Hei taas!
Joulukuuhun asti jo päästy. Mulla on noin kaksi kuukautta laskettuun aikaan (5.2.). Viikkoja huomenna 31+0. Kylläpä ollaan jo pitkällä.
Hankinnat ehkä toi suurin asia vieläkin. Äitiyspakkauksen hain tämän viikon torstaina. Vähän alle 2 viikkoa meni hakemuksesta siihen, että se oli noudettavissa Ärrältä. Aika nopeaa mielestäni
Hieman mietin, että hakisinko vielä esim. Babyboxin meille. Mutta tätä tilaa on aika rajallisesti. Tänään on pyykkivuoro klo 10 aikaan ja äitiyspakkaus on vielä purkamatta, mutta mietin jos ottaisin sieltä vaatteita käyttöönottopesuun. Pakkaus on makkarissa, missä mies on nukkumassa ja varmaankin nukkuu vielä kymmenenkin aikaan
Ehkäpä paras vielä lykkäillä vauvanvaatteiden pesua, koska hoitopöytää ei vielä ole. Ja muutenkin pesen varmaan about kaiken uusiksi, koska alkuun mulla ei ollut tuollaista herkkäihoisten pesuainetta
Hoitopöydän laatikoihin ajattelin pienimmät vaatteet laittaa, niin sieltä ne saa kätevästi (?). Hoitopöydän paikka on aika lailla mietitty, mutta sen tieltä pitää siirtää kirjahyllyä. Ja mä tietysti haaveilen uudesta kirjahyllystä, koska nykyinen on aika matala, eikä siihen mahdu oikein mitään.
Vaunut mennään varmaan sitten tilaamaan ja ostamaan, kunhan parin viikon päästä saadaan kaverilta turvakaukalo. Ainakin toivon ja uskon, että sen turvakaukalon saa saman merkin vaunuihin kiinni. Kaukalo siis Britax, mutta tarkemmin en tiedä. Muutakin vauvakamaa kaveri aikoo laittaa kiertoon, ja me kaverit saadaan katsella niitä ensin
Toinenkin vauvanodottaja on tulossa paikalle, mutta laskettu aika on myöhemmin kuin meillä.
Pinnis hankitaan myös, ja varmaankin se ja hoitopöytä hankitaan Ikeasta. Pinniksessä olen kallistunut johonkin sellaiseen, jossa on laatikoita. Sinne saa sitten vaatteita ja myöhemmin leluja.
Pesutornin hankkiminen on sitten varsinainen operaatio. Miehen isä ehdotti, että seinän päällä kulkevaa tulovesiputkea (pesukoneelle) siirrettäisiin, niin pesutornin saisi parempaan paikkaan ja mitään ei olisi sen takana (siis vesiputkia ja hanaa, pistorasiaa...). Pesutorni saadaan varmaan tänne huomenna tai tiistaina, mutta nyt tuota vesiputkea ei varmaankaan voida siirtää siihen mennessä. Että melkein toivoisi, että menisi loppuviikkoon, että pesutorni tulee tänne. Tää on vuokrakämppä, niin sopassa on mukana isännöitsijä ja putkifirma. Tiedonkulku on aivan perseestä, pitää laittaa palautetta, kunhan tää homma on selvä. Olihan tässä nopea aikataulu, ja ihan ripeästi putkifirmasta tultiin katsomaan, mutta sitten torstain jälkeen ei oo mitään kuulunut putkifirmasta. Toinen luukku on jätetty auki kylppäriin (oli silikonilla kiinni), ja katossa olevaa toista luukkua ei ilmeisesti huomannut. Sen takana ilmeisestikin on vesisulku tuolle pesukoneen tulovedelle. Olisivat nyt edes voineet soittaa ja kysellä, että onkohan täällä toista tuollaista luukkua? Tai vaikka kertoa, että vesisulku löytyi ja putkea tullaan siirtämään silloin ja silloin. Voi plaah!
Vointi on edelleen hyvä. Öisin vaivaa se jalkakipu ja nyt oon vähän miettinyt, että se on varmaan osittain liitoskipua, vaikka sekin varmaan pahenee vielä. Harjoitussupistuksia tulee etenkin kävellessä, mutta eilen sain tehtyä noin tunnin lenkin. Kävin ottamassa kuvia, kun kerrankin oli lunta maassa
Istahdin kahteen kertaan bussipysäkille lepäämään.
Tänään oon menossa uimaan. Piti mennä jo tiistaina, mutta silloin tuntui etten jaksanut ja toisaalta kävin hankkimassa uudet juhlakengät, uusia koruja ja tietysti lahjan pikkujouluihin. Mulla on ollut ehkä kahdet tai kolmet juhlakengät, ja vanhat mulla on ollut käytössä 15 vuotta. Edelleen ihan hyvät, mutta ajattelin, että nyt jalat on illalla niin turvoksissa, etten saa kenkiä pois jaloista. Ehkä hieman liioittelen, mutta niissä on kuminauhat tuossa jalkapödän päällä, ja saan normaalistikin hirveät painumat niistä, niin ne halusin nyt välttää. En kyllä yleensä viitsi näin viimeisen päälle laittautua, mutta jotenkin nyt halusin. Lieköhän jotain raskauden vaikutuksia?
Ja vielä vauvan liikkeistä. Kaipaisin jotenkin enemmän tai useammin liikehdintää, vaikka kyllä se ihan liikkuu (tätä kirjoittaessa rupesikin liikkeet tuntumaan). Ainakin se kääntyilee paljon, koska liikkeet tuntuu niin eri puolilla. Tällä viikolla käytin parina päivänä tukivyötä, ja silloin vauva tuntui monottavan alakertaan ja se tuntui jo hieman epämiellyttävältäkin. Nyt oon pari päivää taas ollut ilman tukivyötä, ja liikkeet tuntuu taas erilaisilta. Tänään yritän tehdä testimielessä liikelaskentaa. Elämä on niin kiireistä vielä, ettei aikaa jää tähänkään ja tääkin pitää suunnitella ennalta. Joululomaan 3 viikkoa ja sen aikana alkaakin äitiysvapaa
Maaria1980 ja pikkuotus 30+6