3-v narskuttelee yöllä hampaitaan

Meilläkin narskuttelee 2v enkä tiedä mitä tehdä mutta ajattelin neuvolasta kysästä kun mennään 2v tarkastukseen. Se on aika puistattavan kuuloista ja mä epäilen että meillä se johtuu siitä että on äärimmäisen herkkä pieni poika ja kaikki stressi purkautuu öisin levottomana kieppuiluna ja hampaiden narskutteluna. Meillä kun vielä on aika epäsäännöllinen elämä kun mä teen vuorotyötä ja miehen työpäivät venyy 12-14 tuntisiksi, eli on tosi aikasia herätyksiä ja joskus pitkiä päiviä. Sekä että meillä on ollut paljon sairastelua joka stressaa pientä myös. Onko teillä kauhean hektinen elämä tai paljon vaihtelua arjessa että sellaiset voisi vaikuttaa?
Ja meillä ainakin todettiin purennan olevan ihan ok kun oltiin viimeksi hammaslääkärissä, sieltä vaan en muistanut tuosta narskuttelusta kysyä.
 
Viimeksi muokattu:
Ok... Ollaan käyty vasta kerran hammashoitajan tarkastuksessa (2-vuotiaana) ja seuraava käynti on 5-vuotiaana : /
Ei siis liity mitenkään "stressiin"? Hoidon aloitus ollut nyt lähiaikoina. Lapsi on kova puhumaan unissaan, nukkuu muutenkin levottomasti.
 
Onko teillä kauhean hektinen elämä tai paljon vaihtelua arjessa että sellaiset voisi vaikuttaa?
Kerkesinkin samaan aikaan kirjoittaa että aloitettiin päivähoito äskettäin :)

Kolmena päivänä viikossa on päiväkodissa, muuten elämä perustasaista ja säännöllistä. Ei riitoja perheessä tms.

Poika nukkuu ajoittain meidän sängyssä, karmean kuuloista se kirskuna :|
 
No meillä alkoi noi kaikki yöjutut tarhaan mennessä syksyllä, sitä ennen ei ollut narskuttelua tai levotonta menoa muuten. Käyvät varmaan läpi päivän tapahtumia ja leikkejä unissaan. Meillä ei esim. voi sanoa edellisiltana että huomenna mennään tarhaan tai koko yö on yhtä hulabaloota kun jännitys ja odotus purkautuu unessa. Säälittää niin mutta ei auta, en voi sen vuoksi irtisanoa itseäni.
 
[QUOTE="gen";23040050]Mun rakas ukkoni 28wee narskuttelee kans joka yö hampaitansa, eikä hampulääkäri ainakaan suostu mitään tekemään..[/QUOTE]

Aikuisille voi pistää yöksi kiskot suuhun. Äitini käytti joskus, narskuttelu aiheutti pahoja päänsärkyjä hänelle.

Muutaman viikon päästä on lapsella 3-v neuvola. Täytyy siellä puhua asiasta.
 
No meillä alkoi noi kaikki yöjutut tarhaan mennessä syksyllä, sitä ennen ei ollut narskuttelua tai levotonta menoa muuten. Käyvät varmaan läpi päivän tapahtumia ja leikkejä unissaan. Meillä ei esim. voi sanoa edellisiltana että huomenna mennään tarhaan tai koko yö on yhtä hulabaloota kun jännitys ja odotus purkautuu unessa. Säälittää niin mutta ei auta, en voi sen vuoksi irtisanoa itseäni.
Tätä mä just ajattelin että sekö sen aiheuttaa. Varmaankin niin.
 

Yhteistyössä