3-v tytölle synttärikakkuideoita!

• Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti
http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Bloodie&image_id=92948608

itse tein tollasia, tuo pinkki on harjoituskakku kun kokeilin tuota suklaajuttua...mielestäni oli helppo tehdä tuo kuvio suklaasta, eli haluttu kuvio piirretään leivinpaperille, paperi käännetään toisinpäin, pursotetaan ääriviivat sulalla maitosuklaalla, laitetaan noin tunniksi pakastimeen, sulatetaan valkosuklaa ja täytetään...taas pakkaseen ja sitten kakun pinnalle ohut kerros kermavaahtoa ja kumotaan ns.väärinpäin se kuva siihen kerman päälle...

Meillä menee jostain syystä prinsessa teema tytön kakuissa... :LOL:

Tossa 3-vuotis kakku

ja tollanen oli viime synttäreillä

en nyt löydä sitä muistitikkua missä olis kuva siitä "kieputuskruunukakusta"...

avuton
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Onko sulla mitään muuta paistovuokaa?

Minulla esim on äidiltä saatu vanha alumiininen 4L vuoka jolla paistaa komeasti 10m pohjan =)
Hyvin voitelee ja pohjalle vaikka leivinpaperi jos pelottaa että kiinni jää!

Meillä K-marketissa on tosi ihania Disney hahmo-koristeita, ihan sokerimassasta tehtyjä eli syötäviä! On Minni, Iines ja Aku ainakin =) Nalle-Puh hahmoja taisi olla myös!

Kinuskikakun jos teet, niin siihenhän sopii ihanasti oikea kukka keskelle.
Tai sitten kaupasta sellainen oikein iso marsipaaniruusu.
Eipä oikeestaan oo. Yks isompi lasagnevuoka on, mutta mä oon sit taas niin huono arvioimaan että monenko munan taikina siihen menis.
Joku kysy kattilasta, ei mulla oo kuin 4 litran teräskattila eikä se kovin laakea ole.

Alkuperäinen kirjoittaja avuton:
Ja niin kauan kun toi pimu ei vielä tajua pyytää mitään tiettyä kakkua, niin en takuulla tee mitään prinsessakakkuja.... Mauttomuuden huippuja MUN mielestä ;-)
Meillä on sellanen prinsessa täällä, että huh huh! :LOL: Ja musta on ihana tehdä kakkuja, olispa useammin juhlia... :p
Lapsellehan se kakku on, ja haluan että se on myös lapsen "näköinen"

www.candyking.com oli myös jotain ideoita koristelulle, ehkä sieltä löytyisi joku mieluisa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Onko sulla mitään muuta paistovuokaa?

Minulla esim on äidiltä saatu vanha alumiininen 4L vuoka jolla paistaa komeasti 10m pohjan =)
Hyvin voitelee ja pohjalle vaikka leivinpaperi jos pelottaa että kiinni jää!

Meillä K-marketissa on tosi ihania Disney hahmo-koristeita, ihan sokerimassasta tehtyjä eli syötäviä! On Minni, Iines ja Aku ainakin =) Nalle-Puh hahmoja taisi olla myös!

Kinuskikakun jos teet, niin siihenhän sopii ihanasti oikea kukka keskelle.
Tai sitten kaupasta sellainen oikein iso marsipaaniruusu.
Eipä oikeestaan oo. Yks isompi lasagnevuoka on, mutta mä oon sit taas niin huono arvioimaan että monenko munan taikina siihen menis.
Joku kysy kattilasta, ei mulla oo kuin 4 litran teräskattila eikä se kovin laakea ole.
Kerran tein iloleipureiden vuokaan pohjan 6munalla.
Se sitten keskeltä kahtia ja ne puolikkaat halkaisin.Eli tuli täytekerroksia 3 eikä kakusta tullut leveydeltään ym niin kovin iso =)

avuton
Alkuperäinen kirjoittaja Allunmamma:
Ja niin kauan kun toi pimu ei vielä tajua pyytää mitään tiettyä kakkua, niin en takuulla tee mitään prinsessakakkuja.... Mauttomuuden huippuja MUN mielestä ;-)
Meillä on sellanen prinsessa täällä, että huh huh! :LOL: Ja musta on ihana tehdä kakkuja, olispa useammin juhlia... :p
Lapsellehan se kakku on, ja haluan että se on myös lapsen "näköinen"

www.candyking.com oli myös jotain ideoita koristelulle, ehkä sieltä löytyisi joku mieluisa :)
Niinpä, sanoinkin OMAN mielipiteeni.
Meillä ei onneksi vielä olla siinä iässä että (eikä tarvitsisi kyllä sitä ikää tullakaan) vaaditaan jotain prinsessahepeneitä tms. Joten prinsessakakku ei meillä olisi synttärisankarin näköinen. Ennemminkin joku koira-aiheinen, jos joku teema olisi valittava.

avuton
Alkuperäinen kirjoittaja :
Tee ihan perustäytekakku ja osta siihen päälle kakkukuva. Niitä saa netin kautta ties millaisia.
Kuten aloitusviestissä jo sanoin, ei mitään valmiita kakkukuvia. Sitten olisi mielestäni jo sama tilata koko kakku valmiina.

Oon tämmönen perus suomalainen stressaaja; saan hirmu stressin kaikesta tämmösestä, mutta en silti halua "alentua" tilaamaan valmistakaan, vaan täytyy saada itse tehdä vaikkei niin olisi taitojakaan. ;-)

Niinpä, sanoinkin OMAN mielipiteeni.
Meillä ei onneksi vielä olla siinä iässä että (eikä tarvitsisi kyllä sitä ikää tullakaan) vaaditaan jotain prinsessahepeneitä tms. Joten prinsessakakku ei meillä olisi synttärisankarin näköinen. Ennemminkin joku koira-aiheinen, jos joku teema olisi valittava.
Juu, tottakai ymmärsin :) Jokainen tykkää eriasioista. Täällä oli aika kivoja kakkuja, kannattaa muutenkin selailla "himoleipojien" blogeja, voi tulla tosi kivoja ideoita vastaan!

http://meppu.vuodatus.net/blog/category/Lastent%E4ytekakut

mä tein perjantaiksi esikon synttäreille kakkupohjan lasiseen vuokaan, se oli sellanen ovaalinmallinen, ja jos vuoka on isompi kuin normi irtopohjavuoka niin tekisin 6 munasta...
jos teet kinuskipäällisen kakkuun niin kauniin saat ihan kaupasta ostetuilla kakkukoristeilla, sellasilla kukkasilla ja lehdillä, yksinkertaisen kaunis... :wave:

avuton
Kysynpäs vielä tuosta kinuskikuorrutteesta kun en ole työstänyt sellaista koskaan, niin miten "valuvaa" tai juoksevaa se on siinä vaiheessa kun se kakun päälle laitetaan?
Et pitääkö ennen sitä tehä ne reunapursotukset?

avuton
Kysynpäs vielä tuosta kinuskikuorrutteesta kun en ole työstänyt sellaista koskaan, niin miten "valuvaa" tai juoksevaa se on siinä vaiheessa kun se kakun päälle laitetaan?
Et pitääkö ennen sitä tehä ne reunapursotukset?
Nostanpas vielä tätä tyhmää kysymystä ettei tarvi kantapään kautta oppia...

Yhteistyössä