35-vuotiaat raskaanaolevat/ensisynnyttäjät!

Ei odotettu, sillä tiedettiin, että luonnonmukaisesti mahdollisuudet olisivat todella huonot miehestä johtuvista syistä. Ei kannattaisi 35-v. tai vanhempana odotella yli puolta vuotta, tutkimuksiin ja hoitoihin kuluu usein yllättävästi aikaa ja mahdollisuudet laskevat joka tapauksessa iän karttuessa. Toki tapauskohtaista.
 
lellukka
Ikää eilenä 35 ja tänään 36 :/
Edellinen icsi 11/05 meni mönkään, munarakkuloita tuli vain 1 :\|
Tänään kävin laitattamassa jarrukapselin vattanahkaan ja icsi pitäisi olla viikolla 20. Vika löytyi miehen siimahännistä :'(
 
pikkuenkeli67
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2006 klo 22:03 Lia kirjoitti:
Kuinka kauan olette odottaneet raskaaksi tuloa ennen lapsettomuushoitoa/luomuraskautta? :ashamed:
Ensinnäkin, tässä "ikäloppu" äitiksi haaveileva loppuvuodesta 39v täyttävä "muumio"... B)
Miehen kans ollaan taivallettu yhteistä tietä nyt kymmenisen vuotta ja vauva on periaatteessa ollu koko ajan tervetullut meille. Ehkäisyä ei oo ollu ku jokunen kuukausi aivan alkuvaiheessa, kun mulla oli ennestään ehkäisykapselit. Vaan ei oo vauvaa kuulunu... tosin ei me mitään oviksia koskaan olla bongattu tai metsästetty. Nautittu niinku sängyssä pitää, mutta ei vaan oo tärppiä tullu. Ja senpä vuoksi mun sisäiset kellot alko hälyyttämään jo oikeestaan useempi vuosi sitte. Sillon vaan oli "esteenä" mun tupakointi, jonka mies vaati loppuvan ennen kunnon yritystä. Ja kun olin sit ollu puoli vuotta polttamatta (n. 20 savuvuotta takana...), alettiin yrittään koti-insseillä kun muuten ei yrityksistä tullu mitään. Ja kun oltiin hakattu päätämme seinään reilu puoli vuotta, tilasin ajan terveyskeskukseen ja sitä kautta päästiin tutkimuksiin ja sain lähetteen gynelle.

Eli lyhykäysyydessään kai voisin vastata sulle 9 vuotta, koska suunnilleen vuosi on pian menny hoidoissa juostessa. Kolme IVF/ICSI:ä on tuloksettomana takana (munasoluvikaa... monitumaisuutta) ja neljättä hoitoyritystä odotellessa....

Kevättä rintoihin vastoinkäymisistä huolimatta!
 

Yhteistyössä