3.luokalle menevä lapsi ei suostu olemaan hetkeäkään yksin kotona.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti ja pelokas lapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti ja pelokas lapsi

Vieras
eikä myöskään nukkua omassa huoneessaan yksin. n. puoli vuotta nukkuikin sitten siskojensa huoneessa, pikkusisko vaihtoi petiä. tämä huone siis lähempänä meidän vanhempien huonetta. lapsi itse hiljan ehdotti jos palaisi omaan sängyyn mutta yhden yön jälkeen ei enää suostunut,kuulemma pelotti niin:(

nyt kesälomalla on tosi vaikeaa välillä järjestää (mies vielä töissä) aina niin että joku muukin kotona, kun on välttämättömiä menoja mulla joihin ei voi lapsia ottaa mukaan.

Meillä samanikäinen lapsi ja oikein vaatimalla vaatii että saa olla yksin kotona. Eka luokalla kavi pari viikkoa ip-kerhossa koulun jälkeen mutta halusi mieluummin olla kotona yksin...

Mikä lasta pelottaa? Katsooko pelottavia ohjelmia, pelaako rajuja pelejä tms.?

Meillä 6v. (täyttää kesän aikana 7v.) haluaa olla niin paljon yksin kotona kuin mahdollista. Nauttii rauhasta ja vastuusta. Mutta vielä muutama kuukausi sitten ei uskaltanut olla edes sen aikaa, että veisin roskat. Kannustamalla ja kehumalla sitten kääntyikin päälaelleen ja nyt tosiaan on pitkiäkin aikoja yksin.

[QUOTE="mä";24019279]Mikä lasta pelottaa? Katsooko pelottavia ohjelmia, pelaako rajuja pelejä tms.?

Meillä 6v. (täyttää kesän aikana 7v.) haluaa olla niin paljon yksin kotona kuin mahdollista. Nauttii rauhasta ja vastuusta. Mutta vielä muutama kuukausi sitten ei uskaltanut olla edes sen aikaa, että veisin roskat. Kannustamalla ja kehumalla sitten kääntyikin päälaelleen ja nyt tosiaan on pitkiäkin aikoja yksin.[/QUOTE]

Kai tämä on jonkun verran myös "kasvatuksesta" riippuva, meillä nuorempi menee eskariin ja ei halua jäädä iltapäivähoitoon vaan meinaa olla eskarin jälkeen yksin ja tuon isomman sisaruksen kanssa josta jo aiemmin kirjoitin että on ollut yksin koulun jälkeen ekalta asti.

Yhteistyössä