3-vuotias kerhoon vaipassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="shihtzu";24381340]No aika moni 3-vuotias käyttää vielä vaippaa [/QUOTE]

:O

no ei muuten käytä!! mä en tiedä ketään 3-vuotiasta jolla ois vielä vaippa!! :laugh:

[QUOTE="vieras";25456734]:O

no ei muuten käytä!! mä en tiedä ketään 3-vuotiasta jolla ois vielä vaippa!! :laugh:[/QUOTE]

Minä tiedän aika montakin lasta, jotka ovat vielä 3-vuotiaana käyttänyt vaippaa, jokainen niistä on kuitenkin oppinut ainakin päiväkuivaksi 3-4-vuotiaana.

Siis KOLMIVUOTIAS SONTII HOUSUUNSA?! just just.... epätervettä

Mikä siinä nyt niin epätervettä on?
Jokainen lapsi oppii ajallaan, ei siinä kuule palstan tarkat ikäsäännökset paljon auta. Et ilmeisesti ole lasten kanssa paljoakaan tekemisissä?? ;) Aika monta lasta tiedän minäkin tällä hetkellä, jotka on 3v ja ylikin ja yhä vaipoissa. Me kun emme kaikki mene saman normisäännön mukaan!!

Voiko tosiaan kukaan aikuinen, vieläpä äiti, kirjoittaa 3-vuotiaan kakkaamisesta, että hyi ja epätervettä?
Ei ihan täysillä kaikki käy.

Suurin osa kolmen vanhoista on toki päiväkuivia ja vessahommat sujuvat, mutta ei se tee myöhemmin kypsyneistä mitenkään epätavallisia.

Epäterve ei olekaan lapsi vaan VANHEMPI joka antaa tälläistä tapahtua. Ja kyllä olen lasten kanssa paljonkin tekemisissä. Kaikissa näissä tapauksissa jotka tiedän että kolme vee tekee sonnat housuun, on kurjat oltavat kotona/vanhemmat eivät välitä/ehdi tai viitsi panostaa lapsensa hyvinvoinnista ja kehityksestä huolehtimiseen

Vanha ketju, mutta voi että kun taas täällä jotkut luulee tietävänsä kaiken... Oma poika on pian 3-vuotias ja kakkaa vielä vaippaan. Päivät menee ilman vaippaa, mutta vahinkojakin sattuu, koska poika ei haluaisi käydä potalla etenkään silloin kun tietää että kakka on tulossa. Nyt on tilanne siis se, että poika panttaa kakkaa, tekee sen n. 3-4 päivän välein, aina yöllä (unissaan?) yövaippaan, kun ei vaan suostu siitä muuten tekemään. Ja ei sitä nyt vaan pakolla sinne pottaan saa tekemään. Pottailu aloitettu 8kk:n iässä, mutta eipä silläkään väliä, jos lapsi ei ole valmis niin se ei ole. Enkä kyllä sanoisi että meillä erityisen kurjat oltavat olisi tai ettei tähän viitsittäisi panostaa, tuntuu kyllä jo että kaikkemme ollaan tehty ja kokeiltu...

Epäterve ei olekaan lapsi vaan VANHEMPI joka antaa tälläistä tapahtua. Ja kyllä olen lasten kanssa paljonkin tekemisissä. Kaikissa näissä tapauksissa jotka tiedän että kolme vee tekee sonnat housuun, on kurjat oltavat kotona/vanhemmat eivät välitä/ehdi tai viitsi panostaa lapsensa hyvinvoinnista ja kehityksestä huolehtimiseen

No just joo ja lehmätkin lentää.

Miten sä sit selität että meidän kolmesta lapsesta 2 on oppineet kuivaksi 2-vuotiaina mut 1 vasta 3,5v. Ihan samoilla menetelmilä ja samoissa olosuhteissa ne on kasvatettu. Ei ehkä ihan täydellisesti mutta käsittääkseni ihan kiitettävästi kuitenki. Jos sulla on paljon kokemusta lapsista niin varmaan tiedät senkin että lapset on YKSILÖITÄ.

Yhteistyössä