34-v, raskaana, yksin ja lapseton

• Viestiketjun aloittaja "Minä vain"
  • Ensimmäinen viesti
No jos olet haarojas menny levitteleen niin eihän se auta kun kantaa vastuunsa. Tuossa iässä luulis olevan jos sen verran järkeä päässä että ymmärtää että petipuuhista voi tulla raskaaksi ja luulisi tuossa iässä olevan jo kaikki asiatkin niin hyvin että ei ole estettä synnyttää ja kasvattaa lasta.

!
Olet pian äiti ja etkä enää yksin. =)
Mutta jos tunnet, että sinusta ei ole yksin lasta hoitamaan, niin ehkä abortti on oikea vaihtoehto - mutta mieti, apua varmasti saat sukulaisilta, neuvolan kautta..?

"Kifa"
Mikä siis on ongelma? Jos et halua lasta niin kipin kapin aborttiin ennen kuin on liian myöhäistä ja sitten toimiva ehkäisy käyttöön. Jos taas koet pystyväsi kasvattamaan lapsen yksin niin sitten teet niin. Miestä et voi pakottaa olemaan mukana lapsen elämässä mutta isyystestin ja elatustuen kyllä saat ja ne kannattaakin vaatia.

JONSERED Karhunkantaja
Et halua, et uskalla vai et ole varma?

Jos haluat lapsen, nyt olisi sen aika. Jos olisit valmis saamaan lapsen parisuhteessa, olet valmis saamaan lapsen. Mutta jos et todellakaan ikinä, koskaan, milloinkaan halua lasta, ei sinun ole nytkään pakko saada. Jos olisit ollut varma siitä, että et halua lašta, olisit todennäköisesti jo hankkinut sterilisaation...

"vieras"
No jos et halua, niin varmaankin varaat ajan lääkäriltä. Mikä on ongelma? Miksi kirjoitat tänne? Haetko huomiota ja sympatiaa? Ja miksi ihmeessä minä vaivaudun edes vastaamaan tähän :D

• Tykkää
Reactions: McQueen
"annika"
No jos olet haarojas menny levitteleen niin eihän se auta kun kantaa vastuunsa. Tuossa iässä luulis olevan jos sen verran järkeä päässä että ymmärtää että petipuuhista voi tulla raskaaksi ja luulisi tuossa iässä olevan jo kaikki asiatkin niin hyvin että ei ole estettä synnyttää ja kasvattaa lasta.
niinno, pätee myös siihen mieheen. kyllä senki pitäis tietää että mitä siitä seksistä voi seurata. ja kyllähän se mies kantaa ainakin taloudellisen vastuun jos sitä vaaditaan.

mutta oikeesti. jos tiedät että haluat 'joskus' lapsia, niin sitten varmasti paras aika on nyt kun tuota ikääkin löytyy. mies joko tulee järkiisä tai sitten ei, sun päätöksen ei pitäis riippua siitä. vaikka se nyt haluais jäädä sun ja vauvan kanssa niin ei sitä mikään estä lähtemästä sitten vaikka parin vuoden päästä. sun pitää päättää haluatko sinä sen lapsen.

"annika"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;25329324:
Miten niin, tässä iässä pohtii kaikenlaista, kasvaisikohan sitä joskus nin aikuiseksi ettei tällaista sattuisi. Työpaikkakin on suhteellisen uusi, ja jäisin vielä yksin lapsen kanssa...
niin mutta vaikka olisit ollut kymmenen vuotta naimisissa ja nyt onnellisessa parisuhteess ja raskaana niin ukkos saattais muutaman vuoden päästä lähteä ja sit olisit silti yksin.

*
Jos sulla on ajatuksena että joskus haluat lapsia niin sitte kannattais pitää vauva. Koska ikää on sen verran että jos alat odottamaan sitä miestä joka haluaa niitä lapsia niin voi käydä niin ettet niitä ikinä ehdi saada.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;25329324:
Miten niin, tässä iässä pohtii kaikenlaista, kasvaisikohan sitä joskus nin aikuiseksi ettei tällaista sattuisi. Työpaikkakin on suhteellisen uusi, ja jäisin vielä yksin lapsen kanssa...
Aloituspostauksessa kysyt, "aborttiko edessä?" ja kun sinulle sanotaan, että kanna vastuusi (nojautuen lapsen pitämiseen), vastauksesi on, "paitsi etten vain halua!" -- tästä voi tulla siihen johtopäätökseen, että olet jo päättänyt abortin tehdä. Joten millä tavalla tämä ei ole tyhmä aloitus?

alkuperäinen
[QUOTE="annika";25329368]niinno, pätee myös siihen mieheen. kyllä senki pitäis tietää että mitä siitä seksistä voi seurata. ja kyllähän se mies kantaa ainakin taloudellisen vastuun jos sitä vaaditaan.

mutta oikeesti. jos tiedät että haluat 'joskus' lapsia, niin sitten varmasti paras aika on nyt kun tuota ikääkin löytyy. mies joko tulee järkiisä tai sitten ei, sun päätöksen ei pitäis riippua siitä. vaikka se nyt haluais jäädä sun ja vauvan kanssa niin ei sitä mikään estä lähtemästä sitten vaikka parin vuoden päästä. sun pitää päättää haluatko sinä sen lapsen.[/QUOTE]

Kiitos hyvästä ajatuksen aiheesta. Miehen varaan en laske mitään, yksin olen pärjännyt hyvin pitkäänkin, mutta kauhistuttaa silti tämä tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;25329386:
Kiitos hyvästä ajatuksen aiheesta. Miehen varaan en laske mitään, yksin olen pärjännyt hyvin pitkäänkin, mutta kauhistuttaa silti tämä tilanne.
No kauhistuttaa se monia sellaisiakin jotka on tarkoituksella hankkiutuneet raskaaksi. Kun mulla paukahti ekasta lapsesta plussa testiin niin olin ihan paniikissa jonkun aikaa vaikka lapsi oli erittäin toivottu, mulla hyvä mies, vakituinen työ ja muutenkin asiat kunnossa. Että se tunne nyt ei oo mikään peruste abortille ja kyllä tuossa iässä pitää jo osata kanta vastuunsa. Eri asia joku 15v teini mutta 34v.

*
Joo paniikki voi iskeä vaikka lapsi olisi kuinka haluttu =) Mulla on iskeny molemmista paniikki. Ekasta sen takia että olin kuin olinki ekaa kertaa raskaana ja tokasta sen takia että esikoinen oli vasta 3 kk kun plussasin uudelleen :D

xperience
Itse samanikäisenä yhden lapsen äitinä (ja vaimona) sanoisin, että jos olet ajatellut joskus tulevasi äidiksi, ei ole ollunkaan hullumpaa tulla äidiksi ilman sitä miestä. Niistä miehistä kun on loppujen lopuksi aika paljon harmia ja ei välttämättä ollenkaan hyötyä.

Jos et halua lasta, niin teet abortin.

Jos haluat lapsen niin et tee.

Simple as that.

Miehen varaan ei voi laskea edes avioliitossa; nainen voi silti yhtäkkiä päätyä kasvattamaan lapsensa yksin. Mies kun voi lähteä, raskaana oleva nainen ei pääse tilanteesta kävelemään pois.

"vieras"
Ymmärrän että kauhistuttaa. Mulla on mies, vauva on toivottu ja kaikki hehkuttaa ympärillä, mutta itse OKSENNAN pelkästä kauhusta kun ajattelenkin asiaa. Yleensä ne ajatukset kumminkin tasoittuu raskauden edetessä ja lapsen tullessa.

Yhteistyössä