3-vuotias poikani uhkasi leikata minulta pään irti ja käyttää sitä jalkapallona :-(

  • Viestiketjun aloittaja :-(((
  • Ensimmäinen viesti
:-(((
Yritin laittaa poikaa jäähylle, mutta jouduin luovuttamaan koska poika ei suostunut olemaan jäähyllä vaatimaani kolmea minuuttia vaan karkasi usean tunnin ajan kunnes minä olin täysin väsynyt. Nyt poika nauraa minulle ja huutelee, että "Äiti on luuseri" :-(
 
"anni"
no kannattaako tuosta itseensä ottaa?? eli mieti positiivisesti: aika hienosti keksitty kolmevuotiaalta, se kertoo hyvästä mielikuvituksesta :) minua tuo lähinnä vain naurattaisi...
 
Jos ei meinaa pysyä jäähyllä niin se lapsi palautetaan sinne, ja jos joudut palauttamaan n. 10? kertaa niin sit pidät lapsen penkissä kiinni loppuun asti.
Isommilla se jäähy pitenee jos karkaillaan tai puhutaan rumia jäähyn aikana, lyödään vanhempaa tms.

Tuonikäinen ei taida edes ymmärtää puhumiensa törkeyksien merkitystä, semmoiselle pitää sanoa että sanoit rumasti.
 
"Lissu"
Toisille se jäähy ei vaan sovi rangaistusmuotona, kannattaa keksiä jotain muuta jos jäähyllä pysyminen on liian vaikeaa. Meidän esikoista oli ihan toivotonta yrittää saada pysymään jäähyllä, onnistuihan se kun aina palautti istumaan mutta siihen meni sitten helposti pari kolme tuntia. Joten jätin jäähyt sikseen aika nopeasti. Esim. lelutakavarikko toimi paljon paremmin, nykyisin telkkarikielto tai pelikielto.

Olennaista on se että se minkä aloittaa, se viedään loppuun. Luovu jäähyistä kokonaan sitten jos siltä tuntuu mutta älä luovuta kesken ja anna lapselle periksi tuossa vaiheessa.

Muuten lapsen käytös ja kielenkäyttö tuo mieleen että katsooko paljon televisiota tai näkeekö esim. tietokoneelta liian levotonta ja väkivaltaista ohjelmaa?
 
V!eras
Noo, meidän poika suunnilleen samanikäisenä "uhkaili" myös että "irrotan sun pään..." Mun mielestä tuo ei niinkään ole ihmeellistä, vaan kertoo tosiaan mielikuvituksesta. Enempi särähti korvaan tuo "luuseri" kommentti. Mistä lapsi on tuollaisen sanan oppinut? Ei meidän, nykyään 4,5v, varmaan vielläkään tiedä tuollaista sanaa, vaikka muuten kielellisesti lahjakas onkin.
 
"jep"
Meidän vähän alle 3-v uhkaa syödä minut, heittää minut roskiin ja että lähtee pois eikä tule ikinä takaisin. Olen kuulemma myös tuhma ja tyhmä.

Jos poika riehuu, otan syliin kunnes rauhoittuu. Joissain asioissa pidän myös koirakoulua - asiat etenevät fiksulla käytöksellä ja pysähtyvät rettelöinnillä. Esim. syötävää saa pyytämällä, ei karjumalla, lautanen lähtee jos ruoalla sikaillaan, ja sen saa takaisin kun osaa kertoa, miten syödään jne.
 

Yhteistyössä