3 keskenmenoa takana. Nyt raskaana ja pelottaa niin hemmetisti. Onko muilla samoja kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lyyli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lyyli"

Vieras
Pelottaa, että tämäkin menee kesken. Miten siitä surusta taas selviää jos niin käy. Onko kenelläkään ollut useampia keskenmenoja ja myöhemmin onnistunut raskaus?

Onko syitä keskenmenoihin tutkittu? Kolmen keskenmenon jälkeehän tutkitaan aina! Syy voi olla jokin ihan pieni, esim. hyytymistekijä tai kilpirauhasen vajaa/liikatoiminta.

Mulla oli ennen lapsia 3 keskenmenoa. Syytä näihin ei löytynyt. Sitten aloin taas odottaa ja pelkäsin, mut jotenkin pohjimmiltaan tiesin, että se raskaus menee hyvin ja niin sitten kävikin.

Sen jälkeen olen saanut yhden keskenmenon (tai se oli tuulimuna) ja 7 tervettä lasta.

Mulla oli kaks km ennen ku poika tuli maailmaan..

Ymmärrän pelkosi.. itse meinasin saada shokin ku alko tulee verta ja ala selkää jomotti ku km.. kun soittelin tk jne.. ni kyl siin vähä säikähti ja he sitte siellä vaa vähätteli et voi voi ei voi mitään..

Otin sitte pika varauksen yksityiselle ja siellä se pieni sydän pampatti..

Tiedän et kuulostaa turhalta että koita jaksella jne, Mut elä stressaa se pahentaa vaan tilannetta.. *voimia koitokseen*

yksi keskenmenoja 4 kokenut, ja 5 raskaudesta lopultakin onnistunut äiti :) Tiedän todellakin tunteen, itselläni ei tosin ollut ennestään yhtään lasta. Mutta kyllä aika epätoivoinen olotila oli tuolloin, kun ei ollut varmuutta onnistuuko ikinä. Ja vihdoinkin onnistuneessa raskaudessa pelkäsin ihan loppuun asti, en tosin enää keskenmenoa tiettyjen viikkojen jälkeen mutta muuten vauvan selviytymistä, kun jouduin tiheämmin käymään äitipolilla.

Koita jaksaa! Vaikeinta on alkuraskaus, kun ei tunne liikkeitä. Puolen välin jälkeen sitä alkaa jo vähän luottamaan, että ehkä nyt..

Itsellä on kymmenes raskaus, mutta viides vauva tulossa. Neljännen lapsen jälkeen oli ensin kohdunulkoinen ja sitten kolme keskenmenoa (pisimmillään pääsin rv12). Melkolailla hysteerinen olin alussa, mutta onneksi oli ymmärtäväinen terkkari neuvolassa. Sain alkuraskaudesta käydä mittauttamassa hcg-arvoa, ylimääräisiä ultria ja sydänäänten kuunteluita.. Huomenna poksuu rv34.

[QUOTE="lyyli";24589328]5+jotain eli ihan alussa.[/QUOTE]

Onko sulla korkea hemppa + matala verenpaine? Itselläni loppui keskenmenot, kun aloin syömään 100mg minidispirinä vuorokaudessa, vaikka mitään hyytymistekijöitä ei pitänyt olla. Mulla oli kuitenkin korkea hemppa ja matala verenpaine. Minidispirin auttoi joko siihen tai siten mun hermoihin... :D

[QUOTE="minä";24589412]Onko sulla korkea hemppa + matala verenpaine? Itselläni loppui keskenmenot, kun aloin syömään 100mg minidispirinä vuorokaudessa, vaikka mitään hyytymistekijöitä ei pitänyt olla. Mulla oli kuitenkin korkea hemppa ja matala verenpaine. Minidispirin auttoi joko siihen tai siten mun hermoihin... :D[/QUOTE]

Verenpaineesta en osaa sanoa, mutta hemppa on aina ollut alhainen ja laskee raskaudessa entisestää. Keltarauhshormoonia väläyteltiin kun edellinen keskenmeno tapahtui..

mulla on ollut vin yksi keskenmeno ja pelkäsin seuraavassa odotuksessa ihan hirveesti. sulla on hirveesti ollu pettymyksiä matkassa. ota yhteys neuvolaan ja keskustele siellä asiasta. jos voisit päästä ultraankin aikasemmin tarkastaan onko siellä alkio.
millä viikoilla keskenmenosi on olleet?

mulla on ollut vin yksi keskenmeno ja pelkäsin seuraavassa odotuksessa ihan hirveesti. sulla on hirveesti ollu pettymyksiä matkassa. ota yhteys neuvolaan ja keskustele siellä asiasta. jos voisit päästä ultraankin aikasemmin tarkastaan onko siellä alkio.
millä viikoilla keskenmenosi on olleet?

2 keskenmenoa tapahtui viikolla 6, mutta edellisessä vasta viikolla 13. Se oli kamalaa. :/

Itselläni yksi onnistunut (hoidoilla aloitettu raskaus) sitten kolme keskenmenoa... Ei löydetty syytä tähän ei mitään selitystä, ja vuosia kului. Minulla kuten "minä"lläkin on korkea hg ja matala verenpaine. Aloin myös lääkitä itseäni minidisperinin avulla, kortisonilla (jota on muuhun vaivaan), punariisillä, seleenillä, sinkillä ym. Ja lopulta onnistuin. Kymmenen vuoden tahkoamisen jälkeen sain lapsen syliiin. Tätä "hevoskuuria" noudatin puoli vuotta ja sitten onnistui.

Mulla on takana vain yks keskenmeno, jota ennen kaks onnistunutta raskautta. Kun tulin raskaaksi tuon km:n jälkeen, pelkäsin ihan tajuttomasti. Itkin ekaan ultraan mennessä. Oikeestaan vasta rv 20 jälkeen uskalsin ajatella että meille tosiaan tulee vauva. Sama juttu vielä toisessakin raskaudessa km:n jälkeen, kyllä se pelko vaan osaa juurruttaa ittensä niin syvälle ettei ihan heti eroon pääse. :(
Voimia ja tsemppiä, en voi luvata että kaikki menee hyvin mutta toivotaan parasta! Hali!

Yhteistyössä