3- tai 4D-ultra ja sukupuoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varmako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kokemusta, mutta siellähän vauva näkyy niin selvästi, että voidaan varmaan 99% varmuudella kertoa sukupuoli. Jos sinne on menossa, kannattaa kunnallinen rakenneultra jättää käymättä, jos edes sellasta tarjotaan. Ihanteellisin aika 3-/4D:hen tais olla viikolla 26.

Alkuperäinen kirjoittaja !:
Ei kokemusta, mutta siellähän vauva näkyy niin selvästi, että voidaan varmaan 99% varmuudella kertoa sukupuoli. Jos sinne on menossa, kannattaa kunnallinen rakenneultra jättää käymättä, jos edes sellasta tarjotaan. Ihanteellisin aika 3-/4D:hen tais olla viikolla 26.

Miksi kunnallinen rakenneultra pitäisi jättää käyttämättä? Kai sitä saa käyttää kunnallisia palveluja vaikka omalla rahalla käy yksityisellä?

Samat rakenteet siellä tutkitaan. 3-/4D on enemmänki vanhempien iloa. Kunnallisella ei niinkään jäädä kattelemaan vauvaa, vaan tehdään ne rakenteiden mittaukset ja se siitä. Tottakai saa käydä vaikka viikottain ultrissa. Lääketieteellisistä syistä ne 3-/4D ultratki tehään.

Meillä ainakin piti paikkansa ja kaverilla kanssa.

Minä kyllä kävisin molemmissa sillä aidon oikeasti luulen että kunnallisella puolella keskittyvät ehkä erilaisiin asioihin ja itsestäni ainakin kunnallisen puolen mittaukset tuntuivat jotenkin paremmilta koska tämä 4 d tuntui olevan vähän vaan semmoista vanhempien iloa lapsen näkemisestä ja sukupuolesta. Etsittiin vaan parhaita kuvakulmia dvd:lle jota nauhoitettiin ja siinä sivussa mittailtiin muutamia asioita mutta lääkäri tuntui keskittyvän enempi tähän viihdytys puoleen. En tiiä semmoinen maku itsellä jäi kun kävi molemmissa. Kunnallisessa taas sanottiin heti että ei katsota mitään sukupuolijuttuja vielä vaan tarkastetaan että vauva on kunnossa ja tutkittiin pitkään kaikki mahdolliset jutut.

Itse olen "elopojan äiti -05", ja mulla taas ihan päinvastaiset kokemukset noista ultrista kuin "Elotytön äiti-05":llä.
Kunnallisessa ultrassa katsottiin nopeasti ja otettiin vain pari mittaa. 3/4-D-ultrassa taas lääkäri tutki tosi tarkkaan mm. aivojen rakenteet, sydämen rakenteen, veren virtausta, katsoi käsien ja jalkojen mitat, selitti kaikenlaista vauvasta meille yms. Sukupuoli tuli varmuudella selville. Lääkäri sanoi, että "poika, ja huutomerkin kera". (Itse en silti uskaltanut ihan 100% luottaa sukupuoli-arvioon, vaan ostin lähes kaikki vauvanvaatteet molemmille sopivaa väriä...)

itsellä ainakin 4d ultra oli paljon parempi kokemus ku kunnallinen. lääkäri katsoi todella tarkkaan kaikki rakenteet,verivirtaukset ym. ja sukupuoli näkyy niin selvästi,että erehtyä ei ainakaan meillä voinut. enkä edes itse mennyt "huvin"vuoksi vauvaa katsomaan,vaan siksi,että kaikki olisi kunnossa... erittäin vaikea raskaus takana.tuskin kukaan niissä huvikseen juoksee ja maksaa maltaita! itsellä ainakin vauvan terveys tärkein...

Viikolla 18 käyty 4 D:ssä ja 90 % varmuudella lääkäri kertoi sukupuolen. Edellisestä lääkäri sanoi olevansa satavarma (Brunolla käynti siis) ja paikkansa piti.

4D:ssä tosiaan katsotaan paljon tarkemmin kaikki vauvan rakenteelliset jutut, lääkäri esim. laski vauvan sormet ja varpaat :)

Yhteistyössä