*** 3:tta kuumeilevien syys/talvi -14 ***

Mä täällä kukun ylhäällä. Olen jo tunteja maannut sängyssä vailla unta. Olen niin ahdistunut tästä työkuviosta. Aamulla testasin negan. Äsken tein ovistestin johon piirtyi haalea viiva... siis selkeästi viiva.
Mitä tässä nyt... Tunteet on aika lailla sekasten. Juuri saatiin töissä tulevaisuutta ajatellen vastuut jaettua ja tiedän että oma työpanokseni on kovin odotettu. Se ei ollut sitä vielä hetki sitten. En ole korvaamaton (todellakaan). Organisaatio ja tehtävät ovat vaan sellaiset ettei sijaistamisia hoideta noin vain... Ahhh. Siis jos tämä nyt on plussa niin sitähän tässä haluttiin! Mutta nyt on vaan tilanne huono. Ahdistaa ajatellakaan kertoa asiasta esimiehelle. Huh huh. Taitaa riittää pähkimistä loppu yöksi. ????
 
Ensinnäkin :hug: Wwne, toisekseen älä menetä yöunia stressaamisen vuoksi. Ymmärrän, että asia aiheuttaa päänvaivaa mutta faktahan on, että se ei ole sun ongelma (vaan esimiehen ;) ) hankkia sulle sijainen. Jos ja kun nyt olet raskaana niin aikaahan perehdyttämiseen on vaikka kuinka, jos esimies vain älyää sen :)

Nauti nyt ihmeessä ja piinaillaan yhdessä :heart:

Mul on nyt aamusta ollu tosi huono olo, varmaan esikoiselta saanut vatsatautitartunnan. Tyttö oksentanut ja ripuloinut jo kolme päivää, pakko käydä näytillä tänään - en tiedä sitten menenkö vielä huomennakaan töihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mollimilla
Heidip kiitos tuesta. Olet toki oikeassa: ongelma ei varsinaisesti ole minun, mutta... Niin no tiedät kyllä. Nyt vaan pitää malttaa odottaa. Eiköhän kaikki selkene ajallaan. Huomenna EN TESTAA millään testillä. Saan kohta selkä vääränä kantaa testejä kotiin ku niitä ihan työkseen kulutan (ja silti ihan yhtä tietämättömäksi jään).

Tuliko sulle aamupahoinvointi yhtään mieleen tuosta aamuisesta huonosta olosta? Mä varmaan oisin heti kuvitellu. Viime kierrossa mulla oli vaikka ja mitä raskausoireita ja niin vain kp1 tuli ajallaan, jopa ennen aikojaan. Tässäkin kierrossa on raskausoireita (erilaisia :p.

Piinailut jatkukoon. Ovisplussa saattaa kaiketi ennustaa paitsi raskautta myös tulevaa tädin vierailua. Jonku pitäis nyt kehittää r-testi joka näyttäis heti talletuksen jälkeen onnistumistilanteen / prosentuaalisen raskautumistodennäköisyyden :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wanhan Willan nuori emäntä;30510708:
Tuliko sulle aamupahoinvointi yhtään mieleen tuosta aamuisesta huonosta olosta?
Mä testaan huomenna, kun kympit tulee postissa. En mä ajatellu ees aamupahoinvointia, mut täs kohtaa sitä toivois oikeestaa mitä tahansa oiretta. Oon kyl sitä mieltä, et jos huominenki testi negaa ni oikeesti saa jo luovuttaa (jos haamua antaa niin labraan kun viikolla sain lähetteen). Mul oli puoles välis kiertoo sitä tuhruvuotoa useemma päivä ja seuraavalla viikolla närästystä (kumpaaka ei ole ollu aiemmi) ni toiveet nousi hippase korkeelle eli ryminällä tullaa alas. Nyt kp 30/27-32, muutama päivä enää ni menkat on virallisesti myöhässä.

Käytiin lapsen kanssa eilen päivytyksessä, kun tyttö oksensi jo neljättä päivää ja ripuloi. Kuivumista oli liki 10%, mutta vielä päästiin kotiin. Huomenna olisi tarkoitus viedä näytteitä labraan, jos saadaan otettua. Nyt sitten seuraillaan..

Mun olis pitäny tänään mennä aamuun ja sitten olisi taas ollut kaksi yötä. Lääkäri ei tietenkään voinut enää kirjoittaa sairaslomaa, kun kolme päivää on jo kirjoitettu. Kirjoitti kylläkin todistuksen poissaolostani, mutta hiukan kyrsii palkattomuus sen vuoksi että olen sairaan lapsen kanssa kotona. Raha nyt silti on tässä toissijainen asia..

Mitäs muille kuuluu? Onko joulukiireitä, kun ketju kovin hiljentynyt?
 
Moikka. Uskaltautuisikohan ketjuun.. :) mies näyttää vihreää valoa kolmannelle lapselle ja minä oon asiasta aivan innoissani :) meillä on 2 alle kouluikäistä poikaa ja nyt sitten tämä "iltatähti" olisi meidän viimeinen. Aikataulullisesti olisi varmasti järkevää odotella muutama kuukausi mutta voi olla ettei malta odottaa.. Olen poistattanut kierukan muutama kuukausi sitten ja seuraillut kiertoa. Aika tasainen kierto on ja ovulaatiotkin olen bongaillut. On tämä mukavaa aikaa! Paljon onnea muillekin yritykseen! :)
 
Tervetuloa Pimu83! Eihän sitä malta yhtään odottaa tuossa tilanteessa ;). Vaikka vaan harjoituksen vuoksi sitten vois alkaa yrittää :D.

Heidip: paranemisia teille. Toivotaan et tauti pian helpottaa eikä tartu kaikille. Raasu pieni tyttö varmaan aika heikkona moisen potemisen jäljiltä :(.

Omaa: täti tuli "yllättäen". Ajatukset aika sekaisin. Mietin vaan että menikö tässä nyt se sauma kolmanteen... Selvää on ainakin se että taukoa yrityksestä nyt tulee. Mut voi laittaa taustailijoihin.
 
JIPPIII, KP 1/28-70!! :p

Sori, kännyllä liikkeessä ni en saa väriä pintaan. Terot tehos näköjään maan mainiosti, mä oon niiiiiin onnellinen! Nyt pääsee tosissaan tositoimiin ja laskemaan päiviä. :whistle:

Tervetuloa uudet mukaan kuumeilemaan! :wave:

Meillä ihan hirvee viikko takana, joka helvatun ilta ollu jotain juhlaa ja menopäällä saanu olla koko ajan muutenki. Kuuden päivän työputki takana, huomena vp ja sit viel viis työpäivää ennen 5pvän joululomaa. :saint:
Huomena ostamaan viimoset joululahjat ja jos tulevalla vkolla sais jo kuusenki hommattua, haluisin poiketa aiemmasta perinteestä ja laittaa kuusen jo tällä viikolla.

Muksaa tulevaa viikkoa ja älkää ressatko joulukiireistä! =)

-Unnaunna
 
Unnaunna siitä se lähtee! Tsemppiä matkaan.

Meillä on kans ollu tämä viikko yhtä lentoa. Väliin ollaan jakaannuttu kahteen ryhmään et ollaan joka paikkaan ehditty. Ens viikko onkin sitten vähän rauhallisempaa. Harrastukset jää tauolle jne. Ihan kiva että ehtii sitten tehdä jotain kotonakin. Lahjoista on osa hankkimatta, ei onneksi paljoa. Leipomuksetkin on ihan hyvällä mallilla. Siivoilujahan toki aina riittää loppumetreille saakka.

Miehen tullessa asioiltaan kotiin illalla parahdin itkuun. Ukko sitte tietty kysy mikä on ja johan tuo sen oli arvannutkin. Sanoin että harmittaa ja että miten sitä nyt enää tämän yrityksen kans kun töissä... Mies oli ihan ihmeissään miten voin ajatella moista. Tuumas että eihän se nyt sirtynyt kuin kuukaudella eteenpäin. Vielä äsken tuossa halas ja lohdutteli mua =). Eli voipi olla et viis veisaan nyt itekkin näistä työkuvioista ja annetaan mennä... Eihän sitä toki tiedä tämän raskautumisen kanssa, mutta yrittää voi aina.
 
  • Tykkää
Reactions: Mollimilla
Moikka kaikille, ihanaa että täältä löytyi tällainen täsmäryhmä. Mäkin tuun tänne kuumeilemaan teidän kanssanne. :) Kolmas lapsi nyt olis haaveissa. Kai, tai no pelottaa, mut halutaan,, ja ja. Kyllä te ymmärrätte. Hyppy tuntemattomaan ????

Aiemman lapsukaiset -12 ja -13. Pienellä ikäerolla nyt sitten tämä kolmaski toivottaisiin. Yritys alkoi nyt sitten tänään=)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mollimilla
Musta rupee tuntumaan että oisin valmis taputtelemaan tän koko yrityksen roskikseen ja laittaa ehkäsykapselin takasin. Onhan meillä yhteensä 4 lasta vaikkei yhteistä olekkaan.

Semmosia ajatuksia tähän aamuun....
 
Tervetuloa uudet Pimu83, Gorthaur ja Anskuna!

WWne Pahoittelut tädistä! Ja anna mennä! Maailmankaikkeus päättäköön miten asioiden käy :)

Unnaunna Hyvä, että sait uuden kierron käyntiin!

hispu Lapsetko sai tuon fiiliksen vai mikä?

(.) Dpo 9 ja oireita mukamas pukkaa...rintoja alkoi särkemään poikkeavan kovasti pe iltana ja se jatkuu edelleen. Välillä huimaa, masua nippailee. Eilen illalla nukkumaan mennessä oli ihme kuuma aalto ja tykyttelykohtaus enkä saanut unen päästä kiinni kuin joskus yhden jälkeen. Ja sitten heräsin jo puoli neljän jälkeen karmeaan nälkään. Niin ja oliko la-su yönä kun oli pakko herätä pissalle (hyvin epätyypillistä mulle). Että voitte varmaan arvailla onko toiveet korkealla vai missä...

Lämmöt kävi alhaalla la-su aikana minkä ff vaikutti tulkineen "implantation dip". Tällä ei siis välttämättä tekemistä kiinnittymisen kanssa, mutta tuo dippi lämpökäyrässä tulee useammin raskauskierroissa kuin ei-raskauskierroissa. Niin ja tämän aamun lämmöt ylhäällä ja täysin samassa kun viime kierrossa samoilla dpo-päivillä. Jännittää...!

mama-maisu dpo 9 kp 22/27 yk 5
 
Tervetuloa uudet mukaan:flower:

WWNE: Mä muistan ton fiiliksen, että miettii miten oma raskautuminen vaikuttaa työkuvioihin. Mutta niinku heidip sanoi, niin jos raskaudut, niin mahdolliset tulevat ongelmat ei ole sun vaan esimiehen vastuulla. Kuitenkin työ on vaan työtä, jos pomolta kysytään, niin eihän koskaan ole hyvä aika saada lasta. Ihanaa, kun miehes sua tukee. Mullakin on työsopimus heinäkuuhun ja koska alkaa yt-neuvottelut ollaan aika tyhjän päällä, työpiste ainakin vaihtuu. Olen ollut samalla työnantajalla v.2007 alk. sijaisena. Ikävä siinä mielessä, kun tää nykyinen työ on fyysisesti kevyempää, niin raskaana olisi ollut helpompaa.

heidip: meillä oli esikoisella kiva kierre:kuumetta 4vrk, korvatulehdus + viikon vatsatauti. Sitten sairastu mies ja kuopus vatsatautiin, että odotan nyt omaa vuoroa. Meilläkin oli 5-6pvää kun tauti kesti, ei ihan normi vatsatauti. Paranemisia teille. Toivottavasti olo alkaa piristymään.

hispu: :hug:

ON: kävin siis lekurilla perjantaina ja kierukka oli paikoillaan, mutta vasemmasta munasarjasta löyty palpoidessa reilun 2cm kysta?. Lääkäri laittoi mulle lähetteen ultraan, jotta nähdään paremmin mikä tilanne ja tarvitaanko leikkausta tms. Että aika on paska fiilis ja aina vähän väliä huomaan ajattelevani, että mitä jos onkin syöpää :(
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa joukkoon Pimu83 :wave: Lisäilin sut taustailijoihin, että hihkaise vaan kun laitetaan listalle aktiiviseen yritykseen ja hiukan lisätietoja ;)

Wwne Pahoittelut tädistä :hug: En kuitenkaan vielä suostunut siirtämään sinua taustailijoihin ;) Tyttö on jo paremmassa kunnossa, menee ehkä jo huomenna kouluun.

Tervetuloa myös Gorthaur ja Anskuna yrittäjiin ja kuumeileviin :wave:

Unnaunna aivan loistavaa ja tsemppiä uuteen kiertoon!

hispu Älä anna mielen masentaa. Jaksamisia :hug:

mama-maisu Pidetään lippu korkealla, että olisi niitä the oireita :heart:

Mollimilla Kystathan on useimmiten harmittomia ja puhkeavat itsekseen. Toivottavasti näin sinunkin kohdallasi - uskon kyllä että pelottaa ja on paska fiilis.

Listaan oli paljon päivitettävää, että tarkistakaahan omat tietonne ;) :heart:

(.) 31.kiertopäivä jo menossa eikä merkkiäkään menkkojen alkamisesta ja testi edelleen negaa :snotty: Luulis jotain näkyvän, jos olis näkyäkseen ja aukeis nyt ne hanat, jos on auetakseen :stick: Ehtis vielä menkat loppumaan ennen jouluviikkoa sopivasti...
 
wwne :hug:

mollimilla, toivotaan että on harmiton löydös! :hug: Mä oon sellanem foobikko, et pelkään aina kaiken olevan syöpää. Oon "sairastellut" mm. polvi ja olkapää syövät. :D

hispu, älä lannistu! :hug:

mama-maisulla on testailu viikko tiedossa. Tsempit ja peukut pystyssä täällä! :wave:

heidip, josko sieltä kuitenkin plussa vähän myöhässä pärähtäis! Peukut pystyssä!!:)

Katsoin just ekan sivun listaa ja meille ei oo tullu ku yks plussa joulukuussa. Onneks on vielä puolet kuukaudesta jäljellä, ehditään toivottavasti saamaan vielä ainakin parit syyskuun murut! :)

Mä latasin puhelimeen Woman log kalenterin. Aika näpsäkän tuntunen sovellus. Näyttää oletetun oviksen ja hedelmälliet päivät ja siihen pääsee ite lisäilemään lämmöt, oireet yms.
Eilen näytin sitä isännällekki. Täällä hedelmälliset päivät osuu joulun pyhille, meijän porukat ja mummo on tulossa meille jouluks...kiva! Pitää ehkä mennä pariin otteeseen hakemaan puita isännän kanssa kahelleen. :LOL:

-Unnaunna
 
  • Tykkää
Reactions: Mollimilla
Jee, KP1 !!!!!!
Eli kierto jäi 29 päivään :)

Ihan kohta on vuosi menny ehkäsykapselien poistosta. Aiemmin helposti raskautuneena kuvittelin niin tapahtuvan nytkin. Ja sen heinäkuisen keskenmenon jälkeen ei ole edes ovulaatiota ollut ja kierrot on ollu pitkiä. Paitsi nyt oli normi mittainen.
Sitte rupesin jo pohtimaan mieheni kanssa että kun tää ei näytä onnistuvan ja nyt meillä ei oo enää edes yhtään vaippaikästä ni kannaattaako enää edes alottaa alusta. Vuosi sitten ajatukset olivat toisenlaiset kun nuorin oli 2,5v. Nyt sitä ajattelee että hänkin on jo 4 täyttänyt vaikka nyt heti tärppäis niin ennen kun vauva syntyis.

No täytyy nyt pohdiskella tosissaan mitä tekee.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! :). Olen 31v ja aiemmat lapset ovat syntyneet -09 & -11. Mulla on kierto puolivälissä 16/26 ja oviksen bongasin kp.12. Mulla olisi pieni haave nyt tytön tylleröisestä, kun kaksi poikaa jo on. Mutta kolmas poikahan sieltä varmaan tulee jos vaavi vielä saadaan :) kuinka muilla kolmannen haaveilijoilla, onko teillä mitään väliä mahdollisesta vauvan sukupuolesta? :)
 
Mollimilla Kystat on aika yleisiä löydöksiä, joten koita päästää huolesta irti :)

heidip* No toivottavasti saisit sen tädin saapumaan. Voisin lähettää oman tätini sun luokse ;)

Unnaunna Mä suuresti toivon, että pääsisin joulukuun plussaajiin :) Mä oon tykästynyt tuohon ff:än nettisovellukseen enkä ole mobiilisovellusta lataillut. Nyt hommasin uuden kapulan, joten tulee ehkä enemmän oltua sen kautta. Tykkään analysoida omia lämpökäyriä ja katselen usein muiden plussanneiden käyriä ja niitä ei oikein saa pikkuruudulla näkyviin kunnolla.

Pimu83/sukupuoli Meillä kans kaksi poikaa ja kyllä toivotaan tyttöä, mutta en masennu, vaikka tulis kolmas miekkonen. Mutta tosiaan ihan avoimesti ollaan tästä miehen kanssa puhuttu, että molemmat toivois tyttöä. Sukupuolen lisäksi mietityttää se, että tää kolmashan on iltatähti meidän perheeseen...mutta silti haluan sen kolmannen, vaikka tuleekin ikäeroa enemmän :)

(.) Tänään on ollut jotenkin fiilis ihan maissa. Jotenkin sellainen väsähdys tähän kuumeiluun ja odotteluun, että onko vaiko ei. Ajattelin jo testata huomenna dpo11, mutta sitten ajattelin, että en jaksa sitä haamujen metsästystä. Lauantaina tämän hetken laskujen mukaan pitäisi tädin saapua jos on saapuakseen. Mitä jos vaan jätän testaamatta? Voi kun olis sellainen merkki, joka vaikka ilmestyisi keskelle mahaa jos on raskaana...äsken vessan peiliä vilkaistessani ehdin ajatella, että voikun otsassa lukis, että raskaana/ei raskaana, mutta sitten tulin toisiin aatoksiin :D

Ja oireiden spottailu alkaa ärsyttää, vaikka sitä edelleen jatkan :stick: Eilen oli tissit tosi kipeät ja selvästi turvonneet ja kun ne ei tänään aamulla herätessä olleetkaan enää yhtä kipeät niin huoli heräsi. Mutta nyt päivän mittaanhan ne on taas kipeytyneet. Ne on oudosti tosi kipeät vain silloin kun rintsikat on päällä, mutta ilman rintsikoita jotenkin helpottaa...plaaah tätä loppukierron jännitystä...
 
Hispu mulla on varsin samanlaisia fiiliksiä. Me ei olla yritetty kun muutama kierto vasta, mutta yrityksen aloitus meni niin pitkään. Välillä ajattelee ettei tässä kyllä ole mitään järkeä alkaa kaikkea alusta. Toisaalta taas miettii et nyt vois vielä, mutta kohta ei enää. Nää on niin vaikeita päätöksiä. Tavallaan kaikki on jo tässä, mutta sitte toisaalta haluais vielä kerran kokea sen kaiken uudelleen. Mietin jo ennen uuden kierron alkua että jos en nyt ole raskaana niin annetaan sitten olla koko homman. Sit ku täti tuli (oletin että tärppi ois käyny) niin olin kuitenkin pettynyt. Blaaahhhh!

Mollimilla toivotaan että on harmiton kysta (niin kuin varmaan onkin). Tottakai sitä miettii asiaa, mutta koita olla murehtimatta turhaan. Kyllä joka päivälle omat murheensa riittää.

Unnaunna teille tuleekin sitten vähän jännitystä ja haastetta petipuuhiin ;). Tai sitten olette joka ilta niin "kovin väsyneitä" miekkosen kans :D.

heidip* mikä tilanne?! Yhä piina jatkuu??

mama-maisu pidän peukkuja sulle!
 
Kiitoksia vaan, kyllä nyt on tervetullut olo :xmas:

Mä en oikeen viitti edes murehtia mitä töissä ne sitten ottavat asian. Mulla on työasiat aina olleet päin mäntyä. Aina osa-aikaista, hanttihommia, määräaikaista, tuuraajan hommia jne. Mitään muutosta ei ole näkyvissä, mua ei kaivata työelämässä vieläkään. Johan sen tästä näkee, kun mitään kunnollista työpaikkaa en vaan koskaan saa. Joten tuskin ketään haittaa jos taas saisin pikkuisen :LOL:

Mulle voi laittaa iäksi 30v, kierto 1/28-35 ja yk 1. Yrittäminen siis virallisesti alkanut. Esikoinen tuli toisesta kierrosta ja kakkonen ekasta kierrosta. Saas nähdä onko tämäkin nopea toimitus vai onko musta tullut niin vanha ja raihnainen, ettei enää onnistu kuin nuorella ritsalla. Kuukautiset mulla on aikas sekaisin ja epämääräiset. Kahtellaan mitä tuleman pitää.
 
(.)Kp33, piinailu jatkuu. Testi negaa. Yleensä olen tuntenut oviksen kipuina selkeästi, tässä kuussa en. Limojen perusteella ovis olisi voinut olla 6-7.12 ja huvikseen tehdyn ovistikun perusteella 9-10.12 (koskaan ennen en ole testannut ja ihmettelinkin silloin vahvaa viivaa kp26, ei kuitenkaan ollut yhtä vahva kuin kontrolliviiva). Olkoonkin ollut kumpi vain, oireita on ollut liki koko kierron enemmän ja vähemmän. Menkat luultavasti alkaa jouluaattona, sillä noiden päivien perusteella tallettelut meni vituralleen :snotty:

Katsoin just ekan sivun listaa ja meille ei oo tullu ku yks plussa joulukuussa. Onneks on vielä puolet kuukaudesta jäljellä, ehditään toivottavasti saamaan vielä ainakin parit syyskuun murut! :)
Jos tää piinailu tästä vielä plussaukseks muuttuu, niin mä pääsisin vielä elokuisiin, oon käyny salaa lueskelemassa siellä kuulumisia vähän väliä ;) Tosin la siirtyneis jonkin verran eteenpäin..

Jännä muuten et oon nyt täysin samas tilantees kuin vuosi sitten kun pillerit pettivät, sillä erotuksella ettei tällä kertaa ole niin vahvoja oireita (joten en usko raskauteen). Silloin oireet kestivät todella pitkään lievinä ja jouluaattona oksensin ensimmäisen kerran, joulupäivänä sitten olin varma raskaudesta kunnen pystynyt kahviakaan juomaan. 29.12 se meni kesken.

hispu Monet kerrat olen miettinyt samaa, että kannattaako enää aloittaa kierrosta alusta. Mun täyttää lapset helmikuussa 8v ja huhtikuussa 7v. Kävin sisäistä kamppailua jonkin aikaa kun totesin, että kyllä yksi vielä mahtuisi tai oikeastaan kaksikin, että on nuoremmilla seuraa toisistaan kuten isommillakin - isommista on sitten hoitoapuakin kun vauva saapuisi ;)

Pimu83/sukupuoli Ihanaa kun täällä on muitakin ns. sukupuolta toivovia =) Mulla on edellisestä suhteesta kaksi tyttöä. Raskausaikana kuopusta odotettiin poikana syntyväksi, mutta toisin kävi. Tuosta raskausajasta saakka mulla on ollut pojalle nimi valmiina, ja nykyinen mies on sen hyväksynyt joten senkin vuoksi poikaa kovin toivottaisiin. Kuopuksen erityisongelmien vuoksi pääasia kumminkin olisi, että raskaus sujuisi normaalisti ja lapsi syntyisi terveenä.
Vuosi sitten kuopus oli vielä 3-4v tasolla, mutta on nyt kirinyt ikäisensä kiinni. Ei tiedetä paljonko raskaus (hB loppuraskaudessa 70-75) ja synnytys (46cm napanuora kaulan ja ranteen ympärillä, syntymäapgar 6) vaikutti näihin ongelmiin.

mama-maisu Maltoitko mielesi vai teitkö testin? Peukkuja :heart:

Gorthaur Tiedot päivitetty. Tsemppiä yritykseen ;)

Mollimilla Toivottavasti vältytte taudilta. Oli kyllä sitkeä ja pirullinen pöpöläinen, tyttö pääsi vasta tänään kouluun ekaa kertaa viikkoon. Eilen vietiin labranäytteitä ja tulokset saadaan aatonaattona. Tutkivat mm. salmonellan, kampylobakteerin ja yersenian.

Unnaunna Toivottavasti saatte tärppipäivät hyödynnettyä. Keinolla millä hyvänsä, eikös? ;)

Mun olis tarkoitus hakea tänään viimeisiä joululahjoja ja paketoida niitä iltasella. Tässä maanantaita (ja nyt heti niitä menkkoja) odotan saapuvaksi! Lapset ovat isänsä kanssa koko viikon ja me saadaan miehen kanssa laatuaikaa kaksin :heart: Kumma kyllä ettei yhtään haittaa mieltä olla jouluna töissä, vaikka monet kummastelevatkin että vietä joulun lapsista erossa :xmas:

Mukavaa keskiviikkoa kaikille - tää painuu nyt suihkuun ja sitten shoppailemaan :kiss:
 
DPO 3, odottavan aika on pitkä. DPO 9 teen testin. kauempaa en kyllä pysty odottamaan tätä jännitystä :)

Tunteet vaihtelee. välillä sitä on että tää on hyvä juttu, ja sit taas hetken päästä tulee paniikki et onks tässä nyt mitään järke. Meidän lapset on niin pienet (1 v ja 2 v) joten mitään vauvatarviketta ei paljon tartte hankkia, mut yks iso asia on auto. se menee kyllä sitten uusiksi. kämppäkin on vähän pieni viisihenkiselle perheelle, mut se ongelma tulee vastaan vasta kun lapset on vähän isompia.

sukupuoli mulla on sekä poika että tyttö, niin sisänsä ei ole toiveita sukupuolen suhteen. Kätevämpää ehkä olis jos tulis tyttö, kun tää kuopus on tyttö. Olis jotain vaatetta jo valmiina, ja voisivat jakaa huoneen kahdestaan.

mama-maisun testailuja jännitän

heidip* tsemppejä piinailuun, ja pidetään peukkuja myöhäiselle ovikselle
 
heidip* mäkin käyn elokuisissa kurkkimassa :D Jos nyt tärppäis niin la olis ihan elokuun lopussa 30.8. Ja oli pakko leikkiä ajatusleikkiä äippälomienkin kanssa. Menis meinaan tosi hyvin kesälomien kanssa niin, että sais olla melkein koko kesän kotona niin sais tuon ekaluokkalaisen kesän hoidettua sen avulla. Niin ja toivottavasti olis se ovis kuitenkin osunut sopivaan saumaan.

(.) Dpo 11. En nyt sitten testannut aamulla. Huomenna varmaankin, jännittää, mietityttää. Ja olin laskenut tädin oletetun saapumisen viime kierron perusteella, mutta tajusin vasta nyt, että silloihan oli se kemiallinen ja menkat tuli päivän myöhässä. Eli siis perjantaina olis menkat alkamassa jos ovat alkaakseen. Toivottavasti ei... Eilen alkoi huimaaminen ja se on jatkunut tänään. Illalla kun olin saanut ruuan tehtyä tuli niin karmea väsymys ja huimaus, että kävin lepäilemässä tunnin. Ja töissä tuntuu, että järki on kadonnut jonnekin...onneksi joululoma alkaa ihan kohta. Niin ja lämmöistä ei tällä kertaa pysty päättelemään sen enempää kuin, että luteaalivaihetta mennään. Oispa kiva nähdä huomenna vähän nousua lämmöissä...

Tänään mennään leffaan katsomaan Hobitti. Mukaan lähtee meidän esikoinen kaverinsa kanssa. Kuopus saatiin mummolaan hoitoon kun lupasin lähteä hänen kanssa erikseen ennen jouluaattoa leffaan. Tulee ihan hyvään saumaan tää leffailta niin saa ehkä hetken rauhaa omilta ajatuksilta.

Kiitos peukuista :heart:

mama-maisu dpo 11, kp 24...
 
Moikka

Viime oviksessa sitte tikutin, toihan se vähä haasteita tähän :D

Yritystä oli täysillä 8.12, 9.12, 10.12 ja 11.12. Vahvimillaan ovulaatio oli minusta 10.12, itse en osaa arvioida milloin tapahtuu niikun olosta. Muutakun että halut kasvaa oviksen aikana.
Eipä tässä mittään, odotellaan joko menkkoja tai plussaa.
Tänään kp 20/28-35, ei mitään erityisiä oloja ole ollut.

Ite vasta palasin marraskuun alussa töihin, oon nauttinut todella paljon. Sijaiseen oltiin oltu tyytyväisiä ja nyt on ollut kiva nähdä muutamia vanhojakin tuttuja. Uusi vauva olisi tervetullut, kerkeisihän tässä olemaan töissä melkein vuoden jo :) Ja tämä olisi viiminen lapsi joten sen jälkeen kerkeisi olemaan töissä monta vuotta :)
Joulu tekee kovaa vauhtia tuloaan, joululahjat on melkein hankittu muutama pikkujuttu puuttuu. Joulusiivous tehtiin tänään ja kotikin näyttää vähän jouluisemmalta.

No lähden tästä juomaan teetä ja koisimaan.

Tsemppejä kaikille.

Juli
 
Kiitos tsempeistä :flower:

"Hienoa" kuulla, että muillakin tosi ristiriitaisia ajatuksia kolmannen lapsen tulosta. Siis siinä mielessä, että oon monesti ajatellut, että onko mitään järkeä tehdä kolmatta, kun on niin monessa asiassa epävarma. Onhan se lapsen saaminen aina tosi iso päätös ja monta asiaa siinä on mitä pitää ajatella.

Mulla tarkoitus huomenna siivoilla ja sitten perjantaina päästään tekemään loput joululahjaostokset.

Tänään juttelin yhden kaverin kanssa, jolla samanlainen kysta kokemus kun mulla. Teki hyvää jutella, kun hänellä oli kaikki mennyt niin hyvin, vaikka leikkaukseen joutuikin. Ei mua se kysta sinänsä pelota, vaan se kun lääkäri ei tietenkään näppi tuntumalta pystynyt kertomaan varmaksi, että onko kysta vai joku muu. Mutta nyt sitten vaan odotellaan aikaa ultraan. Onneksi on joulutohinat ja paljon kaikkea muuta tekemistä ja ajattelemista.
 

Yhteistyössä