3-v nukahtamis"vaikeudet"

Eli mikä neuvoksi, kun 3v poikaa ei meinaa saada millään rauhoittumaan untenmaille;ei päivällä eikä yöllä. Tavattu aina laittaa sänkyyn +iltarukous ,iltapusut jne. Ja on nukahtanut sitten omin voimin. Nyt taas vipat pari kk:tta singahtaa heti sängystä ylös,kun oven laittaa kiinni. Samoin on yövaeltamista,joskus 5krt/yö... Kaikki päätyy yleensä vanhempien kiukustumiseen ja lapsen itkuun :'( ..jonka jälkeen kyllä nukkuu. Aika sekava selostus,mutta itseltä meinaa voimat loppua,kun "pikkukakkosen" odotuskin lähenee loppuaan. Ei paljon jaksa innostua ajatuksesta,että yöllä imettäes/nukuttaes vauvaa isoveikka hiippailee sängyn viereen ja huutamisella saa koko köörin hereille....
 
Mitäs jos jättäisit päiväunet pois?
Meilläkin oli hetken tuota yövaeltelua, mut se meni ohi kun vaan kerta toisensa jälkeen vaan jaksaa kylmän viileesti viedä omaan sänkyynsä niin illalla kuin yölläkin.Entäs jos jätät oven auki?
 
Lisäksi öisin ilmenee sellaista,et poju hipsii omasta huoneestan meidän huoneeseen ja aloittaa sitten kitinän ja jalat ristissä "tetsaamisen". Olen pyrkinyt viime aikoina vain toteamaan pojalle,että nyt pissalle ja takaisin omaan sänkyyn nukkumaan ja joskus jopa toimiikin.(osaa kyllä itse käydä pisulla) Jos taas rupeaa "houkuttelemaan" poikaa vessaan jne.niin huuto vain yltyy ja vessaan menosta ei puhettakaan. Yleensä episodi päättyy siihen että poju päästää pissat lattialle ja vaihdetaan kuivat vaatteet päälle,jonka jälkeen kömpii nukkumaan.... Hermot yöllä menee |O
 
Meillä 3 vuotias nukkuu veilä sivuvaunussa ja tulee joka yö viekkuun. Nyt juuri yöt taas levottomia, kun päivän touhut tulee uniin. Näin kuitenkin nukkuu suht hyvin. Minä en hennoisi omaan sänkyyn palauttaa, jos esim. unet kuisaa. Muistan omasta lapsuudesta, että näin paljon unia ja kuinka ihana oli hipsiä äitin kainaloon pelottavia unia turvaan.
Reilu 1v pikusisko nukkuu myös viekussa.
 
Meillä 3,8v käytetään yöllä pisulla eli heti kun huomaan saapuu huoneeseen niin kuiskaan onko hätä?. Yleensä marssii tokkurassa itse vessaan ja minä laitan koomapotilaalta housut alas ja ylös. Yleensä jää kainaloon nukkumaan. On myös kova näkemään unia ja kuten edellä muistan itsekin nähneeni aika hurjia ja siihen parhaiten auttoi vanhempien viekkoon kömpiminen. :)
Myöskään päikyt eivät sovi. Jos nukkuu niin heräilee useasti yössä.
 

Yhteistyössä