3 kk:n palkka äitiysloman alussa

  • Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti
utelias
Viimeks ku jäin äitiyslomalle työnantaja maksoi mulle kolmen kuukauden täyden palkan. Nyt olen vanhempainvapaalla ja pian jään hoitovapaalle.
Jos tulisin hoitovapaalla ollessani uudelleen raskaaksi, saisinko taas tuon 3kk:n palkan äitiysloman alkaessa vai onko siihen joku "karenssi"; esim että pitäis olla töissä ensin niin ja niin kauan,jotta sais sen...???
Vai riippuuko työnantajasta??

Aika hankalasti selitetty,mut jos joku osais vastata ;)
 
vieras
Riippuu työnantajasta ja ehkä TES:stäkin. Mä sain niiltä osin äitiysloman alussa sen palkan 3kk ajalta mikä ei mennyt päällekkäin ilmoittamani hoitovapaan kanssa. Olin siis ilmoittanut olevani hoitovapaalla ja uusi äitiysloma alkoihin vähän ennen kuin tuo hoitovapaa päättyi.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Siis...:
Sait siis kolmen kuukauden palkan kun olit jäänyt äippälomalle????? Oikeasti?
Mitä ihmeellistä siinä nyt muka on, ihan yleinen käytäntö.
ei kyllä ole "ihan yleinen käytäntö" tuo 3kk:n palkka,vaan täysin alakohtainen,riippuu siitä millaset sopimukset on neuvoteltu.
 
Siis...
Siis tarkoittaako tää sitä että kun jään äippälomalle, saan palkan ja äitiyspäivärahan? Häh? Ihan pihalla tällaisista kun en ole ollut enne äippälomalla..! Töissä saman työnantajan palveluksessa 1v 10 kk siihen mennessä kun äitiysloma alkaa.

Selittäkää nyt tyhmälle...
 
Siis...
Alkuperäinen kirjoittaja jvv:
Tietenkään et saa sekä palkkaa että äitiysrahaa yhtäaikaa, vaan Kela maksaa äitiysrahasi suoraan työnantajalle siltä ajalta, kun saat palkkaa.
Mmutta miten tää toimii silloin kun en ole kuukausi vaan tuntipalkalla?
 
no ei
Alkuperäinen kirjoittaja Siis...:
Siis tarkoittaako tää sitä että kun jään äippälomalle, saan palkan ja äitiyspäivärahan? Häh? Ihan pihalla tällaisista kun en ole ollut enne äippälomalla..! Töissä saman työnantajan palveluksessa 1v 10 kk siihen mennessä kun äitiysloma alkaa.

Selittäkää nyt tyhmälle...
Siis jos sun työsopimuksessa sanotaan, että työnantaja maksaa tietyltä ajalta palkan äitiysloman aikana, niin sinä saat sen PALKAN ja TYÖNANTAJA saa sen äp-rahan.

 
meillä s-ryhmässä sanotaan että hoitovapaa katkasee oikeuden tuohon 3kk:n palkkaan. jos välissä menee töihin niin sen saa.
itse kerkesin oleen vaan kuukauden hoitovapaalla ennen uutta äitiyslomaa ja se meni sitten siinä.
sitä en tiä oisko sitä maksettu siinäkään tapauksessa jos äitiysloma oiskin alkanu samantein perään,jos oisin alottanu varhennettuna ni se ois jatkunu suoraan.
 
Siis...
Olen kokoaikaisena, sopimustunneista en tiedä mutta kiertävä työlista ja sitten tietysti kk-palkkaan vaikuttaa se osuuko enemmän vai vähemmän ilta- ja pyhäkorvauksia... Olettaisin että tessin palkkaus, huoltoasematyöntekijänä olen...
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja ajatar:
mä ainakin saan taas uudestaan 3kk:n palkan,vaikka en tässä välissä ole töihin takaisin mennytkään.(äitiysloman jälkeen kuukausi hoitovapaata,kun alkaa taas uusi äitiysvapaa :) )
meidän firmassa tätä 3 kk palkkaa ei maksettu kun en välissä töihin mennyt. Työkaveri joka kerkes olla hoitovapaan ja seuraavan äitiysloman välissä pari kuukautta töissä puolestaan sen sai.
 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja ajatar:
mä ainakin saan taas uudestaan 3kk:n palkan,vaikka en tässä välissä ole töihin takaisin mennytkään.(äitiysloman jälkeen kuukausi hoitovapaata,kun alkaa taas uusi äitiysvapaa :) )
meidän firmassa tätä 3 kk palkkaa ei maksettu kun en välissä töihin mennyt. Työkaveri joka kerkes olla hoitovapaan ja seuraavan äitiysloman välissä pari kuukautta töissä puolestaan sen sai.
ok,no onneksi meidän lafkassa saa =)
 

Yhteistyössä