3-vuotias rattaissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyhymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyhymä

Vieras
Minkä ikäiset teillä on vielä rattaissa? Meinasin että lähtisin lenkille tuon 3-vuotiaan kanssa mutta katotaanko mua kieroon jos se on vielä rattaissa? :D Pulkalla kun ei enää pääse ja pyörääkään ei voi vielä ottaa esiin ja jos se kävelee niin ei ole mulle kovin tehokas lenkki tiedossa...

Meillä 3 v. nukkuu vielä ulkona rattaisssa päiväunet ja kyllä häntä työnnelläänkin. Joskus olen käynyt puolen tunnin kävelylenkillä niin, että 5 v. on rattaissa, koska muuten en pääse mihinkään liikkumaan moneen päivään. Minun puolestani kuka tahansa saa katsoa kieroon.

No henk.koht. en 3-vuotiasta enään rattaisiin pistä. Jos haluan tehokkaalle lenkille niin jätän lapsen muiden hoiviin. Mutta tuskin sua nyt kieroonkaan katsotaan. Tosin ei niillä rattailla välttämättä kovin tehokkaasti eteenpäin pääse, ajoittain on vielä aika sohjoista/liukasta.

Alkuperäinen kirjoittaja mellulanväki;25875116:
Meillä 3 v. nukkuu vielä ulkona rattaisssa päiväunet ja kyllä häntä työnnelläänkin. Joskus olen käynyt puolen tunnin kävelylenkillä niin, että 5 v. on rattaissa, koska muuten en pääse mihinkään liikkumaan moneen päivään. Minun puolestani kuka tahansa saa katsoa kieroon.

5 v :O *kieroon*

Kyllä meillä 3-vuotias kulkee vielä usein rattaissa. Eikä minua haittaa, vaikka joku kieroon katsoisikin. Minulla ei todellakaan ole aikaa tai haluakaan liikkua aina 3-vuotiaan tahdissa, vaikka ihan kohtuullisen reipas kävelijä onkin.

Sinä itse päätät haluatko lastasi rattaissa kuljettaa.
Minä "annan"/houkuttelen lasta kävelemään itse ensin niin kauan kuin jaksaa, ja sitten lenkkeilen tehokkaasti lapsi kyydissä. Ja varmasti jatkan niin kauan, kunnes lapsi osaa pyöräillä kohtuullisen matkan. Meillä on koira, ja itsekkin tahdon liikkua päivittäin.

Meillä muksu on nyt 3 ja puol. Ja vielä on ajoittain rattaat käytössä. Mitä kiireempi lähtö tai pidempi matka niin rattaat mukaan. Vielä tää kesä ajateltiin tollaista "varmuudenvuoksi" mukaan hommaa pitää yllä. Ja siitäkin eteenpäin varmaan kaupareissuilla, meillä ei ole autoa ja kaikki kauppakassit kulkee niillä niin mukavasti =)

Meillä on puistoon matkaa 1,5km ja kyllä 3,5v istuu "rattaissa" 2v sisaruksensa kanssa. Mielummin matkaan alle 20min ja enemmän puistoiluaikaa kuin pitkä aika kävellen ja mini aika puistossa.

Kunhan jäät sulaa niin saa tuon hökötyksen pyörän perään.

[QUOTE="vieras";25875129]5 v :O *kieroon*[/QUOTE]

Ja naureskellakin saa aivan rauhassa. Kunhan pääsee vähän happea haukkaamaan ja liikkumaan silloinkin, kun hoitajaa ei ole saatavilla. Pojasta se on vain hauskaa, kun saa leikkiä vähän vauvaa.

On meillä joskus jopa 5-vuotiasta työnnetty rattaissa, kun on lenkille ollut "pakko" päästä eikä muuten ole onnistunut.

Nytkin reilu 4-vuotiasta työnnellään vielä (lähinnä ne lenkit), ennenkuin saa fillarin kaivaa taas varastosta esiin. Mutta meidän reilu 4v onkin alle 3v:n kokoinen, niin ei edes kukaan katso pitkään ;D

Mutta mun mielestä niin kauankuin mahtuu, niin kyllä voi kuskata, jos sille tuntuu!! So what!

Totta kai voi laittaa, jos lapsi vain viihtyy... Ja kyl sitä itsekin haluu ja tarvii liikuntaa eikä kaikkilla oo muita hoitajia lapsille ja itestä taas tuntuu tyhmältä lähtee ilman lasta ulos...

Mulla on rattaissa 4,5v poika, jos matkat on pitkiä (käveltävää olisi jopa 6 km, julkista liikennettä ei ole) tai jos lähden vaikka Tukholmaan, missä kävellään paljon. En viitsi kiusata lasta kävelyttämällä kilometritolkulla tilanteissa, joissa matkaa on, julkista liikennettä ei.
Lenkille ottaisin myös rattaat, ellei lapsella olisi omaa polkupyörää ja kykyä fillaroida niin hitaasti, etten joudu koko aikaa juoksemaan, koska siihen en kykene.

Jokainen tyylillään, ei oo multa pois :)

Meillä on lapset olleet pienestä pitäen, jopa tuskastuttavan tomerasti, kävelijöitä.. Mikä aiheutti sitten sen että vähän kaikkia matkoja sai tehdä ajan kanssa :D

Vielä Helsingissä asuessamme pidimme kyllä rattaita mukana jos oltiin vaikka pidempään liikenteessä ja liikuttiin yleisillä kulkuneuvoilla.

meillä on 4v joka kerta rattaissa kun kaupungille lähdetään. Kirjastoon matkaa 2km mäkistä tietä, en todellakaan laahusta sinne tuon 4V:n kävelyvauhtia...Sama juttu jos lähdetään kauppaan tai muuten ostoksille.

Meillä ei enää kolme vuotias suostunut rattaisiin. Ei pysynyt millään vaikka olis valjaatkin laittanut, hirvee huuto ja riehuminen. Että suosiolla jätin rattaat vaan pois. Eihän toi vauhti päätä huimaa mitä me kuljetaan, kun ikää on nyt reilut kolme ja puoli vuotta, mutta lenkille lähtiessä jätän kyllä tuon pojan hoitoon.

[QUOTE="vieras";25875129]5 v :O *kieroon*[/QUOTE]

:D
Just tätä hurskastelua, tyypillistä palstaa... huhheijaa!!

Mun mielestä lapsi voi istua rattaissa niin pitkään kun niihin mahtuu, sillä tuskin 5v joka päivä niissä istua töröttää. Ja toisilla kun on se "ongelma", että ei ole sitä lasta minnekään jättää, että pääsisi kunnon lenkille. Joten lapsi rattaisiin ja menoski, antaa akkain tuijotella kieroon, tuhannen kierosilmät!!!! ;)

4-5 v lapsi mulla on polkenut pyörällä reippaasti vieressä (tai siis edessä, ja olen saanut juosta jotta pysyisin perässä) tai potkulautaillut mukana. Mulla oli liki 128 cm pitkä viisivuotias, olisi varmaan ollut aika näky rattaissa :D

3-vuotiaan laittaisin vielä rattaisiin, jos pitkä ja rivakkatahtinen lenkki on tavoitteena. Kyllä nuo meidän muksut käveli 3-vuotiaanakin jo reippaasti, mutta ainakaan toinen heistä ei ihan pysynyt mun tahdissa mukana. Keskustaan ja ostoksille ei rattaita enää tarvittu lasten ollessa 3 v.

Lähikauppaan ja takaisin (hiukan yli kilsa suuntaansa) muksut käveli hyvin jo 1,5 v iässä. Rattaat oli kyllä mukana silti aika usein, esikoisen kanssa tyhjän panttina (tai siis ostoksia täynnä), nuorempi niissä istuikin.

Viimeksi muokattu:
no mitä väliä jos ihmiset kattoo...ite en enää pidä 3-vuotiasta rattaissa, koska osaa itse kävellä ja sitä paitsi sen oli liian iso sen rattaisiin (jalat tuli yli) ja möin sen ne pois.

[QUOTE="minä";25875132]Kyllä meillä 3-vuotias kulkee vielä usein rattaissa. Eikä minua haittaa, vaikka joku kieroon katsoisikin. Minulla ei todellakaan ole aikaa tai haluakaan liikkua aina 3-vuotiaan tahdissa, vaikka ihan kohtuullisen reipas kävelijä onkin.[/QUOTE]

Peesi.

Usein ne kieroonkatsojat ovat niitä, jotka itse kuskaavat lapset autolla ovelta ovelle ja päivittelevät sitten ettei meidän Nico-Janniina ole yksivuitispäivänjälkeen rattaita tarvinnut, kun on niin reipas. (jep jaksaa ihan itse kävellä parkkipaikalta päiväkotiin, parkkipaikalta kauppaan jne...)

Oma lapsi kävelee muutamia kilometrejä hyvin. Jos lähdetään pidemmälle lenkille esim. koiraa viemään, laitan lapsen tietysti rattaisiin. Minun 3 vuotias ei jaksa kävellä reippaasti 10 kilometriä, eikä hoitajaa aina ole saatavilla.

Itseäni ei kyllä edes kiinnosta katsovatko muut kieroon. Eihän kukaan edes tiedä kuinka pitkää matkaa tehdään.

Yhteistyössä