*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.9 ***

Sunnuntai 21.7.2013


Dazzler..............36v...........kp 2/33...............yv 3(3km 1ku 1IVF)
Säihkiss.............33v...........kp 4/30-32................yk 9
Mariah33............33v...........kp 11/30.....................yk 2
LilyAlice.............34v...........kp 13/25-38................yk 11
Joiku.................32v...........kp 19/22-28................yk 3
Kaisla78.............34v...........kp 22/35....................yk 4
Hildur................29v...........kp 27/21-26................yk 8
Lise...................36v...........kp 27/30-38................yk 8
Ankkurinappi.......30v..........kp 34/33....................yk 3
Ethe1................ 30v...........kp ?/33-36...................yk 2


Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, M11su, Avonlea, Haniböö83, pienestä kii, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish, iiris_lorea, Saippo, Pinni82


Plussanneet:

Milk@...................37v....... ...yk 8.............26.6.2013,1.ICSI
Mayinka................30v..........ya 09/2011....23.6.2013
Bling....................30v..........yk 14............19.6.2013,2.Femar-kierto
mutantti................33v..........yk 5..............16.06.2013
miss_piggy............31v..........yk 10.............31.05.2013
lady1979...............34v..........ya10/2011.....16.05.2013,1.tuoresiirto/IVF
mm-79.................33v ...........yk 23 ..........06.05.2013,1.IUI
hiisi-78.................34v ...........yk 8 ............28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 ...........16.03.2013,1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 ...........11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 ............02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ..............31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ..............21.01.2013
Syksy2010.............31v ..........yk 28 ............17.01.2013
zapata..................31v ...........yk 5 .............05.01.2013
TarinaMarianna......32v ...........yk 5 ..............31.12.2012
 
No niin, ja taas täällä saa vuodattaa kyyneliä heti aamusta, kun te ihanat olette kirjottanu tänne taas niin kaunista tekstiä :heart: :heart:

Kiitos, edelleen ihan mielettömistä kannustus viesteistä joita olette kirjoitelleet ja tietysti noista haleistakin :flower:
Niistä saa kyllä voimaa ja tarmoa tarpoa eteenpäin ihan todella.
Rakkaita olette :heart:

Hildur Heti äkkiä tänne sit kertomaan tuloksista =)
Nyt meinaan kuulostaa hyvältä tuo hetkellinen tuhruilu. Ettei vaan olisi pikkanen ottanut kovaa kiinni :heart:
Täällä peukut pystyssä odotellaan huomisia plussaus uutisia :D

Säihkiss Perskeles, että sinäkin jouduit uuteen kiertoon lähtemään :hug:
Mäkin olen usein kironnut kanssa tota, että jos ovis onkin osunut jonkun reissun kanssa päällekäin, niin toiveet on tosi korkeella, että se tärppäis jotenkin paremmin, kun on erilaisessa ympäristössä, kun kotona ja jotenkin on rennompi yms.
Mutta p**kan marjat. Kaikki ne meidänkin tärpit on ihan kotosalla saatu aikaiseksi. Jotenka, eipä sillä paikalla taida olla kovastikaan merkitystä. Tai sillä onko stressiä vai ei.
Kun se tärppää niin sehän sit kanssa tärppää ja teilläkin, kun on jo muutama kierros yritystä takana, niin toivon ja uskokin, että kohta se plussa uutinen teidänkin perhettä koskettaa. Ja saatte tekin alkaa totuttelemaan ajatukseen pikkasesta kääröstä :heart:
Jaksamisia taas uuteen kiertoon :heart:

Lise :heart: Paljon Onnea Rouvalle :heart: :flower:
Mekin ollaan oltu jo 6 vuotta yhdessä ja 3 niistä kihloissa, mutta häitä ollaan vietetty ainoastaan vasta meidän keskusteluissa. Hitaita hämäläisiä, kun ollaan :D
Ja tosiaan, hyvä parisuhde on kyllä kaiken a ja o. Tuli mitä tuli, niin se, että tietää miehen seisovan tuossa rinnalla lapsettomuudesta huolimatta, lohduttaa aivan uskomattoman paljon ja antaa voimia tulevaisuuteen.
Toivotaan, että se sun munis oliskin irronnut sillai ihan huomaamatta ja tiedossa oliskin ihanaakin ihanampi ylläri plussa :heart:
Näin mä ainakin kovasti toivon siinä käyvän =)

(.) Täällä tosiaan aletaan taas jo pikku hiljaa nousta epätoivon suosta, eikä vähiten teidän kannustavien viestien ansiosta. :heart:
Täällä kp 2 menossa ja tänään oon jo laskenut, koska alkaa tikuttaan ovista.
Eli game is on again! :D

Muksaa alkavaa viikkoa kaikille teille mahtaville leideille :flower:
 
Rutkasti onnea plussanneille! <3
Sekä avioituneille ja muuten vain juhlapäiviä viettäneille!

Tämä täti lähtee uudelle kierrokselle eli kp 3/33 yk4.
Tällä kertaa kierto lähti käyntiin ajallaan ilman teroja, mutta en bongannut ovista. Josko sitä tässä kierrossa tulisi se oviskin, kun tikut ja kaikki on jo hankittuna. Plussatuulia kaikille, ihanaa että plussia on tullut, antaa toivoa itsellekin :)

Sukujuhlissa kun on tullut käytyä useamman kerran tänä kesänä, niin joka kerta vauvakuume nousee entisestään, serkuilla on tällä hetkellä tosi paljon taapero- ja vauvaiässä olevia lapsukaisia. Toisaalta niitä katsoo vähän kadehtien, mutta toivoa ei ole menetetty, ehkä vielä meilläkin olisi sellainen ihme.

On tullut taas taustailtua koko kuukausi täällä foorumilla, mutta edelleen ollaan mukana täysin rinnoin :D

Halaukset vielä Dazzlerille. Harjoitus tekee mestarin ja jos kesän harjoittelee niin syksyllä pitäisi sitten onnistua <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Dazzler
Hei kaikille :) Kirjoitin jo tästä tuonne "keskenmenon jälkeen kuumeileviin" mutta ajattelin kertoa kuulumiset täälläkin... :) Mähän sain tosiaan keskenmenon toukokuun alussa (olin jo viikoilla 15+) ja nyt tulin just sieltä km:n jälkitarkastuksesta. Kaikki oli hyvin ja näytti hyvältä! :) Täydet mahdollisuudet siis uudelleen raskautumiseen ihan luonnollisesti. :heart: Keskusteltiin vielä siitä syystä miksi kaikki tapahtui. Sikiössä ei tosiaan ollu mitään vikaa. Syy oli tulehduksessa, mutta se tulehdus jää arvoitukseksi. :( Kokeissa ei ilmennyt mitään selvää syytä sille. Lääkäri sanoi että kysymyksessä oli ainoastaan tosi huono tuuri ja jotenkin oli joku bakteeri päässyt kohdun suusta sisään, mutta sitä ei tiedä missä vaiheessa. Saattoi päästä vasta silloin kun mulla alkoi se vuoto. : / Mutta mä en olisi kuulemma voinut itse asialle yhtään mitään, en tehnyt mitään väärin. Mulla on vielä verikokeet 12.8. ja niistä tutkitaan että onko mulla esim. jotain verenhyytymisongelmia tms. ja jos niissä selviää jotain niin niitä asioita pystytään sitten hoitaa kun uudelleen raskaudun että ei pääse toista kertaa tapahtumaan samaa. Kuulemma todennäköisempää on kuitenkin että seuraava sujuu muutenkin ihan ongelmitta. :heart: Oon kyllä tosi huojentunu tuosta käynnistä... Nyt pitäis vaan osata olla liikaa stressaamatta niin eiköhän se pian uudelleen tärppää. ;) Ovulaatio onkin tässä juuri käsillä joten nyt vaan paljon talletuksia, peukut pystyyn ja stressi taka-alalle! :D

Kovasti plussapuuhkuja meille kaikille! :whistle: ++++++++
Tää on niin meidän kierto!! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Dazzler
Heipä hei!

Hana aukesi viime yönä eli tiistaina on kp 2/21-27 ja yk 9.

Ankkurinappi; sukujuhlat on pahoja paikkoja. Meillä ei kummankaan suvussa ole pikkuisia kuin ihan muutama, mutta pitkään seurustelleita ja lapsentekoon "sopivan" ikäisiä pariskuntia sitäkin enemmän, joten vihjailuja asiasta kyllä kuuluu. Siinä sitten jotain vaan aina hymistelee kun mummelit vitsailee vauvanhankkimisesta, vaikka oikeasti tekis mieli sanoa että "kovasti sitä yritetään mutta ei se käskemällä tärppää!" Eihän ne mitään pahaa tarkoita mutta odotan vähän kauhulla serkun tulevia häitä elokuussa.

Mariah33 ; Ihanan huojentavan kuuloinen lääkärikäynti! Nyt vaan stressit nurkkaan (juu, sehän on ihan helppoa ;)), nauttikaa kesästä ja toisistanne. Siellä masussa on uusi asukas ennenkuin huomaatkaan!

Harjoitukset jatkukoon! Ihanat kanssasisaret; tehdäänpä tästä rakkauden kesä vailla vertaa, jota voidaan sitten ensi vuonna, tähän samaan aikaan nyytit kainalossa punastellen muistella :heart:
 
Liselle lämpimät onnittelut avioitumisen johdosta! :) Pidän niin peukkuja, että saisitte vielä yhden häälahjan ja testi näyttäisi plussaa tällä viikolla.

Ihanaa kuulla Dazzler, että uusi tsemppi on taas päällä. Nyt mennäänkin tätä kiertoa käsikynkkää lähes samoilla kiertopäivillä ja kun vielä Ankkurinappi ja Hildurkin liittyi samaan seuraan (pahoittelut siitä :() niin johan jännäilyä riittää muutaman viikon päästä monella suunnalla.

Mua vähän houkuttelisi tikutella ovista tässä kierrossa mutta en tiedä viitsinkö kun ei se kuitenkaan mitään muuta suuntaan eikä toiseen.. Menen gynelle 5.8. ja olis kyllä sen takia kiva tietää onko ovis silloin ollut vai ei. Sain työterveydestä lähetteen gynen konsultaatioon noitten onnettoman niukkojen menkkojen perusteella ja ihan kiva siis että saa maksuttoman käynnin omalle tutulle gynelle ultrineen. En tiedä tulenko siitä hullua hurskaammaksi mutta käydään nyt katsastamassa miltä tuolla alapäässä pääpiirteissään näyttää paikat :)

Mulla oli viime viikolla jotenkin ihan ahdistus tästä vauva-asiasta ja itkin sitä jo miehellekin, ekaa kertaa. Taisi olla jotain pms-oiretta kun onneksi meni sitten ohi. Olin miehelle jopa vihainen siitä, kun ei tunnu ymmärtävän ollenkaan että mä alan olla jo vähän huolissani. En tiedä onko joku vaisto vai mitä lie kun eihän minkään asian ole todettu olevan meillä pielessä ja yritystäkin vasta reilu puoli vuotta takana eli ei juuri mitään. Huonoina päivinä korostuu (omassa päässä) se, että mä oon meidän perheen ainoa lapseton eikä mies voi ymmärtää kun sillä on jo lapsia. Tai ehkä se on sitä kun ollaan lähes koko kesä saatu olla koko tämä meidän uusperhe yhdessä ja sitten kun lapset lähti äidilleen niin talo oli jotenkin niin tyhjä ja hiljainen että oli liikaa aikaa ajatella näitä asioita. Yritin kysellä mieheltä että mitäs sitten jos ei meille sitä yhteistä lasta tulekaan mutta ei keskustelu oikein ottanut tuulta alleen. Ehkä jopa pelottaa, että mitä jos joudutaan oikeasti joskus loppuvuodesta miettimään sitä. Vielä en itsekään halua murehtia mutta tosiaan aina huonoina päivinä (menkkojen alkaessa) olen alkanut velloa näitten ajatusten kanssa eikä se tunnu mukavalta. Eilen illalla aloitin taas visualisointiharjoitukset, toivotaan että ne alkais pikkuhiljaa tuottaa tulosta. Juuri vähän aikaa sitten elin yhden tilanteen, jota olen visualisoinut mielessäni yli kaksi vuotta. Oikein säikähdin itsekin kun tajusin, että hyvänen aika, nyt se tapahtuu. Kyllä se siis oikeasti toimii kun jaksaa vaan uskoa :)

Tulipas tästä vuodatus mutta kiitos kun sain purkaa. Ei oo aina helppoa mutta tylsäähän tämä elämä kai olisi jos asiat aina menisi kuin Strömsössä...
 
Tiistai 23.7.2013


Hildur................29v...........kp 2/21-27................yk 9
Ankkurinappi.......30v..........kp 4/33....................yk 4
Dazzler..............36v...........kp 4/33...............yv 3(3km 1ku 1IVF)
Säihkiss.............33v...........kp 6/30-32................yk 9
Mariah33............33v...........kp 13/30.....................yk 2
LilyAlice.............34v...........kp 15/25-38................yk 11
Joiku.................32v...........kp 21/22-28................yk 3
Kaisla78.............34v...........kp 24/35....................yk 4
Lise...................36v...........kp 29/30-38................yk 8
Ethe1................ 30v...........kp ?/33-36...................yk 2


Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, M11su, Avonlea, Haniböö83, pienestä kii, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish, iiris_lorea, Saippo, Pinni82


Plussanneet:

Milk@...................37v....... ...yk 8.............26.6.2013,1.ICSI
Mayinka................30v..........ya 09/2011....23.6.2013
Bling....................30v..........yk 14............19.6.2013,2.Femar-kierto
mutantti................33v..........yk 5..............16.06.2013
miss_piggy............31v..........yk 10.............31.05.2013
lady1979...............34v..........ya10/2011.....16.05.2013,1.tuoresiirto/IVF
mm-79.................33v ...........yk 23 ..........06.05.2013,1.IUI
hiisi-78.................34v ...........yk 8 ............28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 ...........16.03.2013,1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 ...........11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 ............02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ..............31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ..............21.01.2013
Syksy2010.............31v ..........yk 28 ............17.01.2013
zapata..................31v ...........yk 5 .............05.01.2013
TarinaMarianna......32v ...........yk 5 ..............31.12.2012
 
Mulla oli jumankauta oikee liturgia taas tänne kirjoitettuna, mutta kas kas, mä painoin vahingossa jostain ja sit tapahtui jotain, ja tsup! löysin itseni "mitäs nyt" -palstalta.. ja kirjoitukset katosi jonnekin far far away.. Aikun kiva :headwall:

Eli nyt vaan nopeesti moikkaan :wave: moi kaikki!! ja anteeksi kovasti, kun pari päivää oli hiljaista päivitysten osalta, mutta nyt pitäis listan olla taas OK! =)

Nyt häippäsen ilta lenkille tuon karvaisen lapsen kanssa ja palailen kirjoittelemaan pitemmin huomenissa =)
 
Viimeksi muokattu:
Onpas harmi, että muillakin pyörähti uus kierto käyntiin, Ankkurinapille ja Hildurille pahoittelut ja halitukset :hug: nyt sitten elokuussa tarttee todella urakalla plussailla! :D miten se meneekin aina niin, että sen menkkaviikon on aika allapäin, sitten tilaa jo sormet syyhyten testejä ja kohta jo taas dippaa tikkua silmissä pieni toivonkipinä... :)

Säihkiss, jospa se kesän rentoilu ja ihanat reissut toimis meillä vähän viiveellä? :D kestää kato hetken, että tän ikästen kroppa tajuaa rentoutua!! Ja kyllähän se on niin, ettei nuo miehet koe tätä ihan samalla tavalla kun me naikkoset, vaikka omalla miehellä ei jälkikasvua olekaan, niin ei sillä ole samalla tavalla sitä painetta - eihän niiden tartte seurata kiertoa ja laskea päiviä ja olla tikut ojossa vessareissulla... :D ja kai me vielä kannetaan huolta tosta kropastakin, että toimiiko se, onko tässä kohta vuosia jäljellä, kuukaudet kuluu ja riskit nousee jne. Ei oo heleppoa.

Dazzler mahtavaa, että sieltä sitä noustaan, vaikka sitten raivon kautta! Ei kai tässä muutakaan voi persana. :heart:

Liselle mahtavat onnittelut naimiaisista! Ihanata :heart::heart::heart: toivottavasti saisitte vielä lisää juhlan aihetta... :heart:

Mekin käytiin keväällä kultasepällä sormuksia suunnittelemassa, mutta meni niin julmetun hintavaksi, että täytyy katsella uudemman kerran malleja. Jospa sitä tässä joku päivä pääsisi naimiaisiin, mies heitti, että heti kun saadaan vauva alulle...kiitti vaan lisästressistä hei! Eikö tässä nyt voitais avioitua, kun ei muutakaan saada aikaseks saakeli.

Ja vielä lisää omaanapaa, mulla taisi kuulkaa olla ovis jo kp 13!!!! Tai siis ovisplussa. Mahtisonnijuttu. Aiemmin ovisplussa on tullut vasta joskus kp 20-27, ihanaa. Kierrot lyhenee ja ei mene aina kahta kuukautta yhteen kiertoon! Ja en oo ollu vyöhyketerapiassakaan nyt kesällä, eli lisäravinteet ja lomailu on ainakin järkeistänyt mun kiertoa :D nyt siis mennään dpo 2, kun kerran kello repii jo keskiviikon puolella. Äsken just itkin menkkoja ja nyt on jo piinapäivät - hurjaa, ai että tykkään näistä lyhyemmistä (normaaleista) kierroista! Tää yrittämisen skitsofrenia/ maanis-depressiivisyyskin saa ihan uuden tahdin :LOL:
 
Samoilla fiiliksillä mennään mitä LilyAlice. Entä jos kroppa ei enää toimi, mitä jos aika kuluu hukkaan, olenko jo liian vanha... Meillä on myös naimisiinmeno ollut puheena jo pitkän aikaa mutta on vähän omaakin saamattomuutta että ei ole kerennyt mennä naimisiin. Maistraattihäät siintää siis tulevaisuudessa :)

Minä olen miettinyt valmiiksi jo "hätäsuunnitelmia" jos lasta ei kuulu. Vauvakuumeen lisäksi jyllää kamala koirakuume, ja jos ensi kevääseen mennessä ei ole lasta vielä laitettu alulle, niin täytyy pahimpaan kuumeeseen ottaa koiranpentu. (Meillä on kyllä jo 3 koiraa ennestään, mutta kai se yksi karvakasa vielä sekaan mahtuu)...

Adoption mahdollisuutta ei olla mietitty kun puoliso on minua reilu 10v. vanhempi, niin ikä alkaa tulla vastaan siinä prosessissa. Alitajunnassa jyllää pelko lapsettomuudesta. Tuttavapiirissä on muutama pariskunta jotka eivät ole saaneet lapsia ja lapsettomuus on heille todella vaikea asia. Olen jotenkin samaistunut heidän tilanteeseen ja pelottaa mitä jos meillekkin käy niin. Toisaalta onhan tässä menty yli 10v. parisuhteessa ilman lapsia, joten luulisi pärjäävän ilmankin jos niitä ei tule.

Näin "mukavilla" mietteillä lähdettiin keskiviikkona liikkeelle. :headwall: Tuntuu kamalalta olla tällainen myöhäisherännäinen perheen perustamisen suhteen, miksi ei voitu aloittaa tätäkin prosessia jo 5 vuotta sitten... (No joo, silloin ei ollut tällaista vauvakuumetta... :D )
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
Torstai 25.7.2013


Hildur................29v...........kp 4/21-27................yk 9
Ankkurinappi.......30v..........kp 6/33....................yk 4
Dazzler..............36v...........kp 6/33...............yv 3(3km 1ku 1IVF)
Säihkiss.............33v...........kp 8/30-32................yk 9
Mariah33............33v...........kp 15/30.....................yk 2
LilyAlice.............34v...........kp 17/25-38................yk 11
Joiku.................32v...........kp 23/22-28................yk 3
Kaisla78.............34v...........kp 26/35....................yk 4
Lise...................36v...........kp 31/30-38................yk 8
Ethe1................ 30v...........kp ?/33-36...................yk 2


Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, M11su, Avonlea, Haniböö83, pienestä kii, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish, iiris_lorea, Saippo, Pinni82


Plussanneet:

Milk@...................37v....... ...yk 8.............26.6.2013,1.ICSI
Mayinka................30v..........ya 09/2011....23.6.2013
Bling....................30v..........yk 14............19.6.2013,2.Femar-kierto
mutantti................33v..........yk 5..............16.06.2013
miss_piggy............31v..........yk 10.............31.05.2013
lady1979...............34v..........ya10/2011.....16.05.2013,1.tuoresiirto/IVF
mm-79.................33v ...........yk 23 ..........06.05.2013,1.IUI
hiisi-78.................34v ...........yk 8 ............28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 ...........16.03.2013,1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 ...........11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 ............02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ..............31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ..............21.01.2013
Syksy2010.............31v ..........yk 28 ............17.01.2013
zapata..................31v ...........yk 5 .............05.01.2013
TarinaMarianna......32v ...........yk 5 ..............31.12.2012
 
Kyllä minunkin täytyy nyt tarttua tuohon ikä kysymykseen.. nimim. potentiaalinen nelikymppiset ensikertalaiset -ketjun perustaja.. :D
Tuo ikä homma on kyllä aikas jännä, tätä vauva projektia ajatellen.
Esim. töissä, oli asia lähestulkoon mikä tahansa, niin mulle sanotaan, että "kyllähän sä nyt sitä ja tätä, kun olet vielä niiiiin nuori" MUTTA, kun tulee puhetta lapsista ja perheen perustamisesta, niin sitten sanotaan "No koskas teille tulee vauva, kun et säkään nyt enään niiiiin nuori ole" ...niin, tuhanteen asiaan olen vielä niiiin nuori, mutta tähän yhteen ja todella tärkeään asiaan, en sitten enään niin nuori olekaan. :headwall:

Tuo ikä juttu on vähän kaksijakoinen, toiset raskautuu ja alkaa odottamaan esikoista muutaman yk:n jälkeen 41 -vuotiaina ja sitten taas joku 23 -vuotias (selittämätön) on jo käynyt parissakin IVF -hoidossa ilman tuloksia..
Eli mun pointti on se, että mä en kuitenkaan lähtisi kovastikaan stressaamaan tuosta iästä.
Tai ainakin mun on itse ajateltava nyt näin ja olenkin lopettanut ajattelemasta ikääni, koska se ei tee yhtään hyvää vielä tämän muun lapsettomaksi jäämisen pelon lisäksi. Ja tosiaan tuossa syksymmällä pamahtaa jo 37 -vuotta silmille. :D Niin, ja Paola Suhosen 39 v. sanoin: "Luotan siihen, että lapsen voi saada vanhemmallakin iällä" :heart:

Mutta tämähän on vaan mun mielipide, eikä ole tarkoitus väheksyä kenenkään huolta, omasta iästä. =)

Mä täällä nyt jännittelen tuota Lisen tän kierroksen tulosta, alkaa meinaan viikon sisään olemaan jännät päivät käsillä, eikö?
Nyt sovitaan niin, että tulet kertomaan plussa uutisia, että mäkin pääsen ekaa kertaa listan päivittäjänä lisäämään jonkun, myös plussa listalle... :heart:

Ankkurinappi meillä kanssa tuo adoptio on pois suljettu ajatus, jo tietenkin omankin iän takia, mutta meillä myös mies täyttää 40 tänä vuonna, niin senkin puolesta adoptio on myöhäistä. Ja meille kuitenkin ainoa vaihto ehto olisi sitten ollut kotimaan adoptio.
Mutta hei, leuka ylös ja katse eteenpäin. Teilläkin vasta 4:jäs yk menossa, jotenka mahdolliduudet PLUSSAAN on vielä ihan yli parhaat. Mä luotan siihen, että teilläkin se onni potkii jo hyvinkin pian ja pääset sinäkin vauva massua kasvattelemaan. Kovasti tsemppiä :heart:

LilyAlice Stressitöntä piinistelyä :heart:
Upee juttu, että sielläkin alkaa kierrot tasaantumaan.
Nyt ei muuta, kun ++++ :whistle:
Pysäytä sä nyt se elokuun plussa juna ja malliksi meille muille hyppäät sen kyytiin ja me sitten yks toisensa jälkeen hypitään mukaan sun perässä. :D

(.) Täällä ihan plääh olo tila. Ei muuten, mutta tykkää vieläkin tuo alapää
vuodella vaikka on jo kp 6. Yleensä kp 3 alkaa selkeesti hiipumaan ja kp 4 neljä hyvä jos mitään tulee enään. Mutta nyt pikkusta vuotoa/tuhrua vieläkin... :stick:
Mietinpä vaan, että olisko sillä haamulla osuuta asiaan nyt vähän pitkittää tätä vuotoa.. Noh, mene ja tiedä menkka kipuja ei kyllä taas ollut just ollenkaan, että voihan se olla että muutenkin vaan nyt tykkää vuodella vähän pidempään.
Enpä muuten tiedä tän kierron tärppi mahdollisuuksistakaan, kun just sattuu mies olemaan reissun päällä oletettavien ovis päivien aikaan.. Ihan tyhmää :|

Toiveikasta torstaita tyttäret :heart:=)
 
Kesäterveisiä täältä taustaltakin. Kiva lukea teidän kuulumisia, vaikka kaikkien kuulumiset ei nyt niin iloisia olekaan. Tsemppiä kuitenkin yritykseen ja muistakaa pitää mieli virkeänä. Kyllä ne plussat sinne testiin tulee ajallaan, kun on se oikea aika. Tätä tietysti toitotan itsellenikin :D meillähän kun ei sitä varsinaista yrittämistäkään vielä ole...puuh....
Niin tuo ikä se kyllä alkaa kummittelemaan näin kolmenkympin jälkeen. Lohdutuksena yritän muistuttaa itseäni, että oma äitini on ollut reippaasti yli neljänkymmenen kun on viimeisen lapsukaisen maailmaan ponkaissut.
Minulle edellisessä liitossa jääminen ilman lasta tuotti tuskaa. Ensin se yhdisti, mutta lopulta erotti. Sitä en tiedä mitä tekisin, jos nytkään emme saa lapsia. Ehkä sitten uskon, ettei lapsia ole minulle tarkoitettu. Mutta en voi
ainakaan syyttää itseäni siitä, ettenkö ole yrittänyt. Tällä kommentilla en nyt halua loukata ketään, meille vain kävi näin. Mutta nyt on toiveet pikkuhiljaa heränneet, josko vielä oman käärön saisi.
Mukavaa viikonloppua teille kaikille. Kiva on käydä täällä lukemassa kuulumisusta, joten kirjoitelkaahan :) toivottavasti pääsisin itsekin ihan oikeasti mukaan piakkoin.
 
Ainiin, pitihän minun tehdä galluppiakin. Moniko teistä tupakoi? Minä olen tämmöinen toope, että olen vasta vähhän aikaa sitten aloittanut, ja pitäisi kyllä lopettaakin samantien. Vauvan yritys ja raskaus olisikin hyvä syy, jos en muuten keksi lopettaa.
 
Huomenta leidit!

LilyAlice, mahtavaa ettei tarvinut ovista tuon kauempaa odotella! Jospa sun lomarentous tuottais nyt sen toivotun tuloksen :)

Lisen kuulumisia täälläkin jännätään...

Ja pitäähän munkin tuohon ikäkeskusteluun ottaa osaa.. Mulla oli reilu 10 vuotta sitten ihan järjetön vauvakuume ja oli ihan hilkulla ettei sen aikaisen poikaystävän kanssa alettukin perhettä perustaa. Itse asiassa hääpäiväkin oli sovittu ja asiat eteni niin kuin niiden "kuuluu edetä". Sitten onneksi todettin yhdessä että eipä nyt vielä kuitenkaan ja erottiin lopulta ihan yhteisymmärryksessä 7 vuoden suhteen jälkeen. Itse olen ihan super-onnellinen etten tullut äidiksi silloin nuorena. Samoin olen onnellinen, että tapasin nykyisen mieheni vasta nyt yli kolmekymppisenä enkä silloin 10 vuotta sitten. Tunnen itseni sen verran hyvin, että tiedän etten olisi osannut silloin arvostaa kaikkea tätä vaan olisin pitänyt monia asioita ikään kuin itsestäänselvyytenä. Nyt en enää pidä vaan muistutan joka päivä itseäni siitä, miten onnekas olen kun saan elää tätä elämää mitä nyt elän. Ja vauva tulee juuri silloin kun on sen aika. Mulla on usein mielessä yksi Frendien kohtaus (varmaan tuttu sarja suurimmalle osalle:)), kun Chandler sanoo sille tytölle, joka synnyttää adoptiolapset, että hän oppii isäksi sitten kun he saavat lapsen mutta Monica on ollut äiti jo kauan mutta tältä vain puuttuu lapsi. Musta siis tuntuu just tuolta. Olen mielessäni äiti mutta odottelen vielä sitä lasta, jonka äiti olen...

En siis pidä itseäni ollenkaan vanhana, en vaikka eilen pamahti mittariin 34 vuotta, eli tämän ikäkeskustelun kunniaksi voisit Dazzler päivittää mut vuotta vanhemmaksi :D

Oikein ihanaa viikonloppua ystävät! :heart:
 
Aurinkoista synttäriä Säihkiss! :wave: :flower:

Hyvin kyllä kirjoitit ja samaistun suhun... :) Itse olen myös onnellinen etten yrittänyt lasta edellisen puolisoni kanssa... Se ei vaan ollu mulle se oikea (oltiin niin erilaisia) ja hänen äidistäänkin paljastui sellainenkin hirviö sen jälkeen kun erottiin, että olis kyllä tosi vaikeaa nyt jos joutuisin olla sen suvun kanssa vielä jossain tekemisissä... : / Tämä nykyinen mieheni on mun sielunystävä (niin kliseeltä kuin se kuulostaakin) mutta hän on oikeasti ihminen jonka kanssa ollaan luotu toisillemme. :) :heart: Ei tarvitse kertaakaan edes omissa ajatuksissa miettiä että "tätäkö tämä mun elämä nyt sitten on loppuun asti..." tms. Edellisen miehen kanssa kävi meinaan useastikin kyseinen lause mielessä, ja monta kertaa mietin että miksi, oi miksi, menin sen kanssa naimisiin... Exän kanssa oltiin tosiaan naimisissa 7 vuotta ja sitä ennen oltiin yhdessä n. 2 vuotta. Olisin eronnut jo aiemmin, mutta en kehdannut. Pelkäsin mitä kaikki puhuu musta, mitä mummat sanoo jne... Tiedän! Ihan tyhmää! Mutta semmonen mä vaan oon.. Ajattelen ihan liikaa sitä mitä muut ajattelee... :ashamed:

Toinen asia mistä en oo puhunu vielä "näissä yhteyksissä" on se että mulle on tehty nuoruudessa kaksi aborttia (16v ja 20v). Jälkikäteen katsottuna ne oli oikeita ratkaisuja silloin. Elämäntilanteet oli vain molemmilla hetkillä todella huonot. :( Eikä minkäänlaista vastuuntuntoa (niin kuin huomata saattaa kun on niin huolimattomasti ehkäisyäkin silloin käyttänyt).. Ja totta puhuen näin jälkikäteen oon onnellinen siitä että mun elämä on rakentunut tällaiseksi kun se on nyt.. Toivottavasti en loukkaa tällä menneisyydelläni ketään.

Aurinkoista viikonloppua siskot! :) :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Säihkiss
Perjantai 26.7.2013


Hildur................29v...........kp 5/21-27................yk 9
Ankkurinappi.......30v..........kp 7/33....................yk 4
Dazzler..............36v...........kp 7/33...............yv 3(3km 1ku 1IVF)
Säihkiss.............34v...........kp 9/30-32................yk 9
Mariah33............33v...........kp 16/30.....................yk 2
LilyAlice.............34v...........kp 18/25-38................yk 11
Joiku.................32v...........kp 24/22-28................yk 3
Kaisla78.............34v...........kp 27/35....................yk 4
Lise...................36v...........kp 32/30-38................yk 8
Ethe1................ 30v...........kp ?/33-36...................yk 2


Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, M11su, Avonlea, Haniböö83, pienestä kii, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish, iiris_lorea, Saippo, Pinni82


Plussanneet:

Milk@...................37v....... ...yk 8.............26.6.2013,1.ICSI
Mayinka................30v..........ya 09/2011....23.6.2013
Bling....................30v..........yk 14............19.6.2013,2.Femar-kierto
mutantti................33v..........yk 5..............16.06.2013
miss_piggy............31v..........yk 10.............31.05.2013
lady1979...............34v..........ya10/2011.....16.05.2013,1.tuoresiirto/IVF
mm-79.................33v ...........yk 23 ..........06.05.2013,1.IUI
hiisi-78.................34v ...........yk 8 ............28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 ...........16.03.2013,1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 ...........11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 ............02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ..............31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ..............21.01.2013
Syksy2010.............31v ..........yk 28 ............17.01.2013
zapata..................31v ...........yk 5 .............05.01.2013
TarinaMarianna......32v ...........yk 5 ..............31.12.2012
 
Säihkiss Happy Happy Birthday :heart: :flower:
Ihan tasan tarkkaan tiedän tuon kohtauksen Frendeistä (fanitan sarjaa kovasti) ja vaikka komedia onkin, niin aina tuo (yksi harvoista) kohtaus saa kyyneleet silmiin. Siinä on vaan käsikirjoittaja kirjoittanut niin osuvan repliikin. :heart:
Ja koen asian myöskin samoin. Ja näinhän se on. Nainen alkaa tuntea itsensä useinmiten heti äidiksi, kun 2 viivaa testiin tulee ja miehelle se isäksi tulo konkretisoituu yleensä siinä vaiheessa, kun vauvelin saa ensimmäistä kertaa syliin. =)

Iitukka kiva kun kävit kertomassa taustalta kuulumisia =)
Toivottavasti saan pian siirtää sun nimen tuohon kuumeilijoiden listaan..
Tupakka galluppiin vastaus: Poltin tupakkaa vuosia satunnaisesti ja välillä säännöllisesti, eniten satunnaisesti.
Mutta nyt olen ollut polttamatta helmikuusta lähtien eli pari päivää ennen munasolu punktiota polttelin viimeisen. Helppoa on lopettaminen ollut ja varmasti siksi, että tupakka ei koskaan ole mulle ollut sellainen pakko mielle vaikka sauhutellut olenkin. :D

Mariah33 Et loukannut tekstilläsi ainakaan mua, vaikka herkkä aihe tuo abortti
kuitenkin mulle on. Mutta se on asia mikä on kaikesta huolimatta jokaisen oma päätös. Ja on jotenkin helpompi ymmärtää nuoren naisen tekemä abortti, kun taas se, että aikuinen ihminen on niin vastuuntunnoton, että tulee vahingossa raskaaksi ja sitten keskeyttää raskauden. SE ei mun päähäni mahdu ja en sitä jaksa ymmärtää. Vitutti suunnattomasti yksi sinkku kaverikin tuossa, silloin 36v. kun sai vahinko lapsen, (ihana lapsi muuten) jonka jälkeen meni ehkä vuosi, niin tämä sama kaveri keskeytti uuden raskauden vkolla 8 eli parit menkatkin siinä oli odoteltu ja sitten vasta alettu toimia... :kieh:
Enkä mä ajattelisi asiasta varmastikaan yhtään mitään, jos omia lapsia olisi, mutta se vaan jotenkin kolahtaa niin kovaa, kun itse kärsii lapsettomuudesta ja toisilla on varaa raskauksia keskeyttää tuon tuosta.
Anteeksi katkera tilitys :ashamed:
Mutta hieno juttu Mariah, että uskalsit ja kerroit meille noin henk. kohtaisesta ja arasta asiasta. Kiitos siitä :heart:

(.) Täällä alkaa vihdoin tuhruttelu hiipumaan ja mielessä siintää jo ovis tikut. :D
Mä en nyt muista, et mistä mä sitä luin ja kuka sen sanoi, mutta joku pidempään lasta yrittänyt nainen se oli, kun sanoi, että hän elää eläämäänsä nykyään syklissä, menkoista ovulaatioon ja ovulaatiosta menkkoihin..
Ja täytyy sanoa, että näinhän se menee useimmiten itselläkin.. :headwall:
En mä sitä sano, ettei mulla muuta elämää olisi, on toki. On kuitenkin ystävät, kaikenlaista puuhaa, reissuja yms. Mutta silti, ei mene YHTÄKÄÄN päivää, ettenkö mä miettisi jotain tähän "projektiin" liittyvää. :headwall:
Ja välillä sitä nyt vaan mietiskelee ja välillä ahistaa niin maan perusteellisesti koko aihe...
Mutta nyt alkaa viikonlopun vietto ja lupaan ajatella vaan kaikkia ihania asioita, mitä mun elämässä on ja keskittyä niihin ja nauttia helteistä :cool:
Ja maanantai tai tiistaina kaivan sitten tikut taas esille...

Mahtavaa Viikkistä Ihkut :heart:
 
Hei ihanat!

Ekaks: en tupakoi. Olin aiemmin satunnaispolttaja, mutta neljään vuoteen en ole polttanut lainkaan.

milk@, ja muutkin plussanneet, musta on mahtavaa, kun käytte täällä moikkailemassa! Käykää vaan! Mä yritin etsiä teidän raskauskuulumisten ketjua yhtenä päivänä, mutta en löytänyt. Missäs sitä majaillaan? :)

Ihanaa, kun täällä jännäillään mun puolesta :) Uskon, että menkat alkaa kyllä pian, koska mitään oireita ei ole ja iki-ihana ruskea tuherrus tuli eilen moikkailemaan. Tänään tosin ei ole näkynyt. Juteltiin miehen kanssa, et ensi kuussa sit tosissaan, ovistestit käyttöön jne. Se on sille hankala ajatus, kun se haluaisi, että lapsi tulisi "luonnostaan" ja pelkää, että seksistä tulee mekaanista. Ymmärrän asenteen, kun on aiemmin saanut yhden vahinkolapsen, mutta yritän saada sen tajuamaan, että meidän tilanne on eri.

Ikäasia mietityttää mua kyllä aika paljon.. Tosin taas tuli vähän aikaa sitten joku uutinen, että nainen onkin ehkä hedelmällisimmillään vähän päälle 30-v. Lukiko kukaan? No, sama se, mitä tilastot sanoo, oma tilannehan tässä kiinnostaa.

Mulla oli sama hölmö tilanne kuin Mariah_33:lla, roikuin kauan huonossa liitossa, kun en oikein tajunnut / kehdannut ajatella että voisin saada parempaakin... Onneksi ero sitten tuli lopulta ja siitä vuoden päästä tapasin tän ihanista ihanimman mieheni... Jolla on siis 11-v tytär. Joskus, kuten tälleen lomalla mietin, että olis kivaa ja kätevää, jos mulla olisi vaikka melkein samanikäinen lapsi, jotta tuolla yhdellä olisi seuraa. Mutta toisaalta oon iloinen, ettei tarvitse olla sitä uusperhesäätöä eksän kanssa. Olis varmaan kamala ikävä lasta silloin kun se olisi poissa. Ja onhan siinä paljon muitakin vaikeita tunteita. Tää tyttönen on nyt viime päivinä sanonut mua pari kertaa vahingossa äidiksi, tuntuu aika ihanalta, kun joku sanoo äiti ;)

Mä olen kanssa sellainen kuin Monica, että aina olen ajatellut, että olen jo valmiiksi äiti ja se lapsi on vaan vasta ikään kuin matkalla mun luo. Voi kun se nyt löytäisi tänne jo pian....

Samaa toivon teille kaikille!!!
 
Lise, meidän odotusketju löytyy tuolta 'Odotusaika'-otsikon alta, Noin kolmekymppiset ensikertalaiset. Eli tästä: http://http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2278400-noin-kolmekymppiset-ekakertalaiset-vol-12-a/

Tupakoinnista - mä tupakoin aikanaan, lähinnä sellasta sosiaalista tupakointia, mutta lopetin hyvissä ajoin ennen kuin alettiin yrittää. Tupakointi kuitenkin vaikuttaa raskaaksi tulemisen mahdollisuuteen. Ja mies lopetti kans :) Kuulin, että meilläpäin eivät suostu julkisella edes aloittamaan hoitoja ennen kuin tupakointi on lopetettu. Aika hurjaa..

Säihkiss, ONNEA synttäreiden johdosta! :heart: :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Säihkiss
Sunnuntai 28.7.2013


Hildur................29v...........kp 7/21-27................yk 9
Ankkurinappi.......30v..........kp 9/33....................yk 4
Dazzler..............36v...........kp 9/33...............yv 3(3km 1ku 1IVF)
Säihkiss.............34v...........kp 11/30-32................yk 9
Mariah33............33v...........kp 18/30.....................yk 2
LilyAlice.............34v...........kp 20/25-38................yk 11
Joiku.................32v...........kp 26/22-28................yk 3
Kaisla78.............34v...........kp 28/35....................yk 4
Lise...................36v...........kp 34/30-38................yk 8
Ethe1................ 30v...........kp ?/33-36...................yk 2


Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, M11su, Avonlea, Haniböö83, pienestä kii, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish, iiris_lorea, Saippo, Pinni82


Plussanneet:

Milk@...................37v....... ...yk 8.............26.6.2013,1.ICSI
Mayinka................30v..........ya 09/2011....23.6.2013
Bling....................30v..........yk 14............19.6.2013,2.Femar-kierto
mutantti................33v..........yk 5..............16.06.2013
miss_piggy............31v..........yk 10.............31.05.2013
lady1979...............34v..........ya10/2011.....16.05.2013,1.tuoresiirto/IVF
mm-79.................33v ...........yk 23 ..........06.05.2013,1.IUI
hiisi-78.................34v ...........yk 8 ............28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 ...........16.03.2013,1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 ...........11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 ............02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ..............31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ..............21.01.2013
Syksy2010.............31v ..........yk 28 ............17.01.2013
zapata..................31v ...........yk 5 .............05.01.2013
TarinaMarianna......32v ...........yk 5 ..............31.12.2012
 
Onpas täällä ollut taas hyvää keskustelua, ootte kyllä niin korvaamattomia murusia :kiss: :heart::heart:

Säihkiss :flower: Synttärionnea! Kyllä on hyvät lukemat taulussa, eiks je :flower:;)

Dazzler huippua, että menkat alkaa jo tajuamaan, että hanat kiinni, jotta päästään oviksen metsästykseen :) ja kiitos vielä todella paljon, että jaksat ja ehdit ja viitsit päivitellä listaa ja näiden naisten kriittisiä lukemia :flower::heart:

Milk todellakin ihana juttu, kun jaksat täällä piipahdella kommentoimassa :heart: pakko on ollut myös käydä kurkkimassa sun ja muiden plussanneiden kuulumisia :ashamed:

Iitukka, mäkin oon polttanut ainoataan opiskeluvuosina, ja silloinkin 'tyttötupakkaa' viihteellä :D

Lise, missä mennään? Ootko testaillut?:)

Säihkiss, Mariah ja Lise kertoili suhdekiemuroistaan, hyvin samanlainen tarina mullakin takana. Teinirakkauden kanssa menin parikymppisenä naimisiin, ja kymmenen vuotta sitten erottiin - kahdesta teinistä kasvoi täysin eri asioita haluavia aikuisia. Mies ei myöskään (ainakaan silloin) halunnut lapsia. Nyt myöhännäisheränneenä ja kolmekymppisenä ihanan miehen löytäneenä sitä sitten ihmettelee miksei niitä vauvoja tullutkaan sitten kun molemmat niitä niin kovasti haluaisi...

ON: Dpo 6 ja aika taas kerran matelee... Oltiin viikonloppuna sukuloimassa, ja siellä oli useita meidän ikäisiä pariskuntia, joista oltiin ainoat lapsettomat. Kyllähän se vaan kirpaisee välillä, jutut on todella lapsipainotteisia, ja sitten meiltä kysytään niin läpinäkyvästi mietinnän jälkeen, että 'mites koirat voi?' Äännggghhh. Siellä ne ihanat pirpanat kirmaili pihamaalla, ja molemmat oltiin miehen kanssa ajateltu, miten ihanaa, kun meilläkin olisi edes yksi sellainen rakkauspakkaus.

Oon viettänyt paljon aikaa kesällä siskon ja sen lasten kanssa, ja tiiättekö sen tyhjyyden tunteen, mikä välillä iskee kun seuraa tuollaista äiti-ihmistä? Sitä tarvitaan, kokkaillaan lounasta ja imetetään, puhalletaan haavoihin ja pestään yhdessä hampaat ja luetaan iltasatu. Mulla on vaan aikaa. Jospa lukisi taas kirjaa, tai ottaisi aurinkoa. Sellaiset jutut, joista on aikanaan nauttinut sata-nolla, ja vapaus tehdä mitä vaan, ei enää tunnukaan niin hienoilta. Mäkin haluan pestä kakkapyllyä, harjata hiukset ja kattoa yökamppeet saunapuhtaille pienokaisille. Mäkin haluan että mun kaulaan kiivetään, kun jotain ikävää tapahtuu. Mäkin haluan olla äiti. :heart:
 

Yhteistyössä