3-vuotis neuvola

  • Viestiketjun aloittaja Nonsku
  • Ensimmäinen viesti
meillä vastasi kyllä.. Luulen, että jonain toisena päivänä tai aikana vastaukset olisivat saaneet jäädä väliin meilläkin...Sivuten aihetta, mitä muita testejä teillä oli? Ei meillä ollut muuta kun kuulon testaus ja yleistarkastus.
 
Yökukkuja
Meillä päin 3v. neuvolassa pituus- ja painomittausten lisäksi mm. näöntarkastus, piirtämistä esim. ympyrä, yhdellä jalalla seisomista, varpaillaan kävelyä, kuvakirjojen katselua ja jutustelua.
 
Meillä 3v neuvolassa piti piirtää ympyrä, koota palikoista torni, näyttää kuvista mikä on suurempi/pienempi, sitten näöntarkastus. Siinä ne taisi ollakin.
Tyttö ei suostunut sanomaan näkökorteista mitään, ympyrää ei piirtänyt, eikä palikoista rakentanut mitään. Vaakaan ei suostunut kuin mun kanssa ja mittaus tehtiin puoliväkisin.
Korteista näytti pienemmän/suuremman, mutta niin, että nosti kortin pystyyn ja katsoi vielä, että terkkari ei näkisi mitä näyttää :kieh: Tosin se näki sen läpi, että oikein meni :)
Viimeksi kun kävin itse äippäneuvolassa, tyttä rakensi palikoista yli puoli metriä korkean tornin ja piirsi terkkarille hienoja kuvia :D Mikäs siinä, kun ei häntä vaan tutkita...
Tyttö on hyvä piirtämään muuten, piirtää ihmisellekin kaikki osat paikoilleen silmäripsiä myöden, mutta eipä niitä taitoja pyydettäessä esitetä :/ Varmaan äitiä uskotaankin, kun vakuttelee, että joo osaa se sitä sun tätä ;)
 
Kiitos fiona/yökukkuja. Paljon teillä sitten testattiin...Mainiot piirtäjän lahjat tytöllä; meidän poitsu piirtää kyllä ahkerasti, mutta suttua aikaan saa :D .

Eroja suuresti eri neuvoloilla ja alueilla. :'( . Mukavaa kesäkuun jatkoa Kaikille
 
nonsku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.06.2006 klo 22:56 tuuli66 kirjoitti:
meillä vastasi kyllä.. Luulen, että jonain toisena päivänä tai aikana vastaukset olisivat saaneet jäädä väliin meilläkin...Sivuten aihetta, mitä muita testejä teillä oli? Ei meillä ollut muuta kun kuulon testaus ja yleistarkastus.
Meillä oli kuulon testaus,ympyrän piirtäminen,kuvakirjaa katseltiin,palapeliä teki mut ei se kai testeihin kuulunu ku poika ite sen haki,paino ja pituus.
 

Yhteistyössä