37.5 lämpöä! Jäätkö pois töistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuis muut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuis muut

Vieras
Minä en flunssassa. Aina on pari päivää lämoöä, joka hoituu panadolilla. <<<<<mikäli sitten uudelleen nousee ihan kuume on jotain muuta, johon saadaan antibiootit ja astaamitikoilla lisäksi kortisonikuuri.
Tautuhan on työpaikallisi sinuun jostain tarttunut ja olet jo tartuttanut ennen lämpöäsi muut,
Minua niin ärsyttää, kun aikuiset ihmiset jäävät kotiin lämmöstä, ei se ole kuumetta. <Lapsen toki jättäisin kotiin ja antaisin kuumeellä/lämmöllä poistaa pöpö, ei tarvitse antibioottia.

Tuo on ihan yksilökohtaista... mulle 37,5 on ihan kuumetta, normaali lämpö 36 tienoilla. Jos on 37,5 niin olen sänkypotilas.

Lisäksi olen ihan kantapään kautta oppinut että ei kannata olla marttyyri ja lähteä puolikuntoisena töihin, ellei halua ikäviä jälkitauteja. Viime kerralla väkisin sinnittely johti keuhkokuumeeseen.

Jos mulla nousee tuohon lukemaan, olen oikeasti tosi sairas, eli jäisin kotiin. Yleensä ei kyllä flunssassa nouse kuume, mutta koska mullakin on astma, saan melkein aina keuhkoputkentulehduksen joka aiheuttaa hengitysvaikeuksia ja tosi kovan yskän. Silloin olen jäänyt kotiin ihan lääkärin luvalla, vaikka kuumetta ei oliskaan.

Ei ole tietenkään hyvä jos jää ihan pienestä sairaslomalle, mutta ei sekään ole hyvä että menee sinne töihin pärskimään ja tartuttamaan kaikki muut. Ei ne välttämättä sitä tautia ole saaneet samasta paikasta mistä sinä, mutta saavat sen sitten sinulta. Varsinkin asiakaspalvelussa työskentelevät pärskijät sais mennä kotiinsa pärskimään.

Jos minä ryhdyn edes mittaamaan kuumetta, niin se kertoo jo että en ole työkunnossa. Täytyy olla aika kurja olo.

Mulle ei kuume ole päätöksentekijä kotiin jäämisessä vaan olo. Mulla on kuumetta muutaman kerran kymmenessä vuodessa, mutta flunssaa voi olla useamman kerran vuodessa :D Sä varmaan vetäisit nitroja tuosta - jään kotiin ilman kuumettakin.

Riippuu enemmänkin yleisolotilasta jäänkö kotiin vai ei ja myös siitä mitä työtä tekee. Mun homia ei jaksa tehdä sairaana, joten on viisaampaa jäädä kotiin pariksi päiväksi sairastaman kuin olla töissä puolikuntoisena toisten riesana.

Kyllä mullakin olo kertoo enemmän kuin se mittarilukema. 37,5 on mulle jo sellainen lämpö että vetää aika kivasti voimat pois. En siis mene töihin jos on oikeasti huono olo.

Kyllä jäisin. Tuolla lämmöllä mulla on jo tosi vetämätön olo ja kunnon flussassa saattaa olla sairaslomen tarvetta ilman kuumettakin. Jos on vain vähän kurkku kipeä tai aivan lievää nuhaa ilman kuumetta niin tulen töihin. Mutta jos pärskin jatkuvasti niin haen saikkua vakkei olisikaan kuumetta.

menen, koska se on vasta lämpöä eikä oikeastaan kukaan terkkari anna saikkua silloin
normi lämpö mulla on 36,5 ja vaikka pieni lämpö onkin ehkä kurja niin kyllä mä töissä silti pärjään
olen kyllä ollu 40 asteen kuumeessakin kun en viitsinyt lopettaa vuoroa kesken

Mäkin jään. Mulla ei hevillä nouse edes tuohon lukemaan ja olen kyllä aika kipeenä silloin, jos on 37.5. Eli pää räkää täynnä, uupunut,yleensä kova yskä ja jo matkalla kohti keuhkoputkentulehdusta. Ja mähän en kenellekään raportoi lämpöjäni kun soitan olevani sairas. Ilmoitan olevani sairas ja sen kyllä äänestä kuuleekin. Sillä selvä.

Tutkimuksen mukaan ihmiset, jotka eivät juuri koskaan jääneet töistä sairaslomalle, kuolivat muita useammin sydänkohtauksiin. Se, ettet hoida itseäsi kun olet sairas, ei ole mikään ylpeydenaihe, vaan silkkaa typeryyttä!!! Multa ei irtoa minkäänlaista ihailua tai myötätuntoa sellaisille ihmisille enkä ikinä häpeä olla sairaana pois töistä! Vähän tolkkua ihmiset! Duuni on kuitenkin vain duunia, vaikka miten hyvä asema olisi.

Tosi harvoin mittaan itseltäni kuumetta, koska se ei ole mulle se mittari, minkä perusteella jään kotiin tai menen töihin. Mullakin normaalilämpö on aika alhainen, mutta 37,5 astetta voi tulla ihan vaan nivelissä jylläävän tulehduksen vuoksi. Jos en ole muuten kipeä, voin aivan hyvin mennä töihinkin.

Yleistila vaikuttaa siihen menenkö töihin. Jos mulla on 37,5 astetta kuumetta, se todellakin on kuumetta, ja yleensä tuossa tilanteessa jo huimaakin. Työni on sen luontoista, että myös päänsärky häiritsee keskittymistä, ja sitäkin kuumeessa on. Koodista tulee enemmän sekundaa, joten kannattaa jättää ne virheet tekemättä niin tulee vähemmän korjattavaa. Eli jäänen kotiin.

Että mä vihaan niitä marttyyreita, jotka raahautuvat duuniin pärskimään tai toitottamaan vuoden työntekijöinä, että ovat sairaina töissä. Te nuijat sairastutatte muutkin, pysykää himassa.

Mulla kerran influenssa jälkeen oli edelleen lämpöä tuo 37,5. Olin aivan tukossa, enkä tuntenut itseäni työkykyiseksi. Olin kuitenkin ollut jo oman ilmoituksen päivät kotona, joten menin käymään lääkärissä odotuksella, että saisin olla pari päivää vielä kotona. Tulos oli 5 päivää sairaslomaa, 600 buranaa kuurina 3 * päivässä, nenää avaava lääke ja antibiootti. Tulehdusarvot yli 20.

Yhteistyössä