Onnittelut
Viiulle ja koko perheelle! Kuulostaa olleen melko rankka reissu, muuta onneksi lopputulos noin mukava!
Jännä miten nuo pahoinvoinnit menee... Itsekin kokeilin seabandejä, tosin ihan autenttiseen meritautiin, ja lopputulos oli yrjöt laidan yli... Ehkä mulla oli ne akupisteet hakusessa, tai muuten vaan niin totaalinen kuvotus että siinä ei enää pehmeät arvot auttanut. Olen yleisesti ottaen tosi herkkä voimaan huonosti bussissa, veneessä, lentokoneessa, karusellissa -jopa keinussa. Siksi koenkin itseni huikean onnekkaaksi ja hieman yllättyneeksi, kun tämä raskaus ei aiheuttanut lievää kuvotusta kummempaa pahoinvointia.
Edesauttaako muuten liitoskivut paikkoja valmistautumaan synnytykseen? Koska mullahan ei niitä tähän mennessä ole ollut, ja alkaa vähän pohdituttaa, että jos se kaikki kipu iskee sitten kerralla synnärillä.. Onko kellään tietoa tästä?
Olin koko alkuraskauden tosi huolissani siitä, meneekö kaikki hyvin. Kun pahoja oireita ei ollut ja olo tuntui normaalilta, oli välillä vaikea uskoa että oli oikeasti raskaana. Nyt, kun asiasta ei ole enää mitään epäilystä ja pahimmat keskenmenohuolet on takana, niin huomaan välillä toivovani, että voisin unohtaa olevani raskaana... Alivuokralainen myllertää todella aktiivisesti, erityisesti ilta-ja yöaikaan. Ja silloin, kun ei potkita ja kuperkeikkailla, niin hikkaillaan. Ja minä katselen, kuinka mahtava mahani vaeltaa vasemmalta oikealle ja tekee kummallisia muljuliikkeitä ja purlatuksia. Ihanaahan se on että muksu voi hyvin ja treenailee ja näin. Mutta kummasti se vie itseltä keskittymiskyvyn mihinkään muuhun asiaan. Joka tapauksessa tsemppiä kaikille teille jotka painitte toisaalta oireiden ja toisaalta oireettomuuden kanssa! Voin lohduttaa, että kumpikaan vaihtoehto ei sinänsä tuo onnea eikä mielenrauhaa - jos se nyt mikään lohtu on. Aina sen stressin saa jostain kehitettyä. Olenkin miettinyt, että jos olisi nuorempi (ja tuntisi, että aikaa on rajattomasti), niin osaisiko sitä jotenkin ottaa rennommin. Vai olisiko sitä vaan niin tyhmä ja ajattelematon, ettei tajuaisi stressata joka asiasta!
OmaAurinkoinen, tervetuloa mukaan. Toivottavasti öllötykset pian helpottaa! Pohdit, kertoako töissä raskaudesta... Mun täytyy sanoa, että itse en vielä tuossa vaiheessa kertoisi mittään. Kaikki on niin alussa, eihän useimmat edes vielä tuossa vaiheessa tiedä onko raskaana vaiko eikö! Jos asiasta tulee juttua elokuussa sitten, niin voi mielestäni ihan rehellisesti vedota siihen että homma oli liian alkutaipaleella julkiseen levitykseeen. Ja jos jotain ikävää sattuisi, niin ei tarvitsisi selittää tilannetta ihan koko työyhteisölle. Toisaalta tietenkin voi olla sikäli kiva, jos asia on töissä tiedossa, niin ymmärtävät. Mutta nää on taas sellaisia hommia, että itse kukin tietää itselleen sopivimman toimintatavan..
NeitiPelargonia, juuri tuosta syystä päätimme suunnata Britteihin kevätlomalle. Olisi ollut liian tuskaa käydä jossain viinin ja juuston maassa hokemassa itselleen, mitä kaikkea ei saa syödä! Briteissäkin oli jonkun verran kiusauksia, mutta vähemmän. Mutta ensi kevääksi suunnittelimme jo huvilan vuokraamista Italiasta isäkuukauden aikana... Mummut mukaan lasta vahtimaan ja ihanat ruokaorgiat pystyyn! Saa nähdä onnistuuko, mutta ainakin haave tuo iloa!
Oletteko muuten seurannut kun uutisissa on nyt vaahdottu ainakin ylellä sitä, kuinka vaarallista terveydelle ja parisuhteelle on hankkia lapsia pienellä ikäerolla? Mitä olette mieltä? Toki tämä esikoinenkin on vielä vähän vaiheessa, mutta mielessä on käynyt,että
jos sen toisen muksun haluaa, niin kovin pitkään ei auta jäädä kuhnailemaan. Varsinkin, kun tämän ekankin aikaansaamisessa meni melko pitkään.. Toisaalta taas sellainen 5vuoden vauvalandiaan katoaminenkaan ei tässä vaiheessa oikein ole voittajan peliliike. Aargh, mainitsinko jo, kuinka hyvä olen kehittämään stressiä ihan joka asiasta!
Ihanaa viikonlopunjatkoa kaikille. Nautitaan tästä keväästä ja uuden elämän ihmeestä niin sisäisesti kuin ulkomaailmankin osalta! Aika huristaa ohi niin vauhdilla..
Fidia 28+6