3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

@atvk87 Ei ole mitään kikkoja vielä käytössä, ehkä täytyy myöhemmin ottaa kikat käyttöön jos ei plussaa näy:)

Pitäisi tilailla ovistestejä lisää, ajattelin tällä kertaa kokeilla niitä clearbluen testejä. Käytättekö muut ovistestejä vai tunnistatteko oviksen oireista? Itsellä aina aika selkeät oireet, mutta tykkään silti aina varmistaa vielä testillä.

Tämä alku kierto on aina niiiiin tylsäää :LOL: Eilen alkoi tuhru, mutta lasken tämän päivän vasta kp1.
 
@Abby87 sulla on oikein jännät paikat. Peukut pystyyn.

Taisin joskus ennen joulua tähän ketjuun kirjoitella. Meillä alkoi tänään yk5. Tähän asti joka toinen kierto on ollut niin 24-26 ja toinen n 27-28. Gyne määräsi luontaistuotteita, että kierto tasaantuu ja hormonit tasaantuu. En tiedä onko kuvittelua, mutta tuntuu että olisivat jo auttaneet. tammikuussa tunsin ovulaation ja löysin testillä sekä viime kierto loppui 27 pv eikä 24-26. Tunsin aina ennen oviksen tosi tarkasti ja limaa tuli paljon, mutta nyt yrittämisen aikoina on ollut niin kuiva, että oikein jo pelästyin. Olin siis todella iloinen, että oviksen bongasin. Viime päivät oli ihan kauheita:mad:, kun kaikkia raskausoireita muka oli. No nyt taas uuteen yritys kertaan.

Mut voi lisätä listalle:
35v, yk5, kp27, luomu
 
Tuli tänään tossa aiemmin illalla kertaholauksena sellaista rusehtavaa vuotoa ja vatsassa alkoi samalla tuttu menkkajuilinta. Olin ihan että "jaahas", ja laitoin kylmän viileesti siteen ja huokaisin pettymyksestä kertaalleen. Nyt ei vaan näy eikä tunnu sen jälkeen enää mitään? Outoa, koska mulla alkaa kuukautiset tavallisesti sellaisella 'all in' -meningillä. Oonko mä nyt niin tän homman syövereissä, että psyykkaan kroppani toimimaan eri tavalla?

Täytyy myös tunnustaa, että tein eilen testin. Koska sellainen nyt sattui käsillä olemaan. Mutta en kyllä yhtään ymmärrä, mitä siitä ois pitänyt päätellä, jos mitään. Se testi-ikkuna oli kuivumisen jälkeenkin suunnilleen puoliksi sininen ja joku kaari siinä myös oli. Ei todellakaan kyllä mitään viivaa! Dear Eki, any ideas? :ROFLMAO:

Peukkuja @Abby87 loppukierron jännäämiseen ja intoa uuteen kiertoon teille, joila se just alko. Mä oon kohta virallisesti kanssa uudessa kierrossa, uumoilen.
 
Viimeksi muokattu:
@franny Oiskohan toi testi viallinen. Näyttää oudolta!

@Abby87 Teillä on jännät paikat! Toivotaan parasta! (y)

@Frangipani82 Tervetuloa!

Mulla on ollut tänään nännit arat. Mielestäni mulla ei yleensä ole. Mutta tässä alkaa epäilemään, että analysoiko sitä vaan omaa kroppaa liikaa. Että ennekin olisi ollut, muttei siihen olisi kiinnittänyt huomiota.
 
@Minji ja @Abby87 viallisuuteen uskon itsekin... Kun odotti perus viivaa/ei viivaa -tulosta, niin tää taidepläjäys sai mut kyllä hörähtelemään ääneen. Eii edes juuri ärsyttänyt siis. Toi oli varmaan jo vartin kohdalla toi kuva, ja kuivui vaan haaleammaksi versioksi itsestään myöhemmin. Aika orjallisesti yritin ohjeita noudattaa, mutta en tiijä. Ehkä en vaan osaa tikkua pissassa uittaa, höhö.
 
@franny Mä sain tuonmerkkiseen testiin syksyllä hailun hailun viivan, kun kaikki muut näytti puhdasta negaa. Menkat tuli ihan ajallaan. Noihin testeihin en siis oikein usko... Näyttäis sulla olleen joku ihan susi kappale o_O.

@Frangipani82 Tervetuloa joukkoon! Mitä luontaistuotteita käytät?

Mä olen tikuttanut ovista netin halpistesteillä useimmissa kierroissa ja yhtä tai kahta kiertoa lukuun ottamatta on näyttänyt aina plussan, yleisimmin kp 11-13. Tämä kesken mennyt raskaus alkoi kylläkin kierrosta, jossa ei tikuteltu vaan paneloitiin muistaakseni kp 10, 12 ja 14 ja vielä pari kertaa loppukierrosta. Ja ne oli vielä oikein "huvin vuoksi" panelointeja kaikki, vaikka yleensä multa "loppuu paristot" parin peräkkäisen kerran jälkeen :rolleyes:.

Nyt kp 13 ja vois ehkä olla oviksen enteitä ilmassa. Tuliskohan ihan normaalin mittainen kierto heti?
 
@Lallastiina käytän munkinpippuria (toinen nimi oli joku siveysyrtti?). Asun ulkomailla ja täällä toi on ilmeisesti aika yleinen menkkavaivoihin, kierrontasaukseen ja raskautta yrittäville. Suomeksi kun googletan niin löysin vain että munkinpippuria käytetään hevosille jotta tulisivat kiimaisiksi:ROFLMAO: noh aika sama tarkoitus, kunhan ei vain kaviot kasvaisi:whistle: ostin jo jonkun vauvahaave-yrttiteenkin. Täällä luotetaan yrtteihin.katsotaan miten poppakonstit tehoaa.
 
Kp 1 tänään. Yllättävän neutraalit fiilikset tästä, vaikka toive oli viime kierrosta - vaikkakin epätodennäköistä olis ollut (ajoituksen takia). Tää kierto on myös vähän haastava, kun ollaan miehen kanssa eri kaupungeissa tuleva kuukausi pääosin... Mut saa nähdä.

Jännä @Frangipani82, että jopa gyne suosittelee asuinmaassasi luontaistuotteita. Täytyykin etsiä tietoa tosta munkinpippurista.
 
@Abby87 mä pidän täällä peukkuja että sun kuukautiset ei alakaan ja että olis tärpännyt :)

Terkkuja muillekin täältä epäuskoisen sekavista tunnelmista. Plussaa näyttää testit edelleen :love: Kivut jatkuvat valitettavasti myös edelleen, mikä huolestuttaa, enkä ole vielä uskaltanut iloita tilanteesta. Myös muut raskausoireet loistavat poissaolollaan ja sekin epäilyttää. Vaikka kaikki ei olisi kunnossa, iloitsen kuitenkin siitä, että plussa nyt kuitenkin saatiin, koska se on osoitus siitä että mun keho kykenee raskautumaan, siitäkin ehti olla jo epävarmuutta taannoisen gynekäynnin jälkeen.

Tuli mieleen sellainen, että mulla tuota plussan saamista edelsi vähähiilihydraattisemman ruokavalion aloittaminen. Mulla siis monirakkulaiset munasarjat (PCO) ja kilpirauhasessa epämääräistä häikkää ja prolaktiini aavistuksen koholla. Kävi gynellä, missä tuo PCO todettiin ja etsin sen jälkeen tietoa netistä ja löysin jotain kokemuksia, joissa monirakkulaisia naisia oli auttanut VHH-ruokavalio. Päätin itsekin kokeilla ja en tiedä oliko sattumaa, mutta jokin aika sen jälkeen tuli plussa. Mulla tuo ruokavaliomuutos pudotti jonkin verran painoa aika lyhyessä ajassa ja voi olla, että painonmuutos oli kohdallani se ratkaiseva tekijä eikä niinkään ruoan laatu. Enkä löytänyt tästä asiasta kuin yhden tutkimuksen, joten tutkittua tietoa ei oikein ole saatavilla, mutta ajattelin nyt laittaa kokemukseni tänne, jos siitä olisi jollekulle muullekin hyötyä.
 
Moikka! Täällä myös yksi ensikertalainen ilmoittautuu mukaan.

Meillä ei vielä varsinaisesti yritellä ihan tosissaan, mutta itselläni kuume on ollut kova jo muutaman vuoden. Mies on jarrutellut (onneksi, koska oikeesti ei ois ollu hyvä hetkikään) enkä ole halunnut painostaa, kunnes yllättäen viime kierrossa hän itse ehdotti että pitäiskö jättää ehkäisy. Olin että :eek: -- ja tietysti jänistin! Nyt sitten tässä kierrossa ollaan ensimmäistä kertaa siinä tilanteessa, että jotain on teoriassa voinut sattuakin, ja jännittää ihan kauheasti että mitä jos. Tällä hetkellä menossa kp 16/27, fiilisten perusteella dpo3.

Itse olen 33 ja mies lähentelee jo neljääkymppiä. Lopetin e-pillerit jo pari vuotta sitten, sen jälkeen on ollu käytössä ei-hormonaaliset ehkäisymetodit, joista siis viimeisen viikon aikana on luovuttu :sneaky:
 
kp 29/26 puolella mennän ja alkaa jo hajottaa :( Dpo 12 ja testit negaa (testatti dpo 9 ja 10) , mutta ei menkkojakaan näy. Ihan varma olin että ne tänänä jo alkaa kun mahassa möyrii ja nippailee, mutta ei sitten... Päätin etten testaa ennen maanantaina enää uudestaan. En jaksa niitä negojakaan katsella.
Kauhea ärsytys päällä ja miehellekin jo tiuskin, kun se tuntu käyvän hermoon.

Tekis mieli jonnekin hetkeksi pois näistä ajatuksista. Olisin hyvin iloinen jos sais vaikka sen yhen kierron ilman että päivittäin käy mielessä missä mennään, mitä sitten ja joko tällä kertaa...
 
On kyllä ärsyttävää @Abby87! Miksei enää käy niin, että vois välillä olla ihan seesteinen ja normaali niin kuin ennen yritystä? Toivottavasti kohta jotain tapahtuisi.

Mulla alko tiputtelu tänään, maanantaiksi menkkoja odotan, mut katotaan mitten käy.

Niin ja tervetuloa @amaia! Olkoon visiittisi lyhyt tänne. :LOL:
 
Aargh, no nyt mulla alkoi sitten verenvuoto (n) ja pahasti näyttää kyllä keskenmenolta täällä :cry: Soitin Naistenklinikalle ja sielläkin sanottiin, että km:lta kuulostaa. Kolmen viikon päästä pitää tehdä uusi raskaustesti ja jos se on nega ja jos tässä välillä ei tuu pahempia kipuja tms., asia on hoitunut itsestään loppuun.

En ole niin järkyttynyt asiasta kuin voisi kuvitella, koska mulla on alusta saakka ollut tunne, että kaikki ei ole OK ja osasin tätä jotenkin odottaakin. Harmittaa tietty silti.

@Minji @atvk87 Olisko se ollut just joku 7. yk kun tämä plussa tuli? En tiedä itsekään... Lakkasin laskemasta siinä vaiheessa, kun mulla todettiin tuo PCO ja kuukausittaiset tiettyjen päivien kyttäämiset alkoivat tuntua jotenkin ahdistavilta. Ja vähän sen jälkeen sitten onnistikin, eli ehkä kohdallani pieni relaaminen auttoi, tiedä häntä. Kiitti lisämuistina toimimisesta @atvk87 :D

Tervetuloa uudet! Toivon teille lyhyttä visiittiä tänne ketjuun eli nopeaa raskautumista :)

Tsemppiä piinailuun/kuukautisten odotteluun @Abby87 @atvk87 ja muille jotka siinä vaiheessa kiertoa ovat!
 
@Genmaicha Voi ei, oon pahoillani! :(

@Abby87 On kyllä piinaavaa odottaa! Mullahan oli viime vuoden lopussa menkat myöhässä 4-5 päivää ja joka päivä tein negatiivisen raskaustestin. Vasta kp 30/25 alkoi iltapäivällä vuoto. Kierrosta tuli siis 29-päiväinen kun yleensä on ollut 25-26 päivää. Viime kierto oli 27-päiväinen.

Nyt mulla menossa kp 21. Viikon päästä pitäis siis alkaa uusi kierto (voi kun ei alkaisikaan!). Nyt ei ole kyllä mitään oireita, jotka viittaisi raskauteen. Rinnat on kipeytyneen normaalisti, silleen miten ne aina kipeytyy noin viikko ennen menkkoja.
 
Voi kurjuus @Genmaicha :( tosi jännä että sulla oli epävarma olo asiasta ja sitten noin. Kuudes aisti? Mut onko peli nyt pelattu vai voiko vaan olla jotain alkuraskauden vuotoa?
Me mentiin samoilla kiertopäivillä joskus syksyllä ja sulla oli yritystä yks kierto enemmän, niin siitä muistelin.

Muoks: tiputtelu muuttui ihan vuodoksi, eli kp25 muuttuikin kp1 ja näköjään se ovis oli tosiaan kp9-10 tässä kierrossa. Harmi ku nää jo melko säännöllistyneet kierrot nyt alkoi taas sakkaamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä