3 vuotias ja piittaamattomuus

Olen yksinhuoltaja, jolla on 3 vuotias, reipas ja vilkas poika. Poika on päiväkodissa, olen hoitanut hänet käytännössä yksin aina.

Ongelmani on se, että kun vierailemme mummolassa, poikani ei koko aikana kiinnitä minuun lähes ollenkaan huomiota, anna minun ruokkia itseään tai pestä ilman jatkuvaa huutoa, mummi pesee mummi leikkii... Tilanne on jotenkin todella omituinen.. Mummo ei vanhana tietenkään jaksa tehdä kaikkea ja toki huolehdin pojasta valituksista huolimatta.

En oikein tiedä mitä tehdä? Kysymys ei ole siitä, että äidin tunteita on nyt loukattu vaan siitä että tilanne aiheuttaa jatkuvaa kohinaa ja huutoa mummolassa, ja häiritsee mummoa. Pojalla on tietenkin uhmaikä päällä, mutta jotenkin omituiselta tuntuu. Kotona ja muiden ystävien seurassa ei mitään vastaavia ongelmia. Pojalla on hyvin avoin ja sosiaalinen luonne ja hän ei ole koskaan viihtynyt pahemmin sylissä.

Keskustelu ja selittely ei ole auttanut. Jos tilanne ei muutu täytyy kaiketi vain harventaa mummolavierailuita.
 
Nathalie
Meidän kaksivuotias on aika lailla samanlainen. Mummi on maailman ihanin ja kun mummi on käsillä, ei äiti kelpaa. En ole pitänyt sitä pahana, päin vastoin minusta on ihanaa, että lapsi pitää mummistansa niin paljon. Yritän toki minäkin äitiäni pelastaa lapsen kynsistä, koska kuten sanoit, eihän sitä voi kaikkea hoitamista kaataa vanhan ihmisen niskoille. Niin että ymmärrän tietysti, että tilanteesta voi kehkeytyä myös ongelma.

Niin, ei minulla taida oikein olla mitään neuvoa antaa. Lähinnä nyt halusin vain kertoa, että tilanne on tuttu :wave:
 
mww
Ihan tuttua ja normaalia :) Mummolassa mummo ja pappa saavat jopa syöttää ruuat, vaikka 2,5v. pääosin syö itse kotona.

Ihan normaalia käytöstä, on kiintynyt mummoon. Jos teillä on mummo tosi huonokuntoinen eikä jaksa, voi hän sen ihan hyvin sanoa. 3v. ymmärtää jo ja on varmaan parempi kuulla mummolta asiasta kuin sinulta. Vaikka niin että nyt mummo laittaa hatun, mutta äiti auttaa muuten pukemisessa. Ja keskustele nyt hyvänen aika ensin mummon kanssa mitä mieltä hän on asiasta, jaksaako vai ei.
 
mww
Ihan tuttua ja normaalia :) Mummolassa mummo ja pappa saavat jopa syöttää ruuat, vaikka 2,5v. pääosin syö itse kotona.

Ihan normaalia käytöstä, on kiintynyt mummoon. Jos teillä on mummo tosi huonokuntoinen eikä jaksa, voi hän sen ihan hyvin sanoa. 3v. ymmärtää jo ja on varmaan parempi kuulla mummolta asiasta kuin sinulta. Vaikka niin että nyt mummo laittaa hatun, mutta äiti auttaa muuten pukemisessa. Ja keskustele nyt hyvänen aika ensin mummon kanssa mitä mieltä hän on asiasta, jaksaako vai ei.

Ai niin ja sekin tuli mieleen, että jos olet yh, saattaa toi kiintymys mummoon korostua. Välillä on kiva kun on joku toinenkin aikuinen.
 

Yhteistyössä