3-vuotiaan hengitys haisee oudolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mistä mahtaa johtua 3-vuotiaan voimakas, pistävän hajuinen hengitys? Haju muistuttaa kovasti raparperin tuoksua, hampaita hoidetaan hyvin eli ei siitä ainakaan kyllä johdu. Osaako joku sanoa?

Meillä kanssa ollut 4-vuotiaalla tuollaista. Sokerit kunnossa, joten ei aina ole diabetekseen viittaavaa, toki se kannattaa tarkistaa.. Meille sanottiin neuvolassa, että saattaa johtua jostain mitä on syönyt.. Täälläkin ollut aiemmin juttua asiasta, koita etsiä haulla "asetonin haju"

Ruokavalio on normaali sekaruoka, syö hyvin. En osaa sanoa onko mitään muuta erikoista pojassa... hän on normaalia vilkaampi, ei pysy ns. hetkeäkään paikallaan, diabetekseen voisi ehkä viitata se, että hän juo tosi paljon. En vaan ole osannut pitää sitä oireena nyt kun on aina ollut kova juomaan vettä. Otan neuvolaan kyllä yhteyttä nyt!

se on lievää ruokatorven refluksia eli vatsahappojen nousua ruokatorveen todennäköisesti. Korjaantuu kyllä itsekseen eikä vaadi mitään hoitoakaan jos oireet on lieviä, eikä ole vaarallista, mutta ne happamat mahanesteet tekee sen hajun.

meidänkin pojalla on ollut juuri tuollaista "raparperin tuoksuista" hengitystä ja hänellä sitä on ainakin esiintynyt samalla kun suussa on ollut aftoja... siihen olen sen itse yhdistänyt!

Meillä tytöllä kanssa haissut hengitys pahalle reilun vuoden. Hammaslääkärissä on käyty kolmesti näytillä mutta ei kuulemma löydy mitään syytä. Nielurisat ovat isohkot ja lääkäri epäili, että niihin kertyy jotain mönjää, joka irrotessaan lemahtaa. Tyttö on nyt 4v ja olen koittanut kysellä, tuntuuko kurkussa pahalle tai tuleeko suuhun pahaa makua. Ei tunnista. Yskii kyllä öisin ja paha haju on voimakkaimmillaan aamuisin eli voihan nielurisoista irrota jotain tytön huomaamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
meidänkin pojalla on ollut juuri tuollaista "raparperin tuoksuista" hengitystä ja hänellä sitä on ainakin esiintynyt samalla kun suussa on ollut aftoja... siihen olen sen itse yhdistänyt!

refluksiin kuuluvat myös aftat. eli siis kun vatsahappoja nousee ruokatorveen ja suuhun, ne hajun lisäksi aiheuttavat aftoja suuhun, saattavat tehdä kielen araksi tai sen tuntuiseksi että on polttanut sen liian kuumalla kahvilla ja tosiaan haju muistuttaa raparperia sen happamuuden takia (raparperissa on oksaalihappoa jonka haju muistuttaa hiukan mahanesteen hajua)

t: refluksilapsen äiti jolla sama vaiva itselläänkin

Meillä lapsella 1,5kk hengitys haissut jo vauvasta...on tutkittukin...itse olen tullut tulokseen, et juo liian vähän...eli on vähän kuivahko elimistö kokoajan :/ . Juoko teidän 3v. riittävästi?

Meidän pojan henki alkoi haista oudolle. Käytiin lääkärillä, joka kaivoi pojan nenästä pienen styrox-palan, jonka poika oli päiväkodissa askarrellessaan nenään työntänyt.

Ei haise enää.

Yhteistyössä