3 vuotta ikäeroa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minkälaisia kokemuksia kun lapsilla noin 3 vuotta ikäeroa? Meillä nyt tyttö 1,5 vuotta ja ollaan ajateltu ensi kesänä alkaa yrittämään pikkukakkosta, josko sellainen meille suodaan.. Kaikenlaiset kokemukset tervetulleita..

Meil toiminu tosi hyvin. Kun toka synty, ei eka ollu enää niin pieni, et ois tarvinu jatkuvasti huomioo. Jakso odotella rauhas vuoroaan. Nyt ovat jo kylläkin 7 ja 4. Hyvin menee vieläkin.

Meillä pojilla tasan kolme vuotta ikäeroa. Ovat nyt 4- ja 7 -vuotiaita ja leikit sujuu hienosti, paremmin kuin alkuun uskoinkaan. Kenties samaa sukupuolta olevilla löytyy samoja leikkejä paremmin... En vielä tiedä, koska tyttömme on vasta vauva :D Ja olen kokenut, että lastenhoito ei ole ollut liian raskasta, sillä kolmevuotias oli jo melkoisen omatoiminen, kun vauva syntyi. Eli voin suositella!

Mitä sä niillä kokemuksilla. Kai sä tajuat että ihan samanakaltaisia kokemuksia laidasta laitaan löytyy kaikista ikäeroista.
Kai sä nyt itse parhaiten tiedät perheesi ja esikoisesi luonteet ja kyvyt.

Meillä on ainakin menny ihan hyvin :) poikien ikäero tasan 3v. Alussa ihan koko ajan tahto pitää vauvaa sylissä ja pusutella. Mustasukkasuutta todella vähän ilmassa, mutta sillon ku sattuu mustis päivä niin kyllä osaa sitten kanssa olla mustis... varsinkin tuo imetys tahtoo olla mustasukkasuutta herättävää.
Nyt kun vauva 8kk ja liikkuu todella vikkelästi paikasta toiseen meinaa vanhemmalla hermo välillä mennä kun sotkee kaikki leikit. Mutta toisaalta viihtyvät todella mainiosti keskenään. Pienempi on ihan isoveljen "fani" koko ajan pitäs olla veljen kanssa menossa...
Uskaltaa jättää ihan keskenäänkin jo leikkimään kun pitää korvat auki :)

Alkuperäinen kirjoittaja aaa:
Mitä sä niillä kokemuksilla. Kai sä tajuat että ihan samanakaltaisia kokemuksia laidasta laitaan löytyy kaikista ikäeroista.
Kai sä nyt itse parhaiten tiedät perheesi ja esikoisesi luonteet ja kyvyt.

no kai sitä kysyä saa....vaikka kokemukset on erilaisia.

Meillä lapsilla ikäeroa kaks viikkoa vaille 3 vuotta ja hyvin on mennyt koko ajan.Ajattelin,että onko niistä leikkikavereiksi kun on ikäeroa,mutta kyllä niistä on kovastikin.

Kiitos kaikille kokemusten jakamisesta.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, miten muut ovat kokeneet ikäeron. Omat kokemukset tulevat sitten myöhemmin jos meille pikkukakkonen suodaan. Ja mielelläni jaan sitten kokemuksiani muillekin..

Mulla ja siskolla ikäeroa kolme vuotta ja hyviä kavereita ollaan toisillemme oltu vasta, kun oltiin 15 ja 18. Kyllä pienenä leikittiin yhdessäkin, mutta monet huudot siitä tuli, kun pienempi yritti sekaantua isomman leikkeihin.

Mulla ja siskolla oli melkein tasan 3 v ikäeroa, ja meillä oli kyllä hyvin erilaisista luonteistamme johtuen ihan hirveitä riitoja kersana. Vasta teini-iästä päästyä suhde alkoi toimia. Musta ikäerolla on paljon vähemmän merkitystä kuin luonteella. Kaverin 2 v ikäerolla syntyneet tyttö ja poika on hyvät kaverukset. Itsellä vasta yksi lapsi.

moi! meillä ekalla ja tokalla ikäeroa 2v5kk ja ekalla ja kolmosella on eroa 3v8kk. esikko on ottanut todella tärkeäksi tehtäväkseen isosiskona olon ja leikittää usein pienenpiään. Lapset ovat kuin paita ja takamus ja jopa nuorin otetaan leikkeihin mukaan. riitoja tulee niinkuin asiaan kuuluu mutta ainahan sisarukset nahisee keskenään. kaverin lapsilla on reilut 3v ikäeroa ja esikoinen on todella mustasukkainen vauvasta. sanoisin että ikäerolla ei niin väliä vaan sillä että isommillekin muistetaan antaa sitä ihan omaa aikaa. niin ei tule isommalle sitä oloa että vauva ryösti äidin kokonaan vaan itselleen ;)

Uusimmat

Yhteistyössä