3-kymppiset esikoisesta haaveilijat

Olen vm. -81, ja yritämme saada esikoista alulle. Mietiskelin, että löytyisiköhän täältä muita 3-kymppisiä, joilla on (vasta nyt) esikoinen haaveissa ja kaikki on uutta ja ihmeellistä? ;) Olemme mieheni kanssa yrittäneet nyt neljän kierron verran saada lasta alulle, ja itse asiassa viimeistään viikon päästä pitäisi ollaan taas viisaampia tämän yrityskerran tuloksista.
Ajattelin siis, että olisi kiva jakaa tuntemuksia "kohtalotovereiden" kanssa. :D
 
Heissan Amppuli ja muutkin jotka täällä kuumeilee!
Itse olen vm-80 ja me ollaan kans yritetty n.3-4 kk esikoista. Vielä ei ole tärpännyt mutta toistaiseksi ei ole vielä mitään paineita asian suhteen. Mulla on tässä vielä vähän koulu kesken ja periaatteessa nyt ois erittäin hyvä aika vauvelille mutta alkuraskaus taitaa juuri olla sitä oksenteluaikaa ja se yhdistettynä opinnäytetyöhön ei houkuttele. Elämä saa kuitenkin mennä omalla painollaan eli vauva ois kyl tervetullut. Saa sitten opinnot odottaa jos niikseen tulee, mutta siis toistaiseksi kukaan ei ole vielä ilmoitellut tulostaan. Ens viikon alkupuolella täytyy ahertaa lakanoissa ja sitten alkaa taas jännitysosio, saa nähdä miten tässä kuussa käy.
 
Nyt on sitten viidennen yk:n kuumat päivät meneillään. Neljä ekaa kiertoa yritin kuunnella omaa kroppaa ja tuntemuksia, mutta nyt päätin ottaa järeämmät aseet käyttöön ja testata milloin se ovulaatio mahdollisesti näkyy, tai näkyykö lainkaan. Hyvä, että testasin, nimittäin jos olisi menty "vanhan kaavan" mukaan, olisin ajatellut, että ovis olisi ollut viime pe, mutta testin mukaan se onkin huomenna tai ke. Kierto on ollut aina hieman epäsäännöllinen, ja juuri kun luulin sen tasaantuneen n. 22 päivään, niin nyt sitten ainakin oviksen perusteella se olisikin taas hieman pidempi. Että ota siitä sitten selvää... Nyt sitten toivon, että toteutuisi Murphyn laki, eli minun tuurilla kun on laivareissu varattu ja kolmikymppiset tulossa, niin nyt sitten toivottavasti tärppää kun on oviskin jopa tiedossa. ;) Tosin juuri se ajatus pahoinvoinnista yms. ei houkuta synttäreitten alla, mutta se on kuitenkin aika pieni hinta siitä, mikä on lopputulos. Ihaninta tässä mielestäni on ollut huomata, miten täysillä mieskin on mukana ja tuntuu olevan välillä jopa enemmän harmissaan kuin minä, kun ei tärppää..
 
Mulla sama juttu noiden ovistikkujen kanssa. Kierto on siis tällä hetkellä noin 26-27pv eli laskemalla ovis olis siinä kp 13.-14. Mutta kun tikutuksen mukaan se on paljon myöhemmin, positiivinen tulos tulee noin kp 17.-18. En sitten oikein tiedä mitä uskoa. Jotkuthan sanoo että ne näyttää vähän mitä sattuu. Tiedä sitten. Mutta kun meillä on miehen kanssa välimatkaa tällä hetkellä sen verran että täytyy yrittää tosiaan osua oikeaan kohtaan kun ei voi sekstailla esim joka toinen tai kolmas päivä oletetun oviksen paikkeilla.

No tällä hetkellä on sellainen tilanne että ovis on juuri nyt tässä tänään (ti), ke tai to. Eli ne jännät päivät siintävät vasta parin viikon päässä kun seuraavien menkkojen kuuluis alkaa. Saa nähdä alkaako! Yrityskertoja taitaa olla nyt 4. Eli tämä on se neljäs...tai viides..
 
Välimatkaa on noin 70 km eli ei nyt niin paha mutta tarkoitus ois kuitenkin suunnilleen nää viikot opiskella niin ei se otollinen aika sitten välttämättä osu sinne viikonlopun tienoille kun nähdään. Ei viitsi yhden yon seksimatkoja alkaa harrastaa:)

Oviksesta muuten sen verran että täytyy myöntää että oon vähän ihmetellyt sitä kun näillä palstoilla ihmiset tuntuis osaavan bongata sen vaan itseä tarkkailemalla. Mä oon pitänyt itseäni hyvänä kehon tuntemusten tulkitsijana mutta ovulaatioista mulla ei kyllä ole ollut koskaan mitään hajuja. Mulla nyt voi nipistellä mahaa milloin vaan jo pelkän laktoosi-intoleranssinkin takia tai sitten ei.. Vois alkaa yrittää tunnustella aina oletetun oviksen aikaan että tuntuuko jotain munasarjojen kohdalla.

Mulla on nyt siis yk 4 tai 5 ja menkkoja(tätiä??) odottelen ens viikon alkupuolella saapuvaksi.
Tälä hetkellä mikään ei viittaa siihen että voisin olla raskaana. Ei muuta kuin odottelua siis..
 
Täällä pisti se myöhäisempi ovisajankohta ajatukset vähän sekaisin, että milloin sitä tätiä pitäisi odottaa saapuvaksi.. mutta joka tapauksessa viimeistään viikon päästä. Kylläpä tuntuu taas pitkältä ajalta odottaa. Jotenkin tässä on kuitenkin vähän rauhoittunut näitten odotusten suhteen, että pettymys ei ole niin älyttömän valtaisa jos ei tärppääkään, mutta auta armias sitä riemua sitten kun joskus tärppää. :) Itse olen tässä viime kuukausien aikana oppinut kuulostelemaan juuri niitä kehon nipistelyjä, ja kyllähän ne osui ainakin viimeksi yksiin sen testin kanssa.
Olen osittain ruvennut ajattelemaan niin, että olisi paljon helpompaa tämä odotuksen odotus, jos ei olisi selvittänyt, että millaisia oireita pitäisi olla missäkin vaiheessa, vaan eläisi vaan normaalia elämää autuaan tietämättömänä. Nyt kun on suurinpiirtein selvillä, että tässä vaiheessa voisi esiintyä esim. kiinnitysvuotoa yms. oireita, tuskastuttaa vaan hirmuisesti, kun minullakaan ei mikään viittaa siihen, että vosin olla raskaana.. Odottelemisiin siis. :)
 
Joudun hieman perumaan edellisiä puheitani oireista tai niiden puutteesta... En tiedä, onko ihan varsinainen oire, mutta nyt on kolmas päivä kun ikenet vuotavat verta hampaita pestessä, enkä jaksa muistaa milloin viimeksi olisi yhtä runsaasti vuotanut. Sitten toinen oire on sellainen, että nyt on toinen päivä kun vessassa käydessä jää pari kertaa päivässä punertavaa / rusehtavaa paperiin. Haluaisin olettaa, että se on kiinnittymisvuotoa, koska aikaisemmin ei tällaista ole ollut. Jos tätä olematonta vuotoa ei olisi ilmaantunut, en olisi ajatellut ikenien vuotoa oireena, mutta nämä yhdessä nostavat toivokkuutta huolestuttavan korkealle. Korkealta kun on tapana tulla lujaa alas..
 
amppuli: Kumpa noi sun oireet viitais juurikin siihen toivottuun asiaan. Peukut on pystyssä!

Mä oon alkanut tunnusteleen tätä kehoa nyt oikein antaumuksella. Ensimmäinen asia mikä ihmetyttääon se, että ennen mulla ei ole ollut mitään tuntemuksia ennen tädin vierailua. Ehkä vähän lantion pakotusta tädin vierailun ollessa käynnissä mutta ei muuta. Viime kierrossa näihin aikoihin oli sekä tällä hetkellä parhaillaan on sellaista juilimista tuolla alavatsan seudulla että mietin voisko se olla sitä kiinnittymiskipua/tunnetta.. Viime kuussahan täti saapui, mutta ajattelin että jos hedelmöittyminen on kuitenkin tapahtunut sekä silloin että nyt, mutta kropan täytyy pari kertaa harjoitella ennen kuin alkio onnistuu jäämään kiinni. Positiivista ajattelua tää kai ainakin on:)

Tällaisia syvällisiä tässä pohdiskelen ja samalla totean että kuitenkin on sellainen olo että se täti sieltä ois ens viikon alussa kuitenkin tulossa, tiedä noista sukulaisista..
 
Hei!
Itselläni on epäsäännöllinen kierto ja monirakkulaiset. Elikkä munasoluja kypsyy välillä kaksikin ja ovista ei joka kierrossa siis tapahdu. Alkuun testailin ovista kierroissa välillä näytti sen ja välillä taas ei, mutta kovat kivut kylläkin on vatsan seudulla. Viimeksi kiertoni oli kp:34pv yleensä ollut siinä kp:30. Nyt menossa kp: 26 ja yritystä nyt aktiivisesti ollut neljäs kierto menossa.
Puolisonkin on nyt innostunut vauvasta. Alkuun ei ollut innokas vauvasta.
Nyt sitten katsotaan saapuuko täti kylään.
 
moi taas pitkästä aikaa! Turkoosiponi - mikäs teillä on tilanne? Ja Sunnybaby, onnea matkaan! Itse tein tänään positiivisen raskaustestin, ihan uskomatonta!! Ei mitään oireita, vain mieheni kehotuksesta päätin tehdä testin kiertopäivillä 24 / 22-23. Nyt vaan pitää ristiä kädet, että kaikki sujuisi hyvin...
 
Soitin eilen neuvolaan, ja varasin ensimmäisen neuvola-ajan (3,5 viikon päähän), mutta en huomannut kysyä, että pitääkö se vielä verikokeesta varmistaa eikä hoitajakaan mitään sanonut... Tein vielä toissapäivänä varmuuden vuoksi toisen testin, kun on ollut niin epätodellinen olo, ja plussaa sekin näytti. Taidan luottaa näihin testeihin, koska ovat kuitenkin yhtä varmoja kuin verestä tehty. Nyt olen siis vasta viikolla viisi, mutta en tiedä miten se lyhyt kierto vaikuttaa laskemiseen..
 
Itselläni eka neuvola 24.3 to ja rv: 5 viikko +5päivä ma oli elikkä viides viikko nyt olisi 5+7
jos lasketaan näin. Itse soitin terveysasemalle jos pääsis perusverikokeisiin jossa tarkistettaisin et kaikki perusarvot kunnossa. Neuvolassa ekalla käynnillä kait on verikokeet puhui niistä minulle sairaanhoitaja jonka kanssa juttelin. Tein itse vaan yhden testin olen hieman miettinyt jos tekis clearbluen viikkonäyttö testin näkis minkä viikon tarjoaisi. Onko kokemuksia siitä' testistä?
 
Tein ensimmäisen testin clearbluella, ja kyllähän se toimi niin kuin piti.. Jäin tosin miettimään sitä testin tarjoamaa viikkoa, kun mielestäni tulokseksi olisi sopinut paremmin 1-2 viikkoa kuin 2-3 viikkoa, mutta voihan se olla, että ovis oli ollut sillä kertaa reilusti oletettua aikaisemmin, kun en tehnyt ovistestin kuin yhtenä päivänä ja silloin se ei näkynyt testissä. Eli aikamoinen onnenkantamoinen tämä tulos on. :) Onko sinulla ilmennyt mitään varsinaisia oireita vielä? Täällä alkaa viikonloppuna 6. viikko, ja en ole huomannut vielä muita oireita kuin jatkuvan nälän ja lievän närästyksen... :)
 
Itselläni vatsaa kipeä, rintoja aristaa itselläni pienet ei koskaan arkonut rinnat.
Huomenna käyn omalla terveyskeskuksessa verikokeissa neuvolasta suositteli jotta näkee et kaikki arvot kohdalla raskauden alussa lääkäri iltapäivällä. Saan ehkä varmuuden millä viikolla menossa ehkä.
Ollaan samoilla viikolla kait rv 6+0 menossa nyt.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt menossa rv 6+1 käviin tänän verikokeissa eli raskaana ollaan.
Hemoblobiini 140 joka on hyvä, proteinia ++ virtsassa joka ei ole paha.
Verenpaine minulla koholla koska lääkitys joudutiin jättään raskauden takia pois kokonaan.
Sain lähetteen äitiyspolille jossa katsovat uuden lääkityksen joka ei ole paha sikiölle.
Ensi viikolla ekg filmi varumuudeksi ottavat.
 

Yhteistyössä