3.vuotias kiusaa ja lyö!!

Eikö tämä uhittelu lopu KOSKAAN??
Meidän 3vee poika kiusaa melkeinpä jatkuvasti pikkusiskoaan 1v ja jos sanoo hänelle vaikka että olisitko vähän hiljempaa kun tyttö nukkuu niin sanoo että p....le v...u tästä ei tule mitään!
Olen yrittänyt pestä suuta saippualla mutta se tuntuu aika raaalta! Toinen on jos poika suuttuu jostain niin lyö minua ja isäänsä.
Meiltä ei ainakaan ole lyömistä oppinut mutta myönnän että vanhammilta pääsee "vahinkossa" rumia sanoja.,
Onko neuvoja kuinka saa lyömisen, kiroilun ja kiusaamisen loppumaan tai ainakin väheneen?? Kiitos jos tulee kommentteja asiallisia! :\| :hug:
 
liima
Meidän pikkuneiti 3-v. oli tänään kerhossa "neuvonut"isompaa poikaa...poika ei ollut neuvoista välittänyt vaan teki oman päänsä mukaan...silloin meidän neiti oli sanonut pelkele! ja sitten tietysti kerhotädit moittineet.Tyttö kertoi noloissaan tapahtumasta kotona ja ainakin vakuutti ettei enää tuhmia sanoja sano...saas nähdä sitten.muutenkin olen huomannut että just nyt alkaa löytyä tota omaakin tahtoa.kiukuttelee kun ei saa tehdä päänsä mukaan.Meillä tohon lyömiseen on aina puututtu senverran tiukasti ettei vanhempiaan lyö,isoveljien kanssa kyllä on joka päivä käsikähmässä...voimia teille!Kyllä se siit miljoonan toiston ja ein jälkeen...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2004 klo 16:57 ÄITIX2 kirjoitti:
Eikö tämä uhittelu lopu KOSKAAN??
Meidän 3vee poika kiusaa melkeinpä jatkuvasti pikkusiskoaan 1v ja jos sanoo hänelle vaikka että olisitko vähän hiljempaa kun tyttö nukkuu niin sanoo että p....le v...u tästä ei tule mitään!
Olen yrittänyt pestä suuta saippualla mutta se tuntuu aika raaalta! Toinen on jos poika suuttuu jostain niin lyö minua ja isäänsä.
Meiltä ei ainakaan ole lyömistä oppinut mutta myönnän että vanhammilta pääsee "vahinkossa" rumia sanoja.,
Onko neuvoja kuinka saa lyömisen, kiroilun ja kiusaamisen loppumaan tai ainakin väheneen?? Kiitos jos tulee kommentteja asiallisia! :\| :hug:
Täällä aivan samanlainen poika. Keinot alkaa olla lopussa meikäläisellä, joten neuvoja kaipaan minäkin.
 
kristiina-79
Tohon rumien puhumiseen!

Kokeile kielelle pikku tujaus valkopippuria. Saattaa olla että seuraavan kerran muksu miettii vähän aikaa ennen kuin alkaa puhumaan rumia...

Ihan omasta kokemuksesta kirjoitan. Olen pentuna pari kertaa saanut maistaa valkopippuria...
 
Meillä on tuohon läpsimiseen puututtu heti tosi tiukalla otteella. Ensimmäisestä kerrasta heti jo semmonen peli poikki. Voi tuntua osasta rankalta mutta eipähän ole lyömisestäkään tullut ongelmaa En tiedä mikä teille auttaisi mutta ei toi suun saippualla peseminen nyt minusta niin kamalaa ole. Naapurin poikaan tehos ainakin muutama kerta ja oli tosi kova puhumaan rumia juttuja..
 
Meidän tyttö reilu 2v oli vähän kovakourainen, tönivä ja saattoi läpsiä tms pikkuveljeä tai kavereitakin. Sääntöjä ja johdonmukaisuutta, selittämistä kun äly kasvaa, rajottamista siihen asti... JA omaa huonetta tarjottiin useampaan otteessen. AIka ja kasvatuskin ehkä teki tehtävänsä, mutta kyllä siinä ohjeistamisessa yli puolivuotta meni :whistle: Eli ei kaikki lapset kerralla usko, vaikka kuinka luja kuri ja kuinka tiukasti puututtaisiin huonoon käytökseen. Ei, vaikka jotkut niin väittäkin. Lapset on niin erijääriä. =)
 
heli-77
meidän 3v. poika kanssa kiroilee,eikä ole auttaneet tiukat kiellot, suunpesut saippulla eivätkä pippurit yms. :/ Toki olemme myös yrittäneet keskustella asiasta nätisti ettei kenestäkään ole mukavaa tuo kiroilu. Toki itseäänhän tässä on syyttäminen kun vahingossa itsekin on välillä päästelyt rumia.. :x Mutta nyt ollaan koitettu itsekin sillä saralla ryhdistäytyä että loppuisi joskus tämä pojan kiroileminen.
mutta jos joku keksii jonkun mahtavan idiksen kertokaapa meille :wave:
 

Yhteistyössä