3-vuotiaiden uimakoulu (pukeminen, riisuminen, peseytyminen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miracles
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miracles

Aktiivinen jäsen
26.04.2006
13 186
1
36
Meidän lokakuussa 3v täyttävä tyttö aloittaa uimakoulun ensi viikolla. =)

Äitiä vaan mietityttää, että miten ohjaaja(t) pärjää kymmenen tuon ikäisen kanssa pukutiloissa/suihkutiloissa/saunassa...?

Tai lähinnä se pukeminen/riisuminen, sehän vie aikaa aivan tuhottomasti, vaikka suurinosa varmasti osaakin pukea ainakin jonkun verran, mutta....

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Mä olin mukana meidän lasten varhaisissa uimakouluissa pukuhuoneessa auttamassa riisumisessa ja pukemisessa. Niin olivat monet muutkin vanhemmat.

Sain sähköpostin jossa luki, että ohjaaja huolehtii lapset uimahallin aulasta sinne altaille.. Ymmärsin siitä, että sinne ei "sais" mennäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mä olin mukana meidän lasten varhaisissa uimakouluissa pukuhuoneessa auttamassa riisumisessa ja pukemisessa. Niin olivat monet muutkin vanhemmat.

Sain sähköpostin jossa luki, että ohjaaja huolehtii lapset uimahallin aulasta sinne altaille.. Ymmärsin siitä, että sinne ei "sais" mennäkään.

Ahaa, no sitten olettaisin heidän ammattitaitonsa riittävän tähän. Itse voisin kysyä käytännöstä vielä hallilta.

Meillä taas vanhemmat tuo lapset ryhmäpukkariin, josta siis open kanssa lähdetään suihkuihin, mukana pyyhkeet uikkarit ja mahdollisesti laudeliinat.

Kyllä ne muksut äkkiä oppii, miten se homma toimii, yleensä se on noin puolet kun osaa/saa uikkarit itse päälle, ne jotka eivät saa, niitä autetaan, siltikin kyllä vähän päältä katson, että on vermeet oikein päällä ja pojilta monasti pitää uikkarit kiristää ja solmia.

Toki meillä saa tuoda lapsen vaihtoehtoisesti vaikka sinne suihkutilaan, taikka suoraan altaalle, jos halli on normaalisti mutenkin auki.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:

Ahaa, no sitten olettaisin heidän ammattitaitonsa riittävän tähän. Itse voisin kysyä käytännöstä vielä hallilta.

Tolleen tääläkin toimitaan. Ja koskaan en oo nähny lasten mitään temppuavan. Seuraávat ohjaajia kun ankkalauma pesutiloista altaalle ja takasin vanhempien luo. Vanhemmat hoitavat pesut+pukkaripuolen.

Minäkin olen kuullut muualta, että vanhemmat hoitavat riisumiset/pesut. Kaipa tuolla sitten homma toimii....... :xmas:

Näin luki siinä viestissä minkä sain:

"Ohjaaja hakee lapset uimahallin aulasta joka uintitunnille ja huolehtii vaatteiden vaihdosta pukutiloissa.

Seuran linjana on, että vanhempia pyydetään seuraamaan uimakouluja sivummalta, jotta lapset malttavat keskittyä opetukseen. Jos lapsi lähtee kesken kaiken altaasta vanhempien luokse, se vaikeuttaa opettajan työskentelyä. Jokaisen lapsen kohdalla asiasta voi neuvotella vielä paikanpäällä ohjaajan kanssa."

Toki on totta, että olis parempi kun ne kahvioiden ikkunat ei olis just sen opetusaltaan kohdalla, monastri aratkin lapset toimii paremmin ja jopa rohkeammin, kun ei ole sitä omaa vanhempaa siinä lähellä, koska monasti muksut rupeaa haluamaan isin tai äidin luokse, kun huomaa että se on mahdollista ;)

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Toki on totta, että olis parempi kun ne kahvioiden ikkunat ei olis just sen opetusaltaan kohdalla, monastri aratkin lapset toimii paremmin ja jopa rohkeammin, kun ei ole sitä omaa vanhempaa siinä lähellä, koska monasti muksut rupeaa haluamaan isin tai äidin luokse, kun huomaa että se on mahdollista ;)

Ju, tämä on totta!

Uusimmat

Yhteistyössä