3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

@Taaartsan Tsemppiä yritykseen (y)! Foolihappo on tärkeä lisä, ei ehkä niinkään yrityksen kannalta, mutta sillä on vaikutusta mm. varhaisessa vaiheessa syntyvän sikiön selkärankahalkion riskiin (juttua esim. täällä). Kannattaa sitä siis ottaa, varsinkin jos ei ole kauhean ahkera syömään folaattipitoisia ruoka-aineita.

Pitkään mietin, kirjoittaako vai ei. Ei ole hetkeen tullut millään keskustelupalstoilla pyörittyä :) Tämä ketju tuntuu nyt omimmalta niin antaa mennä. Ehkä teistä saa sitä vertaistukea.

Eli täällä myös yksi myöhäisherännäinen, mitä vauvakuumeeseen tulee. Itse (kohta) 33, mies 35. Ollaan 5,5 vuotta oltu yhdessä, ei naimisissa ja kaksi kissaa on kotona. Lapsi olisi tervetullut mukaan tähän yhtälöön mukaan.

Meillä on menossa nyt yk1, jos nyt sitä niin voi kutsua. Tähän asti luotettu keskeytettyyn ehkäisynä ja tällä kierrolla annettiin mennä loppuun saakka, kun ollaan puhuttu tjottailusta. Sen verran ollaan vauva-aikeita suunniteltu, että oon pari viikkoa syönyt foolihappoa. Hormonalista ehkäisyä en ole käyttänyt viiteen vuoteen, koska haluan tuntea kehoni luonnollisen toiminnan. Plus hormonit tekivät minusta hirviön Kiertoni on ollut säännöllinen koko viisi vuotta ja täti soittaa ovikelloa melkeinpä tunnin tarkkuudella.

Olen huono pitämään kirjaa kierrosta, mutta tajusin siinä rakkauden jälkihöyryissä, että nyt saattoi osua aikalailla oviksen aikoihin. Tällä hetkellä olot ovat sitä luokkaa, että näin taisi tosiaan olla. DPO ehkä 6-7 tienoolla. Muistan tunteneeni ovisoireet, mutta dorkana en sitten tietenkään laittanut ylös, että mikä päivä se oli. Kunnon amatöörimoka! Laskennallisesti ovis osuisi kaiketi 4-5.2. Nyt on käynnissä KP 21/29.

Mutta niitä oireita. Ensin tuli väsymys ja palelu. Asutaan tällä hetkellä maassa, jossa on päivällä +28c lämmintä. Ja silti palelen. Ulkonakin. Seuraksi pientä flunssaoiretta, lihassärkyä ja nuhaa. Alavatsanippailut vasemmalla, (kuin joku pistäisi neulalla) samalta puolelta kuin ovis, ovat tulleet tutuiksi. Nyt kahden viime päivän ajan seurana on ollut myös huono olo, joka pahenee iltaa kohden. Eilen myös närästi koko päivän ja illalla tuli viiltävä kramppi vasemmalle puolelle.

Ensin olin varma, että toiveikkaana keksin oireet, mutta kertaalleen raskautuneena (nuorena ja silloista poikaystävääni pettäneenä päädyin keskeytykseen) nämä ovat kovin tutun oloisia. Etenkin tuo kuvotus. Ja voiko palelua edes keksiä, jos iho on kauttaaltaan kananlihalla?

Tänään (pe 10.2) aamulla tein OneStepin liuskan. Enpä odottanut muuta kuin negaa, mutta oli pakko päästä uittamaan tikkua. Täällä maksaa testit 1,5-3€, joten raaskii testailla ihan huvikseenkin. Pitänee ostaa iso läjä matkaan, jos täällä nyt ei onnistu.

En tietyllä tavalla usko, että voisin tämän ikäisenä raskautua ensimmäisestä kierrosta yhdellä 'osumalla'. Mies ei suostunut enää toistamiseen yrittämään, kun haluaa testata, että onko hänellä niin vahvoja uimareita, että yksi kerta riittää. Pöhkö.

Mutta katsotaan miten tässä käy, reilu viikko pitäisi vielä piinailla. Miten te selviätte näistä piinapäivistä? Tämä nyt meni ihan monologiksi, mutta jatkossa lupaan osallistua keskusteluun, kun luen ketjun ensin kokonaan läpi :)

Tervetuloa @SannuB ! Lisää porukkaa tänne kaivataankin, kun nuo tyypit on alkanut näköjään ihan urakalla plussaamaan. :love: Kohta varmaan kirjoittelen täällä yksikseni! :D

@Taaartsan kuten Lallastiina sanoikin, se foolihappo on nimenomaan tärkeä sen lapsen kannalta jos ja kun nyt pian tulet raskasksi, ei niinkään yrityksen. Joten syö ihmeessä lääkärin ohjeen mukaan. Mä sain eilen kehuja gyneltä, kun olen ottanut foolihappolisää oma-aloitteisesti jo yrityksen alusta saakka. (y)

Ihan maailman ihanin gyne oli kyllä eilinen ja nyt alettiinkin sitten oikein urakalla tutkimaan, miksi vauvan tulo kestää... superhuolellisen ultrauksen perusteella vaikutti hyvältä, yks johtofoliikkeli näkyi oikealla puolen ja pienempiä rakkuloita kuulemma juuri sen verran, kun tässä iässä on syytäkin olettaa olevan, eli kaikki näytti hyvältä. ;) Mitään myomia tai kystia ei ole ja kohdun limakalvokin kiertopäivään nähden juuri oikean paksuinen ja rakenteeltaan erinomainen. Kaikki mahdolliset labrat määräsi ja osa (FSH, LH ja AMH) otettiinkin jo eilen. Osan käyn ottamassa työterveydessä ja Progesteroniarvo sitten loppukierrosta, samoin prolaktiini. Aukiolotutkimus tehdään maanantaina. Vähän kyllä jännittää ja tulos pelottaa, mutta parempi nyt vaan selvittää, niin saa mielenrauhan ja tietää miten tästä eteenpäin. :)

Anteeksi omanapainen viesti. On vaan jotenkin hyvä fiilis, kun tuntuu että jotain tapahtuu ja pian olen viisaampi sen suhteen, että onko tää mun kroppa enää kunnossa vauvaa kantamaan. Ja siksipä halusin sen tänne ketjuunkin teidän "iloksi" ladata. :LOL:

Tervetuloa @SannuB ! Oireet kuulostaa lupaavilta (y)! Jos on testejä kaapissa niin on tosiaan vaikeaa olla testaamatta. Mä päätin kyllä parin kierron jälkeen että ennen dpo10 en testaa, en!

Noilla miehillä on joskus vähän ihmeellisiä käsityksiä näistä lisääntymisasioista, välillä ei tiedä itkeäkö vai nauraa :D. Esim. mua mies kielsi ihan yrityksen alussa tekemästä kyykkyjä (kun jumppasin kotona, enkä todellakaan mitenkään ahkerasti). Ei millään uskonut kun yritin siteerata netistä artikkeleja kevyen liikunnan hyödyistä raskaudelle ja vakuuttaa, ettei kyykyistä ole mitään haittaa.

Millaiset systeemit muuten siellä sun maassa on raskauden ym. suhteen? Onko teillä ns. tukiverkkoa (perhettä tms.) siellä?

@MamaBlue Hienoa että lääkärissä näytti kaikki hyvältä ja oli mukava lääkäri. Nyt vaan tsemppiä tutkimuksiin (y)!

Täällä One Step antoi taas hailun viivan, ehkä ihan aavistuksen aiempia vahvemman. Ovistesti taas antoi selvän plussan. Iltapäivällä ostoksille, josko ostais apteekista pari testiä, vaikka ihan digitestin... Hui! Alavatsassa on ehkä tuntunut jotain pientä epämääräistä, ja eilen sängyssä lukiessa tuntui yks vähän kovempi vihlaisu vaakasuorassa alavatsan poikki. Lisäksi on ollut vaikea saada unta parina viime yönä vaikka olo onkin suht seesteinen.

Edit: alkuillasta antoi OneStep jo tällaista :), tosin vasta testiajan jälkeen.

Viimeksi muokattu:
http://aijaa.com/qTWWKP

Tänä aamuna :love:
Lääkäriltä tarkistin et kuinka viikot PAS:ssa lasketaan niin nyt on sit rv4+3!
Eikä tässä vielä kaikki, kerroin eilen mun siskolle, joka asuu toisella puolella maapalloa niin sain sieltä samanlaisia uutisia! :love::love::love: Hekin on jo melkein vuoden yrittäneet ja nyt sitten meillä tärppäs yhtaikaa! :LOL: siskolla raskaus 1,5 viikkoa pidemmällä :whistle: Meidän äiti, jolla ei siis vielä lapsenlapsia on nyt ihan sekaisin! Lokakuussa lapsenlapsia tulee kerralla kaks :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Täällä siis ollaan tosi hyvällä mielellä!

Tervetuloa kaikille uusille!
Ja kaikille uskokaa siihen, että raskaus vielä alkaa ja tsemppiä hirmuisesti :)

• Tykkää
Reactions: hill4 ja Avokado83
http://aijaa.com/qTWWKP

Tänä aamuna :love:
Lääkäriltä tarkistin et kuinka viikot PAS:ssa lasketaan niin nyt on sit rv4+3!
Eikä tässä vielä kaikki, kerroin eilen mun siskolle, joka asuu toisella puolella maapalloa niin sain sieltä samanlaisia uutisia! :love::love::love: Hekin on jo melkein vuoden yrittäneet ja nyt sitten meillä tärppäs yhtaikaa! :LOL: siskolla raskaus 1,5 viikkoa pidemmällä :whistle: Meidän äiti, jolla ei siis vielä lapsenlapsia on nyt ihan sekaisin! Lokakuussa lapsenlapsia tulee kerralla kaks :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Täällä siis ollaan tosi hyvällä mielellä!

Tervetuloa kaikille uusille!
Ja kaikille uskokaa siihen, että raskaus vielä alkaa ja tsemppiä hirmuisesti :)
Hei mitä täällä tapahtuu :eek::LOL::):):):) Plussaa paukkuu! Onnea @Sinikukkanen !!

Ihania uutisia @Sinikukkanen ! Täällä kait menossa 4+0 jos osaan oikein laskea, ja apteekin testi näytti jo ihan selvää viivaa. Digitesti polttelee kaapissa...

Nyt yritän miettiä, miten kertoa uutinen äidille joka kuumeilee kovasti lapsenlapsia, mutta luultavasti edelleen kuvittelee, ettei mun suunnalta kannata koskaan sellaista odottaa :p. Hänellä on kolme lisääntymisikäistä tytärtä, joista minä ja kaks vuotta nuorempi siskoni ei ole annettu juuri toivoa. Sen sijaan mua 11 v. nuorempi sisko on myöntänyt tahtovansa lapsia mutta ei oo vielä sopivassa elämäntilanteessa. Muille en aio kertoa kuin vasta turvallisemmilla viikoilla.

Oikein paljon onnea ja hirmuisesti tarrasukkia @Sinikukkanen ja @Lallastiina (vielä uudestaan nyt kun testiviivat vahvenee päivä päivältä:))!!! :love::love::love: Teidän plussat antaa kyllä toivoa ja voimaa meille muillekin pitkään yrittäneille, toivottavasti me kaikki seurataan teitä pian sinne plussanneiden puolelle !! (y)(y)

Kiitos muuten @MamaBlue Fertility Friendin suosittelusta, oon nyt ihan innostunut tuosta lämpöjen mittailusta! :LOL: CB:n digi ovistesti näytti keskiviikkona (kp 16) plussaa ja perjantaina lämmöt oli noussut (ke oli 36.21° ja perjantaina 36.48°) eli näyttäisi hyvältä oviksen vahvistukseksi eikö vaan! Aloitin mittailut vasta juuri ennen ovista joten ei nyt ihan 100% varmaa näiden mittausteni kanssa tässä kierrossa mutta hyvin alkoi joka tapauksessa! Yritän kyllä nyt ottaa iisisti ja pistää jäitä hattuun enkä liikaa toiveita plussan suhteen, ensi kuussa gyne-visiitti ja katsotaan sit sen jälkeen miten jatkossa..

Hyvää viikonloppua kaikille! (y):)

Eikö olekin koukuttavaa @Avokado83 Ja odotapas vaan, kun se FF piirtää sulle siihen ne viivat siihen, missä laskee oviksen tapahtuneen, ni avot! :ROFLMAO: (Vai piirsikö jo?) Mä olin ainakin eka kerralla ihan fiiliksissä, kun ne punaiset viivat siihen ilmesty. Ne tosin tulee vasta muutaman päivän jälkijunassa, kun FF katsoo, et lämmön nousu tasainen ja pysyvä ja ovis näin ollen mitä ilmeisimmin tapahtunut (y)!

Joo @miu84 eiköhän me lähdetä koko konkkaronkka sinne odottajiin tästä ihan tulevina viikkoina/kuukausina! :LOL:(y)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Avokado83
Ai niin @Lallastiina mun äiti tulee saamaan varmaan hepulin sitten jos ja kun tulen raskaaksi ja sille asiasta kerron (vaikka hän mun haaveesta tietoinen onkin)... samoin koko muu lähin perhe! Ovat varmaan yllättyneitä, mutta tiedän että samalla ihan super onnellisia. :love: Ja se lapsi tullaan kyllä hemmottelemaan pilalle mun perheen toimesta! :love::ROFLMAO::LOL::D:):p

• Tykkää
Reactions: Lallastiina
Höh, voi :poop: @Miinula :( No mutta hyvin ehtii nyt alkaneessa kierrossa. Itselläkin vasta kp9 ja tässä nyt jännän äärellä ollaan, että tuleeko välikierto, vai ehtisko ovis kuitenkin tulla ennen meidän reissuja (ollaan taas tuhansien km päässä toisistamme) ja ehdittäis muutamat talletukset tehdä.

Onnea @Sinikukkanen ja @Lallastiina! Ihania uutisia täällä! Ja @MamaBlue tsemppiä huomiseen, hienoa, että asiat etenevät nopeaan ja gyne on oikeasti avuksi!

@Lallastiina kyselit meidän maasta ja tukiverkostoista. Me päätettiin, että palataan Suomeen, siinä vaiheessa kun (vai pitääkö sanoa jos) plussa tulee. Meitä ei sido täällä mikään, eikä sen puoleen Suomessakaan, kun työt hoituu etänä. Ollaan elelty talvet muualla ja kesät Suomessa.

Tajusin tuossa eilen, että olin laskenut viime kierron väärin, täti olikin kaksi päivää aiemmin jo kylässä, mitä ensin muistelin. Tästä lähtien laitan kyllä tarkat päivät ylös, pitänee harkita tuota FF:ää myös. Oliko @Avokado83 sulla monesko yk kun otit käyttöön? Mä oon ihan hulluna kaikkiin appseihin, mut ajattelin et tähän projektiin en ottais mitään, kun pelkään et alan sit stressaan suotta. En ehkä haluais lähteä tikuttaan ovista, ainakaan vielä.

Mun oirekirjoon tuli eilen ristiselkäkipu, sellainen kuumottava mutta ei jatkuva, samalla puolella kuin on nippaillut alavatsaakin eli vasemmalla. Aloin jo epäileen, että olisko mulle iskenyt kuitenkin joku tulehdus ennemmin kuin raskaus. Lisäksi ihan hullu väsymys, nukuin 10h ja silti otin päikkärit. Sykkeet oli eilen aamupäivällä myös tosi korkealla, normaalisti leposyke 55-60rpm tienoolla, eilen 78. Käytän aktiivisuusmittaria, niin se kertoo, muuten en niitä seuraile.

Mutta edelleen, nää kaikki oireet toki voi viitata muuhunkin kuin raskauteen. Huomenna maanantaina ajattelin testata, kun on synttärit. Siinä olis synttärilahjaa kerrakseen, jos näyttäis plussaa. Muutama päivä sitten olin ihan varma, että oon raskaana, nyt usko on jotenkin hiipunut, kun esim. pahin kuvotus on mennyt pois. Jos alkaa yk2, niin pitää käydä gynellä katsoos, ettei oo mitään tulehduksia vaivana.

Sen verran kuitenkin plussaan uskotaan, että eilen miehen kanssa mietittiin lasten nimiä ja että mikä päivä mentäisiin kesällä naimisiin. Olisi kiva, että olisi kaikilla sama sukunimi ja juridiset hommatkin menis selkeämmin :)

Milläs fiiliksillä muut ovat viikonlopun viettäneet?

• Tykkää
Reactions: MamaBlue
Jee, onnea uusillekin plussanneille! Ja tsemppiä @MamaBlue huomiselle.

Täällä vihdoinkin voi ilmottautua nyt sitten listalle. Eli IinesAnkka82.....34v.... kp1/29-42...... yk4.

pikkasen siis venähti viimeisin kierto mutta ei sentäs menny sinne 60 mitä pelkäsin. Nyt sitten pääsen minäkin tikuttelemaan ovista tälle kierrolle, kierron pituuksista johtuen taidan tehdä jonkun megatilauksen ovistikkuja :ROFLMAO:

• Tykkää
Reactions: MamaBlue
Piinapäivät. Kp 24 ja mitä nyt kalenteria tutkiskelin niin monenmoisia kiertopäiviä on viimeisen puolen vuoden aikana ollut 24:stä 32:een.
Jotenkin on vain fiilis että ei tällä kertaa... Viikko pitäisi vielä pahimmillaan odotella.

No niin, tulevalle mummille kerrottu ja siinä samassa nuorimmalle siskollenikin, joka sattui olemaan siellä kylässä. Lähetin siis äiskälle FB:ssä pienen kuva-arvoituksen, johon kokosin kuvat perunamuusipaketin mummosta, TV-sarjan Mummosta, Mummo Ankasta, Tarja Halosesta ja äidistäni, ja kysyin mitä yhteistä niillä on, ja sitten aloitin heti perään videopuhelun. Kyllähän se arvasi, vaikka sanoi ensin että "kuitenkin vaan teet pilaa" :p.

@IinesAnkka82 Varo vaan, siihen tikutteluun jää koukkuun :D. @Sano Pirkka kärsivällisyyttä piinapäiviin!

Kp 17 ja piinapäivät menossa. Tässä kierrossa clearbluen kahden hormonin ovistesti ei näyttänyt yhtään vilkkunaamaa, en tiedä vaikuttiko yötyöt jotenkin sekoittavasti, mutta kyllä se hymynaama sitten päsähti ajallaan. Saatiin hyödynnettyä mutta mä olin jotenkin ajatellut oviksen tulevan myöhässä, kun vilkkuva naama on tähän asti aina tullut ensin, niin ei ehkä ollut ihan optimaalisesti pupuilut aloitettu. Oon vähän pessimistinen kyllä tämän kierron suhteen, mutta yritetty on ainakin.
Oon miettinyt että missähän vaiheessa pitäis mennä sitten hakemaan apua jos ei vaan tärppää. Kai me vielä pari kiertoa katsellaan. Ollaan vaan jo niin vanhoja, mutta kerranhan tässä jo raskautuminen onnistui, ei vaan kestänyt sitten... ovikset kuitenkin tulee ajallaan ja kierto on aika lailla kellontarkka 29, joten perusasioiden luulisi olevan kunnossa.

13.2.2017

***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

SannuB...............33v......kp 32/29..............yk 1...........luomu
Toukkahaave87...29v......kp 33/30..............yk 4..........terolut
Mimm1...............33v.......kp 21/26-32.........yk 5..........luomu
Avokado83..........34v......kp 20/33-36.....ya 01/16…....luomu
Ihanapa...............28v......kp 17/29-31.........yk 6..........luomu
Vauvakuume85...31v......kp 13/29-31.........yk 15.........luomu
hill4.....................36v.......kp 17/29..............yk3...........luomu
Miinula................32v.......kp 4/28..............yk11...........luomu
IinesAnkka82.....34v...... kp 2/29-42...........yk4...........luomu
Shih....................29v.......kp ?/25-2..........yk 1.............luomu
Sano Pirkka........33v................................yk 4.............luomu
Sinikukkanen.....34v............yk 18............plussa 7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk 17.............plussa 7.2. luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Blackcat, Sekopuolinen, Kicumisu, Iitukka81, Evangelina, Millimolli85, Miu84, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, kicumisu, Reirei85, Muruhaave, MamaBlue

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1
Sekopuolinen..........................................22.3
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4
Sonara................37v.........yk11..............31.5 (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6 (tuulimuna)
hill4...................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya...............31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84.............32v.............ya 11/13........2.11 luomu
BlackCat..........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto

Plussanneet 2017:

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.

Viimeksi muokattu:
@hill4 , vähän sama kävi meille tässä kierrossa, ovisplussa yllätti päivää-paria aiemmin kuin odotin, ja ehdittiin siis hätäisesti talletella vain plussapäivänä ja seuraavana yönä. Ajoitus oli sitten kuitenkin näemmä riittävä :)!

Mun käsityksen mukaan yli kolmevitosten pitää yrittää noin puoli vuotta ennen kuin lääkärit alkaa ottaa "tosissaan", ainakin julkisella. Yksityisellä voi tietysti pyytää päästä tutkimuksiin jo aiemmin.

Mä kävin @hill4 yksityisellä gynellä, joka tekee myös julkisella puolella lapsettomuushoitoja ja hän sanoi juuri kuten Lallastiinakin, että yli 35v. on suositeltavaakin hakeutua hoitoon jo puolen vuoden kuluttua, mikäli yritys on ollut ajoitettua ja raskautta ei vaan kuulu. Mutta en sitten siitä osaa sanoa, miten nopeasti tutkimuksiin/hoitoihin pääsee julkisella puolella, vai onko siellä jonoja tai muuta. Yksityisellehän pääse, kun marssii sisään. Hinta on tietysti iso, mitta itse olen ajatellut (omassa erikoisessa tilanteessani), että en voi laittaa hintalappua tälle asialle. Haluan, että mut tutkitaan nyt, maksoi mitä maksoi... tiedänpähän sitten miten etenen, enkä "hukkaa" aikaa, jos tilanne mun osalta täysin toivoton.

Kiitos vastauksista :)
Meillä on nyt keskenmenon (plussasin käytännössä silloin kolmannesta yk:sta) jälkeen vasta kolmas yk menossa, joten ei tässä sinänsä hätää ole. Luulen että jos mennään tutkimuksiin, aloitetaan privaattipuolelta, ei jaksais enää olla missään jonoissa ja töiden kannalta myös on parempi jos saa itse päättää milloin vastaanotot yms on. Mun töistä ei voi livistää kesken päivän mihinkään ilman erityisjärjestelyitä.
Tuossa listassa on muuten mun tiedot vähän väärin, eipä sillä nyt väliä sinänsä ole, mutta nyt on kp 17/29 ja yk3 menossa.

Yhteistyössä