<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Kiitoksia onnitteluista :heart:

Cristiina sama synnäri meil on. Kävin viimeksi synnyttämässä täällä 10/08 ja silloin sai tulla vierailulle mun muistaakseni kuka tahansa. Nyt on lappu osaston ovessa, et vain isät, vauvan sisarukset ja isovanhemmat saa tulla. Ja sisaruksetkin vasta klo 17-19. No, onneks täältä pääsee huomenna jo pois :)

Terkuin Janskuliini ja poitsu 1vrk
 
Onnea hirveesti kaikille vauvan saaneille! :flower:

Tänään poksuu sitten jo 35+0 :heart:
Ihanaa kyllä se aika vaan menee. :)

Viime yönä ajattelin kyllä, että joko nyt se lähtö tulee kun alko kipeitä suppareita tulla aika tiheeseen tahtiin, mutta sitten ne loppu ja sain nukahdettua. Viikon päästä maanantaina saa sitte tietää mikä tilanne tuolla alakerrassa kun se synnytystapa ultra.

Halit kaikille ja hyvää sunnuntaita! :hug:

Riikka ja pikkuinen 35+0 :heart:
 
Onnea kaiken vauvan saaneille, teitä näyttikin ainakin kolme taas listalla olevan :)

Tänään poksutaan täällä 39+0. Kovasti jo odotellaan et koska mahdan poksahtaa; merkkejä ois edelleen joka päivä, mut ei vaan käynnisty.. :/ Itku kurskussa menen joka ilta nukkumaan, kun en kerta kaikkiaan kestä enää näitä "turhia" suppareita ja jatkuvia kipuja/unettomia öitä.. Eikä kukaan tunnu ottavan edes todesta, että oikeesti oon ihan väsyny tähän raskauteen jo.. :( Saisi alkaa syntymään, et saisi normaaliarjesta taas joskus kiinni, ja pystyisi nauttimaan noiden vanhempien lasten (1v7kk ja 7v) kanssa olemisestakin.
 
Hirveesti onnea kaikki vauvautuneet:
emv, napsuneiti, Johjo, senni1, Heidi0609 sekä Janskuliini84
:heart: :flower: :attn:

Täällä vielä kasassa |O
Toivottavasti huomenna saan eräpäivän.

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 38+0
 
Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille :flower: :heart:

Täällä on nyt ollut masussa vähän rauhallisempaa mut kyl joka päivä liikkuu tai myllertää ku eipä tuolla taida tota tilaa enää oikein olla.

[/b]Riikka Toivottavasti vaaveli ymmärtää kääntyä ajoissa :hug:

Huomenna mulla se ultra saa nähdä mikä on sit eräpäivä :D

Tänään sit poksuu
36+0 :heart:

baby dream ja masuasukki
 
Meille syntyi ihana pikkuinen neiti tiistaina 20.päivä klo 16.00. 3620g ja 50cm. :heart: rv 37+5.

Synnytys meni sitten näin:
Aamulla mentiin käynnistykseen ja tipalla yritettiin muutama tunti käynnistää. Suurempaa vaikutusta sillä ei ollut, supistuksia tuli harvakseltaan ja kivuttomia. Kolmen jälkeen lääkäri sitten tarkisti tilanteen, oli 4-5cm auki, ja kysyi mielipidettäni, et haluanko että kalvot puhkaistaan. Puhuttiin siinä sitten, et taitaa olla järkevintä tuossa tilanteessa ja 15.30 puhkaistiin kalvot. Siitä alkoi ne oikeat supistukset ja tunsin kyllä, että vauva laskeutuu nopeasti ja syntyy pian. Ilokaasulla mentiin loppuun asti, kun mitään ei ehditty enää antamaan. Puolen tunnin päästä vauva syntyi ilman ponnistamista seitsemännellä supistuksella. Eli synnytys kesti puoli tuntia ja 7 supistusta oli tuona aikana. :whistle: Mutta olihan ne viimeiset supistukset rajuja! :x Sovittiin aikaisemmin kätilön kanssa, etten ponnista vaan kokeillaan, et syntyykö ihan supistusten voimalla ja se oli kyllä tosi hyvä juttu! Yksi tikki piti vain laittaa, kun aikaisemmilta on pitänyt tikata ihan reilusti.
Kaikki meni siis aivan loistavasti!

Perjantaina päästiin kotiin ja nyt täällä ihastellaan koko perheen voimin pientä aarretta! :heart:

MMV + neiti 5vrk
 
MetsäMörrinVaimolle paljon Onnea!!!:flower: Olipas nopeeta tuohua sielläkin :), jäin vaan miettimään et eikö siuta ponnistuttanu ollenkaan ku suppareiden voimalla tuli vauva maailmaan?

BTL,vai yhes koos oot vielä, mahtaa siun masu olla jo iso ja vaaveilla ahdasta. Tosi hienosti oot kyllä jaksanu, niinhän sie sanoit et mahassa saavat pysyä. Toivottavasti nyt jo saat pikaisesti käynnistysajan.

VARANIKKI :wave: Kiva ku olit laittanut vauvojen koot näkyville, meillä A vauva oli 41,5cm ja B 44cm pitkä. Lisäisitkö?

Kaikille oikein iso voima ja jaksuhalaus!!!
 
Onnea MetsäMörrinVaimo :flower:

Pilkkuliini:
Kai tää maha on iso kun siitä saan kuulla, itse ilmeisesti jo tottunu ku ei peilistä kuitenkaan niin suurelta näytä. Mut viimeks sf oli 41. Vauvoilla varmasti ahdasta kun liikkeitä tuntuu jo paljon vähemmän. Nyt on kuitenkin menty jo niille viikoille et ulos sais tulla, ei muuten mutta tää turvotus on jotain ihan järkkyä, ne ylisuuret crocsitkaan ei enää mahdu :ashamed: Ja tuleva viikko on luultavasti eka kun en mee enää töihin, paitsi jos hätätilanne. Huomenna toivon saavani sen päivämäärän ja toivon että kahen viikon päästä olen jo synnyttänyt. Mutta toki jos ilman käynnistystä vaan lähtis niin oon valmis vielä oottelemaan.

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 38+0
 
Oikein paljon onnea uusille jakautuneille! :flower: :flower: Tällä menolla meistä ens viikolla on kymmenesosa jo lisääntynyt ennenku edes toukokuu ehtii alkaa :LOL: Jännää!

Täällä kevätaurinko on tehnyt tepposet ja energiaa riittäis vaikka mihin! Mut kun kaikkeen ei tässä tilassa fysiikka enää riitä, niin sitten miehen "erittäin innokkaalla" avustuksella loputkin tavarat saa siirtymään! :LOL: Ja touhuilua on riittäny jokapäivälle, mut silti suuremmilta suppareilta on vielä vältytty, sitä menkkajomotusta alaselässä ja nivusissa tosin olen havainnut melko päivittäin nyt.

Sormien turvotus ja jäykkyys viimeisin vaiva ja villitys täälläkin, aamulla saapi pumpata ja puristella tressilelua että lähtee verenkierto sormissakin toimimaan. Mutta kauttaaltaan kädet kyllä tuntuu melko voimattomilta.

Ja anteeksi ymmärtämättömyyteni ja/tai huono muistini :ashamed: koko pinon jutuista, mutta miksi esim. sinulle MetsäMörrinVaimo tehtiin siis tuo synnytyksen käynnistys? Kun tuntuu että monellakin olisi suunniteltu käynnistystä ennen kuin edes ehtii mennä yli. Voin toki muistaa väärinkin. Mut saako sen käynnistyksen esim. laskettuna aikana ilman ylimenoa, jos on esim. ollut todella tukala olo jo pidemmän aikaa...? Tai jostain muusta syystä...?

vendela & mukelo 37+5
 
ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE. Täällähän tapahtuu koko ajan. Paitsi itselle :/ pakko kyllä myöntää että vaikka onkin ihanaa lukea kaikista pikkuisista jotka jo tulleet, niin vähän oon "mustasukkainen" kun itse ei vielä ole päässy synnyttämään. Tuntuu että kaikki voimat ovat jo loppu tähän odotukseen. Sais vaan mennä nyt nopeasti nämä kolme viikkoa että vihdoin sitten pääsis käynnistykseen. joo, tiedän, mari, mari mutta ei jaksa muuta kun narista :ashamed: .

Hyvää tulevaa viikkoa kaikille.
alfonsiina 39+0 POKS
 
janskuliini juu samoin edellinen kerta synnärillä 10/08 :D...näin vähän aattelinkin että ovat toimintaa tiukentaneet,viimeks kun sai käydä kuka haluaa ja koska haluaa...mukavaa kotiiutumista pikku-miehen kanssa :heart:
 
Kiitos onnitteluista! =)

Pilkkuliini: Ponnistutti mua kyllä kovastikin, mutta piti vaan koittaa olla ponnistamatta ja antaa vauvan vaan tulla itekseen ulos. Nopeesti se tuli niinkin. Alle minuutin oli "ponnistusvaihe".

vendela84: Mulla käynnistettiin synnytys aikaisempien syöksysynnytysten takia. Yhden oon synnyttänyt ambulanssiin ja kolmannenkin kohdalla kerittiin sairaalaan juuri ja juuri, vaikka heti vesien mentyä soitettiin ambulanssi. Ja siksi käynnistys oli jo noinkin aikaisin (rv37+5) kun mulla kaikki 4 aikaisempaa on syntyneet näillä viikoilla. Pisimmälle on mennyt rv38+1. Eikä me oltais ehitty mihinkään nyt, jos kotona olis vedet menny ja samalla vauhilla olis syntyny kuin nyt synty tuolla sairaalassa.
Onneksi oli ymmärtäväinen lääkäri, joka suostui käynnistykseen, vaikka ei ollutkaan täynnä rv38. Edellisessä raskaudessa siihen ei suostuttu.
 
Paljon onnea MetsäMörrinVaimolle tyttösestä! :flower:
Teillähän on ollut tosi nopeaa toimintaa. Itsellä kaikki synnytykset kestänyt aika kauan, niin semmoset 4-5 tunnin synnytykset kuulostaa tosi nopeilta, saati sitten puolituntiset :D

Johjo Paljon Onnea tytöstä! :flower:

Tirpunen Paljon Onnea pojasta! :flower:

Tänne ei mitään uutta. Olo on sen verran mainio, väsymystä lukuunottamatta, että mä olen varmaan myös täällä vielä kesäkuun puolella yhtenä kappaleena :D Mä en ole vielä kertaakaan joutunut odottamaan vauvaa yli la:n, joten katsotaan miten tällä kertaa käy...

zizilisko+nuppunen
 
Onnea tirpunen :flower:

Mä jännään ultraa B) Petyn kyllä jos käynnistyksestä ei edes puhuta :x Tunnin päästä lähtö, mitenhän muistais taas olla käymättä vessassa jotta saa kättärillä annettua näytteen. 5 tunnin yöunilla kumman pirteä olo, varmaan toi megakaunis aamu.

Tuun sit kertoilemaan :wave:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 38+1
 
Onnea oman nyytin saaneille! Kai se on uskottava, että kohta on minunkin vuoro kun lueskelee näitä uutisia :D

(.) Magneettikuvaus varattu huomiselle lantion mittausta varten (vauva perätilassa). Torstaina soittelee lääkäri ja pohditaan mikä on sitten se synnytystapa. Äh, että odottavan aika voi olla pitkä! Ja miksei tää vauveli vois kääntyä ihan itsekseen !

Aurinkoista päivää kaikille ja tsemppiä loppusuoralle!

Elwi ja Touko 39+1 :heart:
 
Huomenta ja Paljon Paljon Onnea vauvan saaneille Sennille, Heidille, Janskuliinille ja Metsämörrinvaimolle!!! :flower: :heart:

Täällä oli pitkästä aikaa taas supistuksia, kipuilua, hirveän levotonta liikettä yms yöllä pariinkin otteeseen. Mietin jo, että nytkö se koittaa, mutta ei...Yksi tutun tuttu sai vkl:na vauvan ilman mitään ennakko-oireita vkolla 37+jotain eli kyllä se voi tosiaan mennä niinkin, että ne jotka eivät ennakkoon oireile synnyttävätkin aikaisemmin kuin me kovasti supistelevat.

Keskustelua oli sosiaalisuuden vähenemisestä. Pitää kyllä niin paikkansa! Sukulaisia ja lähimpiä tapaan tosi mielelläni, mutta sellaisten "hyvän päivän tuttujen" kanssa en jaksais yhtään seurustella. Ihmisjoukoissakin viihdyn (oltiin mm. lapsimessuilla vkl:na), mutta eipä ruuhkassa juuri tuttuihin törmääkään B)

Tosi mukava lukea näitä viimeisten viikkojen kuulumisia, kirjoitelkaahan ahkerasti!

Hentta 38+0
 
MetsäMörrinVaimo ja Tirpunen onnittelut :heart: :heart:

Eilen oltiin isännän kanssa leffassa, ja yllättävän hyvin jaksoin istua siellä sen pari tuntia :)
Kohta pitäs ite suunnata hammaslääkäriin, jälleen kerran ..

Hyvää alkanutta viikkoa! :wave:

Miikulainen ja rääpäle 36+6 :heart:
 
Ensinnäkin onnittelut kaikille vauvan saaneille! :flower: :heart:

O.N: Täällä vaan voin haaveilla synnytyksestä, muutamaan kertaan vasta tullut kunnon yksittäisiä supistuksia - plaah. Mies ei ole jotenkin vielä tajunnut, kuinka loppumetreillä tässä mennään ja ottaa koko ajan lisää ylimääräisiä työkeikkoja - harmittaa se hirveesti toisinaan, varsinkin kun nuo keikat lähinnä olleet yövuoroja (ja juuri öitä en mielellään haluaisi viettää yksin kotosalla..)

Sosiaalisuus Omalla kohdalla sosiaalisuus vähentymäänpäin, jotenkin tosissaan ajatukset pyörii enimmäkseen oman voinnin ja lapsen ympärillä - ei vaan jaksa keskittyä muuhun. Mut kai se tässä vaiheessa on jo ihan normaalia, pakkohan sen lapsen syntymään on jossain vaiheessa keskittyä :D

Yöunista Kadonneiden yöunien metsästyksessä ollaan täälläkin. Viime yö meni kahdessa pätkässä (selkäsäryn vuoksi katsoa tapitin telkkaria klo 3-5), joten ei tullut sitten nukuttua kuin yhteensä 5 tuntia (herättiin aikaseen aamulla). Asennonvaihtoa, vessassa raavaamista ja jatkuvaa jääkaapilta veden hakemista tuntuu olevan yöt nykyään - uni jäänyt ihan toissijaiseksi. Kai tässä pikku hiljaa muuttuu pöllöksi: valvoo yöt, torkkuu päivät :LOL:

Jaksua itse kullekin meistä alkavaan viikkoon! :hug: :wave:

Järvenneito ja pikkunen 38+2
 
Onnea MetsäMörrinVaimolle ja tirpuselle tuhannen kilon verran!! :heart: :flower: :hug: :hug:

Juu, eipä uutta, ei nukuttu viimekään yönä :'(

Listä päivitetty lyhyempään muotoon, ettei mulla (hitaalla hämäläisellä ) menis ihan koko aamua noita säätäen :kieh:

Ja sit likkaa laittamaan naamiaiskuntoon, pitää tehtä rinsessasta Prinsessa :heart:
 
Onnea kaikille nyyttinsä jo saaneille! Olen suoraan sanottuna kateellinen :LOL:

Oma napa alkaa ärsyttää. Vaikkei sinäänsä mitään kipuja ole, paitsi kävellessä pistää kylkeen, niin alkaa tämä etupainoisuus pikkuhiljaa ketuttamaan oikein kunnolla. Napoleon on meinaan selkeästi päättänyt että kiinnittyminen/laskeutuminen on hölmöjen hommaa ja köllöttelee tuossa mun keuhkojen päällä :kieh: SF-mitta kasvoi 3 cm viikossa ja siltikään eivät neuvolassa olleet huolissaan, vaikka painoakaan ei ollut tullut niin paljoa, että se selittäisi mahan kasvua edes osittain :( Turvotuksia tms ei myöskään ole, joten aika lunkisti ottavat mun kohdalla, joka taas tavallaan ärsyttää mua. Ensimmäinen mukula kuitenkin kyseessä ja kun mulla on niin korkea kipukynnys (viikko murtuneella jalalla tepastelua ja menin lääkäriin vasta kun jalka oli oikeasti musta) niin en oikeen tiedä koska pitäis sairaalaan lähteä ja mikä on ennakoivan ja oikean supistuksen ero. :attn:

Eli kysynkin teiltä, kun ei tuolta neuvolasta saa selkeää vastausta. Välillä kun tuntuu että on noita ennakoivia, eli koko maha menee ihan pinkeäksi ja kovaksi, eivät sinäänsä satu, mutta olo on epämukava ja esim. seisomaan noustessa menee hetki jos toinenkin ennen kuin pystyy esim kävelemään. Näitä saattaa tulla istuessa, maatessa, seistessä tai kävellessä ja ovat kestoltaan sekunneista muutamaan minuuttiin useasti muutaman tunnin ajan. Olisiko tässä jo syy soittaa synnärille vai olenko vain vainoharhainen? Kun lapuissa lukee, että "kun ei kotona enää kivun kanssa pärjää" noh mä varmaan synnyttäisinkin kotona jos vaan kivusta on kyse :LOL:

Tuosta sosiaalisuudesta oli kanssa joku maininnut. Edelleen täällä mennään misantropian rajamailla. Ihmisviha on suuri, ei jaksa kuin muutamaa ihmistä nähdä ja suurin osa kavereista aiheuttaa vaan ärsytyksen tunnetta. Joten olen sitten mököttänyt kotona ja puuhaillut täällä, vaikka kaikki onkin valmista nyytin kotiutumista varten :)

Mutta mutta... Torstaina taas neuvolaan ja josko tässä jossain vaiheessa alkaisi jotain tapahtumaan. Tulisi edes yksi kivulias suppari, niin mäkin uskoisin että kyllä ne tuntee :LOL: Eniten kun tosiaan pelottaa se, että on pää haarojen välissä ennen kuin saan taksia/ambulanssia pihaan :D

Mukavia kevät paiviä kaikille

Möhvi ja Napoleon 37+6
 

Yhteistyössä