3 kk:n ikäisen vauvan allergiasta

muutama viikko sitten lapseni posket alkoivat mennä huonoksi.. punaisiksi ja rosoisiksi sekä erittäin kuiviksi. Sen jälkeen kakka meni vihreäksi ja limaiseksi :( Olen ollut maidotta pari viikkoa ja iho poskissa on mennyt hyväksi mutta kakka vaan edelleen huonoa..

no, eilen sitten käytiin lääkärissä ja laittoi lähetteen allergiaklinikalle mutta voi mennä kuukausikin ennen kuin sinne pääsee :(

imetän lasta ja koskaan en ole korviketta joutunut antamaan ja sen vuoksi
ajattelin itse kokeilla että mitähän tapahtuu jos jätän kotimaiset viljat pois..
eilisen sitten olin viljatta ja sama jatkuu tänään tietty mutta nyt JO kakka normaalia keltaista ja taisi se olla hieman ryynimäistäkin :D eli mä päättelen tästä että mahdollisesti voisi olla sitä vilja-allergiaa.

onko muilla kokemuksia vastaavasta?? huomenna ajattelin kokeilla maitotuotetta (vähän) ja katsoa että meneekö taas iho huonoksi vai olisiko mahdollisesti ongelmana vain se vilja!?!?!?!

niin ja mitä olen muiden maitoallergisten äitien kirjoituksia lukenut niin monilla on lapsi ollut kiukkuinen, mutta tämä meidän poika ei ole ollenkaan ja nukkuukin yöt ihan hyvin.

 
Noin pienellä voi hyvinkin olla aiheuttajana sekä maito, että viljat ja vielä yksittäisinä tekijöinä esim. pähkinät, äyriäiset, kananmuna tms. Paranee usein taaperoiässä. Sinuna jatkaisin viljatonta dieettiä jos se kerran selvästi auttaa. Koita myös saada sitä allergialääkäriä aikaisemmaksi, vaikkapa yksityiselle, koska pienen vauvan on ihan turha kärsiä vatsavaivoista ja iho-ongelmista kun muutenkin elämä on täynnä opittavaa ja koettavaa.
 
kelly
kananmuna on erittäin allergisoiva tuote, jota kannattaa kokeilla. Tiedätkin varmaan että ei päivä tai pari riitä. Kannattaa olla viikko tai kaksikin ilman tiettyä tuotetta niin saat varmempia vastauksia ja vain yksi tuote kerrallaan siis jos nyt viljat niin viikon parin päästä maitotuotteet jne.
 
olen ollut nyt pari viikkoa maidottomana ja myöskään kananmunaa en tänä aikana ole kayttänyt. nyt iho siis erittäin hyvä mutta tuota viljaa kokeilen vasta toista päivää ja saa nähdä muuttaisiko se sitä kakkaa normaalimmaksi kun ihan limaista vihreää lirua vain on.
parin viikon päähän saatiin aika allergiaklinikalle :)
 
vieras
Allergia voi oireilla monin tavoin, lapsi ei välttämättä ole kiukkuinen. Minulla on monen muun tavoin huono kokemus pk-seudun julkisen sektorin allergiaosaamisesta, mutta toivottavasti saatte asiantuntevaa apua.
 

Yhteistyössä