35+ vauvan odottajat

Hei

Ajattelin luoda oman ryhmän, kun tunnen itseni jo niin vanhaksi tuonne nuorten odottajien puolelle, että olisi kiva vaihtaa ajatuksia jo vähän iäkkäämpien odottajien kanssa. Tervetuloa tänne jutustelemaan kaikesta odotukseen liittyvästä, koska vertaistuki one se paras tuki

Jos kiinnostusta löytyy voin luoda myös suljetun ryhmän.

Kerrothan aluksi pienen kuvauksen itsestäsi ja tilanteestasi.

Olen 38v kuuden lapsen äiti, lapsilukumme piti olla täynnä kunnes tämä pieni iltatähti ilmoitti tulostaan. Elän avoliitossa ja minulla on nykyisen mieheni kanssa 2 pientä tyttöä ja edellisestä liitosta 4 kouluikäistä lasta jotka ovat luonamme vuoroviikoin.
Laskettuaika on 9.6.2021
 
Viimeksi muokattu:
Täällä löytyy yksi. Ikää 39 ja kuudes lapsi tulossa. Laskettu aika on 13.5 ja huomenna olisi kauan pelätty ultra edessä. Pelko on ihan hirveä, ettei kaikki olekaan hyvin. Kaksi ultraa ennestään takana rv 7+ ja 9+. Sykettä olen kuunnellut kotidopplerilla. Henkisesti olen varautunut jo jatko tutkimuksiin, koska ikäkin jo nostaa riskilukuja. Välillä sitä miettii olenko liian vanha tällaiseen pelkäämiseen ja jännittämiseen.
 
Kiitos viestistäsi ja tervetuloa mukaan. Itseäni pelottaa myös kamalasti edessä häämöttävä niskapoimu ultra. Vielä en sydänääniä voi kuunnella dopplerilla, mutta kävin viikko sitten ultrassa missä kaikki oli hyvin ja syke löytyi. Huomenna neuvola. Yritän vakuuttaa itselleni että kaikki menee hyvin mutta ikäni takia pelottaa. Minkä ikäisiä lapsia sinulla on ennestään? Itselläni vanhin tyttö jo 13v, poika 10, tyttö 8, poika 7, tyttö 3 ja tyttö 1v.

Toivotan paljon onnea ultraan, kaikki varmasti hyvin:love:
 
Vielä 35 vuotias äippä täällä. Esikoinen pian 18 jo ja kuopus 15 eli aikaa on edellisistä. Miehen ensimmäinen nyt, meidän yhteinen pikkanen. Ihan alussa mennään tämän pienen kanssa, tänään viikkoja 6+0 ja ultrassa näkyi pieni hento ❤ syke. En kylläkään pidä iäkkäänä itseäni ja haluan uskoa kaiken menevän hyvin ❤
 
Tervetuloa Oliivi3. Viime raskauksista sitten jo aikaa ja olet nuorena ensimmäiseksi saanut. Välillä tuntuu että itse oon vaan kokoajan ollut raskaana kun lapsia siunaantunut niin monta mutta olemme miehen kanssa lapsirakkaita, että molemmat ollaan innoissaan tästä pikku tulokkaasta. Nyt pitäisi olla 8+5 ja huomiselle neuvola käynnillä vaan jutustellaan.
 
Täällä pian 37-vuotias esikoisen odottaja. Vähän myöhäisherännäinen näihin hommiin, mutta melkein 1,5 vuoden yrityksen jälkeen toisesta hoitokierrosta plussa maaliskuussa. Täällä siis jo rv35+5. ❤ Laskettu aika tasan kuukauden päästä eli 2.12.
Muistan miten kamalasti jännitti kesällä ne ultrat, mutta onneksi kaikki hyvin. Nyt jännitän torstain ultraa ja että kuinka suuri tämä meidän potra poika jo on. Rv28 mentiin jo yläkäyrillä ja vatsasta ja liikkeistä päätellen hyvin on kasvanut senkin jälkeen. :ROFLMAO:
 
Paljon onnea LATILA ultraan., tule sitten kertomaan uutiset tänne kun ehdit.

Tervetuloa HYPSY mukaan, siellä alkaa olla jännät paikat käsillä, joko tuleva synnytys jännittää kovasti?

Yhdeltä neuvolaan, en varmaan kehtaa pyytää neuvola tätiä kuuntelemaan sydänääniä kun vauva on vielä niin pieni.. joillakin kuunneltu jo rv 9 ja mulla vaihtuu kohta vk 10.
Aamulla meinasi tulla oksennus (Siis kauhea kakomisreaktio) kun vein tyttöä päiväkotiin, onneksi huono olo meni sitten ohi ja pystyin olemaan taas normaalisti, eikä hoitotädit kuulleet mitään,
 
Paljon onnea LATILA ultraan., tule sitten kertomaan uutiset tänne kun ehdit.

Tervetuloa HYPSY mukaan, siellä alkaa olla jännät paikat käsillä, joko tuleva synnytys jännittää kovasti?

Yhdeltä neuvolaan, en varmaan kehtaa pyytää neuvola tätiä kuuntelemaan sydänääniä kun vauva on vielä niin pieni.. joillakin kuunneltu jo rv 9 ja mulla vaihtuu kohta vk 10.
Aamulla meinasi tulla oksennus (Siis kauhea kakomisreaktio) kun vein tyttöä päiväkotiin, onneksi huono olo meni sitten ohi ja pystyin olemaan taas normaalisti, eikä hoitotädit kuulleet mitään,
Kiitos! Miten meni neuvolassa? Meillä kuunneltiin ekan kerran neuvolassa sydänäänet vasta 15+ jotain, mut mä olin jo ehtinyt kuunnella dopplerilla kotona, niin ei jännittänyt niin paljon. :D

Ihanaa @LaTiLa että siellä ultrassa kaikki hyvin! ❤

Mua ei itsesi jännitä synnytys yhtään. Vähän hävettää myöntää, ettei mua oikein kiinnosta edes perehtyä asiaan, koska ajattelen asian niin, että se tulee menemään omalla painollaan vaikka lukisin oppaita tai katselisin opetusvideoita kuinka. Onhan siellä ammattilaiset paikalla. :LOL:
 
Heipat, mieki tuun tänne odottelemaan. Ikää on 42 vuotta ja kolmevuotiaalle pikkuveljeä odotetaan. Luomusti on raskaudet saaneet alkunsa mutta monta pettymystä on myös matkan varrella.
Nyt on rv 17+ eli rakenneultra muutaman viikon päästä edessä. Toivottavasti ketju pysyy aktiivisena ja tsemppiä kaikille!
 
Mo kaikkii! Olipa kiva törmätä tähän ketjuun. :) Mulla ikää 40v ja esikoista odotetaan. Takana yksi varhainen keskeytynyt keskenmeno, joka heittänyt varjon ja pelkoja tähän raskauteen, joista edelleen kärsin, vaikka nyt kuitenkin viikkoja kasassa jo 20+2. Perjantaina rakenneultra, joka pelottaa ja jännittää... Vielä en tunne liikkeitäkään, niin edelleen välillä vaikeaa ymmärtää olevansa oikeasti raskaana, vaikka maha aika iso jo onkin. Toivottavasti rakenneultra taas konkretisoi ja toivottavasti siellä ois kaikki sitten kunnossa pienellä...
 
Saankohan liittyä mukaan vaikkakin olen juuri ikärajoilla? Vauvan syntyessä ikää 35v.
Sain esikoisen kun olin juuri täyttänyt 21vuotta. Ajattelin että olisi ihanaa olla nuori äiti ja olihan /on se. Toisaalta ajattelin myös että siinä voi kestää vuosia kunnes se ihme tapahtuu joten parempi aloittaa harjoittelu jo nyt. Eipä siinä kauaakaan kun jäinkin raskaaksi. Vuoden päästä siitä toinen ilmoitti tulostaan. Nämähän ovat jo teinejä tällä hetkellä. Ajattelin eron jälkeen että lapsiluku on siinä mutta sitten tapasin nykyisen aviomieheni ja oli kyllä aika pian selvillä että meidän tulevaisuuden kuvaan kuuluisi yhteinen lapsi, miehelle esikoinen, tästä on nyt haaveiltu 5vuotta. Matkaan on mahtunut 3 km ja 3 kemiallista raskautta, ja tänään ollaan nyt hoitojen avulla onnellisesti rv 7 ❤
Jotenkin tuntuu niin uudelta ja ihmeelliseltä kaikki kun kuopus on jo 12v. Mulla meni parikin viikkoa testejä tehdessä että sisäistin olevani raskaana.
Pelkoja on mutta toisaalta luottavaisin mielin kun nyt tarkemmassa seurannassa ja tukilääkkeet käytössä.
Ihanaa odotusta kaikille❤
Alinna ja Toivo 6+1
 
Tottakai, heitin kun iän tuohon ettei nyt ihan parikymppiset tule tänne, kiva jos oltaisiin suurinpiirtein saman ikäisiä.

Varasin eilen illalla terveystalon tuon Np ultran, täällä Nokialla Äitiysneuvola on tehnyt heidän kanssa sopimuksen ja ultra kätilön tekemänä on ilmainen. Aika on sitten 23.11, tuntuu taas iäisyydeltä mutta oli ensimmäinen vapaa aika.

Onko muilla menkkajomotuksia? mulla on ajoittaisia, onneksi ovat normaaleja raskaudessa kun kohtu kasvaa vauhdilla.
Latasin hauskan sovelluksen preggers missä vauvan kasvua kuvataan eri hedelmillä, itselläni nyt rv 10 alussa ja vauva on kumkvatin kokoinen :) :)
 
Tottakai, heitin kun iän tuohon ettei nyt ihan parikymppiset tule tänne, kiva jos oltaisiin suurinpiirtein saman ikäisiä.

Varasin eilen illalla terveystalon tuon Np ultran, täällä Nokialla Äitiysneuvola on tehnyt heidän kanssa sopimuksen ja ultra kätilön tekemänä on ilmainen. Aika on sitten 23.11, tuntuu taas iäisyydeltä mutta oli ensimmäinen vapaa aika.

Onko muilla menkkajomotuksia? mulla on ajoittaisia, onneksi ovat normaaleja raskaudessa kun kohtu kasvaa vauhdilla.
Latasin hauskan sovelluksen preggers missä vauvan kasvua kuvataan eri hedelmillä, itselläni nyt rv 10 alussa ja vauva on kumkvatin kokoinen
Kyllä joo jomottelee ja sit viiltelee nivusiin,eiköhän se kuulu asiaan. Välillä kyl säikähtää kun saattaa tulla ykskaks tosi voimakkaastikin mut luulen vaan et oon muutenkin herkkä tuntemaan ihan kaiken :D
Meillä eilen toi preggers kertoi vauvan olevan mustikka, on kyl hauska :D
@Hypsy Oi että! Miten ihanaa ❤
Varmaan alkaa olee jo kiintiö täynnä kun muutenkin noin loppusuoralla meet? :X3:
 
Mulla oli silloin alkuvaiheessa ihan kamalia polttoja kohdussa. Ihan kuin joku olis tarttunu aina välillä palavalla nyrkillä kohtuun ja rutistanu. :D Sellasia repäisykipuja, mistä monet puhuvat jo ihan alussa, tuli vasta joskus puolen välin paikkeilla tai jopa myöhemmin.

@Alinna86 Kyllä tässä alkaa olemaan jo aika valmis tähän touhuun, vaikka kaikki on mennytkin tosi hyvin. Alkaa turhauttaa tämä iso maha ja kömpelyys. Esim. Koko ajan tippuu jotain lattialle ja nostaminen on oma operaationsa. Ja miten sitä vatsan kasvua odottikaan alussa! :LOL:
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali ja Alinna86
@Shibali tsemppiä r-ultraan! Kerro sitten miten meni. Otitko muuten seulat/niptin? Mulla se ois ehkä kolmen vkon päästä edessä ja kyllä jo mietityttää ja ehkä vähän pelottaa. Näillä kilometreillä sinne ei välttämättä mennä vain vauvaa ihastelemaan, näin omalla kohdalla ainakin.
Tänään oli nla ja hemoglobiini oli yllärinä pysynyt hyvänä ilman rautalisää, mulla on kroonisesti aina ollut matala. Kohtalaisen helppo on raskaus ollut muutenkin. 17+4 tänään.
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali
Miulla on sovelluksista öö.. Preglife, Raskaus + ainakin. Ja Vau. Eniten tykkään kahdesta viimeisestä. Ihan sitä on hurahtanut nyt, dopplerinkin menin tilaamaan. :ROFLMAO: Tänään ollut nyt hetken hyvä olo eikä etomista ole ollut, huh. Itse teen vaan yövuoroa työkseni ja todella toivon voivani tehdä mahdollisimman pitkälle koska sopii omaan rytmiin parhaiten. :giggle:Katsoo mitä mieltä on neuvolassa tästä... 30.11 olisi eka neuvola, viikkoja silloin tasan 10+0. Itseä ei haittaa että on niin myöhään, katsoi jo verikokeet valmiiksi samalle viikolle ja ultrasta puhuttiin että tulee siitä parin viikon päähän.
Tervetuloa uusille ja hurjasti tsemppiä @Hypsy viimeisille viikoille ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali

Yhteistyössä