<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

Minä kanssa haluaisin liittyä joukkoonne! :) Nyt kp 27/28-30, ensimmäistä kertaa testasin kp 26:na, jolloin olin aivan varma, että menkkoja kohden tässä elellään- ei ollut raskausoireita juurikaan. Mutta vahva plussa sieltä napsahti ja eilen Clearbluen digitaaliseen lävähti teksti "raskaana", joten onhan tää uskottava! :) Oon testannut myös iltasella tavallisella apteekin testillä ja silloinkin tullut vahva plussa. Töissäni kohtaamien mahd. sikiölle vaarallisten juttujen vuoksi soitin jo tänään neuvolaan ja samalla tuli myös varattua aikakin ekaan tapaamiseen. LA 10.5.10 ja synnärinä KOS, jos päästää (jos ei päästä niin Jorvi).

Minun oireeni ovat olleet
*väsymys (levätä pitää vähän väliä ),
*syömisen jälkeen kuvotuksen tunne,
*selkäsärky,
*tihentynyt vessassakäyminen
*vatsassa välillä tunne kuin alkaisi menkat:särkee ja tuntuu kuin se poksahtaisi
*vatsallaan ei enää pysty nukkumaan - se aiheuttaa kuvottavan tunteen ja sattuu!

Onnitteluni ja tarrasukkia kaikille plussanneille! :heart: :flower:
 
Taidan minäkin uskaltaa liittyä seuraanne. Kait se on kolmen testin jälkeen uskottava että taas sitä ollaan paksuna. :D Pikku neidin 7kk vanhempainvapailla tässä vielä ollaan. Parin kuukauden sisään takas töihin pitäis mennä. Toivottavasti sais olla töissä loppuun asti, eikä käy niin kuin viimeksi että jouduin jäämään sairaslomalle jo rv30 paikkeilla.

Nettilaskurit antaa lasketuksia ajaksi 1.5.2010. Hui kun sinne on pitkä aika vielä.

Onnea kaikille :flower:
 
Uusille onnittelut ja tervetuloa mukaan :flower:

Tänne ei ihmeitä, ihan hyvä olo. Sikainfluenssasta oli ollut puhetta, mä olen hoitoalalla ja meillä on kielto ettei raskaana olevat saa hoitaa sairastuneita. Vielä ei yhtään tapausta ole tullut kohdalle, eikä toivottavasti tulekaan kun ei oikein piitkääään aikaan haluaisi kertoa kenellekään olevansa raskaana. Viimeksi kerkisin just möläyttää töissä parille, ja sitten tuli se km..

Mä taistelen itseäni vastaan sen ultran kanssa. Olin tosiaan aiemmin sitä mieltä ettei oo tarvetta mennä, mutta hmm, entäs jos sittenkin ;)

Mukavaa lauantaita kaikille!
 
Tänään ny vasta olis ne menkat pitänyt alkaa, eli kp 29/28. Hermoilin jos mahdollista kemiallista raskauttakin, kun torstaina sain päivällä testiin haalean plussan ja perjantaina aamulla samanlaisen, ellei jopa haaleamman :/ Tänään nyt sit Clearbluen testiin piirtyi todella vahva plussa, eli kaipa sitä raskaana ollaan :) Onkohan kukaan muu ollut näin hätähousu ja testannut monena päivänä enne ku olis pitänyt??
Huono olo senkus jatkuu. Ekan kerran tänään alkoi kahvi tökkimään... viime raskaudessa vasta joskus rv 9 paikkeilla. Tästä voikin tulla huonovointisempi raskaus. Muutenkin ihan erilainen tää alkuraskaus ku viimeksi. Edellisessä oli myös niitä kuuluisia menkkamaisia kipuja ja nyt ei sit mitään!
Mut nyt alan valmitautumaan tyttöjen iltaan. Mitenhän sen alkoholittumuuden selittäis :whistle: Pitää kai näytiksi juoda puoli lasia viiniä :p
 
Janskuliini84 Mä testasin kp 26, kp 27 ja kp 29 :ashamed: kierrot vaihdelleet mulla 26-36.. Selvät plussat kaikissa. Pohdin kanssa tuota kemiallisen mahdollisuutta, koskahan sen pelon voisi poissulkea..? Hauskaa iltaa, itellä viikon päästä edessä selittelyt kun on sovittua yöelämään menoa =)

Maha näyttää täällä jo turvotuksen merkkejä, niinkuin aavistelinkin. Kaikki mitä syö näkyy heti pömppönä, hoikka kun olen. No, nyt lenkille :wave:
 
Onneks sitä voi huoletta ottaa sen puolikkaan tai jopa yhden juoman. Joku voi tietty olla eri mieltä, mut otin pari kertaa viinilasillisen edellisessäkin raskaudessa ja kaipa toi tyttö suht normaali on :D
Jumin siis taas tänne :/ Nyt kipin kapin tukkaa kihartaan ->
 
Sydämellisesti tervetuloa kaikille uusille! :flower:

Oireista: maha turpoaa täälläkin iltaisin, oikein yksi ilta säikähdin. Jano on mulla jostain syystä ollut kova lähes koko ajan. Väsymys yllättää myös iltaisin aiempaa aikaisin. Kuitenkin jotain "vahvempia" oireita välillä toivoisin että voisin tuntea että oikeesti raskaana ollaan :LOL:

Henna-Mari87, meillä on samana päivänä neuvola:) voidaan sitten perjantaina jakaa ensimmäisiä kokemuksia:)

Janskuliini84, minä testailin myös jo ennen oletettujen menkkojen alkua. Mulla siis kierto tosi vaihteleva, mutta luulen että ensimmäisen testin tein dpo 11 tai 12 ja silloin oli jo melko selkeä plussa. Sen jälkeen olenkin tehnyt vielä 3 testiä, joissa kaikissa selvä plussa:)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille ja paljon tarrasukkia :)
 
Tervetuloa ja onnittelut uusille! :)

Tosta juomisesta.. Itse olin lähdössä sinä iltana työkamujen kanssa baariin, kun tein plussatestin. Hämäsin ihmisiä juomalla alkoholitonta siideriä. Meni ihan täysin läpi. :) Huolehdin vaan, että lasi oli eriaikaa tyhjä kuin muilla ja että olin aina yksin tiskillä, että sai tilata rauhassa. ;)
 
Varovasti näytän nenääni täällä, kolmen vuoden lapsettomuuden jälkeen tänään eka plussa ikinä! Mulle tehtiin 18.8 1. IVF 2. PAS, kaksi alkiota siirrettiin ja virallinen testipäivä olis vasta ens viikon torstaina 3.9... Joten varovasti täällä käväisen ja palaa asiaan sitten torstaina jos tulos on vielä sama. Sen tiedän, että LA on siinä suurinpiirtein 1 -7 toukokuuta, mutta hoitojen taikia en osaa itse tuota laskettua- aikaa laskea... :LOL:
 
Haave paljon onnea pitkään kaivatusta plussasta!

VÄSYTTÄÄ VÄSYTTÄÄ VÄSYTTÄÄ!!! Eilen ja tänään oon ollut ihan poikki. Tänään herätessä tuntui kuin ei olis nukkunut ikinä. Ja esikoinen on pirtee ku peipponen... onneksi se piristää aamua kummasti :) Eilinen tyttöjen ilta meni nappiin. Salaisuuteni ei paljastunut kenellekään. Join vain pienen lirun punkkua eikä kukaan kiinnittänyt määrään mitään huomiota =) Niin, ja tänään alkoi ne menkkamaiset jomotukset :/ eli samaa ku edellisessäki raskaudessa siis.
 
Plussa jo maanantaina, mut ei vieläkään voi oikeen uskoo... Esikkoa siis odottelen pk-seudulla...Itse laskin että La siinä ihan toukokuun alussa, mutta saa nähää mitä ultra sanoo... jännittää =) ...

Koskas se pikkusen sydän alkaa sykkiä, kun toiset sanoo että rv7 ja toiset että vasta rv9 jälkeen? tietoa, kokemuksia??
 
Onnea kaikille plussanneille ja erityisesti Haaveelle kauan odotetusta plussasta!
=)
Mä tein testin kiertopäivänä 34 muistaakseni enkä sen jälkeen uutta testiä ole tehnyt, vaikka viiva silloin vielä vähän haalea olikin. Uskon, että kyllä tässä vahvasti raskaana ollaan :D Raskausoireitakin on, lähinnä menkkamaisia kipuja ilman menkkoja ja nenän tukkoisuuutta ja pientä lämpöilyä. Ihmettelen, että paha olo ei ole vielä iskenyt..en ihan varma ole, mutta muistelisin, että edellisessä raskaudessa aloin hyvin pian positiivisen testin jälkeen voida jo pahoin. Toivottavasti tällä kertaa pääsisin helpommalla sen suhteen..no, saa nähdä. Toivossa on hyvä elää :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinka320:
Koskas se pikkusen sydän alkaa sykkiä, kun toiset sanoo että rv7 ja toiset että vasta rv9 jälkeen? tietoa, kokemuksia??
Ihanaa kun on paljon uusia toukokuisia =) Tervetuloa :wave:

Sikiän sydän alkaa sykkiä kuudennen viikon loppuun mennessä eli periaatteessa hyvällä Ultralla ne voi näkyä jo n. 6+0 eteenpäin, kun tutkimus tehdään emättimen kautta. Huonoilla laitteilla vasta myöhemmin. Dopplerilla (millä neuvolassa kuunnellaan mahan päältä ) äänet alkavat kuulumaan viikkojen 8-14 välisenä aikana. Riippuu hyvin paljon taas laitteesta, laitteen käyttäjästä ja äidin ruumiinrakenteesta. Usein ääniä aletaan kuuntelemaan vasta 10 + neuvolassa.

Terkuin P123, lievissä menkkakivuissa (mitä on ollut kaikissa edellisissäkin raskauksissa)
 
Hei kaikille! Ilmottaudun myös mukaan porukkaan. Tänä aamuna tein testin ja kaksi viivaahan siihen ilmestyi! Meillä olisi tulossa neljäs lapsi ja LA olisi 11.5 ja lapsi käydään tekemässä TAYS:ssa. Lievää pahoinvointia olisi jo ilmassa, mutta tähän täytyy tottua, koska kolmessa edellisessä raskaudessa oksentelu on kestänyt jokaisesta yli puoli vuotta... No jokatapauksessa on ihanaa olla taas raskaana!
 
Kaipa se on minunkin uskaltauduttava tähän pinoon. Pikkukakkosta odotetaan ja LA olisi 7.5. Synnärinä KOS.
Takana yksi km noin 10kk sitten ja nyt vihdoin kroppa oli valmis uudelle raskaudelle. Koetun jälkeen tämä odotus tuntuu pelottavan onnelliselta.
Oireita on paineentunne alavatsassa ja vihlaisut yskiessä. Lisäksi rinnat vähän arat ja väsyttää. Vielä ei olla uskallettu kertoa lähiperheelle raskaudesta. Yritetään pitää salassa asia mahdollisimman pitkään, toivottavasti ekaan ultraan asti. Keskenmenneen raskauden kohdalla kerrottiin nimittäin aika varhaisessa vaiheessa raskautumisesta ja sitten kun ekassa ultrassa todettiin keskeytyneeksi keskenmenoksi niin oli rankkaa uutisoida siitä kaikille ja puida asiaa niin monen kanssa.
Mites muut, oletteko jo monille kertoneet raskaudesta?

Eka neuvolakin on jo varattu, koska samaan aikaan on esikoisen 2v. neuvola. Raskausviikkoja ois silloin 8+6.

Hyviä vointeja kaikille ja aurinkoista alkanutta viikkoa!

Elwi ja Touko 4+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elwi:
Mites muut, oletteko jo monille kertoneet raskaudesta?

Eka neuvolakin on jo varattu, koska samaan aikaan on esikoisen 2v. neuvola. Raskausviikkoja ois silloin 8+6.


Elwi ja Touko 4+3
Me kanssa pihdataan tietoa jonkin aikaa. Yksi syy on juuri tuo km vaara. Odotellaan nyt ainakin siihen saakka että kaiken ollan todettu olevan ok ultrassa. (meillä 6+0) Itselläni ollut jo kaksi viimeisen n.puolen vuoden aikana.


Onnittelut ja tervetuloa kaikille uusille :wave:

Minähän voisin yhdistää esikon 5 vneuvolan omaani, joka on 8+1.

Terkuin P123 4+4



 
Perjantaina tein kotona testin ja näytti positiivisesti positiivista!!! Tänään vein pisunäytteen sit varmuuden vuoksi terkkariin ja äsken kuulin saman mukavan tuloksen!! LA olis 6.5.2010 Sairala LS ja toinen on tulossa!
Tätä toista ihanaista on yritetty jo vuoden verran...
 
Onnea kaikille uusille plussanneille :flower:
Mä olen ihan mielettömän räjähdysaltis ja itkuherkkä ollut jo pari päivää. Ja tämä alkaa olemaan jo todellinen ongelma, kun meinaan alkaa kaupassa tai keskellä kaupunkia ilman mitään syytä pillittämään :'( Olen esikoisen syntymän jälkeen ollut muutenkin herkkä itkemään ja nyt senkus pahentuu...
Ihanaa, huomenna katsomaan kaverin viikon vanhaa vauvaa :heart: Tekisi niin mieli kertoa, että meillekin tulossa. Mutta parempi varmaan pitää vielä suunsa kiinni.
 
Onnea kaikille plussanneille!!!

Meilläkin on aikas räjähdysherkkää:) Emme ole juurikaan tapelleet avioliittomme aikana, mutta nyt minä suutahdan tai loukkaannun alvariinsa. Ja mikä on totta mutta ärsyttävää on mieheni kommentti "hormoonit" :) Minä olen äitiyslomalla ja nuorimmaisen päiväunien aikana katselen MTV3 Faktalta tulevaa riskitapaukset vauvaohjelmaa. Siinä saa joka kerta itkeä. Silti katson sen joka kerta, kun kerkiän.

Samalla on nuorimmaisella alkanut eroahdistus ja itkuiset yöt. Taitaa ne hampaatkin vaikuttaa. Onneksi väsymys ei ole vielä kovin kova. Tosin useampi elokuva on loppunut minun osaltani ennen lopputekstejä. En muista enää esikoisesta milloinkas se eroahdistus alkoikaan hellittää?

Hauskaa alkuviikkoa!

äiti0509 sekä 5+1

 
Uusia tullut roppakaupalla, onnittelut täältäkin :flower:

kertomisestamä oon kertonut ainoastaan mun siskolle, kukaan muu ei tiedä. Viime raskaudesta oli vaikea olla kertomatta ja melkein kaikki läheiset tiesikin, oli ihan kamalaa kertoa kaikille sitten siitä keskenmenosta. Varsinkin kun esim omien vanhempien suru oli rankkaa katsottavaa, ensimmäinen lapsenlapsi olisi ollut. Joten nyt yritetään matalampaa profiilia, saas nähdä kauan onnistuu :D

Emmaria Pääsitkö ihan kunnallista kautta tuohon hCG:n mittaukseen? En osaa noista arvoista sanoa mitään, mutta uskoisin että jos kerran viitearvoissa on, kaikki on hyvin. Yksilöllistähän tuo nousu kuitenkin kai on.

Itse soittelin eka neuvolaa tänään ja pyysin myöskin tuota hCG:n mittausta, no eipä onnistunut. Se neuvolan täti on kyllä ihana, ei siinä mitään, mutta totes vaan ettei se kuitenkaan kerro mitään siitä onnistuuko raskaus.... Tietää siis tuosta km:sta. Epäilisin että täällä mennään niin säästölinjalla ettei yhtään "turhaa" koetta oteta.. Ärsyttävää. No, ehkäpä tässä raskaana ollaan kun ei kerran punaista näy :)

Kannattaisiko nyt jo alkaa syödä jotain vitamiinilisää? Rautaahan ei käsittääkseni ekalla kolmanneksella saa syödä, mutta eikös esim D-vitamiinin tarve ole jo tähän aikaan vuodesta? En tajunnut terkalta kysyä tänään.. Yksi mikä mietityttää, että multa ainakin käskettiin vaihtaa Oivariini margariiniin, ja kaikissa margariineissa on lisättyä A-vitamiinia.. Äh, taidan käydä hysteeriseksi näiden juttujen kanssa :)

ALM 4+3 jolla on ihan pää pyörällä :LOL:
 
Iltaa :wave:

Reissusta selvitty henkissä ja pikäinen tervetulotoivotus uusille sekä pahoittelut kaikille siitä etten millään jaksa NYT naputella, palaan huomenna päivittelemään aloitukset sun muut kuulumiset :ashamed:

Saunaan ja unille :wave:
 
A-L-M: Minä pääsin hCG-arvon mittaukseen pari kertaa siksi, että meidän luomuraskaus on suuri ihme. Meidän ei pitänyt saada lapsia luomusti, niin siksi neuvolan terkkari heltyi sen laittamaan, kun kerroin tilanteen. Ja sitten oli tuo seuranta, koska tärkeintähän on, että se arvo nousee. Ei tosiaan kerro sinällään raskaudesta, mutta rypäleraskaus esim. tuottaa korkean arvon jo alkumetreillä, jos arvo laskee, on jotain tosi hullusti jne. Itsellä on nyt vähän luottavaisempi mieli tän raskauden suhteen. Tosin odotan alkuraskauden ultraa. :)
 
Voi kamala tätä ällötyksen tunnetta, tuntuu, ettei mitään voi suuhun laittaa, kun tulee oksettava olo.
Ja voisin nukkua kokoajan, mut pakko jaksaa töissä käydä. Rinnat on TOSI kipeet, ihan kosketus arat. Mahasta välillä juilii ja jomottaa....
Millaisia oireita teillä muilla on?? La on siis 1.5.
 

Yhteistyössä