<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.25 <3

Täälläkin nega testattu...Pakko oli hätäillä, kun on pari päivää ollut ihan raskautunut olo..;) Oikeasti. En tiedä mistä johtuu. Dpo on varmaan 11..? Näillä main jo plussasin esikoisesta noilla erittäin herkillä testeillä. Nyt todella selvä nega, vaikka missä valossa tikkua tutkin, eikä siinä edes viivanpaikkaa silmään sattunut...:D Nyt ei ota edes koville tällaiset pettymykset, kun ekaa tämä kiertoa vasta mennään. Seuraavissa kierroissa se on jo toiveet korkeammalla.
 
tiitulainen: Voi kun osaisin auttaa. Itselläkin on ollut paljon oireita (myös hurjaa väsymystä), ne olen laittanut mielikuvituksen piikkiin, mutta äsken hämmennys oli suuri, kun kahvi maistui sellaiselle..öö...erikoiselle...En osaa selittää sitä makua, mutta tuon makuiseksi se muuttui silloinkin kun viimeksi plussasin...:D
 
LittleStar mä olen niin varma että saat plussan parin päivän päästä =) Itsekkin kuvittelen ties mitä oireita vaikka vois testailla aikaisintaan ens viikon loppupuolella. Onneksi lähdetään reissuun enkä aio ottaa testejä mukaan. Jos täti ei tule sen aikana kylään niin kotona voi sitten testata ja pitäisi kyllä olla selvä tulos tiedossa.
 
Heips pitkästä aikaa!

Ollaan oltu neljä päivää reissussa, joten en ole päässy koneelle...

Tiitulainen: En osaa kyllä sanoa mitä tuo voi olla. Toivottavasti plussa tulee kehiin pian! :)

Täällä toivotaan salaa että tässä kuussa tärppäis, vaikka järki kyllä sanoo että se on aika mahdotonta... Reissussa ei päästy peittoja heilutteleen, ja ovis oli luultavasti lauantaina. Mutta peitot heiluivat ke, to, pe ja ti (laskureiden mukaan hedelmällisintä aikaa). Mutta silti on sellanen fiilis ettei tolla saldolla plussaa tule. Mutta silti toivotaan. Nyt elellään siis tylsää ja pitkästyttävää aikaa, ku vielä ei pääse testaileen. No, pitää yrittää ottaa ilo irti viimeisistä lomaviikoista. :)
 
Niin ja unohtu vielä mainita että mullaki on ollu ihan mahdoton väsymys. Reissussa nukuin pitkät yöunet ja joka päivä vielä päikkäritki ja silti koko ajan väsytti. Ja itkuherkkyys on jotain ihan älytöntä ollu pari päivää (tai oikeestaan iltaisin). Hormonit vissiin vähän hyrrää.. :)
 
Hei :wave:

Mahtuuko mukaan? =)
Täälä olis yks jolla ois haaveissa myös toinen lapsi. Ensimmäinen lähtee eskariin ens kuussa, syntyny siis 01/05. Ite oon kohta 25v.
Ehkäsy (kumi) on jääny pois jo marraskuussa, siitä meni muutama kuukausi ihan "tulee kun/jos tulee" - meiningillä ja sit joskus helmi-maaliskuussa oon alkanu katteleen ja kuulosteleen kroppaa ja ovista :) ovis oireet on ne normit, ja selkeätkin ja oon pelkästään niihin sitte luottanu enkä oo vielä "jaksanu" alkaa tikutteleen.. miettiny oon kyl viimisen kuukauden mut vielä ne on kauppaan jääny :D
Tähän 8 kuukauteen on mahtunu kyllä paljon toivoa ja paljon paljon epätoivoa :D Paljon tullu mietittyä mm. sitä että ressaan liikaa ja se sitte vaikuttaa siihen raskautumiseen :ashamed: Joten oonki tän viimisen kierron vähän ottanu iisimmin ja ollu vähän vähemmän hermoraunio :D En siis ees tiiä millon ovis oli nyt tässä kierrossa, liika tieto aiheuttaa mulle vissiin sen ressin.

Vielä tosi paljon Onnea jo plussanneille :)

Ja mulle vois laittaa listaan (mikäli se passaa) poika 01/05, kp 21/26-28 ja yk6?
 
_TiNy_ Kyllähän tänne soppii kirjottelemaan :) Tervetuloa!

Ittellä taas löytyy muka vaikka mitä oiretta mm. väsy, kärty, pissahätä, NÄLKÄ(oon aika pieni ruokanen ja painoa on alle 50kg) Jääkaapin ovi raollaan jatkuvasti :D
Kuitenki vaan mielikuvitusta...
Muuten voiko testi näyttää negan, jos ei testannu aamupissasta? Tuli vain mieleen jotta jos sen takia tuli vain yksi viiva. Ei vieläkään menkkoja KP 35/28
 
Olen tuolta edellisestä ketjusta, en ole vielä tänne tietojani siirtänyt..mutta nyt, uskomatonta kyllä taidan uskaltautua siirtyä tuonne odottajien puolelle!! Yritystä takana melkein vuosi ja monen monta pettymystä ja itkua takana..mutta nyt kaksi testiä olen tehnyt jo positiivista. Pakko oli tehdä toinenkin kun en uskonut vielä ensimmäisen jälkeen että olen todellakin RASKAANA! <3 Nyt vaan toivotaan että pikkuinen jaksaisi mukana ja kaikki olisi hyvin.

Toivon kaikille plussatuulia ja voimia etenkin niille joilla on yritystä jo pidempään takana. Nyt sitä vasta ymmärtää ettei lapsen saaminen ole todellakaan itsestään selvyys!
 
Mä tuun hulluksi yksinäni näiden kuviteltujen raskausoireitten kans joten taidan liittyä teidän seuraan =)
Elikkä ennestään Poika 07/08 ja noista lyhenteistä en sit käsitäkkään mitään mutta ehkäsy ollut melkein 2kk pois.
Nyt on ollut viime päivinä ollu selän ja alavatsan jomotusta ja vesi maistuu metalliselta ja lisäksi karmea väsymys ja hiivatulehdus iski kans samoihin aikoihin. Jos en oo raskaana nii oon pahoin päästäni vialla jos kuvittelen tällästä vai mitä :headwall:
 
tadaa! Tänään testi soi minulle positiivisen tuloksen :heart: Nyt vain toivotaan jotta kaikki sujuu hyvin...
Onnea myös Valle :flower:

Pööpöän vielä varmaan pari viikkoa täälläki palstalla kun tuntuu NIIN epätodelliselle.
 
Oi, onpa ihanaa kun plussia satelee! :heart: ja monella kuulostaa olevan todella lupaavia oireita =)

Menkat oli ja näimmä meni, olivat kyllä melkosen niukat verrattuna aikasempiin. Enpä valita! Nyt sitten alkukierto elellään ja tarkkaillaan otollisia hetkiä.

Mukavaa tulevaa heinäkuun viikonloppua kaikille =)
Möppis palailee asiaan kunhan tulee jotain uutta ihmeteltävää!
 
täällähän näyttäs olevan plussa-aalto!!! onnea vaan kaikille!! :flower: voi kun pääsis mukaan...

tiitulainen ja LittleStar tuliko sieltä plussaa...? :popcorn: miulla meni tytön raskaudessa pari viikkoa ennenkun tajusin olevani oikeesti raskaana, kun kans tuli semmoset hölmöt tiputtelumenkat siihen väliin ni en sit edes ajatellu olevani. ja sit ne kaks seuraavaa raskautumista kans tiputtelin, mut sit tajusin jo saman kokeneena ja kaikista muista oireista että paksunahan sitä ollaan. :)

täällä kummastellaan kp 15, et tuleekohan sieltä tässä kuussa ollenkaan ovulaatiota. pari päivää sitten olin mukamas tuntevani oireet, mut kun ei se aamulämpö sit lähtenykkää nousuun ni kai se on uskottava et ei se ainakaan sillon ollu. ja sit tuli mieleen et en muista tunteneeni kertaakaan ovulaatiota oikealta puolelta, joten en tiedä edes toimiiko se... tai en ole tullut ajatelleeks. ja sit tietty miul on vielä kierrot aika sekasin viimesimmän keskenmenon jäljiltä. tää on niiiiiiin kivaa ja viihdyttävää tää oman kropan jatkuva ylianalysointi!! :popcorn:

täällä mut kans yks joka vielä imettää 2-4 kertaa päivässä. tyttö reilu kaksvuotias eikä loppua vielä näy... :whistle: menkat alko n. 6kk synnytyksen jälkeen eikä imettämisellä ole ollut mitään tekemistä keskenmenojen kanssa ja mieskään ei enää kysele et millon lopetettaan, ni ajattelin kyl jatkaa hamaan tulevaisuuteen. kyllähän se tietty ihmetystä aiheuttaa ympäristössä, mut oonki aina tykänny provokoida!! ;)
 
Onnea Nahhn ja Valle plussasta! :) :heart:

Täällä oviksesta alkaa olla se 14 päivää, ja raskaustesti edelleen nega. Eli menkkoja odotellaan. Seuraavaan kiertoon onkin jo odotukset korkeammalla, mutta en aijo silti tästä suurta stressiä tehdä. Pitää vaan toivoa, että lähikierroissa tärppi kävisi...;) Niinkuin me kaikki toivomme..:heart:
 
Onnea plussanneille! :heart:

Onks muilla ollut raskauden jälkeen ovulaatiokipuja?

Ensin ajattelin et oon raskaana mut sit oireita ei kyl vielä pitäis olla, sit mietin et olisko joku kohtutulehdus mut nyt kaikki kivut loppuivat.
Mulla on yleensä max. 2 päivää ovulaatiokipuja, nyt nää kesti 4 päivää jos nää ny oli niitä. Mietin että olisko sit nyt irronnu 2 munasolua yhtäaikaa josta johtui pitempi kipuilu :O
 
Täällä tuskaillaan ku aika kuluu niin hitaasti. Malttamattomana haluaisin jo testailla vaikka tiiän ettei siinä oo mitään järkeä. Toistaiseksi oon saanu pidettyä itseni aisoissa. No, tänään on tuon väsymyksen ja palelun lisäksi ollut myös menkkamaista kipuilua alaselässä. Mutta välillä tuntuu että kuvittelen noita oireita (tai siis saan itse aikaiseksi jotenki nuo oireet). En millään uskaltais uskoa olevani jo raskaana, vaikka niin kovasti sitä toivonkin. Tänään on kp 20/28. Onko kellään muulla ollu tällasia oireita ovulaation jälkeen ennen plussaamista?
 
äittä-83: et oo ainut joka pelkää kuvittelevansa oireita :)

Nyt oon päättänyt yrittää unohtaa koko raskaus asian ja kuluttaa energiaa johki muuhun. oon yrittänyt siivota ja urheilla, vaikka pyöräilessäkin tuntuu joka töyssy ottavan mahaan jännästi..

Mulla taitais olla kp 19/28 jos oon oikein laskenut, en oo koskaan jaksanut laittaa ylös kiertoja, nyt siitä vois olla jtn hyötyä :whistle:
 
ONneva kaikille plussanneille!!:flower:
Ihania vauva uutisia :))

Itellä ei oo minkään näköstä merkkiäkään menkoista tai raskausoireista:| esikkokin on vaan lisänny yösyöttöjä joten prolaktatiinia on elimistö valtoimenaan prkl!:( Täytyy koittaa jotenki lopettaa noi yöimetykset, jos se auttas jotain. meillä on vaan paha tissiaddikti täällä et se ei tuu olemaan helppoo.

caisachu säkin kuulut siis meihin imettäjiin:) mulle tää imetys on ollu tosi tärkee juttu ja ajattelin ensin itekkin jatkaa niin kauan, kunnes poika ite vierottautuu, mut muutin suunnitelmaa kun kuulin hammasläääkäriltä et pitkään jatkunut imetys vaurioittaa herkkiä maitohampaita ja kariesbakteerin kanssa reikiinnyttää ne alta aikayksikön. Lisäks mun yhden kaverin 3v tytöllä on 14 reikää ja sen hammaslekuri oli kans perustellu niiden syyksi tosi pitkän imetyksen:| Tää'tosi pitkä imetys on just yli pari vuotta kestävää tai sit kuulemma niillä kellä tulee hampaat tosi aikasin niin jo vuos riittää. Mä pelästyin tästä niin kauheesti et päätin et viim. vuoden kun poika täyttää niin sokeri maito hanat menee kii.
ootko ite kuullu tästä?
Tai onko kellään muulla kokoemuksia tai tietoa asiasta? Neuvoja otettas mieluusti vastaan :))
 
Hipsu: Oon kuullu että tuo pitkään imettäminen on pahaksi hampaille. Meillä jäi tissi pois ihmeen helpolla (poika oli vähän yli 1 v.), kuvittelin sen olevan vaikeampaa. Poika oikeastaan vaan ei enää sitte kaivannutkaan tissiä ku en sitä tyrkytellyt. Yösyötöt jätin pois ku huomasin että poika ei edes syöny tissiä, vaan otti sen suuhun ja jatkoi unia. Joten vaihdettiin tissi tuttiin. Ja tutistaki ollaan päästy eroon ku täytti 2v.

Täällä edelleen ajatukset pyörii vaan siinä että ku pääsis testaileen. Plaah, on tämä naisen mieli ihmeellinen. Heti ku päätetään alkaa yrittään sitä toista, niin asiaa ajattelee jatkuvasti. Päätöstä ennen sitä pysty keskittyyn muihinki asioihin. :)

Jos jaksais vielä 3 päivää oottaa ja sitte testailis.. Sitte ois kp 24/28.
 
hipsu86 miulle on täälläpäin sanottu useammalta taholta esim. tytön lääkäri ja terveyskeskuksen lapsipuolen hoitsut, sekä kaikilla kursseilla mitä oon tehny (synnytys- ja synnytyksen jälkeinen valmennus sairaalassa ja terveyskeskusen vauvakurssi) että imetys ei lisää reikiintymistä niin oletettavasti että se sen takia kannattas lopettaa. ja syyhygienian tärkeyttä ne on toitottanu jo ennen hampaitten tuloa. täs on yks linkki "puolesta": Imetyksen tuki ry. omat tutut jotka on imettäny yli 2v. ei ole sanonu mitään reiistä. tiedä sitten häntä. miun mielestä tää on vähän sama juttu ku imetyksen lopettamisen "pakko" raskauden takia. jokainen uskoo ja tekee just sen mielipiteen mukaan mikä itelle parhaiten sopii ja miun mielestä hyvä niin. kaikki saa mitä tilaa. mie en ite ole todellakaan valmis vielä vierottamaan (onneks ei tyttökään :p) etenki ku kummankin keskenmenon jälkeen imetys oli miulle yks parhaimmista henkisistä lohdutuskeinoista. imetyksen aiheiuttamista mielihyvähormeeneistahan se varmaan johtui, mut kuiteski. joo, oon aika imetystalibaani... :saint:

täällä eletään kp18 ja ovulaatio oliki fertilityfriendin mukaan kp15 eli just sinä päivänä ku viimeks tänne kirjotin ja ihmettelin et missähän se on. ja nyt kun se varmistu, ni johan alko taas "oireita" tulemaan!! :LOL: alavatsassa nippailee niin raskauden mallisesti että!! 3 pv ovulaation jälkeen!! :LOL: joo, mielikuvitus on todella hyvä... onneks huomenna lennetään Suomeen äidin huomaan, ni eiköhän ne "oireet" siinä matkan ja loman tiimellyksessä jää nyt ainaki vähän taustemmalle. toivottavasti. ennenku pakkomielle iskee...:headwall:
 
Jaahas, liian aikaisin iloitsin, että kierrot saattaisi olla kohdallaan näin synnytyksen jälkeen. Eli ovis tuli silloin ajallaan (ovisplussa tikkuun+todella selvät oireet), nyt kuitenkin siitä on jo vähintään 15 päivää, jopa 17. Raskaustesti edelleen nega, mutta vuotoa ei näy. Mielestäni on aika erikoista, että vuoto ei jo ala, kun yleensä ovis voi olla myöhässä, mutta kun se tulee niin harvoin näin saa vuotoa odotella. Ennen minulla oli luteaalivaihe vain 9-12 pv. Voi kun menkat alkaisi...Jos plussaisi tässä vaiheessa, niin saisi vain pelätä keskenmenoa tms koska plussa olisi muuten näkynyt jo päiviä sitten. Sori omanapaisuus...:ashamed:

Monella tuntuu olevan nyt vähän hämmästystä oman kehon kanssa.

Niin, ja tuo pidempiaikainen imetys...Mielipiteitä molempiin suuntiin olen kuullut, mutta en usko sen olevan automaattisesti reikien aiheuttaja! Eihän se maito enää ole pääasiallinen ravinto..:) Varmaan mikä tahansa napostelu voi olla haitaksi hampaille, jos sitä tehdään useasti päivässä joka ruokailujen välissä.
 
Heipä hei pitkästä aikaa!
Nyt on mökkiviikko lusittu ja takas kotosalla. Illalla tulee äippä tänne pariks päiväks ja huomenna mä lähen ukon kanssa saimaan kiertää ja poika jää mummin kanssa kotiin.

Monilla tuntuu olevan paljon oireita ja näkyykin tämä kuu olleen oikeen kunnon plussa kuukausi!

Joku mietti sitä että voiko olla että testi näyttää negaa jos sitä ei tee aamupissasta.
Mä tein itse pari päivää sitten kp25/27 predictorin erittäin herkän testin niin että olin pidätellyt muutaman tunnin ja ei kyllä tullut viivan viivaa. Mies kyllä sanoi nähneensä hailakan.. :D
Tänään sitten menkkojen ois pitäny alkaa ja kun olin tunnin pidätelly pissaa niin päätin tehä apteekin oman testin ja kuinka ollakaan.. heti piirtyi hailakka viiva. Ei mikään haamujen haamu, mutta ehdottomasti vielä paljon vaaleampi kuin vontrolliviiva.
Olo on niin epätodellinen että vielä täällä hengailen jonkun aikaa, mutta voisin kylllä tämän päivittelijän pestini antaa nyt eteenpäin.. LÖYTYYKÖ VAPAAEHTOISIA?

Paljon plussatuulia kaikille!
 

Yhteistyössä