3 viikkoinen koko ajan rinnal

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja olet typerä;27845413:
Kyllä mulla onnistui! Joten älä auo päätäsi, jos sinulla ei onnistu. Taidat vaan olla huono imettäjä, jos sulla ei onnistunut.
Tytsikö se siinä? :D

En minä ole koskaan edes yrittänyt, kun ei ole ollut tarvetta. Vaikka vauva hetkellisesti roikkui tiheästi rinnalla eka viikkoina, niin ei kuitenkaan jatkuvasti ja tuli hommatkin tehtyä. Ja jos en ehtinyt, niin iskä hoiti :)
 
"vieras"
Etkö osaa lukea? Ap nimenomaan sanoi, että HALUAA tehdä muutakin kuin imettää. Niitä kotitöitä yms.
Mun mielestä kysyi, että onko normaalia että roikkuu kokoajan rinnalla. Ja vastaus on, että on. Eikä kestä loputtomiin ja jos haluaa tehdä muutakin (tuskin nyt niin palavasti että yöllä tekee hommia) niin sitten iskä avuksi. Kantoliinaan kolmiviikkoinen kotitöiden takia on mun mielestä ihan järjetön ajatus, isomman lapsen ymmärtäisinkin, mutta jos ei niskoja pysty kunnolla kannattamaan niin aika taiteilua voi liinan kanssa olla että tissi pysyy suussa. :D
 
[QUOTE="vieras";27845422]Tytsikö se siinä? :D

En minä ole koskaan edes yrittänyt, kun ei ole ollut tarvetta. Vaikka vauva hetkellisesti roikkui tiheästi rinnalla eka viikkoina, niin ei kuitenkaan jatkuvasti ja tuli hommatkin tehtyä. Ja jos en ehtinyt, niin iskä hoiti :)[/QUOTE]

Sinä-sinä-sinä. Kun _sinulla_ ei ollut tarvetta, ei tietysti kenelläkään muuallakaan äidillä voi olla. Eiköhän ap osaa ihan itse valita neuvot ja ehdotukset, joita haluaa noudattaa. On epäkohteliasta sotkea toisen ketju päänaukomisella.
 
"vieras"
Sinä-sinä-sinä. Kun _sinulla_ ei ollut tarvetta, ei tietysti kenelläkään muuallakaan äidillä voi olla. Eiköhän ap osaa ihan itse valita neuvot ja ehdotukset, joita haluaa noudattaa. On epäkohteliasta sotkea toisen ketju päänaukomisella.
Ja mun mielestä on typerää neuvoa asiasta, josta ei ole minkäännäköistä kokemusta. Itseäni ei ainakaan olis vähempää voinut kiinnostaa jonkun lapsettoman ihmisen "neuvot" imetyksestä, kun nimenomaan lapsipalstalta tulen niitä kysymään.

Eiköhän ap osaa valita ne neuvot ihan itse tosiaan. :)
 
Pissaa ja märkiä vaippoja tulee mun mielestä riittävästi.

Mies vielä tämän viikon kotona, joten tämä tehoimetys kyllä nyt toimii, mutta ens viikolla en kyl pysty koko aikaa vain imettämään, kun on kaks4 muutakin lasta.

j
 
[QUOTE="vieras";27845439]Mun mielestä kysyi, että onko normaalia että roikkuu kokoajan rinnalla. Ja vastaus on, että on. Eikä kestä loputtomiin ja jos haluaa tehdä muutakin (tuskin nyt niin palavasti että yöllä tekee hommia) niin sitten iskä avuksi. Kantoliinaan kolmiviikkoinen kotitöiden takia on mun mielestä ihan järjetön ajatus, isomman lapsen ymmärtäisinkin, mutta jos ei niskoja pysty kunnolla kannattamaan niin aika taiteilua voi liinan kanssa olla että tissi pysyy suussa. :D[/QUOTE]

Oma neljäs vauva on nyt 6 viikon ikäinen. Kaikkien kolmen nuorimman kanssa kantoliinailu on aloitettu vuorokauden iässä. Imettänyt en ole siinä kuin jonkun kerran kokeillut, ts en edes opetellut hommaa. Mutta kyllä kantoliinassa olo on rauhoittanut jo muutaman viikon ikäistä joka muuten roikkuisi vaan tissillä. Liinaan nukahtaa helposti ja samalla saa jotain tehtyä.

Juu, en nyt rupea mitään tehokasta suursiivousta tms siinä tekemään mutta normaalit kotihommat vauvanmukaisessa tahdissa sujuu. Meillä vauva on myös ajoittain tuossa rauhoittunut sitterin keinuntaan tai ollaan miehen kanssa tehty vaihto, eli mies kanniskelee vauvaa (joka isän sylissä ei niin olekaan tissin perään) ja minä hoidan kotia & isompia lapsia. Tai mies voi ottaa vauvan vaunukävelylle mihin tämä nukahtaa.
 
"leeko"
Imetä vaan niin paljon kuin vauva haluaa, ei tarkoita sitä et maito loppu, varsinkin jos kasvaa hyvin ja vaipat kastuu. Itellä vauva suorastaan asui tissillä ensimmäiset kuukaudet, mikä oli tosi rankkaa, mut kasvaessaan alkoi ite vähentää syömistä ja äiti on tyytyväinen imetykseensä.
 
"vieras"
Oma neljäs vauva on nyt 6 viikon ikäinen. Kaikkien kolmen nuorimman kanssa kantoliinailu on aloitettu vuorokauden iässä. Imettänyt en ole siinä kuin jonkun kerran kokeillut, ts en edes opetellut hommaa. Mutta kyllä kantoliinassa olo on rauhoittanut jo muutaman viikon ikäistä joka muuten roikkuisi vaan tissillä. Liinaan nukahtaa helposti ja samalla saa jotain tehtyä.

Juu, en nyt rupea mitään tehokasta suursiivousta tms siinä tekemään mutta normaalit kotihommat vauvanmukaisessa tahdissa sujuu. Meillä vauva on myös ajoittain tuossa rauhoittunut sitterin keinuntaan tai ollaan miehen kanssa tehty vaihto, eli mies kanniskelee vauvaa (joka isän sylissä ei niin olekaan tissin perään) ja minä hoidan kotia & isompia lapsia. Tai mies voi ottaa vauvan vaunukävelylle mihin tämä nukahtaa.
Enhän minä missään nimessä kantoliinaa tuossa kritisoinutkaan! Sehän on ihan ehdoton apuväline :) Mutta 3-viikkoisen imetys kantoliinassa kotitöitä tehden.... Juu, ehkä on järkevämpiäkin tapoja käyttää aikaansa ;)
 
"vieras"
mä ehdottomasti haluan imettää, niin toi korvikehomma arveluttaa. Ja eiköhån tämä kohta helpota.
Minä imetin 10kk, mutta annoin kerran päivässä-kahdessa korviketta. Ihan sen takia että säilyi ote pulloon ja iltaisin halusin varmuuden, että vauvelilla oli masu täysi. Toki joinakin iltoina sai tankata sitten ihan luvan kanssa, että maidon tulo jatkuu hyvänä.

Mutta jos jaksat niin kyllä se helpottaa, kunnes tulee taas kasvupyrähdys ja taas mennään...! :D
 
[QUOTE="vieras";27845837]Enhän minä missään nimessä kantoliinaa tuossa kritisoinutkaan! Sehän on ihan ehdoton apuväline :) Mutta 3-viikkoisen imetys kantoliinassa kotitöitä tehden.... Juu, ehkä on järkevämpiäkin tapoja käyttää aikaansa ;)[/QUOTE]

Moni imettää esim. julkisesti kantoliinan suojissa. Eräs lähipiirissäni hankki kolmannen lapsensa kohdalla kantoliinan juuri siksikin, että voisi tehdä kotitöitä samalla, kun pitää lasta.
 
Viimeksi muokattu:
mä ehdottomasti haluan imettää, niin toi korvikehomma arveluttaa. Ja eiköhån tämä kohta helpota.
Itsekään en ole tuosta syystä halunnut korviketta antaa. Tämän nuorimman olen opettanut kuitenkin pullolle mistä saa pumpattua maitoa silloin kun on isänsä hoidossa. Muuten voisin ajatella pumppaavani maitoa ja antavani sitä hörpyttämällä silloin jos ei meinaa tissiltä päästä pois. Jos sillä sitten nukahtaisi vähäksi aikaa.

Jaksamisia! :)
 
mä ehdottomasti haluan imettää, niin toi korvikehomma arveluttaa. Ja eiköhån tämä kohta helpota.
Sitä mäkin mietin, että korvikkeen antaminen voi lähinnä häiritä imetystä ja miksi muutenkaan antaa korviketta, jos omaakin maitoa tulee. Huonompi ehdotus se oli kuin kantoliinassa imettäminen. Parempi tietysti ruokkia korvikkeella kuin pitää nälässä, mutta on äidinmaito parasta silloin, kun imetys onnistuu. Moni luulee maidon loppuvan esim. tiheän imetyksen kauden kohdalla vaikka vauva vain tilaa lisää maitoa.
 
"vieras"
Ihan normaalia, tilaa maitoa. Anna olla tissillä mahd. Paljon, joskaan korvike silloin tällöin ei ole turmiollista. Kun esikoinen oli 3 viikkoa niin imetin samalla kun väänsin ristiäiskakkua kello 10 illalla seuraavaan päivään. Liinakin mulla oli mutta alussa ja ekan kanssa kaikki oli vielä aika sähläystä siinä kohtaa. Seuraavaa varmaan kannan liinassa synnäriltä asti ja opettelen sitomaan sen niin että voin imettää samalla. Ja ristiäiset pidetään vasta 2 kk iässä ja kakut tilaan leipomosta :D ei tosiaan tartte olla liian tehokas lapsivuodeaikaan, jotain voi jättää tekemäti tai muille..
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
[QUOTE="vieras";27846621]Ihan normaalia, tilaa maitoa. Anna olla tissillä mahd. Paljon, joskaan korvike silloin tällöin ei ole turmiollista. Kun esikoinen oli 3 viikkoa niin imetin samalla kun väänsin ristiäiskakkua kello 10 illalla seuraavaan päivään. Liinakin mulla oli mutta alussa ja ekan kanssa kaikki oli vielä aika sähläystä siinä kohtaa. Seuraavaa varmaan kannan liinassa synnäriltä asti ja opettelen sitomaan sen niin että voin imettää samalla. Ja ristiäiset pidetään vasta 2 kk iässä ja kakut tilaan leipomosta :D ei tosiaan tartte olla liian tehokas lapsivuodeaikaan, jotain voi jättää tekemäti tai muille..[/QUOTE]

Älä nyt, liinassa imettäminen on ketjun mukaan suorastaan kiellettyä. :D
 
"vieras"
Moni imettää esim. julkisesti kantoliinan suojissa. Eräs lähipiirissäni hankki kolmannen lapsensa kohdalla kantoliinan juuri siksikin, että voisi tehdä kotitöitä samalla, kun pitää lasta.
So? Luuletko, ettei kukaan tiedä? Kyse on tässä nyt 3-viikkoisesta, jolla maidontilaus menossa. Ehkä sen pari viikkoa voi keskittyä imettämiseen ihan rauhassa.
 
"..."
Mä taas tiedän äitejä, jotka eivät istu sohvalla 24/7 imettämässä vaan juurikin pitävät kantoliinassa ja touhuavat samalla muutakin. Ei se vauva siitä kärsi.
eikä muuten äkkiseltään oo välttämättä ihan yksinkertasta laittaa vauvaa kantoliinassa syömään (repussa nyt varmaan ei ton ikästä voi syöttää) ja toiseks, kaikilta ei heru jos samalla höösää jotain. Ite oon kokeillu imettää kävellessä, onnistu joo, mutta maidosta ei ookkaan koskaan ollu pulaa ja mentiin rauhallisesti, enkä kurotellut mihinkään, mikä saattaisi häiritä pienen syömistä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27846665]

Joo, mahtoko sillä itellään olla lapsia, tai ainakaan enempää kuin yhtä. Tän yhden kanssa on helppoo,
mutta eri asia jos vieressä ois vielä kaksi vaatimassa hoitoa ja huomiota myös![/QUOTE]

Voi kuule kun on kolme lasta. Ja käytän kantoliinaa. Mutta mitään noin typerää ehdotusta en ole kuullut, että kannattaa 3-viikkoisen imetys hoitaa kantoliinassa että voi tehdä kotitöitä ja muita askareita. :LOL: Imetyksen voi hoitaa kantoliinassa sitten kun se lapsi itse saa sen rinnan suussansa pysymään. Ja onneksi mun mies osaa myös tehdä kotitöitä ja ruokia, ettei tarvinnut itse kolmiviikkoisen kanssa stressata :)
 
[QUOTE="vieras";27846689]Voi kuule kun on kolme lasta. Ja käytän kantoliinaa. Mutta mitään noin typerää ehdotusta en ole kuullut, että kannattaa 3-viikkoisen imetys hoitaa kantoliinassa että voi tehdä kotitöitä ja muita askareita. :LOL: Imetyksen voi hoitaa kantoliinassa sitten kun se lapsi itse saa sen rinnan suussansa pysymään. Ja onneksi mun mies osaa myös tehdä kotitöitä ja ruokia, ettei tarvinnut itse kolmiviikkoisen kanssa stressata :)[/QUOTE]

No koita jo päästä yli tuosta ehdotuksesta. :D Kukaan ei ole pakottanut sinua sitä kokeilemaan. Nyppiikö erityisesti se, että _minä_ ehdotin sitä vai hirnutko aina muiden ehdotuksille, joita et tajua? =)
 
Anna imeä vaan <3 Kun on kolmeviikkoinen vauva niin tehdään niinkuin vauva haluaa. Niin minäkin menin esikoisen kohdalla ja nyt 3kk ikäisen kanssa. Ei se tissillä roikkuminen ikuisesti kestä ja kotityöt jne voi delegoida miehelle eikä kodin tarvi olla niin justiinsa.
 
[QUOTE="vieras";27846689]Voi kuule kun on kolme lasta. Ja käytän kantoliinaa. Mutta mitään noin typerää ehdotusta en ole kuullut, että kannattaa 3-viikkoisen imetys hoitaa kantoliinassa että voi tehdä kotitöitä ja muita askareita. :LOL: Imetyksen voi hoitaa kantoliinassa sitten kun se lapsi itse saa sen rinnan suussansa pysymään. Ja onneksi mun mies osaa myös tehdä kotitöitä ja ruokia, ettei tarvinnut itse kolmiviikkoisen kanssa stressata :)[/QUOTE]

Ap:lla nyt taisi olla se tilanne että mies on (ensi viikosta?) palaamassa töihin ja kotona vauvan lisäksi pari muutakin lasta. Silloin voi olla tarve kyetä tekemään muutakin kuin istumaan sohvalla vauvaa imettämässä.
 
  • Tykkää
Reactions: tytsi-89

Yhteistyössä