3 v juo öisin vettä, miten yövaippa pois?

  • Viestiketjun aloittaja mami30
  • Ensimmäinen viesti
mami30
Onkos täällä muita joilla 3 v. juo öisin vettä (lähes joka yö) ja tämän johdosta on yövaippa käytössä? Vinkkejä miten saisi vaipan pois?

Meidän poika 3 v. haluaa lähes joka yö lasillisen vettä. Joskus olen herännyt siihen että poika kollaa itse astiakaapilla unenpöppörös ottamas kuppia juodakseen.. Eli janokin tuntuu olevan. Tämän vuoksi on yövaippa käytössä. Nykyään mulla on sängyn vieres kuppi vettä mistä poika itekseen juo.. Nukutaan kaikki samassa huoneessa.

Päiväkuiva ollut muutaman kuukauden ja hänellä tuntuu olevan tosi iso rakko koska pystyy päivisin pidättelemään pissaa monta tuntiakin ilman että on tarvetta käydä pissalla. Isukki on kyl just samanlainen.. Käy joka yö juomassa (ja lukemassa päivän lehdet) ja päivisin käy harvoin pissalla. Pojalla on yleensä juomapullo mukana kun on isukin kanssa hommissa tai ollaan jossain.

En ole vielä kokeillut pissaako poika sänkyynsä jos juo öisin mutta olettaisin että pissaisi joten vaippaa käytetään.

Miten muut ovat opettaneet yökuivaksi? Potta sängyn viereen ja yöllä käyttänyt potalla vai kuinka? Miten paljon 3.v käyttää vielä yövaippaa?
 
Jäärä
Enpä ole noita juuri yökuivaksi opettanut, kaikki ovat itse sen oppineet. Kun yövaippa on ruvennut jäämään kuivaksi, niin sitten on ollut aika luopua. Öisin en ole erityisemmin pissatellut, jos ei ole itse herännyt sitä varten. Yökastelu on muuten aivan normaalia aina 5 vuotiaaksi saakka. Yökastelusta löytyy netistä esimerkiksi erään lääketehtaan asiallisen tuntuiset sivut http://www.yokastelu.net/
 
kukkerikuu
Meillä kans juo yöllä ja siksi vaippa. Sitten kun alkaa jäädä kuivaksi niin jätän pois. Poika yli 3 v. Muuten ei vaippaa ole enää ollut pitkään aikaan, ei edes päiväunilla. Eiköhän se siitä ajan myötä.
 
meillä pojalla ollut vaippa poissa tammikuusta saakka (täyttää 3v syksyllä)
Kyllä meidänkin poika juo yöllä, muttei kuitenkaan pissa sänkyynsä.Jos vaippa on niin silloin lapsi helposti tekee siihen, mutta kun ottaa vaan vaipan pois niin eipäs enää pissaakkaan yön aikana.Näin meillä ainakin oli pojan kanssa.Kannattaa kokeilla.Mutta jokainen lapsihan on tietysti erilainen.
 
mami30
Meidän poika on ollut nyt 3 yötä ilman vaippaa menestyksekkäästi!! Eli ekaksi unohdin laittaa illalla vaipan ja silloin yöllä poika joi 2 kertaa vettä ja heräsi itse aamuyöstä pissahätään, vein potalle ja jatkoi uniaan.

Seuraavana yönä ei vaippaa laitettukaan tarkoituksella. Joi taas 2 kertaa yöllä ja nukkui aamuun saakka kertaakaan pissaamatta. Samoin viime yönä. Eli vaippa on jäänyt pois vaikka yöllä juodaankin..

Toki varmastikin tulee takapakkia ja pissataan sänkyyn mutta siihen olen varautunut puhtailla petivaatteilla ym. Ja ikäähän pojalla oli 3 v. 3 vkoa päälle..
 
Meillä on opittu yökuivaksi lähemmäs nelivuotiaana. Emmekä ole sitä erikseen opetelleet vaan se on tapahtunut ihan itsestään. Yökastelu on muuten aivan normaalia vielä kouluiässäkin, joten kolmivuotiaan yökastelusta on mielestäni aika turha stressata sen enempää. Jokainen oppii yökuivaksi omassa tahdissaan.
 

Yhteistyössä