useammalta eri taholta :mad:

ON: ä-pakkaus tuli. Olin tyytyväinen haalariin, lakanaan ja makuupussiin. Muuten oli aika laimeita vaatteita, mutta tosiaan niitä voi piristää sitten jollain psykedeelisillä vaatekappaleilla, joita on tullut hommattua :D

Stressi on iskenyt, työt alkaa kohta.... Saas nähdä, kuin tiukka aika tulee olemaan ennen ä-loman alkua. Toivotaan, että pomo tajuais olotilan ja ymmärtäis, että selkä- ja liitoskivut sekä supistelu ei mahdollista aikasemman mallista repimistä. Nyt leipomaan!
 
nepo: Mä tilailin eilen netistä isyyspakkaukseen tarvikkeita ku mies oli pihahommissa. Sitte se koko ajan alko ramppaamaan sisällä ja tottakai se huomas, että nyt on jotain jännää meneillään. :D Mä sit vaan kierrellen ja kaarrellen sain sen mielenkiinnon muihin asioihin. Läheltä siis liippas! Nyt mun pitää vaan käydä hakemassa posti aina ennen sitä, ettei se huomaa niitä saapumisilmoituksia. :D Paketit haen postista päiväsaikaan ja laitan ne johonkin hyvää piiloon. Pitää vaan toivoa, että tulisivat suurinpiirtein samoihin aikoihin, ettei tarvis kauheen kauan piilotella.

Mä ottasin mielelläni kokemuksia vastaan imetystyynystä. Onko tarpeellinen? Minkä mallinen on paras yms.?

Mä kävin apteekissa ja mulle sanottiin siellä, ettei oo mitään väliä mitä aurinkorasvaa käyttää! Kummallista, että niin erilaisia mielipiteitä asian suhteen. :confused:

Kiitos kaikille onnitteluista!

Tänään poksutaan 28+0! :heart:
 
petite ja mesikämmen kiva kuulla etten ole ainut jota närästää, vaikka tietysti ikävää että teitäkin närästää. Nytkin tahtoisin nukkua päikkärit, mutta en vaan pysty närästyksen takia ja nenäkin on nuhan takia tukossa.

Devil käy ihmeessä yksityisellä hakemassa varmistus. Sulle tulee itellesi parempi mieli siitä.

kommenteista Mun mielestä vauvasta ja raskaudesta on kiva puhua :) Musta joskus tuntuu, että en saa puhua niistä tarpeeksi! Nää on aika yksilöllisiä juttuja, mutta mulle tää on niin jännää, että voisin höpötellä näistä asioista paljon enemmänkin.

Hirveä hinku ostella kesäisiä mammavaatteita!

Uusiäippä ja vaaveli 27+5
 
Närästys on täälläkin ihan uusissa sfääreissä :O Ei tekis mieli oikein syödä mitään, ku tuntuu et kaikki närästää.. Ja sit tarhassa kun on töissä ni joutuu liikkumaan ja kumartelemaan jne ni sekin lisää poltetta. Mut pientä tää on, koska mä vältyin kuitenkin pahoinvoinnilta, joten kestän tän kyllä.

Isyyspakkaus on täälläkin kasauksen alla.. Eka paketti haettu toissapäivänä ja se on mun autossa takapenkillä piilossa kun isännällä on tää viikko aamuvuoroa niin en pysty salakuljettaa sisälle sitä sen näkemättä. Toivottavasti ei vaan hoksaa sitä kun kauppaan mennään :) Mun autolla on pakko mennä joka paikkaan kun se on ainoa jossa on ilmastointi :heart:

(.) Maha paisuu vaan, tuntuu että ei kohta taivu enää mihinkään suuntaan. Eilen hoidettiin vakuutusasiakin pois alta ja voi sen suhteen huokaista. Pinnistä alan kattelee netistä, mut ei sillä hätä onneks vielä oo. Ekat viikot meilläkin vauva nukkuu äippälaatikossa, mut laitan sen laatikon siis sänkyyn. Ei tänne muuten ihmeempiä kuulukaan, aurinkoista viikon jatkoa vaan kaikille mammoille :)

inieh ja tyyppi 26+3
 
Mulla oli eilen neuvolalääkäri ja kaikki hyvin. Meijän lääkäri on vaan joku vasta valmistunut tjsp. ja en oo ikinä ennen kokenu niin kivuliasta sisätutkimusta ku eilen. Kun se yritti tunnustella kohdunsuuta ja kanavaa niin sattu ihan hemmetisti. Ja makasin siinä tutkimuspöydällä liki puolituntia kun se oli niin hemmetin hidas. Ensin siis teki sisätutkimuksen ja sit mittaili ja lopuksi ultrasi. Mut kaikki oli kuitenkin kohdillaan, kiinteä ja kiinni ja kanavaa sai ultralla mitattuna peräti 5cm. Vauvan paino arvio oli jo miltei 1200g ja nyt oli jo kääntynyt pää alaspäin vaikka vielä viikko sitten oli perätilassa, mut onpa tuolla vielä aikaa ja tilaa monta kertaa kääntyä ympäri. Sokerirasituksen tuloksetkin sain ja ne oli kunnossa. Palautin myös esitietolomakkeen neuvolaan ja nyt vaan odotellaan sitten seuraavaa neuvolakäyntiä joka on juhannusviikolla.

Huomenna ois viimeinen työpäivä!! Sitten alkaa pitkän pitkä lomalomaloma! Väsäsin tuossa voileipäkakkua työkavereille vietäväksi vaikka pomo ilmoitti että hän on täytekakun tilannut läksiäisiä varten. Huomenna tiedossa siis haikeutta ja kyyneleitä mutta myös helpottunutta iloa että nyt se ois vähäksi aikaa taas ohi ja saa keskittyä olemaan kotiäitinä.


Sanle ja Onnimanni 28+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Emilien Toivottavasti supistukset eivät ole tehneet tuhoa ja että pääset pian lääkäriin tarkistamaan tilanteen.

Äitiyspakkaus on vihdoinkin meillä kotona. Eilen tuli saapumisilmoitus ja tietty se piti käydä yhdessä hakemassa kotiin samana iltana.:D Ei mennyt monta minuuttia kotiin tulon jälkeen, kun pakkaus oli avattu ja kaikki ihanuudet katsottu. :)

Isyyspakkaus on siinä vaiheessa, että kokoan sitä laatikkoon. Aion vielä hankkia siihen muutaman jutun, joten vielä mies ei sitä saa. Odotan kyllä innolla, että mitä mies siitä tykkää!

Minea Meillä on kesäkuussa uuden asunnon remontti, tämän kodin tavaroiden pakkaaminen, siivoaminen, muutto ja tavaroiden purku uudessa kodissa. Menen myös auttamaan äitiäni kesämökin hommissa voimieni mukaan, joskin toistaiseksi kaikki on hyvin. Luvassa on siis "lomaa", kesälomaa ja sitten äitiyslomaa.:)

Imetystyynykokemukset kiinnostavat myös minua. Eli jos joillakin/tutuillanne on kokemuksia niistä, niin kertokaa toki.

Luckygirl & Vintiö 28+5
 
Scarlet: Isyysrahaa voi hakea lapsen syntymän jälkeen kun syntymäpäivä on tiedossa ja isyysloma alkanut. Mikäli Kelan sivuilta asian oikein ymmärsin. Kelan sivuilla oli myös maininta, että tavoitekäsittelyaika näille etuuksille on 3 viikkoa, mikä varmaan kesälomien aikana helposti toteutuu. Mutta maksetaanhan se palkkakin aina "jälkikäteen" tai jos on rahasta tiukempaa, niin kannattaa varautua sitten nyt ennen vauvan syntymää ja laittaa säästöön sitä varten. Eli varmaan kerkee isyysloma loppumaan, ennen kuin Kelasta rahaa tilille kilahtaa. Mutta pääasiahan se on että tietää rahaa olevan tulossa ;) Onneksi ollaan tähän varauduttu.

Isyyspakkaus: Näin sairaslomalla ollessa ois mahdollisuus netistä tilailla kaikkea isyyspakkausta varten, mutta jotenkin en ole saanut aikaiseksi. Ja toisaalta en tiedä sitten oonko enää noutamassa niitä postista aikanaan, jos vuodelepoon joudun totaalisesti. Ajatus ois ihana ja ehkä jotain saatan tilata, mutta ennemmin oon kallistunu sille kannalle, että kun vauvat syntyy haluan ostaa miehelle uuden/toisen sormuksen vihkisormuksen lisäksi/tilalle symbolina vauvoista ja rakkaudesta. Nykyisessä sormuksessa on kihlajaispäivä ja hääpäivä samassa, niin ois kiva sellainen leveä kultainen sormus, jossa ois sit vauvojen syntymäpäivä...

Kertomus: Tervetuloa ja ompa sinulla erilainen tarina vauvalle tosiaan kerrottavaksi ;) Ajattelin juuri miten stressaavaa se alkuraskaus oli jonnekin viikolle 20 asti (pelko keskenmenosta ym.), että jos olisinkin saanut tietää vasta lähempänä 20 viikkoa raskaudesta, niin ois jääny se huoli ja stressi vähemmälle ;) Jotenkin tuntunut koko ajan että aika kuluu hitaasti ja raskausaika todella pitkältä...

Vauvatarvikkeiden hankinta: Kannattaa vilkaista muuten ulkomaisia esim. brittiläisiä verkkokauppoja, saa moni asioita lähes puoleen hintaan aivan samoja tuotteita kuin Suomesta... Postikulujakaan ei aina tule...

Sinful: Kuinka jakselet? Onko kova mylläkkä mahassa? Meidän kaverit on aika rauhallisia, eikä ainakaan vielä potkut satu. Sopivan nukkumisasennon löytäminen alkaa tän mahan kanssa olla haasteellista...

Nippe + tuplat 29+2
 
soittelin tänään aamusta neuvolaan, ja sain ensviikon perjantaiks ajan.. sanoin sille terkkarille siitä, ettei tää nyt niin akuutti juttu ole, ettei mun tartte sairaalalle lähtee ellei tilanne muutu ennen lääkäriaikaa.. lupasin terkalle lepäillä :) tänään on kyllä supistellu koko päivän lepäilystä huolimatta, mutta edelleen kivuttomia. vähän tossa hetki sitten vattaa jomotteli, mut se saatto johtua ihan siittäkin että mulla oli nälkä :D eli tässä nyt sitte seuraillaan ja lepäillään sinne perjantaille asti, ja jos alkaa jotain vuotoja ilmestyyn, tai supistukset alkaa sattumaan ni sit tarttee sinne synnytysvastaanottoon lähtee.. mut toivotaan ettei tarttis :) ei meinaan sit yhtään huvittais lähtee sairaalaan makaamaan kun ensviikon lauantaina on mun pikkuveljen yo-juhlat ja sain jo vaatteetki tilattua :D (vauva nyt tietysti on tärkein, mut toivotaan että olis ihan harmittomia tällä kertaa nää supistukset)

Emilien ja pikkunen 29+0
 
Heiii!

Pitkästä aikaa ajattelin päivitellä kuulumisia.
Muutama päivä sitten käytiin kontrolliultrassa istukan sijainin takia ja nyt se on marginaalinen istukka. Lääkäri kuitenkin oli sitä mieltä ettei vaikuttaisi edelleenkään synnytys tapaan. Paino arvio oli 1200g. Saatiin vielä uusi kontrolli aika heinäkuun alkuun. Ensi viikolla onkin sitten neuvola aika. Sitä odotellessa.

Maha ilmeisesti sen verran kookas (omasta mielestä ei) että monet tulee toteamaan että taitaa syntyä ihan kohta ja sitten ovat ihmeissään kun kerron että vasta elokuussa, jonka jälkeen todetaan että toivottavasti ei ole kuuma kesä tai vaihtoehtoiseti että voi kun koko kesä vielä edessä. Hmph ja aina saa sanoa että onneksi tykkään lämpöisestä josko tänä kesänä olisi sitten mullakin lämmin :LOL:

Närästys on täällä myös aivan kamalaa! Onneksi lääkäri määräsi reseptillä närästys lääkkeitä, ei tarvitse popsia paketillista rennietä =)

Kotiutumistvaatteiksi kävin Pienelle ostamassa bodyn ja housut, oli niin ihanan väriset että en voinut vastustaa. Kaikki vaatteet olisi kyllä löytynyt kotoakin mutta oli ne niin kivat =)

Hankinnoista on taas paljon puhuttu, sitteri olisi meille tulossa ihan tuollainen perusmalli ja sitten sellainen keinu juttu. Lelukaari/leikkimatto on hankittuna ja tämän merkkinen tuli TinyLove Gymini Sunny Day. Kantoliinan ilmeisesti saisin lainaan ja rintareppu on myös hankittuna. Pinnasänkynä on tuollainen perus kiinteä laitainen jossa saa kahteen tasoon nostettua tuon pohjan. Kestovaippoja on tietysti hankittuina ja vielä pitäisi muutamat niitä lisää hankkia. Ja itsellä olen alkanut hankkimaan noita kestoliivinsuojia. Ammeeseen ostin telineen jottei tarvitse lattian rajassa kököttää...

Vaunut ostin käytettynä Emmaljungan duo edget, oli niiin hyvä kuntoisen näköiset ja todella edulliset.

Sairaalakassia en aijo ihan vielä pakata, mutta voisin sen tällä kertaa tehdä etukäteen ettei tarvitse sairaalaan lähtö hetkellä alkaa miettimään mitä tarvitsee mukaan ottaa. :)

Ja vihdoi se masukuva 29+4



Shadowy ja Pieni 29+4
 
Nippe: Ihan hyvin täällä jaksellaan. Vauvat ovat täällä myöskin molemmat aika rauhallisia tapauksia, suurin liikemyllerrys on iltaisin. :) Potkut eivät ole olleet mitenkään kivuliaita. A-vauva on niin alhaalla, että välillä on järkyttävä paineen tunne. Vatsan koko alkaa olemaan tooodella suuri ja niinpä tiellä monessa asiassa, mitä yrittää tehdä. Ja nukkumisasennon löytyminen täälläkin on vaikeaa. :(
Maanantaina olisi jälleen Tyks reissu edessä ja tiistaina neuvola. :)

Tässä olisikin eilen otettua kuvaa masusta. Eli rv 28+6 kuvassa. :)


Eli vatsa on tuollainen "törö". :LOL: Takaapäin kun katsoisi ei edes tietäisi, että olen raskaana.

Sinful89 ja tupla-Pampulat 29+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä