3-vuotiaana päiväkodin aloittaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Millaista on teillä muilla ollut tarhan aloitus 3-vuotiaana?

Meillä juuri 3v. täyttänyt aloittaa elokuun alusta tarhassa ja äitiä jännittää kovasti. Tutustumaan menemme nyt maanantaina ja tiistaina. Poika on välillä innoissaan ajatuksesta ja välillä ilmoittaa, ettei aio lähteä hoitoon. Kotihoidossa siis ollut tähän saakka. Uskon kuitenkin että kaikki sujuu hyvin, reipas poika on vaikka alussa saattaa vähän ujostella vieraita.

Pitkiä päiviä ei tule olemaan, korkeintaan 7 tuntia ja hoitopäiviäkin max 15 päivää kuukaudessa.

Eiköhän kaikki mene hyvin. Oma poikani meni 2v10kk pvk:iin, ja tosi hyvin meni, vaikka itse menin ihan kokopv töihin ja poika joutui olemaan n.8 tuntia päivässä tarhassa. Oma poikani on aika sosiaalinen ja päiväkotiinkin mennessään, sanoi vaan ovella että, hei, minä oon....., ja sitten meni leikkii. Ikinä ei itkeny tms. Toki joskus on ollu huonoja päiviä ja ei aamulla jaksais herätä mut noin pääsääntösesti hyvin on menny ja paljon kavereita tullut.Toivotaan teillekin samaa!

Meillä meni loistavasti. Tyttö oli pari viikkoa alle 3 v kun meni päiväkotiin. Ei käyty edes tutustumassa. Ekasta päivästä alkaen tuo meni sinne reippaana, oli heti mukana leikeissä ja touhuissa. Kertaakaan ei itkenyt tai sanonut ettei haluaisi päiväkotiin mennä.

Toivon, että teilläkin menee hyvin :)

Yhteistyössä